abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114123605
Vraag lijkt me helder :)
Ik werk in de jeugdhulpverlening en kan ergens aan de slag als ZZP-er. Nu komen daar nogal wat extra kosten en risico's bij kijken die je in loondienst niet hebt. Vanaf welk bedrag vinden jullie het waard om als ZZP-er aan de slag te gaan? Rekening houdend met pensioen, arbeidsongeschiktheid etc. dat je allemaal zelf mag regelen.
Het gaat om een baan tijdens schooltijden voor +/- 24 uur trouwens, schoolvakanties zou ik niet werken. Is ook handig om mee te nemen :)
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:22:30 #2
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_114123857
24 per week? Klinkt eerder als een dienstverband..

Normaal zou ik zeggen vanaf 60 euro per uur. Maar als je contractueel voor een X periode zoveel uren per week kan verkopen, zou ik zeggen een euro of 40.

Natuurlijk ook afhankelijk van je leeftijd en ervaring.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_114124040
Je brutoloon wat je verwacht X 2 is vaak een goede indicatie voor een uurtarief. Maar ik zou het gewoon eens uit gaan rekenen.

Ik twijfel als de belastingdienst je wel gaat zien als ZZP-er wanneer je al je uren voor 1 opdrachtgever besteed. Grote kans dat ze het gewoon zien als arbeidsrelatie
pi_114124058
Via het bedrijf komen er ook particuliere klanten, dus wat dat betreft zit het wel goed vermoed ik. Ben overigens net afgestudeerd (WO) en een jaar (stage)ervaring in dit vakgebied.
  donderdag 12 juli 2012 @ 20:28:24 #5
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_114124188
Hmm reken dan maar op 25 - 30 euro.

Die particuliere klanten, 'krijg' je die van het bedrijf? Dus dat het niet meer klanten zijn van hen maar van jou? Apart..
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_114124238
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:26 schreef MeloD het volgende:
Via het bedrijf komen er ook particuliere klanten, dus wat dat betreft zit het wel goed vermoed ik. Ben overigens net afgestudeerd (WO) en een jaar (stage)ervaring in dit vakgebied.
Waarom is dit relevant voor jou? Zijn het dan jouw klanten?

*Wat flash dus al zei :P
pi_114124358
Het gaat dan om klanten die ik mijn eigen facturen stuur, omdat hun zorgverzekeraars geen contracten hebben met het bedrijf :) Andere optie is ze zelf werven en dan de faciliteiten van het bedrijf gebruiken tegen een X bedrag. Ze gebruiken deze constructie bij heel veel ZZP-ers van hen, ga er vanuit dat ze het goed uitgezocht hebben. En zo niet hebben zij een groter probleem dan ik, als ik de belastingdienst moet geloven.
pi_114124456
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:32 schreef MeloD het volgende:
Het gaat dan om klanten die ik mijn eigen facturen stuur, omdat hun zorgverzekeraars geen contracten hebben met het bedrijf :) Andere optie is ze zelf werven en dan de faciliteiten van het bedrijf gebruiken tegen een X bedrag. Ze gebruiken deze constructie bij heel veel ZZP-ers van hen, ga er vanuit dat ze het goed uitgezocht hebben. En zo niet hebben zij een groter probleem dan ik, als ik de belastingdienst moet geloven.
Ben je al een keer langs de KvK geweest voor een goed gesprek?

Die kan je helpen een heleboel dingen op papier te zetten en duidelijkheid te geven in dit soort gevallen. Ook omdat ze kans groot is dat ze de situatie bij dit specifieke bedrijf kennen (elk stad heeft zowat zijn eigen KvK).
pi_114125388
Ik heb eerder een gesprek gehad met de KvK over een andere (vergelijkbare) baan. Daar werk ik nu voor en verdien een stuk meer dan dit bedrijf me aanbiedt. Nu weet ik wel dat het bedrijf waar ik al voor werk me extreem veel betaalt voor een starter, maar wat het bedrijf waar ik gesolliciteerd heb me aanbiedt vind ik weer aan de lage kant. Starten met +/¤20, na een paar maanden ¤30 per uur. En nu vraag ik me dus af of ik te verwend ben of dat het - rekening houdend met de extra kosten die je als ZZP-er maakt - idd een vrij karig uurloon is :) Zeker omdat er ook nog mogelijkheden in loondienst lopen die het jaarsalaris van het nieuwe ZZP-baantje niet extreem veel ontlopen.
pi_114141800
Wat is het salaris voor iemand die dezelfde werkzaamheden in dienstverband uitvoert?
pi_114148785
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 20:28 schreef _Flash_ het volgende:
Hmm reken dan maar op 25 - 30 euro.

Die particuliere klanten, 'krijg' je die van het bedrijf? Dus dat het niet meer klanten zijn van hen maar van jou? Apart..
je komt als zzp-er toch echt niet voor dat uurloon je bed uit? Dan kan je net zo goed bijstand trekken, dan hou je NETTO meer over, na allerlei verzekeringen, die je in loondienst automatisch krijgt.

Of is het uurloon van zzp-ers al zo drastisch gedaald dan? Ik krijg in loondienst al bijna meer....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 13:32:40 #12
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_114151345
Waarom zou het voor de situatie van TS weinig zijn?

Voor die 24 uur per week is dat al 3100 bruto. Hij krijgt er nog starters- en ondernemersaftrek over, dus volgens mij komt hij dan makkelijk op 2500 tot 2800 NETTO uit. Niet verkeerd als je net komt kijken op de arbeidsmarkt en nog 16+ uur per week overhoudt voor particuliere klanten...
pi_114151573
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:32 schreef _Flash_ het volgende:

Voor die 24 uur per week is dat al 3100 bruto. Hij krijgt er nog starters- en ondernemersaftrek over, dus volgens mij komt hij dan makkelijk op 2500 tot 2800 NETTO uit. Niet verkeerd als je net komt kijken op de arbeidsmarkt en nog 16+ uur per week overhoudt voor particuliere klanten...
Wat als zzp-er natuurlijk niet is. 24 uur declarabel is wat anders dan 24 uur op kantoor hangen en verder niks aan je kop hebben.
pi_114151687
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 13:32 schreef _Flash_ het volgende:

En de arbeidsongeschiktheidsverzekering, de aansprakelijkheidsverzekering (beroeps- en bedrijfs), de werkloosheids verzekering, de kantoorkosten, de studiekosten, de vervoerskosten etc betalen zich vanzelff ofzo?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 14:58:24 #15
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_114155035
Verkoop jij verzekeringen Wokkel?
  vrijdag 13 juli 2012 @ 15:04:22 #16
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_114155295
Lezen jullie eerst het topic en mijn eerdere reactie maar. Ik zeg dat iemand die alleen een jaar stage-ervaring heeft mijn inziens 25-30 kan vragen. Heb je ervaring, dan vraag je meer.
pi_114155534
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 14:58 schreef _Flash_ het volgende:
Verkoop jij verzekeringen Wokkel?
Nee, het gaat erom dat jouw rekensom van geen kant klopt.
pi_114155658
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:04 schreef _Flash_ het volgende:
Lezen jullie eerst het topic en mijn eerdere reactie maar. Ik zeg dat iemand die alleen een jaar stage-ervaring heeft mijn inziens 25-30 kan vragen. Heb je ervaring, dan vraag je meer.
Waar baseer je dat bedrag op?
pi_114156284
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:04 schreef _Flash_ het volgende:
hoe kom je daar nou weer op? zelden zulke onzin gelezen.
snap je uberhaupt wel hoe het werkt en hoe je als zelfstandige een uurtarief berekent?
(btw, snapt TS wel hoe het werkt?)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 20:19:24 #20
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_114169198
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:09 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Nee, het gaat erom dat jouw rekensom van geen kant klopt.
Zou je kunnen vertellen wat er niet aan klopt?
Waarom zou je van 2800 netto geen verzekeringen kunnen betalen? Mijn inziens kan je met dat inkomen 1000 euro per maand uitgeven aan verzekeringen en sparen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:12 schreef lezzer het volgende:

[..]

Waar baseer je dat bedrag op?
Gut-feeling, gestaafd door wat rekenwerk uit de losse pols.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:28 schreef WRH het volgende:

[..]

hoe kom je daar nou weer op? zelden zulke onzin gelezen.
snap je uberhaupt wel hoe het werkt en hoe je als zelfstandige een uurtarief berekent?
Jahoor, ik snap prima hoe het werkt.
Volgens mij snap jij het niet helemaal. Zou jij een knaap die net van zijn opleiding af komt en die je voor 24 uur per week wilt inhuren direct meer dan 30 euro per uur betalen?
pi_114172464
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:28 schreef WRH het volgende:

[..]

Nee, vandaar de vraag wat reëel is ;) Juist omdat ik net kom kijken heb ik geen flauw idee wat nu een redelijk bedrag is. Ik kan ook (elders) in loondienst gaan werken en dat geeft een stuk meer zekerheid + minder rompslomp. Nu betaalt het ZZP-er zijn wel iets beter, maar is dat uiteindelijk na aftrek van de vele kosten het wel waard?
En Wokkel heeft wel gelijk, komt een hele berg aan extra kosten bij kijken die je in loondienst niet hebt :)

En Flash, dat zou dus ¤2800 bruto zijn. Waar zo'n beetje 40% al af gaat aan belasting.. (starters/zelfstandigenaftrek meegerekend)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 21:59:59 #22
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_114173746
Zucht.. Ok je gelooft mijn schatting niet; dan ga ik het voorrekenen:

Inkomen: 30*24*52 = 37440
Belasting in schijf 1: -6270
Belasting in schijf 2: -6257
Belasting in schijf 3: -1501
Algemene heffingskorting: 2033
Zelfstandigenaftrek: 7280
Startersaftrek: 2123

Totaal netto inkomen: 34848

Netto per maand 2904

En dus geen 2800 waar nog eens 40 procent van af gaat.
pi_114177177
quote:
Inkomen: 30*24*52 = 37440
Lekker veel vakantie ook. ;)
pi_114177476
Maar ik werk geen 52 weken hè... Maar slechts 41/42.. In schoolvakanties houdt het werk tijdelijk op.
pi_114196803
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:19 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Zou jij een knaap die net van zijn opleiding af komt en die je voor 24 uur per week wilt inhuren direct meer dan 30 euro per uur betalen?
je wil geloof ik maar niet begrijpen dat een dergelijke theorie hoort bij salarisonderhandelingen, als in vast dienstverband?
een zelfstandig uurtarief kan niet gebaseerd worden op dit soort dingen.
ik begrijp dat je in loondienst werkt?
denk dat je je niet meer bezig moet houden met deze materie.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')