Euh ja, dat is een overduidelijke aanwijzing dat het zaakje stinkt inderdaad.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:33 schreef Thirty5 het volgende:
Als je een voorschot moet betalen via de Western Union Bank zou ik me zorgen gaan maken!!!
Daar lijkt me dus wel wat mis mee, klassiek geval oplichting via de mail.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:40 schreef casper019 het volgende:
- To start the transaction I will need your shipping details(name,address etc.) so I can go to the RealEstate Company office and make all the legal arrangements .
- RealEstate Companys will check the envelope and if everything is in order they will send you a payment invoice to let you know they have the package in their custody.
- After you will receive the payment invoice, you will need to make the money transfer in their bank account.
- After the transfer is checked, you will receive the package in 2-3 days at your address. Then,you will go together with the their agent to see the apartment and you will have a period of 24 hours to decide if you keep it or not.
als ik akkoord zou gaan zou het zo ongeveer werken
(heb uitleggevraagd hoe het zou gaan MOCHT ik akkoord gaan)
Mmmmm, een heel, heel hoog Nigeria-scam gehalte.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:40 schreef casper019 het volgende:
- To start the transaction I will need your shipping details(name,address etc.) so I can go to the RealEstate Company office and make all the legal arrangements .
- RealEstate Companys will check the envelope and if everything is in order they will send you a payment invoice to let you know they have the package in their custody.
- After you will receive the payment invoice, you will need to make the money transfer in their bank account.
- After the transfer is checked, you will receive the package in 2-3 days at your address. Then,you will go together with the their agent to see the apartment and you will have a period of 24 hours to decide if you keep it or not.
Staat vol met spelfouten en grammaticafouten, en de eigenares woont in London? Gaat geen belletje rinkelen?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:40 schreef casper019 het volgende:
Dat vermoeden krijg ik ook. Er zit een luchtje aan het is géén Chanel #5.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:52 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Mmmmm, een heel, heel hoog Nigeria-scam gehalte.
Afgezien dat het hier overduidelijk een scam is, even dit. Een makelaar mag nooit aan de hurende partij kosten in rekening brengen aangezien de hurende partij geen opdracht heeft gegeven voor de werkzaamheden.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:37 schreef Knakker het volgende:
Het lijkt er idd op dat ze "gewoon" een makelaar zijn uit Den Haag. Op zich niets mis mee.
Echter gaat deze makelaar jou wél één maand huur in rekening brengen "voor de geleverde diensten". Dus als jij zelf de woning & eigenaresse gevonden hebt zonder met die makelaar in contact te zijn geweest, dan zou je de eigenaresse voor kunnen stellen om het buiten die makelaar om te regelen. Het contract dat die makelaar gaat maken is toch een één op één kopie van het standaardmodel van de ROZ, dus dat kunnen jullie zelf ook wel.
Daar lijkt het inderdaad verdacht veel op na die reaktie vol typfoutenquote:Afgezien dat het hier overduidelijk een scam is, even dit.
Je hebt helemaal gelijk, maar er is een verschil tussen mogen en kunnen. Dus succes in de randstadquote:Een makelaar mag nooit aan de hurende partij kosten in rekening brengen aangezien de hurende partij geen opdracht heeft gegeven voor de werkzaamheden.
Dikke kans dat je geen reactie meer krijgt. Je stelt al teveel vragen, gaat ze wel verder met mensen die wat makkelijker ja zeggen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:45 schreef casper019 het volgende:
hoewel dit inderdaad naar 56 kleuren bedrog ruikt heb ik net ff gemaild dat ik eerst het wil zien voordat ik betaal en welke makelaar het dan is (adres +telepoohn nummer) + haar telephoon nummer, dus ff kijken wat het antwoord word ^^
Precies. Dit soort scammers is niet op zoek naar mensen die kritisch overkomen. Er zijn waarschijnlijk makkelijk zat simpelere slachtoffers te vinden.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:47 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Dikke kans dat je geen reactie meer krijgt. Je stelt al teveel vragen, gaat ze wel verder met mensen die wat makkelijker ja zeggen.
Joh, verdoe je tijd niet aan deze scam.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:10 schreef casper019 het volgende:
Tja t zijn geen onlogische vragen, een huisje huren is niet iets kleins alsof je ff naar de supermarkt gaat en een blikie cola koopt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |