abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 juli 2012 @ 04:04:03 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_114140618
Het Syrische leger heeft in een dorpje in de provincie Hama opnieuw een bloedbad aangericht.Dat zeggen leden van de Syrische oppositie.

Het dorpje Tremseh zou door het leger zijn beschoten en daarna door leden van
de regeringsgezinde Shabbiha-militie zijn bestormd.
Volgens de oppositie zijn zeker honderd mensen gedood.Sommige activisten spreken zelfs van meer dan 200 doden.

Verscheidene ooggetuigen melden dat sommige inwoners door de militieleden
van dichtbij werden geëxecuteerd.De berichten uit Syrië kunnen niet worden gecontroleerd.

http://teletekst.nos.nl/tekst/127-01.html

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 13 juli 2012 @ 04:14:02 #2
370039 Morera
more more more
pi_114140640
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 04:04 schreef tong80 het volgende:
Het Syrische leger heeft in een dorpje in de provincie Hama opnieuw een bloedbad aangericht.Dat zeggen leden van de Syrische oppositie.

Het dorpje Tremseh zou door het leger zijn beschoten en daarna door leden van
de regeringsgezinde Shabbiha-militie zijn bestormd.
Volgens de oppositie zijn zeker honderd mensen gedood.Sommige activisten spreken zelfs van meer dan 200 doden.

Verscheidene ooggetuigen melden dat sommige inwoners door de militieleden
van dichtbij werden geëxecuteerd.De berichten uit Syrië kunnen niet worden gecontroleerd.

http://teletekst.nos.nl/tekst/127-01.html

:O
pi_114141239
Bullshit bericht. Syrische oppositie zijn de terroristen.
And remember, respect is everything!
pi_114141254
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 04:14 schreef Morera het volgende:

[..]

Dat dus. Pure propaganda om Assad de schuld in de schoenen te kunnen schuiven. In de hoop dat men in gaat grijpen. Assad heeft er geen enkele baat bij om zomaar burgers te vermoorden. Hij vecht enkel tegen de terroristen die zich rebellen noemen. Juist deze islamitische terroristen geven geen ene moer om onschuldigen, zoals al zo vaak is gebleken wereldwijd.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:03:42 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114141266
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:00 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat dus. Pure propaganda om Assad de schuld in de schoenen te kunnen schuiven. In de hoop dat men in gaat grijpen. Assad heeft er geen enkele baat bij om zomaar burgers te vermoorden. Hij vecht enkel tegen de terroristen die zich rebellen noemen. Juist deze islamitische terroristen geven geen ene moer om onschuldigen, zoals al zo vaak is gebleken wereldwijd.
Hoe weet je dat zeker? Er is een scenario van mogelijkheden denk ik.
The truth was in here.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 08:22:21 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_114141416
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 04:14 schreef Morera het volgende:

[..]

Dat had ie kunnen voorkomen door journalisten toe te laten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_114141432
quote:

[..]

Tijdens de Duitse bezetting werden verzetsdaden ook gebracht als terrorisme. Zeker, Assad zal de rebellen structureel terroristen noemen maar feit blijft dat de mensen in Syrie geen zelfbeschikking hebben onder zijn bewind dus dat maakt rebellen in mijn ogen.
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_114141467
Wat een misleidende topictitel.

De oppositie verklaart dat het aangericht zou zijn door regeringsgezinde milities. Wie zegt mij dat de oppositie de waarheid spreken?

Het drama van Houla was ook kort in de media met een dergelijke aantijging, maar verdween al snel toen bleek dat het toch de oppositie zelf was die de slachting had veroorzaakt. Het is voor mij waarschijnlijker dat het ook nu weer zo zit. Ik begrijp niet dat we ons op FOK! er zo in mee laten slepen. Dit is typisch Westers gepubliceerde oorlogspropaganda.
pi_114141481
Ik vond dit een aardige bijdrage van user Northernstar:

quote:
Hoe vaak moet het gezegd worden voordat het doordringt? Iedere dode die valt is een potentieel PR middel. Hell, er hoeft niet eens een dooie te zijn, je kan ze ook verzinnen, maar als je lijken hebt deste beter. Enige wat je dan nog hoeft te doen is ze aan Assad toe te schrijven. En aangezien de westerse media het woord van de zelfbenoemde woordvoerders voor waarheid aannemen is dat een gegeven.

Er ontstaat daarom een behoefte aan geweld en doden, behoefte aan barbaarse toestanden en 'atrocities'. Het maakt niet uit wie de doden zijn (en meer sinister, het maakt ook niet uit wie de moordenaars zijn) lijken zijn er nodig om de druk erop te houden. Brute moorden op mannen, vrouwen en kinderen.

Ik zeg het nog maar een keer voor degenen die ogenschijnlijk de disinfo en propaganda over Syrië als zoete koek slikken, jullie worden er ingeluisd.

Leer voor jezelf te denken en kritisch te worden, niet alleen om te voorkomen dat je spijt krijgt over waar je steun aan hebt verleent, er kan in de nabije toekomst heel goed een periode komen dat niemand aan je scepticisme kan appelleren en de beslissingen die je moet maken van direct belang voor jezelf en je omgeving zijn. Je eigen goedgelovigheid gaat je dan nekken.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 09:55:51 #10
pi_114142963
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:28 schreef Chooselife het volgende:

Het drama van Houla was ook kort in de media met een dergelijke aantijging, maar verdween al snel toen bleek dat het toch de oppositie zelf was die de slachting had veroorzaakt.
Dat lieg je gewoon. :')
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 13 juli 2012 @ 09:59:19 #11
111528 Viajero
Who dares wins
pi_114143023
Waar komen al die Assad fans hier eigenlijk vandaan? De oppositie zijn zeker geen engelen, maar dan denken dat Assad dat wel is is ook extreem dom.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_114143151
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 08:31 schreef Chooselife het volgende:
Ik vond dit een aardige bijdrage van user Northernstar:

[..]

De joden zitten er natuurlijk achter... 8)7 .
I´m back.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:29:48 #13
pi_114156348
quote:
quote:
Internationaal bemiddelaar Kofi Annan heeft het geweld in het stadje Taramseh, dat gisteren volgens de Syrische oppositie aan meer dan 220 mensen het leven kostte, scherp veroordeeld. Annan bevestigde vanmiddag dat het Syrische leger zware wapens heeft ingezet in Taramseh.
pi_114157477
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 09:59 schreef Viajero het volgende:
Waar komen al die Assad fans hier eigenlijk vandaan? De oppositie zijn zeker geen engelen, maar dan denken dat Assad dat wel is is ook extreem dom.
fok! trekt nu eenmaal ook veel randvolk aan wiens IQ niet hoger komt dan een kastanje op wintersport in Lloret de Mar. Ik kijk nergens meer van op hier.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_114167834
Een activist zegt dat het merendeel van de doden uit gewapende rebellen bestaat, maar er zijn ook enorm veel burgerslachtoffers:

quote:
The AFP has posted a report from an activist who is part of the Sham News Network, an anti-Assad activist network, that claims that most of the dead were Free Syrian Army fighters:

"The rest were members of the [rebel] Free Syrian Army," he told AFP.

"An army convoy was on its way to the region of Hama when it was attacked by the FSA," he said. "The army staged a counter-attack with the support of [pro-regime] reinforcements from [nearby] Alawite villages. The FSA resisted for an hour before it was defeated."

An activist at a media center in Hama also said "a large number of rebels were killed in fighting between the FSA and the regular army."

Identifying herself as Mariam, she told AFP by Skype that the incident occurred when government forces stormed the village in a bid to retake it and the rebels withdrew when they found themselves outnumbered.
http://www.enduringameric(...)-a-new-massacre.html

Een beetje hetzelfde verhaal als met Houla dus waar het bloedbad waarschijnlijk een reactie was op een aanval van de rebellen. Verschil is wel dat hier staat de dit is uitgevoerd door het Syrische leger en in Houla was het door shabiha, een pro-assad bende die Assad zelf niet meer onder controle heeft. Er zal de komende dagen wel meer duidelijk worden, vooralsnog worden de VN-waarnemers niet toegelaten op de plek door het Syrische leger, net als in Qubair toer. Dat zegt al weer genoeg in mijn ogen....

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:57 schreef TLC het volgende:

[..]

fok! trekt nu eenmaal ook veel randvolk aan wiens IQ niet hoger komt dan een kastanje op wintersport in Lloret de Mar. Ik kijk nergens meer van op hier
Ik wel. Het is namelijk niet alleen randvolk, er zitten ook members bij zoals Chooselife en Northernstar die ik eigenlijk wel wat slimmer inschat. Waarom ze dan zo makkelijk in Assad's/russische propaganda trappen begrijp ik dan ook niet.

Er is trouwens ook gewoon een centraal Syrië topic Tong :P
Incelfrikandel
pi_114168205
quote:
Assad heeft er geen enkele baat bij om zomaar burgers te vermoorden.
Hij en met name zijn regime hebben er absoluut baat bij, als het ware, om zomaar burgers te vermoorden. Het is een poging de bevolking af te schrikken, om ze geen rebellen te helpen onderduiken. Het is een middel om hun achterban op een bizarre wijze moed te geven ("de regering weet heus wel hard op te treden"). Met name, echter, is het een geografisch voordeel: wanneer straks het huidige regime valt, dan is dit de regio waar de grootste en bloedigste gevechten, inclusief etnische zuiveringen, zullen plaatsvinden; alvast een goed idee om je strategische positie te verstevigen.
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 juli 2012 @ 21:15:15 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_114171530
DAMASCUS/BEIROET - Een slachting in de omgeving van de Syrische stad Hama, 190 kilometer ten noorden van Damascus, heeft vrijdag geleid tot afgrijzen en beschuldigingen. De speciale gezant voor Syrië van de Arabische Liga en de Verenigde Naties, Kofi Annan, was geschokt door de gruwelen.

Het Kremlin eist een onderzoek en het Witte Huis meent dat het bloedbad aangeeft dat internationaal optreden via de Veiligheidsraad noodzakelijk is. De Syrische oppositie hamert op de noodzaak van een resolutie van die raad waarmee kan worden ingegrepen om de bevolking te beschermen. Het Kremlin beschuldigde zijn bondgenoot president Bashar al-Assad van Syrië niet van het bloedvergieten, maar dacht aan "daders die het land op een sektarische strijd afsturen''.

Waarnemers van de VN hebben gerapporteerd dat de slachting donderdag in Tremseh "een verlengstuk was van acties van de Syrische luchtmacht in de regio''. De luchtmacht valt in de streek ten noorden van Hama op grote schaal bevolkte gebieden aan, aldus de waarnemers. Ze konden niet naar Tremseh, maar zagen in de omgeving militairen aanvallen uitvoeren. De luchtmacht bestookt ook al enkele dagen Khan Sheikhoun en Souran, beide aan de hoofdweg van Hama naar de noordelijker gelegen stad Aleppo.

De regering, die naar verluidt gestaag terrein verliest, hoopt met de aanvallen bij Hama kennelijk deze stad uit handen van rebellen te houden. De Syrische regering meldde vrijdag dat het gaat om aanvallen op terroristen en zei dat er donderdag vrijwel uitsluitend terroristen zijn omgekomen.

De gewapende oppositie in Syrië heeft vrijdag gewaarschuwd dat prominenten die het regime trouw zijn geweest, maar overwegen over te lopen, dat beter deze maand nog kunnen doen. Komende maand is het te laat want dan worden alle "pilaren van het regime'' doelwit.

Een Russisch schip met gevechtshelikopters aan boord die voor Syrië waren bestemd, is in Moermansk het zeegat uitgevaren. Wapenexporteur Rosoboronexport meldde vrijdag dat het schip, de Alaed, naar een andere Russische haven onderweg is. Het vervoert Syrische Mi-25 helikopters die in Rusland zijn opgeknapt. De verscheping heeft eerder al tot grote ontsteltenis geleid.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 juli 2012 @ 21:19:26 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_114171749
De Amerikaanse minister Clinton vindt dat het bloedbad in het Syrische dorp Tremseh niet zonder gevolgen kan blijven.Volgens rebellen zijn daar gisteren mogelijk 200 mensen vermoord.

Het dorp zou zijn beschoten met tanks en helikopters en daarna zijn bestormd door een militie.Volgens Clinton toont dit aan dat het regime opzettelijk onschuldige mensen vermoordt.
Ze roept de VN-Veiligheidsraad op de daders ter verantwoording te roepen.

Clinton wil dat er een staakt-het-vuren wordt ingesteld in de regio Hama waarin Tremseh ligt,zodat de VN-waarnemers het dorp kunnen bezoeken.

vrijdag 13 juli 2012 @ 21:43:21 #19
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_114172886
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 09:59 schreef Viajero het volgende:
Assad is ook geen braverik. Maar ik weet ook dat de media alles slikken wat hen wordt voorgeschoteld door persbureau's en daarna elkaar allemaal nablaten. Hardstikke handig dat Assad journalisten toegang weigert, kan er ook niemand tegenspreken. Ik kan me nog levendig herinneren dat er ook leugens werden verkondigd over Saddams massavernietigingswapens, babymoorden in Koeweit etc. als opmaat tot oorlogen en revoluties.

Assad heeft niet zo heel vrienden in de regio; Israel en de soennitische landen moeten hem niet. Ik zou ook denken dat Assad zich beter koest kan houden en de internationale gemeenschap stroop rond de mond smeren, lekker even de storm over laten waaien.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_114173841
Van mij mogen ze die assad, net als saddam hoessein, trouwens gewoon ophangen als ze hem te pakken krijgen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_114189782
Helemaal duidelijk is het nog niet:
quote:
“It was the first time we see helicopters of the like, they were really big and looked like Apaches. They would fire rockets that were capable of setting rocks on fire. They were throwing bombs which would divide into another 20 as it hit the ground. There were around five planes flying over us, they killed 10 families near the Assi river bank, they were all burnt to death, among which were 18 women and 15 children,” he added.

After three hours of shelling and bombing with heavy artillery, the activist says that gangs loyal to the regime – shabiha from Alawite villages close to Treimsa – entered the village with swords, knives, and Kalashnikovs and slaughtered over 70 people. They also took over 100 detainees and there are 200 people still missing.
http://www.nowlebanon.com/NewsArticleDetails.aspx?ID=418856

quote:
Separately, two Syrian activists said most of those killed in the Thursday incident were rebels, and that they died in fighting.

"At this stage, though we do not yet have the final count, the number of civilians killed by shelling is not more than seven," said Jaafar, an activist at the anti-regime Sham News Network.

"The rest were members of the [rebel] Free Syrian Army," he told AFP.

"An army convoy was on its way to the region of Hama when it was attacked by the FSA," he said. "The army staged a counter-attack with the support of [pro-regime] reinforcements from [nearby] Alawite villages. The FSA resisted for an hour before it was defeated."

An activist at a media center in Hama also said "a large number of rebels were killed in fighting between the FSA and the regular army."

Identifying herself as Mariam, she told AFP by Skype that the incident occurred when government forces stormed the village in a bid to retake it and the rebels withdrew when they found themselves outnumbered.

Government troops "resorted to excessive force against around 30 members of the FSA inside the village," she added.

Thus far, amateur videos purportedly documenting the killing have shown the bodies only of men.
http://www.nowlebanon.com/NewsArticleDetails.aspx?ID=418733
pi_114191364
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 21:19 schreef tong80 het volgende:
De Amerikaanse minister Clinton vindt dat het bloedbad in het Syrische dorp Tremseh niet zonder gevolgen kan blijven.Volgens rebellen zijn daar gisteren mogelijk 200 mensen vermoord.

Het dorp zou zijn beschoten met tanks en helikopters en daarna zijn bestormd door een militie.Volgens Clinton toont dit aan dat het regime opzettelijk onschuldige mensen vermoordt.

Clinton wil dat er een staakt-het-vuren wordt ingesteld in de regio Hama waarin Tremseh ligt,zodat de VN-waarnemers het dorp kunnen bezoeken.

Denk dat die rebellen, net als in Libië, niet te vertrouwen zijn.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_114193018
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 21:19 schreef tong80 het volgende:

Maar wat is nu je mening? Of ben je goed in kopiëren plakken?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 14:00:44 #24
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_114193186
wat is nieuw?
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
pi_114193232
Ah goed omdat de elite en westerse poolparty levensstijl heeft moeten we pro-Assad zijn en maken die honderden
doden en bloedbaden niet uit ? :')

Ik ben ook pro-seculier maar zeker niet pro-Assad. En kijk hoe het nu in Libië en Tunesië is, het is geen hemel op aarde maar beter dan onder de dictators.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')