Cool! Niet gezien, maar ik heb wel de soundtrack in huis en die vind ik erg leukquote:Op donderdag 8 november 2012 19:20 schreef VikaMustyGrishi het volgende:
Iemand die toevallig de American Idiot musical gezien heeft, in Amerika of Engeland? Ik ga er over 2 weken heen, in Manchester
Je hebt gelijk. Het waren er 2.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:33 schreef Clauw het volgende:
Er waren 2 shows gecanceld.. ligt eraan wat je leuk vindt he. De Jantjes verkoopt ook erg goed hoor.
Net terug, wow dat was echt de moeite waard! Wat een gave musical! De chemie tussen de spelers was echt tof om te zien en wat een kracht in de muziek. Echt heel gaaf allemaalquote:Op donderdag 8 november 2012 23:23 schreef Operc het volgende:
[..]
Cool! Niet gezien, maar ik heb wel de soundtrack in huis en die vind ik erg leuk
Ah mooiquote:Op dinsdag 20 november 2012 01:01 schreef VikaMustyGrishi het volgende:
[..]
Net terug, wow dat was echt de moeite waard! Wat een gave musical! De chemie tussen de spelers was echt tof om te zien en wat een kracht in de muziek. Echt heel gaaf allemaal
Ik vond van wel! Er werd bijna niet gesproken, hele korte stukjes maar. Het hele verhaal werd verteld aan de hand van de liedjes, de muziek met de uitbeelding van het verhaal maakte het allemaal erg duidelijk.quote:Op dinsdag 20 november 2012 01:02 schreef Operc het volgende:
[..]
Ah mooiWas het verhaal ook een beetje te pruimen?
Scheelt ook wel dat American Idiot een conceptalbum is. Maar tof! Was de muziek (instrumentaal) live ook goed?quote:Op dinsdag 20 november 2012 01:32 schreef VikaMustyGrishi het volgende:
[..]
Ik vond van wel! Er werd bijna niet gesproken, hele korte stukjes maar. Het hele verhaal werd verteld aan de hand van de liedjes, de muziek met de uitbeelding van het verhaal maakte het allemaal erg duidelijk.
Heel anders dan de musicals die ik hiervoor gezien heb, dat wel.
Doorgecomponeerde musicals kunnen even wennen zijn jaquote:Op dinsdag 20 november 2012 01:32 schreef VikaMustyGrishi het volgende:
[..]
Ik vond van wel! Er werd bijna niet gesproken, hele korte stukjes maar. Het hele verhaal werd verteld aan de hand van de liedjes, de muziek met de uitbeelding van het verhaal maakte het allemaal erg duidelijk.
Heel anders dan de musicals die ik hiervoor gezien heb, dat wel.
De muziek was erg goed! Ik ben groot fan van Green Day en was bang dat de muziek erg tegen zou vallen, maar het was echt precies zo als de band normaal de nummers speelt, zo goed als geen verschil. Daar was ik echt van onder de indruk!quote:Op dinsdag 20 november 2012 02:10 schreef Operc het volgende:
[..]
Scheelt ook wel dat American Idiot een conceptalbum is. Maar tof! Was de muziek (instrumentaal) live ook goed?
Ik vond het ook heel erg fijn! En het paste ook gewoon erg goed in deze musical. Moet zeggen dat dit echt met stip op 1 komt te staan qua favoriete musicals en heb er best al een hoop gezien.quote:Op dinsdag 20 november 2012 09:02 schreef wonderer het volgende:
[..]
Doorgecomponeerde musicals kunnen even wennen zijn jaIk vind het wel fijner, het voelt natuurlijker dan dialoog-liedje-dialoog-liedje. De meeste van mijn favoriete shows zijn doorgecomponeerd.
Green Day Is ook super tof inderdaadquote:Op dinsdag 20 november 2012 11:09 schreef VikaMustyGrishi het volgende:
[..]
De muziek was erg goed! Ik ben groot fan van Green Day en was bang dat de muziek erg tegen zou vallen, maar het was echt precies zo als de band normaal de nummers speelt, zo goed als geen verschil. Daar was ik echt van onder de indruk!
Inderdaad erg mooi, Sweeney Todd heeft dat ook en die is ook fantastischquote:Op dinsdag 20 november 2012 09:02 schreef wonderer het volgende:
[..]
Doorgecomponeerde musicals kunnen even wennen zijn jaIk vind het wel fijner, het voelt natuurlijker dan dialoog-liedje-dialoog-liedje. De meeste van mijn favoriete shows zijn doorgecomponeerd.
Soms wel inderdaad (hangt soms ook een beetje van de uitvoering af) maar dat er muziek onder gesproken tekst zit vind ik vaak wel tofquote:Op dinsdag 20 november 2012 11:23 schreef wonderer het volgende:
Bij Sweeney Todd vind ik het dan weer een beetje té... omdat ook de stukjes die normaal gesproken dialoog zouden zijn in een andere doorgecomponeerde show, gezongen worden. Het wordt dan een soort zangerig spreken en daar krijg ik de kriebels van, het moet wel "in een liedje" zitten.
Maar ik hou sowieso niet zo van Sondheim
Kan heel mooi zijn. Maar als je een versie kent waarbij diezelfde tekst echt gezongen wordt, dan valt het opeens weer tegen. Voorbeeld: Masquerade in Phantom. De theater versie heeft volgens mij alles gezongen, maar in de filmversie hebben ze opeens sommige tekst gesproken (terwijl de muziek wel gewoon doorgaat). Dat vond ik best een misser.quote:Op dinsdag 20 november 2012 12:42 schreef Operc het volgende:
[..]
Soms wel inderdaad (hangt soms ook een beetje van de uitvoering af) maar dat er muziek onder gesproken tekst zit vind ik vaak wel tof
Ja, ook het duetje van Meg en Christine is daar gesproken (meen ik me te herinneren). En dan wel op rijm. Eh?quote:Op dinsdag 20 november 2012 13:32 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Kan heel mooi zijn. Maar als je een versie kent waarbij diezelfde tekst echt gezongen wordt, dan valt het opeens weer tegen. Voorbeeld: Masquerade in Phantom. De theater versie heeft volgens mij alles gezongen, maar in de filmversie hebben ze opeens sommige tekst gesproken (terwijl de muziek wel gewoon doorgaat). Dat vond ik best een misser.
quote:[b]Op dinsdag 20 november 2012 11:23 schreef wonderer het volgende:
Maar ik hou sowieso niet zo van Sondheim
Ik kan er niks aan doen, ik krijg de kriebels van zijn onvoorspelbare muziek. Ik kan ook niet tegen freeform jazz, of hoe heet dat. Dat ze maar een beetje muziek maken om het muziek maken. Dat strijkt me tegen de haren in. Kan toch?quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:02 schreef ElizabethR het volgende:
[..]*slaps wonderer around a bit with a big fat trout*
Onbegrijpelijk. Being the musical buff you are .... en dan niet van Sondheim houden.
Uiteraard kan dat. Ik begrijp het alleen niet. Kan toch? Ik vind zijn muziek overigens niet onvoorspelbaar maar logisch en geniaal.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:04 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik kan er niks aan doen, ik krijg de kriebels van zijn onvoorspelbare muziek. Ik kan ook niet tegen freeform jazz, of hoe heet dat. Dat ze maar een beetje muziek maken om het muziek maken. Dat strijkt me tegen de haren in. Kan toch?
Het is niet zo dat ik het niet mooi vind, of dat ik het niet begrijp, ik word er gewoon fysiek ongemakkelijk van.
En je had ook kunnen voorspellen van wie aangezien we het hier al eerder over hadden.quote:Ik wist trouwens dat er minstens een reactie op zou komen
Yepquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:14 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Uiteraard kan dat. Ik begrijp het alleen niet. Kan toch? Ik vind zijn muziek overigens niet onvoorspelbaar maar logisch en geniaal.
[..]
En je had ook kunnen voorspellen van wie aangezien we het hier al eerder over hadden.
Ik moet bekennen dat ik ook bijna had gereageerd hoor.quote:Op dinsdag 20 november 2012 14:14 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En je had ook kunnen voorspellen van wie aangezien we het hier al eerder over hadden.
Ik ben jaloersquote:Op dinsdag 20 november 2012 16:46 schreef VikaMustyGrishi het volgende:
Nu ik toch in Manchester ben... Ga ik vanavond nog maar een keer naar American Idiot!
Ook het boekje in de post gekregen?quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:59 schreef Twoflower het volgende:
Zo, net even kaarten besteld voor Sister Act in april volgend jaar. Ik heb er nu al zin in!
* Take me to heaven!!! *
Ik ga het cadeau doen aan mijn moeder denk ikquote:Op dinsdag 20 november 2012 18:59 schreef Twoflower het volgende:
Zo, net even kaarten besteld voor Sister Act in april volgend jaar. Ik heb er nu al zin in!
* Take me to heaven!!! *
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |