abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114201149
Het liefst zou ik mijn eigen naam willen gebruiken voor mijn eigen bedrijf maar ik zit met het volgende probleem. Ik heb namelijk een fulltime baan en wil niet dat mijn werkgever weet dat ik partime een eigen bedrijf ga beginnen. Mijn eigen bedrijf is in een andere branche en heeft verder niets met mijn huidige baan te maken.

Toch heb ik liever niet dat mijn baas dit weet omdat ik een tijdelijk contract heb en hij al heeft laten weten niet tevreden te zijn. Ik wil dus geen slapende honden wakker maken.

De kans is vrij groot als ik mijn eigen naam gebruik. Aan de andere kant, het zou een combinatie worden van mijn voor en achternaam. Dus als mensen zouden zoeken (goglen) op mijn naam, dan moeten ze op de combinatie zoeken b.v lachebekje en bekjes = lachebekjes

Wat vinden jullie, kan ik het erop wagen om toch mijn eigen naam te gebruiken, en zou mijn baas erachter komen als hij mij googled?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 19:15:34 #2
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_114203078
Ik zou een bedrijfsnaam bedenken die goed bij je bedrijf past, dat ten eerste.

Daarnaast ga ik ervan uit dat jouw bedrijf langer bestaat dan dat je voor je huidige baas werkt. Ik weet niet of het handig is om de keuze nu voor een bedrijfsnaam van secundaire factoren af te laten hangen.

Als laatste denk ik ook niet dat het mogelijk is om het geheim te houden voor je baas. Ik zie ook totaal niet in waarom je dat zou doen, zeker omdat het een andere branche is en er blijkbaar geen sprake is van concurrentie.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
  zaterdag 14 juli 2012 @ 19:49:57 #3
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_114204294
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 18:14 schreef lachebekje het volgende:

Toch heb ik liever niet dat mijn baas dit weet omdat ik een tijdelijk contract heb en hij al heeft laten weten niet tevreden te zijn. Ik wil dus geen slapende honden wakker maken.

Je hebt een contract, dat niet verlengt gaat worden wegens niet tevreden en niet onmiddellijk beëindigd kan worden wegens tijdelijk.

Boeie dus wat je baas ervan denkt.
pi_114207186
Wijs besluit om het te verzwijgen :')
pi_114208477
Staat er in je contract niet iets over nevenactiviteiten?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_114244074
In mijn contract staat niets over nevenactiviteiten, maar we moeten het wel melden als het met mijn huidige werk te maken heeft.
  maandag 16 juli 2012 @ 13:01:43 #7
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_114265878
Dan zou ik gewoon lekker doen wat je goeddunkt. Maar wel zorgen dat je werkkwaliteit op je loondienst-baan er niet onder lijdt.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_114266539
voor hoelang wil je er een eigen bedrijf op na houden en hoelang wil je bij je huidige baan blijven?
als je voorgoed eigen baas wil worden zou ik deze momentopname van deze baan niet laten meespelen in je keuze voor een bedrijfsnaam.
als je nog jaren bij deze baas blijft werken speelt het waarschijnlijk wel meer mee.
dat lijken mij de enige goede criteria bij deze keuze voor wel of niet je eigen naam gebruiken.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_114273381
Heel erg bedankt iedereen. Had het niet zo bekeken. Het is inderdaad van belang hoe lang ik bij mijn huidige werkgever blijf, ook omdat ik een tijdelijk contract heb.

Dat betekent ook dat ik helemaal geen zekerheid heb over mijn toekomst bij mijn werkgever, dus moet ik nu voor mezelf kiezen en naar de lange termijn kijken.
  maandag 16 juli 2012 @ 16:55:37 #10
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_114276034
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 15:56 schreef lachebekje het volgende:
Heel erg bedankt iedereen. Had het niet zo bekeken. Het is inderdaad van belang hoe lang ik bij mijn huidige werkgever blijf, ook omdat ik een tijdelijk contract heb.

Dat betekent ook dat ik helemaal geen zekerheid heb over mijn toekomst bij mijn werkgever, dus moet ik nu voor mezelf kiezen en naar de lange termijn kijken.
Dat moet je trouwens altijd doen, er is ook echt geen één werkgever die jou gaat sparen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')