abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114148788
Ik vroeg me af, ik ben op zoek naar een apartement.
Nu heb ik via internet iemand ''gevonden'' die haar appartement verhuurd,
ze zegtzelf in londen te wonen en haar appartement die ze gekocht heeft - maar die ze niet verkocht kon krijgen in NL nadat ze terugging naar londen nu te verhuren.
Nu zouden we via een afsrpaak met de RealEstate Company haar huis kunnen huren.
natuurlijk ben ik niet zo gek ofzo om hup te betalen voordat ik alls gezien heb enzo.
maar ik vroeg me af, heeft iemand hier ervaring mee/weet ermeer over?
of is het zulke bullshit dat ik maar beter kan kappen mn tijd erin te steken omdat het miss bedrog is?

heel erg bedankt iig!!
pi_114148847
Als je een voorschot moet betalen via de Western Union Bank zou ik me zorgen gaan maken!!!
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:34:15 #3
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114148886
^^ Een real estate company, dat is toch gewoon een makelaardij/bemiddelaar à la Direct Wonen en dergelijke?
Tsja, zou inderdaad wel eerst even willen kijken voordat je betaalt...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:34:38 #4
323439 HetKlusKonijn
pi_114148898
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:33 schreef Thirty5 het volgende:
Als je een voorschot moet betalen via de Western Union Bank zou ik me zorgen gaan maken!!!
Euh ja, dat is een overduidelijke aanwijzing dat het zaakje stinkt inderdaad.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_114148994
Het lijkt er idd op dat ze "gewoon" een makelaar zijn uit Den Haag. Op zich niets mis mee.

Echter gaat deze makelaar jou wél één maand huur in rekening brengen "voor de geleverde diensten". Dus als jij zelf de woning & eigenaresse gevonden hebt zonder met die makelaar in contact te zijn geweest, dan zou je de eigenaresse voor kunnen stellen om het buiten die makelaar om te regelen. Het contract dat die makelaar gaat maken is toch een één op één kopie van het standaardmodel van de ROZ, dus dat kunnen jullie zelf ook wel.
pi_114149135
- To start the transaction I will need your shipping details(name,address etc.) so I can go to the RealEstate Company office and make all the legal arrangements .
- RealEstate Companys will check the envelope and if everything is in order they will send you a payment invoice to let you know they have the package in their custody.
- After you will receive the payment invoice, you will need to make the money transfer in their bank account.
- After the transfer is checked, you will receive the package in 2-3 days at your address. Then,you will go together with the their agent to see the apartment and you will have a period of 24 hours to decide if you keep it or not.

als ik akkoord zou gaan zou het zo ongeveer werken
(heb uitleggevraagd hoe het zou gaan MOCHT ik akkoord gaan)
pi_114149373
Ik zou niets betalen voordat je het huis gezien hebt en het ook daadwerkelijk wil huren. Klinkt idd wel een beetje vaag zo.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:47:41 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114149423
Waarom eerst betalen en dan pas kijken?
Lijkt mij niet betrouwbaar.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_114149436
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:40 schreef casper019 het volgende:
- To start the transaction I will need your shipping details(name,address etc.) so I can go to the RealEstate Company office and make all the legal arrangements .
- RealEstate Companys will check the envelope and if everything is in order they will send you a payment invoice to let you know they have the package in their custody.
- After you will receive the payment invoice, you will need to make the money transfer in their bank account.
- After the transfer is checked, you will receive the package in 2-3 days at your address. Then,you will go together with the their agent to see the apartment and you will have a period of 24 hours to decide if you keep it or not.

Daar lijkt me dus wel wat mis mee, klassiek geval oplichting via de mail.
pi_114149451
En trouwens is de RealEstate Company zoals in jouw verhaal gewoon engels voor een makelaarskantoor. Dus je kan ook nog vragen welk makelaarskantoor het betreft. Dan kun je eventueel eerst rechtstreeks met dat kantoor contact opnemen.
pi_114149482
thx voor de tips laat ik dat maar is doen, en ja ik ga zeker niets betalen voordat ik het gezien heb
maar volgens mij is het inderdaad oplichting wat jullie zeggen
maar kan latijd ff kijken waar het op uit loopt (zolangje niet betaald nietsaaan de hand!)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:52:28 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_114149606
quote:

Mmmmm, een heel, heel hoog Nigeria-scam gehalte.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:54:14 #13
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_114149664
quote:

Staat vol met spelfouten en grammaticafouten, en de eigenares woont in London? Gaat geen belletje rinkelen?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:57:57 #14
323439 HetKlusKonijn
pi_114149797
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:52 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Mmmmm, een heel, heel hoog Nigeria-scam gehalte.
Dat vermoeden krijg ik ook. Er zit een luchtje aan het is géén Chanel #5. ;)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:38:51 #15
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_114151522
Weet je het adres van het appartement?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_114152034
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:37 schreef Knakker het volgende:
Het lijkt er idd op dat ze "gewoon" een makelaar zijn uit Den Haag. Op zich niets mis mee.

Echter gaat deze makelaar jou wél één maand huur in rekening brengen "voor de geleverde diensten". Dus als jij zelf de woning & eigenaresse gevonden hebt zonder met die makelaar in contact te zijn geweest, dan zou je de eigenaresse voor kunnen stellen om het buiten die makelaar om te regelen. Het contract dat die makelaar gaat maken is toch een één op één kopie van het standaardmodel van de ROZ, dus dat kunnen jullie zelf ook wel.
Afgezien dat het hier overduidelijk een scam is, even dit. Een makelaar mag nooit aan de hurende partij kosten in rekening brengen aangezien de hurende partij geen opdracht heeft gegeven voor de werkzaamheden.
pi_114154456
Zoek haar naam voor de gein eens op op van die websites met zwarte lijsten voor verhuurders. Vuistregel die ik voor mezelf ondertussen opgesteld heb is dat ik het niet vertrouw wanneer:

- Iemand voor het werk verplaatst is naar het buitenland (meestal Engeland).
- In het Engels een reactie geeft op mijn Nederlandse vragen.
- Er allerlei omwegen bedacht worden om een bezichtging mogelijk te maken.
- Er alvorens een contract ondertekend is al geld overgemaakt moet worden.
pi_114154643
quote:
Afgezien dat het hier overduidelijk een scam is, even dit.
Daar lijkt het inderdaad verdacht veel op na die reaktie vol typfouten ;)

quote:
Een makelaar mag nooit aan de hurende partij kosten in rekening brengen aangezien de hurende partij geen opdracht heeft gegeven voor de werkzaamheden.
Je hebt helemaal gelijk, maar er is een verschil tussen mogen en kunnen. Dus succes in de randstad :) Zolang een verhuurderende makelaar je niet accepteert als kandidaat richting de eigenaar heb je meestal gewoon geen woonruimte. En als je accepteert staat vaak in je huurcontract opgenomen dat je courtage aan de makelaar betaalt, zodat het verdomd lastig is om eronder uit te komen.
pi_114173007
hoewel dit inderdaad naar 56 kleuren bedrog ruikt heb ik net ff gemaild dat ik eerst het wil zien voordat ik betaal en welke makelaar het dan is (adres +telepoohn nummer) + haar telephoon nummer, dus ff kijken wat het antwoord word ^^

hebhaar emails adres en naam gegeoogled maar niks gevonden, is er miss een manier dat je kan traceren waar maisl vandaan worden gestuurd?
pi_114173054
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 21:45 schreef casper019 het volgende:
hoewel dit inderdaad naar 56 kleuren bedrog ruikt heb ik net ff gemaild dat ik eerst het wil zien voordat ik betaal en welke makelaar het dan is (adres +telepoohn nummer) + haar telephoon nummer, dus ff kijken wat het antwoord word ^^
Dikke kans dat je geen reactie meer krijgt. Je stelt al teveel vragen, gaat ze wel verder met mensen die wat makkelijker ja zeggen.
pi_114177235
Tja t zijn geen onlogische vragen, een huisje huren is niet iets kleins alsof je ff naar de supermarkt gaat en een blikie cola koopt
  zaterdag 14 juli 2012 @ 17:37:23 #22
323439 HetKlusKonijn
pi_114200193
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 21:47 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

Dikke kans dat je geen reactie meer krijgt. Je stelt al teveel vragen, gaat ze wel verder met mensen die wat makkelijker ja zeggen.
Precies. Dit soort scammers is niet op zoek naar mensen die kritisch overkomen. Er zijn waarschijnlijk makkelijk zat simpelere slachtoffers te vinden.
pi_114200333
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 23:10 schreef casper019 het volgende:
Tja t zijn geen onlogische vragen, een huisje huren is niet iets kleins alsof je ff naar de supermarkt gaat en een blikie cola koopt
Joh, verdoe je tijd niet aan deze scam.

Als dit al niet doorzichtig is, dan moet je er misschien maar gewoon op in gaan, maar je kan ook gewoon je geld naar mij overmaken. Dan heb jij nog steeds niets, maar ik wel :Y)
  zaterdag 14 juli 2012 @ 17:50:50 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114200522
Als de RealEstate Company gewoon een makelaar in NL is dan kun je toch ook contact met hen opnemen?

Maar even beginnen te googlen op het adres van het te huren pand; als het te koop heeft gestaan dan kun je het makkelijk vinden, en de makelaar die het in de verkoop had ook, hen bellen en vragen of het idd niet verkocht is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 17:52:38 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_114200562
Oh, en uiteraard stinkt het dat je moet betalen voor je kunt kijken...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')