Dit.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:43 schreef Daeron het volgende:
De ritsende partij, want van baan wisselen is een bijzondere verrichting,
Dat lijkt me onzin.quote:of de ruimtemakende partij omdat die ruimte _moet_ maken?
Dit.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:48 schreef dr.Bellows het volgende:
Ook al moet men op de andere baan ruimte maken voor de ritsers; de ritser doet een bijzondere verrichting, want die verwisseld van baan. Tegen elkaar afstrepend zal dit zwaarder tellen.
Je druk maken in het verkeerquote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:05 schreef viseenoptie het volgende:
lekker de file voorbij blazen, en op het laatst invoegen.. maak mij niet uit wie schuld heeft, maar tussen komt ie er niet zonder schade
Nederlands zijn er te asociaal voor.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders snappen ritsen niet, dat om en om principe is te moeilijk voor ze
Jij weerhoudt weggebruikers ervan zich aan de geldende regels te houden?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:05 schreef viseenoptie het volgende:
lekker de file voorbij blazen, en op het laatst invoegen.. maak mij niet uit wie schuld heeft, maar tussen komt ie er niet zonder schade
Euj wieberen nou met deze discussie, ga die maar hier voeren, daar komt die vaak genoeg langs.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:11 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Jij weerhoudt weggebruikers ervan zich aan de geldende regels te houden?
Ik noem dat eigen rechter spelen. Juist bij aansluiters prop ik de auto het liefst ertussen
Zulke dingen roepen zou zoveel meer 'indruk' maken als je naam blauw was.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:13 schreef Daeron het volgende:
[..]
Euj wieberen nou met deze discussie, ga die maar hier voeren, daar komt die vaak genoeg langs.
Ik ga ook met mn karretje langs de hele rij van de AH, en bij de kassa ertussen en mn zooi op de band leggen..quote:
Nee, jij kiest ervoor om in de langste rij achteraan te sluiten, ipv die rij ernaast te pakken. Maar goed, kassavergelijking zijn sowieso zinloos.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:30 schreef viseenoptie het volgende:
[..]
Ik ga ook met mn karretje langs de hele rij van de AH, en bij de kassa ertussen en mn zooi op de band leggen..
Bij file hoor je heel de invoegstrook door te rijden, dat andere weggebruikers met een kilometer invoegstrook m al ergens tussenproppen betekent niet dat je die rijbaan niet meer mag gebruiken..quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:05 schreef viseenoptie het volgende:
lekker de file voorbij blazen, en op het laatst invoegen.. maak mij niet uit wie schuld heeft, maar tussen komt ie er niet zonder schade
Dat krijg je met al die broeken tegenwoordig die je met knopen moet sluiten...quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders snappen ritsen niet, dat om en om principe is te moeilijk voor ze
Zo'n vergelijking is inderdaad zinloos. Bij jouw voorbeeld ga je er vanuit dat de twee rijen gelijkwaardig zijn en dat ze om en om iemand doorlaten. Bij een file is de rechter rij de doorlopende weg waar steeds iemand door mag, de linker rij moet eerst bij rechts invoegen om door te kunnen rijden. Die twee rijen zijn dus niet gelijkwaardig.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:34 schreef Casos het volgende:
[..]
Nee, jij kiest ervoor om in de langste rij achteraan te sluiten, ipv die rij ernaast te pakken. Maar goed, kassavergelijking zijn sowieso zinloos.
Je zou het kunnen vergelijken als 1 kassa, met twee rijen, waar je vooraan om en om aan de beurt bent, alleen kies jij ervoor om in de lange rij aan de rechterkant achteraan te sluiten, ipv die kortere rij links te pakken.
(wikipedia)quote:- Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegende rijstrook
- Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
- Voertuigen op aanliggende strook maken vrijwillig ruimte om invoegend voertuig tussen te laten;
- Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen;
bedankt voor de uitleg!!!!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:46 schreef mstx het volgende:
Uiteraard mag je op de linker rijstrook doorrijden, maar dan wel op de normale manier;
[..]
(wikipedia)
Dat betekent dus niet dat je met 120km/h verschil moet doorknallen tot het einde van de rijstrook, dan vol in de ankers en hem er op het laatste moment tussenproppen.
Dat laatste kan ook alleen als het nog redelijk rustig is, zodra iedereen wat langer ook die linkerbaan blijft gebruiken, kan je niet met 120 km/h doorrijden. Dat jij al eerder ervoor kiest te ritsen, maakt niet dat iedereen het moet doen. Jouw keus, maar niet miepen als anderen wel dat stuk asfalt blijven gebruiken.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:46 schreef mstx het volgende:
Uiteraard mag je op de linker rijstrook doorrijden, maar dan wel op de normale manier;
[..]
(wikipedia)
Dat betekent dus niet dat je met 120km/h verschil moet doorknallen tot het einde van de rijstrook, dan vol in de ankers en hem er op het laatste moment tussenproppen.
Ritsen impliceert gelijke snelheid.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:49 schreef Casos het volgende:
[..]
Dat laatste kan ook alleen als het nog redelijk rustig is, zodra iedereen wat langer ook die linkerbaan blijft gebruiken, kan je niet met 120 km/h doorrijden. Dat jij al eerder ervoor kiest te ritsen, maakt niet dat iedereen het moet doen. Jouw keus, maar niet miepen als anderen wel dat stuk asfalt blijven gebruiken.
Maar hoe komt het dat je daar door kan rijden? Omdat er genoeg idioten zijn die al direct naar rechts gaan ipv aan het einde. En die gaan je weer blokkeren als je wel doorrijdt. Zodra jij te vroeg naar rechts gaat, word je gewoon ingehaald. Want wanneer is het dan niet te laat? 100 meter voor het bord "hier ritsen"? 100 meter daarna? Het is pas te laat als je over het verdrijvingsvlak moet, dat geeft dat vlak ook aan, einde van de baan.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 14:58 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ritsen impliceert gelijke snelheid.
Gewoonlijk rijden ze op de linkerbaar een stuk harder, want leeg asfalt voor de neus.
Is het meer dan 1 auto dan rijdt het linkerbaantreintje bumper aan bumper zo hard mogelijk door.
Om het echt lollig te maken zie je dan soms de voorste invoegen een paar meter voor het verdrijvingsvlak waarna de auto erachter nog even gas bij geeft. Toch weer 0,3 seconden winst.
Leuk gesteld, maar nu even kijken vanaf de andere kant. Ga eens op de linkerbaan rijden met gelijke snelheid als het verkeer op de rechterbaan (het uitgangspunt van ritsen).quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:02 schreef Casos het volgende:
[..]
Maar hoe komt het dat je daar door kan rijden? Omdat er genoeg idioten zijn die al direct naar rechts gaan ipv aan het einde. En die gaan je weer blokkeren als je wel doorrijdt. Zodra jij te vroeg naar rechts gaat, word je gewoon ingehaald. Want wanneer is het dan niet te laat? 100 meter voor het bord "hier ritsen"? 100 meter daarna? Het is pas te laat als je over het verdrijvingsvlak moet, dat geeft dat vlak ook aan, einde van de baan.
Het volk achter mij? Ik rij zo lang mogelijk door op de linkerbaan, maar met minimaal snelheidsverschil als de baan rechts ernaast en na het bord "hier ritsen" schuif ik netjes een baan opzij. Wat het volk achter mij doet moeten ze helemaal zelf weten.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:06 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Leuk gesteld, maar nu even kijken vanaf de andere kant. Ga eens op de linkerbaan rijden met gelijke snelheid als het verkeer op de rechterbaan (het uitgangspunt van ritsen).
Zie vervolgens wat het volk achter je gaat doen.
Er is niets mis met vroeg naar rechts gaan, in het ergste geval moet je wat langer wachten. Van mij mag iedereen er tussen bij ritsen, maar niet als ze plankgas de rij voorbij stuiven en op het laatste moment er nog even tussen moeten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |