En daar zijn de Wajong en vangnetten niet voor bedoeld. Hoe jammer ook.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:03 schreef Netsplitter het volgende:
Wat zij wil is een vangnet dat mocht het bij een bedrijf waar ze het naar zin heeft daar een vergoeding voor krijgt mocht ze even uit vallen zeg maar.
Dat vergroot haar arbeidswaarde namelijk.
Lees jij het topic wel?quote:
kan die bijstand dan ook aanvullend zijn?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:09 schreef Gia het volgende:
TS woont zelfstandig en heeft geen inkomen. Dan heeft ze toch recht op bijstand!
Okay, ze is nog geen 27, dus zal ze gepushed worden een opleiding te gaan volgen of bepaald werk te gaan doen, maar dan kan dat ook onder begeleiding, dacht ik.
Volgens de UWV arts id at ook zoquote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:54 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Maar dan de andere kant: als de borderline geen probleem is en de angststoornissen onder controle zijn, dan zou Wajong dus ook niet meer nodig hoeven zijn, mits TS zorgt voor een omgeving met niet al teveel prikkels.
Dat is toch niet zo heel vreemd geredeneerd?
En hou me ten goede: ik heb zeer veel begrip voor mensen met psychische problemen en heb er bewondering voor als ze - tegen de stroom in - toch willen proberen er iets van te maken. Maar (en daar komt ie) dat betekent dan wellicht dat je je carriere moet aanpassen op je beperking. En dát vind ik van het UWV niet zo vreemd geredeneerd.
klopt als een busquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:12 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Volgens de UWV arts id at ook zo![]()
en wat ik van TS begrijp is het probleem ook niet haar huidige baan maar de angst dat ze straks bijv weer 4 maanden in therapie moet en waar moet je het dan allemaal van betalen?
Tja dat snap ik dat dat ronduit kut is maar dat is wel het leven...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 17:55 schreef loesje89 het volgende:
[..]
Klopt ook, maar ik ben er gewoon boos om dat ik door die beperking waar ik niet om gevraagd hebt dus niet meer kan werken op een plek waar ik het leuk vind
Ja, precies, maar daar is de Wajong dus niet voor bedoeld. Volgens mij - maar ik ben geen deskundige - val je dan inderdaad terug op de bijstand (zoals Gia zegt).quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:12 schreef rhubarbje het volgende:
Volgens de UWV arts id at ook zo![]()
en wat ik van TS begrijp is het probleem ook niet haar huidige baan maar de angst dat ze straks bijv weer 4 maanden in therapie moet en waar moet je het dan allemaal van betalen?
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:11 schreef loesje89 het volgende:
[..]
kan die bijstand dan ook aanvullend zijn?
en ik wil best een opleiding gaan doen, lijkt me zelfs leuk, aangezien ik volgens sommigen toch niet in de kinderopvang thuis hoor
Waar is de wajong dan wel voor bedoeld?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:14 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, precies, maar daar is de Wajong dus niet voor bedoeld. Volgens mij - maar ik ben geen deskundige - val je dan inderdaad terug op de bijstand (zoals Gia zegt).
dat verschilt per gevalquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:14 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, precies, maar daar is de Wajong dus niet voor bedoeld. Volgens mij - maar ik ben geen deskundige - val je dan inderdaad terug op de bijstand (zoals Gia zegt).
wajong is voor jonge mensen die op jonge leeftijd al uit vallenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:18 schreef loesje89 het volgende:
[..]
Waar is de wajong dan wel voor bedoeld?
Ik snap het even niet meer
Wajong is toch voor mensen die geen 75% van minimunloon kunnen verdienen door een handicap.
Ik heb een handicap en ik vind dat ik dat geld niet bij elkaar krijg daardoor.
Dan heb ik toch recht op die uitkering?
Als ik die wajong krijg en ik besluit daarna te gaan werken, dan kan ik hem daarna toch gewoon gebruiken als vangnet?
Ik zou eens navraag gaan doen bij de gemeente, als ik jou was. Je moet toch je rekeningen kunnen betalen. Je hebt gewerkt, woont zelfstandig. Ik denk dat je wel recht hebt op bijstand. Met verplichtingen, dat wel.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:11 schreef loesje89 het volgende:
[..]
kan die bijstand dan ook aanvullend zijn?
en ik wil best een opleiding gaan doen, lijkt me zelfs leuk, aangezien ik volgens sommigen toch niet in de kinderopvang thuis hoor
maar er was toch op mijn 13de al wat mis?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:19 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
wajong is voor jonge mensen die op jonge leeftijd al uit vallen
daarom kun je ook alleen tot je 23ste wajong aan vragen en alleen als er dus al vroeg iets mis met je was
ik gok dat je nu gewoon te laat bent
Wat jij vindt, doet niet zoveel ter zake. Het UWV is het niet met je eens. Als je een andere baan kiest, kan je wél voldoende inkomen genereren (zo redeneren zij althans, en ik denk dat dat op zich wel zou kunnen kloppen).quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:18 schreef loesje89 het volgende:
Wajong is toch voor mensen die geen 75% van minimunloon kunnen verdienen door een handicap.
Ik heb een handicap en ik vind dat ik dat geld niet bij elkaar krijg daardoor.
Uhm, fout.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:04 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En daar zijn de Wajong en vangnetten niet voor bedoeld. Hoe jammer ook.
maar dan nog had je het eerder aan moeten vragenquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:19 schreef loesje89 het volgende:
[..]
maar er was toch op mijn 13de al wat mis?
Godzijdank dat jij als kortzichtig persoon geen kinderen hebt gehad dan.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:05 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Lees jij het topic wel?
Ik schreef namelijk al eerder: ze zijn gratis bij het huwelijk gekomen en zijn oud genoeg om voor zichzelf te zorgen.
Mijn therapiegenoten (sommigen ouder als ik) kregen wel een wajong toen ze aan therapie begonnen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:20 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Wat jij vindt, doet niet zoveel ter zake. Het UWV is het niet met je eens. Als je een andere baan kiest, kan je wél voldoende inkomen genereren (zo redeneren zij althans, en ik denk dat dat op zich wel zou kunnen kloppen).
omdat zij hem aan hebben gevraagd voor ze 23 waren en op het moment dat ze intensief in therapie waren waarschijnlijkquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:22 schreef loesje89 het volgende:
[..]
Mijn therapiegenoten (sommigen ouder als ik) kregen wel een wajong toen ze aan therapie begonnen.
Er waren mensen bij die een bachelor tandheelkunde hadden afgerond of met een opleiding fysiotherpeut bezig waren.
Mijn beste vriendin heeft hetzelfde meegemaakt als ik, ouders gescheiden, misbruik, borderline, en die heeft wel een wajong gekregen en werkt nu 2 dagen in de week.
snap dat niet:(
ik vind dat ik dat geld niet bij elkaar krijg daardoorquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:18 schreef loesje89 het volgende:
[..]
Waar is de wajong dan wel voor bedoeld?
Ik snap het even niet meer
Ik heb een handicap en .
Als ik die wajong krijg en ik besluit daarna te gaan werken, dan kan ik hem daarna toch gewoon gebruiken als vangnet?
nee dat zeg ik, ze zijn ouder als ikquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:24 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
omdat zij hem aan hebben gevraagd voor ze 23 waren en op het moment dat ze intensief in therapie waren waarschijnlijk
zoals ik nu kan oordelen (maar goed dit is de laatste keer dat ik het zeg want ik het het al tig keer gezegd) is je timing gewoon verkeerd
weet je, krijg lekker zelf borderline, dan praten we verder ^^quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:25 schreef Zolder het volgende:
[..]
ik vind dat ik dat geld niet bij elkaar krijg daardoor
Ik heb ze wel gehad, alleen niet zelf gekregen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:22 schreef Netsplitter het volgende:
Godzijdank dat jij als kortzichtig persoon geen kinderen hebt gehad dan.
Dit dus:quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:22 schreef loesje89 het volgende:
[..]
Mijn therapiegenoten (sommigen ouder als ik) kregen wel een wajong toen ze aan therapie begonnen.
Er waren mensen bij die een bachelor tandheelkunde hadden afgerond of met een opleiding fysiotherpeut bezig waren.
Mijn beste vriendin heeft hetzelfde meegemaakt als ik, ouders gescheiden, misbruik, borderline, en die heeft wel een wajong gekregen en werkt nu 2 dagen in de week.
snap dat niet:(
quote:U komt in aanmerking voor een Wajong-uitkering in 1 van de volgende situaties:
U bent op uw 17e verjaardag voor minstens 25% arbeidsongeschikt.
U bent jonger dan 30 jaar en u bent tijdens uw studie voor minstens 25% arbeidsongeschikt geworden waardoor (volledig) werken na uw studie onmogelijk is. En u heeft in het jaar voorafgaand aan uw arbeidsongeschiktheid minstens 6 maanden gestudeerd.
tja geen idee hoe dat dan zitquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:26 schreef loesje89 het volgende:
[..]
nee dat zeg ik, ze zijn ouder als ik
1 iemand was 23 toen ze hem aan vraagde
De logica erachter ontgaat mij een beetje, maar het klopt wel dat je therapiegenoten dus wél een Wajong kregen.quote:
rustig maar meidquote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:27 schreef loesje89 het volgende:
[..]
weet je, krijg lekker zelf borderline, dan praten we verder ^^
Ik vergat de helft van mijn post: het zal me ten ene male worst wezen wat jij vindt. Ik heb je niet zo hoog staan, dus het boeit me niet.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:22 schreef Netsplitter het volgende:
Godzijdank dat jij als kortzichtig persoon geen kinderen hebt gehad dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |