Dat is de realiteit binnen de overheid (zelfde salaris als een inspecteur der rijksbelastingen, beleidsmedewerker op een ministerie of ingenieur - hoewel de doorloopsnelheid in de laaste 10 jaar wel drastisch vertraagd is volgens mij).quote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is echt tekenend voor de financiële sector hoor. Het gros moet het doen van zo'n 1500/2000 euro p/m netto. Die krijgen er echt niet zomaar een gezinsinkomen bij per maand.
Om een voorbeeld te geven (uit een ander topic, heb ik daarom opgezocht), een brigade-generaal verdient vanaf 6000 euro p/m bruto. Dat lijkt een hoop geld, maar meegerekend dat hij daar minstens 60 uur per week voor moet werken, kom je dan op een uurloon van zo'n 25 euro uit. En daar gaat dan weer een groot deel van af van de belasting. Dan heb je het over iemand die toch leiding geeft i een complexe omgeving aan zo'n 8000 man. Dat is de realiteit buiten de financiële wereld.
Ja, het is de ambitie die ze drijft om toch dat te gaan doen. Om zichzelf te bewijzen, om de macht, om de ontplooiing. Weet ik veel. Qua uurloon zit ik op dit moment waarschijnlijk al op m'n maxquote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat is de realiteit binnen de overheid (zelfde salaris als een inspecteur der rijksbelastingen, beleidsmedewerker op een ministerie of ingenieur).
En als je baasje van een hele regio binnen de belastingdienst hebt en de leiding hebt over 1000+ mensen, verdien je dus 2 schaaltjes meer dan iemand die na 36 uur frobelen de deur achter zich dichttrekt. Heb ik inderdaad nooit begrijpen waarom mensen dat ambieerden, tenzij dat je roeping is, of uit maatschappelijke overwegingen. Want het is non-verhouding met minder druk en verantwoordelijkheid.
Ik ken overigens vaklui die meer verdienen. En nee, niet als ZZP'er.
Ik begreep je hint overigens over de locatie overigens wel hoor.
Ik zou als ambtenaar al op mijn 32ste op mijn maximum van de schaal hebben gestaan, en dat incluis drie functiewisselingen/carrieresprongen!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:35 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, het is de ambitie die ze drijft om toch dat te gaan doen. Om zichzelf te bewijzen, om de macht, om de ontplooiing. Weet ik veel. Qua uurloon zit ik op dit moment waarschijnlijk al op m'n maxbij dit bedrijf! Dat is ook wel raar dus.
Je zit ook dat één schaal omhoog overeen komt met 3 jaar langer op functie blijven. Dus iemand die leiding geeft aan 800 man verdient net zoveel als iemand die leiding geeft aan 150 man en die drie dienstjaren meer heeft. Terwijl de eerste formeel werkgever is en veel meer verantwoordelijkheid heeft, afgezien van het aantal mensen. Raar is dat en het drukt de ambitie van de calculerende medewerker.
Keiharde onzin natuurlijk! De huizenmarkt is gebaat bij prijsdalingen. M.a.w. schaf de dubbele renteaftrek af! Hell, om mensen met twee huizen te motiveren er snel een te verkopen zou ik zelfs zeggen: helemaal geen renteaftrek gedurende de periode dat je twee huizen hebt! Dan ontstaat er opeens een enorme financiele motivatie om niet langer een veel te hoge prijs te vragen.quote:"De huizenverkoop verkeert in een diepe crisis. Mensen raken hun woning moeilijk kwijt. Als ze dan al een nieuw huis hebben gekocht, kunnen ze in de problemen komen door de dubbele lasten."
quote:za 14 jul 2012, 08:38
|
Zalm: 'Aflossen moet de norm worden'
RIJSWIJK - Alle huizenbezitters, dus niet alleen de starters, moeten hun hypotheek direct gaan aflossen.
Wie dat niet doet, raakt zijn belastingvoordeel kwijt.
Dat bepleit Gerrit Zalm, topman van ABN Amro, zaterdag in een vraaggesprek met het AD.
Zalm vindt dat er sprake is van ongelijke behandeling tussen nieuwkomers en mensen die al een hypotheek hebben. Die eerste groep moet vanaf volgend jaar in 30 jaar de hypotheek aflossen.
De tweede groep hoeft dat niet, en kan hypotheekrente aftrekken zonder af te lossen.
Volgens mij moet Zalm eerst even zijn eigen werk op orde zien te krijgen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:48 schreef michaelmoore het volgende:
Zalm heeft wel eens verstandige praat, ook namens de VVD neem ik aan
http://www.telegraaf.nl/b(...)_norm_worden___.html
[..]
Zalm moet lekker gaan vissen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De huizenmarkt is niet enkel RemcoDelft, hequote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Tijdelijke verhuur koopwoningen wordt eenvoudiger
De maximumhuur vervalt, gemeenten mogen minder eisen stellen, en tijdelijke verhuur is meerdere keren mogelijk.
Alweer verminderen de rechten van huurders in het belang van huiseigenaars!
De reden:
[..]
Keiharde onzin natuurlijk! De huizenmarkt is gebaat bij prijsdalingen. M.a.w. schaf de dubbele renteaftrek af! Hell, om mensen met twee huizen te motiveren er snel een te verkopen zou ik zelfs zeggen: helemaal geen renteaftrek gedurende de periode dat je twee huizen hebt! Dan ontstaat er opeens een enorme financiele motivatie om niet langer een veel te hoge prijs te vragen.
Ik geef de HRA een langere levensduur dan FOK! eerlijkgezegd.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:44 schreef SuperImposed het volgende:
topic no 205, hebben ze de HRA nog steeds niet afgeschaft dan, wordt eens een keer tijd
hoe wanhopig ben je als huiseigenaar als je huurders de schuld gaat geven van de leeglopende zeepbel.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:03 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
De huizenmarkt is niet enkel RemcoDelft, he
Wordt onderhand tijd dat er een einde komt aan die absurde bescherming van huurders. Misschien dat er ook weer eens wat bij het huurareaal gebouwd gaat worden dan.
[..]
Ik geef de HRA een langere levensduur dan FOK! eerlijkgezegd.![]()
beetje preken voor eigen parochie. Natuurlijk is het voor de ABN leuk om een hoger onderpand tegenover de hypotheek te hebben staan. Maar in de praktijk kun je je afvragen of die ongelijke behandeling wel zo erg is. Het zal er op neerkomen dat dit de prijzen vrij rap nog verder naar onder duwt met als gevolg dat diegenen die niet meer mogen aftrekken hun huis ook veel goedkoper gekregen hebben dan degene die bijvoorbeeld in 2007 gekocht heeft.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 08:48 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Wat mij betreft beginnen ze met iedereen met een 6-cijferig inkomen die in een sociale huurwoning woont, gewoon de huur op te zeggen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:11 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
hoe wanhopig ben je als huiseigenaar als je huurders de schuld gaat geven van de leeglopende zeepbel.
ah zo wanhopig dus. kusje voor jou.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat mij betreft beginnen ze met iedereen met een 6-cijferig inkomen die in een sociale huurwoning woont, gewoon de huur op te zeggen.
scheeflener dat je er bent.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Biedt ze wel ook een cursus 'lezen wat er staan, en niet lezen dat ik wil dat er staat' aan.
Die 5% huurverhoging voor zulke gevallen is natuurlijk een farce en sociale huisvesters zouden bij zulke inkomsten gewoon een huur van 25% van het inkomen moeten mogen vragen. Dan zijn zulke scheefhuurders binnen de kortste keren verjaagt uit de sociale huursector.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat mij betreft beginnen ze met iedereen met een 6-cijferig inkomen die in een sociale huurwoning woont, gewoon de huur op te zeggen.
meteen ff scheeflener verbieden, hra per direct afschaffen en we komen ergens.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die 5% huurverhoging voor zulke gevallen is natuurlijk een farce en sociale huisvesters zouden bij zulke inkomsten gewoon een huur van 25% van het inkomen moeten mogen vragen. Dan zijn zulke scheefhuurders binnen de kortste keren verjaagt uit de sociale huursector.
En wat is scheeflenen in jou belevingswereld?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
meteen ff scheeflener verbieden, hra per direct afschaffen en we komen ergens.
nee afschaffen. waarom wil jij subsidie op je leningquote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En wat is scheeflenen in jou belevingswereld?
Die hra afschaffen is onzin, maar alleen nog maar HRA voor annuitaire hypotheken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |