abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:04:52 #121
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_114163148
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:03 schreef Netsplitter het volgende:
Wat zij wil is een vangnet dat mocht het bij een bedrijf waar ze het naar zin heeft daar een vergoeding voor krijgt mocht ze even uit vallen zeg maar.
Dat vergroot haar arbeidswaarde namelijk.
En daar zijn de Wajong en vangnetten niet voor bedoeld. Hoe jammer ook.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:05:34 #122
33954 ElisaB
pi_114163174
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:04 schreef Netsplitter het volgende:
Nooit gehad ook?
Lees jij het topic wel?

Ik schreef namelijk al eerder: ze zijn gratis bij het huwelijk gekomen en zijn oud genoeg om voor zichzelf te zorgen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:09:33 #123
3542 Gia
User under construction
pi_114163318
TS woont zelfstandig en heeft geen inkomen. Dan heeft ze toch recht op bijstand!
Okay, ze is nog geen 27, dus zal ze gepushed worden een opleiding te gaan volgen of bepaald werk te gaan doen, maar dan kan dat ook onder begeleiding, dacht ik.
pi_114163385
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:09 schreef Gia het volgende:
TS woont zelfstandig en heeft geen inkomen. Dan heeft ze toch recht op bijstand!
Okay, ze is nog geen 27, dus zal ze gepushed worden een opleiding te gaan volgen of bepaald werk te gaan doen, maar dan kan dat ook onder begeleiding, dacht ik.
kan die bijstand dan ook aanvullend zijn?
en ik wil best een opleiding gaan doen, lijkt me zelfs leuk, aangezien ik volgens sommigen toch niet in de kinderopvang thuis hoor
pi_114163436
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:54 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Maar dan de andere kant: als de borderline geen probleem is en de angststoornissen onder controle zijn, dan zou Wajong dus ook niet meer nodig hoeven zijn, mits TS zorgt voor een omgeving met niet al teveel prikkels.

Dat is toch niet zo heel vreemd geredeneerd?

En hou me ten goede: ik heb zeer veel begrip voor mensen met psychische problemen en heb er bewondering voor als ze - tegen de stroom in - toch willen proberen er iets van te maken. Maar (en daar komt ie) dat betekent dan wellicht dat je je carriere moet aanpassen op je beperking. En dát vind ik van het UWV niet zo vreemd geredeneerd.
Volgens de UWV arts id at ook zo :P
en wat ik van TS begrijp is het probleem ook niet haar huidige baan maar de angst dat ze straks bijv weer 4 maanden in therapie moet en waar moet je het dan allemaal van betalen?
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_114163472
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:12 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

en wat ik van TS begrijp is het probleem ook niet haar huidige baan maar de angst dat ze straks bijv weer 4 maanden in therapie moet en waar moet je het dan allemaal van betalen?
klopt als een bus
pi_114163497
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 17:55 schreef loesje89 het volgende:

[..]

Klopt ook, maar ik ben er gewoon boos om dat ik door die beperking waar ik niet om gevraagd hebt dus niet meer kan werken op een plek waar ik het leuk vind
Tja dat snap ik dat dat ronduit kut is maar dat is wel het leven...
de een kan niet doen waar zijn passie ligt omdat er geen geld is om een andere opleiding te gaan doen, de ander omdat ie maar 1 been heeft, weer iemand omdat er geen banen zijn en zijn gezin moet eten etc
hard en rot ja maar de realiteit
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:14:27 #128
33954 ElisaB
pi_114163501
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:12 schreef rhubarbje het volgende:
Ja, precies, maar daar is de Wajong dus niet voor bedoeld. Volgens mij - maar ik ben geen deskundige - val je dan inderdaad terug op de bijstand (zoals Gia zegt).
pi_114163602
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:11 schreef loesje89 het volgende:

[..]

en ik wil best een opleiding gaan doen, lijkt me zelfs leuk, aangezien ik volgens sommigen toch niet in de kinderopvang thuis hoor
:Y
ik denk ook dat je beter op je plek bent bij bijv bijstand dan bij wajong

niet om af te doen aan het feit dat je misschien hulp nodig hebt van buiten af maar als ik het zo lees en inschat (maar ik weet er weinig van) klinkt het gewoon niet alsof je in aanmerking komt voor wajong

maar goed je woont in nederland: mocht je uitvallen is er altijd een potje waar je geld uit kunt halen
ik snap dat de onvoorwaardelijkheid (zeg maar) van wajong je aan spreekt maar dat wil nog niet zeggen dat je er recht op hebt
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_114163650
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:14 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ja, precies, maar daar is de Wajong dus niet voor bedoeld. Volgens mij - maar ik ben geen deskundige - val je dan inderdaad terug op de bijstand (zoals Gia zegt).
Waar is de wajong dan wel voor bedoeld?
Ik snap het even niet meer

Wajong is toch voor mensen die geen 75% van minimunloon kunnen verdienen door een handicap.
Ik heb een handicap en ik vind dat ik dat geld niet bij elkaar krijg daardoor.
Dan heb ik toch recht op die uitkering?
Als ik die wajong krijg en ik besluit daarna te gaan werken, dan kan ik hem daarna toch gewoon gebruiken als vangnet?
pi_114163652
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:14 schreef ElisaB het volgende:

[..]

dat verschilt per geval
als TS bijv wajong aan had gevraagd gedurende een lang intensief therapie traject en voor haar 23ste was ze zonder meer in aanmerking gekomen voor wajong
nu niet meer nee (denk ik, maar misschien dat het bezwaar op de aanvraag van voor ze 23 was nog wat uit haalt daar weet ik er te weinig voor)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_114163684
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:18 schreef loesje89 het volgende:

[..]

Wajong is toch voor mensen die geen 75% van minimunloon kunnen verdienen door een handicap.
Als ik die wajong krijg en ik besluit daarna te gaan werken, dan kan ik hem daarna toch gewoon gebruiken als vangnet?
wajong is voor jonge mensen die op jonge leeftijd al uit vallen
daarom kun je ook alleen tot je 23ste wajong aan vragen en alleen als er dus al vroeg iets mis met je was

ik gok dat je nu gewoon te laat bent
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:19:52 #133
3542 Gia
User under construction
pi_114163717
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:11 schreef loesje89 het volgende:

[..]

Ik zou eens navraag gaan doen bij de gemeente, als ik jou was. Je moet toch je rekeningen kunnen betalen. Je hebt gewerkt, woont zelfstandig. Ik denk dat je wel recht hebt op bijstand. Met verplichtingen, dat wel.

Dus, naar de gemeente!

Succes.
pi_114163719
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:19 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

wajong is voor jonge mensen die op jonge leeftijd al uit vallen
daarom kun je ook alleen tot je 23ste wajong aan vragen en alleen als er dus al vroeg iets mis met je was

ik gok dat je nu gewoon te laat bent
maar er was toch op mijn 13de al wat mis?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:20:15 #135
33954 ElisaB
pi_114163741
quote:
Wat jij vindt, doet niet zoveel ter zake. Het UWV is het niet met je eens. Als je een andere baan kiest, kan je wél voldoende inkomen genereren (zo redeneren zij althans, en ik denk dat dat op zich wel zou kunnen kloppen).
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 13 juli 2012 @ 18:21:49 #136
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_114163798
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:04 schreef ElisaB het volgende:

[..]

En daar zijn de Wajong en vangnetten niet voor bedoeld. Hoe jammer ook.
Uhm, fout.
Daar is het nou juist wel voor bedoeld.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_114163805
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:19 schreef loesje89 het volgende:

[..]

maar er was toch op mijn 13de al wat mis?
maar dan nog had je het eerder aan moeten vragen

nogmaals: als jij die wajong aan had gevraagd toen je in zo'n intensief therapie traject zat had je hem waarschijnlijk zo gekregen

nu is er niets dat je tegen houdt om te werken behalve je beperkingen en zij oordelen dat er dingen zijn die met die beperking nog kunt doen dus dan is dat waarschijnlijk het oordeel tenzij je aan kunt tonen dat je dat ook niet kunt
niet dat je dat niet wil
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 13 juli 2012 @ 18:22:19 #138
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_114163822
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:05 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Lees jij het topic wel?

Ik schreef namelijk al eerder: ze zijn gratis bij het huwelijk gekomen en zijn oud genoeg om voor zichzelf te zorgen.
Godzijdank dat jij als kortzichtig persoon geen kinderen hebt gehad dan.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_114163841
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:20 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Wat jij vindt, doet niet zoveel ter zake. Het UWV is het niet met je eens. Als je een andere baan kiest, kan je wél voldoende inkomen genereren (zo redeneren zij althans, en ik denk dat dat op zich wel zou kunnen kloppen).
Mijn therapiegenoten (sommigen ouder als ik) kregen wel een wajong toen ze aan therapie begonnen.
Er waren mensen bij die een bachelor tandheelkunde hadden afgerond of met een opleiding fysiotherpeut bezig waren.
Mijn beste vriendin heeft hetzelfde meegemaakt als ik, ouders gescheiden, misbruik, borderline, en die heeft wel een wajong gekregen en werkt nu 2 dagen in de week.

snap dat niet :(:(
pi_114163905
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:22 schreef loesje89 het volgende:

[..]

Mijn therapiegenoten (sommigen ouder als ik) kregen wel een wajong toen ze aan therapie begonnen.
Er waren mensen bij die een bachelor tandheelkunde hadden afgerond of met een opleiding fysiotherpeut bezig waren.
Mijn beste vriendin heeft hetzelfde meegemaakt als ik, ouders gescheiden, misbruik, borderline, en die heeft wel een wajong gekregen en werkt nu 2 dagen in de week.

omdat zij hem aan hebben gevraagd voor ze 23 waren en op het moment dat ze intensief in therapie waren waarschijnlijk

zoals ik nu kan oordelen (maar goed dit is de laatste keer dat ik het zeg want ik het het al tig keer gezegd) is je timing gewoon verkeerd
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_114163973
quote:

[..]

Ik heb een handicap en .
ik vind dat ik dat geld niet bij elkaar krijg daardoor :')
pi_114163996
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:24 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

omdat zij hem aan hebben gevraagd voor ze 23 waren en op het moment dat ze intensief in therapie waren waarschijnlijk

zoals ik nu kan oordelen (maar goed dit is de laatste keer dat ik het zeg want ik het het al tig keer gezegd) is je timing gewoon verkeerd
nee dat zeg ik, ze zijn ouder als ik
1 iemand was 23 toen ze hem aan vraagde
pi_114164049
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:25 schreef Zolder het volgende:

[..]

ik vind dat ik dat geld niet bij elkaar krijg daardoor :')
weet je, krijg lekker zelf borderline, dan praten we verder ^^
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:27:36 #144
33954 ElisaB
pi_114164064
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:22 schreef Netsplitter het volgende:
Ik heb ze wel gehad, alleen niet zelf gekregen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:28:18 #145
33954 ElisaB
pi_114164093
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:22 schreef loesje89 het volgende:

[..]

Dit dus:
quote:
U komt in aanmerking voor een Wajong-uitkering in 1 van de volgende situaties:

U bent op uw 17e verjaardag voor minstens 25% arbeidsongeschikt.
U bent jonger dan 30 jaar en u bent tijdens uw studie voor minstens 25% arbeidsongeschikt geworden waardoor (volledig) werken na uw studie onmogelijk is. En u heeft in het jaar voorafgaand aan uw arbeidsongeschiktheid minstens 6 maanden gestudeerd.
pi_114164131
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:28 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dit dus:

[..]

owja.. :$
pi_114164134
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:26 schreef loesje89 het volgende:

[..]

nee dat zeg ik, ze zijn ouder als ik
1 iemand was 23 toen ze hem aan vraagde
tja geen idee hoe dat dan zit

dit is wat ik in kan schatten op basis van wat ik begrijp van wajong (en ik ben geen expert of zo) en wat je hier verteld
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:31:31 #148
33954 ElisaB
pi_114164252
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:29 schreef loesje89 het volgende:
owja.. :$
De logica erachter ontgaat mij een beetje, maar het klopt wel dat je therapiegenoten dus wél een Wajong kregen.
pi_114164258
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:27 schreef loesje89 het volgende:

[..]

weet je, krijg lekker zelf borderline, dan praten we verder ^^
rustig maar meid
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:35:27 #150
33954 ElisaB
pi_114164442
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 18:22 schreef Netsplitter het volgende:
Ik vergat de helft van mijn post: het zal me ten ene male worst wezen wat jij vindt. Ik heb je niet zo hoog staan, dus het boeit me niet.

En voor de volledigheid: aan jou zou ik mijn kinderen ook niet graag toevertrouwen na wat ik heb gelezen _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')