Waarom is dit relevant voor jou? Zijn het dan jouw klanten?quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:26 schreef MeloD het volgende:
Via het bedrijf komen er ook particuliere klanten, dus wat dat betreft zit het wel goed vermoed ik. Ben overigens net afgestudeerd (WO) en een jaar (stage)ervaring in dit vakgebied.
Ben je al een keer langs de KvK geweest voor een goed gesprek?quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:32 schreef MeloD het volgende:
Het gaat dan om klanten die ik mijn eigen facturen stuur, omdat hun zorgverzekeraars geen contracten hebben met het bedrijfAndere optie is ze zelf werven en dan de faciliteiten van het bedrijf gebruiken tegen een X bedrag. Ze gebruiken deze constructie bij heel veel ZZP-ers van hen, ga er vanuit dat ze het goed uitgezocht hebben. En zo niet hebben zij een groter probleem dan ik, als ik de belastingdienst moet geloven.
je komt als zzp-er toch echt niet voor dat uurloon je bed uit? Dan kan je net zo goed bijstand trekken, dan hou je NETTO meer over, na allerlei verzekeringen, die je in loondienst automatisch krijgt.quote:Op donderdag 12 juli 2012 20:28 schreef _Flash_ het volgende:
Hmm reken dan maar op 25 - 30 euro.
Die particuliere klanten, 'krijg' je die van het bedrijf? Dus dat het niet meer klanten zijn van hen maar van jou? Apart..
Wat als zzp-er natuurlijk niet is. 24 uur declarabel is wat anders dan 24 uur op kantoor hangen en verder niks aan je kop hebben.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:32 schreef _Flash_ het volgende:
Waarom zou het voor de situatie van TS weinig zijn?
Voor die 24 uur per week is dat al 3100 bruto. Hij krijgt er nog starters- en ondernemersaftrek over, dus volgens mij komt hij dan makkelijk op 2500 tot 2800 NETTO uit. Niet verkeerd als je net komt kijken op de arbeidsmarkt en nog 16+ uur per week overhoudt voor particuliere klanten...
En de arbeidsongeschiktheidsverzekering, de aansprakelijkheidsverzekering (beroeps- en bedrijfs), de werkloosheids verzekering, de kantoorkosten, de studiekosten, de vervoerskosten etc betalen zich vanzelff ofzo?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:32 schreef _Flash_ het volgende:
Waarom zou het voor de situatie van TS weinig zijn?
Voor die 24 uur per week is dat al 3100 bruto. Hij krijgt er nog starters- en ondernemersaftrek over, dus volgens mij komt hij dan makkelijk op 2500 tot 2800 NETTO uit. Niet verkeerd als je net komt kijken op de arbeidsmarkt en nog 16+ uur per week overhoudt voor particuliere klanten...
Waar baseer je dat bedrag op?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:04 schreef _Flash_ het volgende:
Lezen jullie eerst het topic en mijn eerdere reactie maar. Ik zeg dat iemand die alleen een jaar stage-ervaring heeft mijn inziens 25-30 kan vragen. Heb je ervaring, dan vraag je meer.
hoe kom je daar nou weer op? zelden zulke onzin gelezen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:04 schreef _Flash_ het volgende:
Lezen jullie eerst het topic en mijn eerdere reactie maar. Ik zeg dat iemand die alleen een jaar stage-ervaring heeft mijn inziens 25-30 kan vragen. Heb je ervaring, dan vraag je meer.
Zou je kunnen vertellen wat er niet aan klopt?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:09 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nee, het gaat erom dat jouw rekensom van geen kant klopt.
Gut-feeling, gestaafd door wat rekenwerk uit de losse pols.quote:
Jahoor, ik snap prima hoe het werkt.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 15:28 schreef WRH het volgende:
[..]
hoe kom je daar nou weer op? zelden zulke onzin gelezen.
snap je uberhaupt wel hoe het werkt en hoe je als zelfstandige een uurtarief berekent?
(btw, snapt TS wel hoe het werkt?)
Nee, vandaar de vraag wat reëel isquote:
je wil geloof ik maar niet begrijpen dat een dergelijke theorie hoort bij salarisonderhandelingen, als in vast dienstverband?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:19 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Zou jij een knaap die net van zijn opleiding af komt en die je voor 24 uur per week wilt inhuren direct meer dan 30 euro per uur betalen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |