abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114150470
Ik heb zojuist een Galaxy S3 gekocht en nu wil ik graag mijn whatsappgeschiedenis van mijn S2 overzetten op mijn S3. Is dit mogelijk? Zo ja, hoe?
Alvast bedankt voor de reacties
pi_114150645
Gaat niet denk ik zo...je kan m wel mailen...
pi_114150945
Als je op beide root hebt kun je met Titanium Backup alles simpel overzetten.
pi_114151170
Op je S2: Ga naar WhatsApp > [Menu Button] > Settings > Chat settings > Chat History backup
Op je geheugenkaart (of interne geheugen) komt dan een map te staan van WhatsApp. Kopieer deze naar je S3 voordat je WhatsApp op je S3 installeert. Wanneer je deze map hebt gekopieerd kun je WhatsApp installeren op je S3 en dan krijg je als het goed is de vraag of je je chat history wilt herstellen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:28:46 #5
12621 tcr
*nix 4ever
pi_114151192
Volgens mij geen root nodig, sluit je oude telefoon aan op de PC, kopieer de map "WhatsApp", zet deze op je nieuwe telefoon en activeer dan PAS whatsapp (als je het al gedaan hebt er dus even afhalen en de map ook verwijderen).

Dan vraagt WhatsApp bij het installeren of je de oude gegevens wilt importeren.

dammnit net te laat, hierboven staat het nog beter. WhatsApp backupped in principe elke avond, maar met deze optie mis je echt niks.
pi_114159737
Gelukt, bedankt!
pi_123539884
Hoihoi,

Zouden jullie mij hier ook mee kunnen helpen? Net de htc one S gekocht, hiervoor een htc desire...
Ik kan wel een backup maken, en deze met ES File explorer op de one S gezet. daarna whatsapp geinstalleerd, maar bij openen en herstellen komen alleen de groepen tevoorschijn. Géén berichtgeschiedenis dus. Dat zou ik wel graag willen, dus weten jullie hoe?

bedankt!!
pi_123553922
Je kreeg wel de optie om e.e.a. te herstellen?
Waarschijnlijk bedoel je met 'komen de groepen tevoorschijn' dat je alleen de groepen ziet maar dat daar ook de geschiedenis niet van zichtbaar is?

Waarschijnlijk heb je dan alleen een msgstore.db.crypt op je SD-kaart staan. Met een tool zoals deze kan je die omzetten naar een gewoon msgstore.db bestand. Als je die dan op je telefoon plaatst zou e.e.a. het wel moeten doen :)
pi_123556496
Kan dit ook met iPhone naar een HTC one?
pi_123557399
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 23:49 schreef Santello het volgende:
Kan dit ook met iPhone naar een HTC one?
Nee, Android en iPhone maken gebruik van andere manieren om de data op te slaan en die zijn niet compatible.
pi_123656417
@MWP: ik kreeg wel de optie om te herstellen. Dit deed hij ook, gaf aan XXX berichten te hebben hersteld, en voor ik op doorgaan kan klikken, stopt de app ermee, en geeft de foutmelding "onverwachts gestopt". Na opnieuw openen, geen geschiedenis. Met de groepen bedoel ik idd de groepen zonder berichten.

Het rare is, dat het herstellen met de whatsapp map van een vriend van mij op mijn telefoon (met mijn nummer) wél werkt, dan zijn XXX bestanden gekopieerd, en gaat hij vrolijk verder. Wat óók lukt is míjn whatsapp map kopieren naar de Samsung van die vriend, en dan maakt hij het ook netjes af, en staan al mijn gesprekken op zijn telefoon. Het moet dus mogelijk zijn... Vraag is dus, waarom mijn whatsappgeschiedenis niet op mijn nieuwe telefoon kan, maar een foutmelding geeft....

Nu is dit de foutmelding die we konden vinden: android.database.sqlite.sqlitedatabasecorruptedexception
Google leverde een SQL verhaal op, maar daar kwamen we niet verder mee. Maar misschien dat jullie iets weten? Zou er echt heel erg mee geholpen zijn :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')