Jezus heeft Korintiers niet geschreven. "Paulus" deed dat.quote:Now, brothers, I want to remind you of the gospel I preached to you, which you received and on which you have taken your stand. By this gospel you are saved, if you hold firmly to the word I preached to you. Otherwise, you have believed in vain. (1 Corinthians 15:1)
Jezus maakt hier nog eens duidelijk dat geloof alleen je niet redt.
Omdat hier christenen zijn die heilig van hun gelijk overtuigd zijn, en niet inzien dat een hoop zaken een verdraaiing zijn van de joodse leer.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:25 schreef BerjanII het volgende:
Waarom vindt je dit zo belangrijk om te vertellen? Ik voel dat jij nog twijfelt en hier je gelijk wil halen.
[..]
Jezus heeft Korintiers niet geschreven. "Paulus" deed dat.
Anders lees je dit:
http://christen-forum.nl/phpbb/viewtopic.php?t=2348
Staan goede sites op naar de "Paulus" uit de bijbel en de historische schrijvers van de brieven.
Maar dat doe je enkel met correcte informatie, hoe schokkend dit ook mag overkomen gelovigen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:28 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Omdat hier christenen zijn die heilig van hun gelijk overtuigd zijn, en niet inzien dat een hoop zaken een verdraaiing zijn van de joodse leer.
De bron voor al deze informatie is een ex-christen die de Thora bestudeerd heeft:quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:42 schreef ATON het volgende:
[..]
Maar dat doe je enkel met correcte informatie, hoe schokkend dit ook mag overkomen gelovigen.
Ik kan hier Berjan enkel gelijk in geven. ( lijkt een interessant forum thanks )
Dat vind ik nogal kort door de bocht.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:08 schreef MetalIsAwesome het volgende:
De protestanten kennen de term Sola Fide, Alleen door het geloof kun je verlost worden, Maarten Luther heeft hierbij nogal een vergissing gemaakt, het vreemde is echter dat dit tegengesproken wordt door de heilige schrift zelf:
"Teacher, what good thing must I do to get eternal life?" "Why do you ask me about what is good?" Jesus replied. "There is only One who is good. If you want to enter life, obey the commandments." (Matthew 19:16-17)
Jezus maakt hier zelf duidelijk dat het navolgen van de Tien Geboden ervoor kan zorgen dat je zal leven in eeuwigheid.
Wat je zegt verandert niks aan mijn punt, nergens staat dat geloof alleen hiervoor nodig is, er zijn nog meer zaken waarmee dit kan.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:58 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal kort door de bocht.
De verzen die hierop volgen zijn namelijk:
Matteüs 19
20 De jongeman zei: ‘Daar houd ik me aan. Wat kan ik nog meer doen?’ 21 Jezus antwoordde hem: ‘Als je volmaakt wilt zijn, ga dan naar huis, verkoop alles wat je bezit en geef de opbrengst aan de armen; dan zul je een schat in de hemel bezitten. Kom daarna terug en volg mij.’ 22 Na dit antwoord ging de jongeman terneergeslagen weg; hij had namelijk veel bezittingen.
Dat is nogal een eis die Jezus hier aan de rijke jongeling stelt: hij moet alles verkopen wat hij bezit en vervolgens Jezus volgen.
Je kunt hier dus niet de conclusie uit trekken dat het voldoende zou zijn om de 10 geboden na te leven om het eeuwige leven binnen te gaan, waarbij dan terecht de vraag gesteld zou kunnen worden: waar maken we ons hier dan eigenlijk druk om?
Dat dit voor Jezus ook bij verre na niet genoeg is blijkt ook uit de Bergrede: Matteüs 5,6,7.
Mocht je die nog niet gelezen hebben dan raad ik je aan dat eens te doen, dat is goed voor je algemene ontwikkeling.
http://www.biblija.net/bi(...)5&id18=1&l=nl&set=10
Heb je de Bergrede inmiddels gelezen?quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:01 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Wat je zegt verandert niks aan mijn punt, nergens staat dat geloof alleen hiervoor nodig is, er zijn nog meer zaken waarmee dit kan.
Ik heb de Bergrede al eens eerder gelezen, omdat je erom vroeg heb ik hem opnieuw gelezen en ik snap nog steeds niet wat dit hiermee te maken heeft. Jezus heeft het over het onderhouden van de wetten, niet over geloof in hem. Toch zeggen katholieken en protestanten dat dat moet, en dat is logisch, want anders volg je de kerk niet meer na en dat willen ze niet, want ze moeten je in je macht houden.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:04 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Heb je de Bergrede inmiddels gelezen?
Afgaande op jouw antwoord heb ik hier mijn twijfels bij.
Dan is het goed, ik wist dit alleen niet zeker en wilde wel even van te voren weten of je die kende.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:10 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik heb de Bergrede al eens eerder gelezen, omdat je erom vroeg heb ik hem opnieuw gelezen en ik snap nog steeds niet wat dit hiermee te maken heeft.
Als jij zonder geloof in Jezus aan de normen van de Bergrede kunt voldoen denk ik wel dat je met vlag en wimpel het eeuwige leven binnengaat.quote:Jezus heeft het over het onderhouden van de wetten, niet over geloof in hem. Toch zeggen katholieken en protestanten dat dat moet, en dat is logisch, want anders volg je de kerk niet meer na en dat willen ze niet, want ze moeten je in je macht houden.
Oh, ik vind de bergrede zeer hoogstaand.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:26 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Dan is het goed, ik wist dit alleen niet zeker en wilde wel even van te voren weten of je die kende.
Er zijn er al genoeg die spreken over dingen waar ze niets vanaf weten.
Zegt Jezus ergens in de bijbel dat alleen door geloof in hem je in de hemel komt en dat al het andere nutteloos is? Want dat wordt beweerd bij het sola fide, alleen het geloof kan je redden, geen aflaten of andere zaken. Het probleem met dat concept is echter waar de rechtvaardiging in de bijbel te vinden valt.quote:Jezus heeft het op andere plaatsen in de evangeliën echter wel geregeld over geloof in hem, en met name Paulus legt hier de nadruk op.
Paulus heeft Jezus nooit gekend, dus alles wat Paulus zegt over Jezus is onbetrouwbaar.quote:Wat geloof in Jezus heeft te maken met de macht van de katholieke of protestantse kerk ontgaat me ook.
Zo te zienn niet lang genoeg.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:44 schreef MetalIsAwesome het volgende:
De bron voor al deze informatie is een ex-christen die de Thora bestudeerd heeft:
http://shemaantimissionary.tripod.com/index.html
Wat zijn dan de fouten?quote:
Ik bedoel niets persoonlijk.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:42 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Oh, ik vind de bergrede zeer hoogstaand.
Als jij zonder geloof in Jezus aan de normen van de Bergrede kunt voldoen denk ik wel dat je met vlag en wimpel het eeuwige leven binnengaat
Als je dit in het algemeen bedoelt, zou dat dus betekenen dat mensen als Gandhi ook in de hemel komen volgens je interpretatie. Ik weet niet of je mij persoonlijk bedoelt,
Volgens mij is het in de hemel komen niet een kwestie van het navolgen van uiterlijke regels.quote:maar met hoe ik in het echt ben hoor ik van andere mensen wel soms dat ik te goed voor deze wereld ben, maar ik doe mensen nou eenmaal niet graag pijn.
Ik heb ook een hekel aan dogma's en ik denk Jezus ook.quote:Waar ik echter wel een hekel aan heb zijn dogma's, daarom discussieer ik ook vaak over theologie.
Ik zou het eens na moeten zoeken, het komt er in ieder geval dichtbij.quote:[..]
Zegt Jezus ergens in de bijbel dat alleen door geloof in hem je in de hemel komt en dat al het andere nutteloos is? Want dat wordt beweerd bij het sola fide, alleen het geloof kan je redden, geen aflaten of andere zaken. Het probleem met dat concept is echter waar de rechtvaardiging in de bijbel te vinden valt.
Hierbij ga jij uit van de vooronderstelling dat Jezus alleen handelend op zou kunnen treden in geïncarneerde vorm.quote:[..]
Paulus heeft Jezus nooit gekend, dus alles wat Paulus zegt over Jezus is onbetrouwbaar.
Ja, maar dit alles is puur machtsmisbruik, en heeft niets te maken met de leringen van Jezus of de bijbel.quote:Lees eens wat over Keizer Constantijn, zijn zelfverklaring tot God en alternatieve interpretaties in de Bijbel om te rechtvaardigen dat Jezus God zou zijn, en daarmee de Pausen als opvolgers dus ook God, om te zien wat Jezus met de macht van katholieke en protestantse kerken te maken heeft. Als je beweert dat verlossing alleen door Jezus komt, waarvoor je naar de kerk moet, kun je mensen makkelijk in je macht houden. Daarom hebben ze de Katharen en Waldenzen uitgeroeid of proberen uit te roeien, omdat die niet via de kerk tot verlossing wilden komen, doordat het volk de bijbel niet kon lezen in die tijd of als ze dat wel konden (bij de protestanten) niet wisten hoe ze het moesten interpreteren, moesten mensen altijd naar een kerk en konden zij dus altijd hun machtsbasis gebruiken voor mensen.
Heb ik reeds gegeven hierboven. Ik ga niet alles, lijntje per lijntje voorzien van commentaar hoor. Het is gewoon een warboel.quote:
Dat zou inhouden dat iemand die die innerlijke toestand niet bereiken kan niet in de hemel kan komen. Hoe zit het met psychopaten?quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:18 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Ik bedoel niets persoonlijk.
[..]
Volgens mij is het in de hemel komen niet een kwestie van het navolgen van uiterlijke regels.
Het is een kwestie van een innerlijke zijnstoestand, die zich natuurlijk ook tot op zekere hoogte uiterlijk bewijst.
Als iemand door een uiterste onwaarschijnlijke krachtsinspanning aan de normen van de Bergrede zou kunnen voldoen, en hij zou niet de juiste innerlijke toestand bezitten zou hij nochtans de ware hemel niet binnen kunnen gaan.
Daar is de kerk het niet mee eens.quote:Dat is verder niet gebonden aan welk geloof dan ook.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?l=nl&set=10&id18=1&m=1+Korintiërs+13
Maar de kerk en veel andere christenen niet.quote:Ik heb ook een hekel aan dogma's en ik denk Jezus ook.
Daar ben ik benieuwd naar, want volgensmij staat er nergens dat dit letterlijk zo bedoeld is. Waar Jezus zegt: 'Niemand komt tot de Vader, dan door mij', is dit volgensmij ook niet letterlijk bedoeld.quote:Ik zou het eens na moeten zoeken, het komt er in ieder geval dichtbij.
Maar ik geloof niet dat dit waar is als het in letterlijke zin wordt opgevat.
Oh, een andere christen zei tegen mij dat alleen Jezus je kan redden, en niet Mohammed of Boeddha etc. maar alleen Jezus je kan verlossen. Die is het dus niet met je eens dat dit niet letterlijk opgevat hoeft te worden.quote:Met geloof in Jezus bedoelt Jezus volgens mij niet het klakkeloos op gezag aannemen van alles wat Jezus beweert, op straffe van hel en verdoemenis, maar het binding maken met de kracht die hij vertegenwoordigt, een kracht die niet van deze wereld is, en waarvan hij in de evangelische situatie de enige vertegenwoordiger was.
Het binding maken met die kracht is essentieel om vrij te komen van de aardse aantrekkingskracht, zonder deze is dat niet mogelijk.
quote:[quote]Hierbij ga jij uit van de vooronderstelling dat Jezus alleen handelend op zou kunnen treden in geïncarneerde vorm.
Voor christenen kan Jezus zich echter ook in niet geïncarneerde vorm openbaren, en het feit dat Paulus de geïncarneerde Jezus niet of slecht oppervlakkig heeft gekend zegt daarom verder niets over de mogelijkheid van Paulus Jezus te kennen.
Christenen denken hier dus duidelijk anders over, wat inderdaad een kwestie van geloof is.
Eens.quote:Ja, maar dit alles is puur machtsmisbruik, en heeft niets te maken met de leringen van Jezus of de bijbel.
Volgens de katholieken kun je de uitroeiing van Joden baseren op antisemitische passages in de Bijbel denk ik, waarom zouden ze het anders doen?quote:Hoe valt uitroeiing van de geweldloze medechristenen van de katharen, die ook hun evangeliën hadden, en die in tegenstelling tot de katholieke kerk voor de mensen in de volkstaal toegankelijk maakten, nu te maken met de bijbel?
Nee dat klopt, dat het christendom in essentie een goede leer is qua zaken als de bergrede, daar ben ik het volledig mee eens. Ik denk echter wel dat Joden gelijk hebben dat veel christenen in bepaalde passages bewust dingen lezen die er niet in staan. Zo wordt de kaballa vaak duivels genoemd, zonder dat men door heeft wat dat nou precies is. Waar het mij echter om gaat is de Bijbel zelf, niet Christus of zijn leringen, en wat er in de Bijbel geschreven staat is volgensmij niet wat er oorspronkelijk in stond. Er zijn aanpassingen, en die maken van het christendom een dwaalleer.quote:Dat het christendom in de loop de eeuwen schandelijk misbruikt is ontken ik natuurlijk niet, maar alles valt schandelijk te misbruiken, dat is geen argument tegen de bijbel of de leringen van Jezus.
Interessante ontwikkeling in dialoog. Graag enkele opmerkingen als je het me niet kwalijk neemt:quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:18 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Ja, maar dit alles is puur machtsmisbruik, en heeft niets te maken met de leringen van Jezus of de bijbel.
Nee, dat was niet hetzelfde geloof en waren niet dezelfde evangeliën. Dit leunde zeer sterk aan met het Zoroastrisme. Ze gebruikten bv. de afgewezen evangeliën die men heeft teruggevonden in o.a. de Nag Hammadi manuscripten.quote:Hoe valt uitroeiing van de geweldloze medechristenen van de katharen, die ook hun evangeliën hadden, en die in tegenstelling tot de katholieke kerk voor de mensen in de volkstaal toegankelijk maakten, nu te maken met de bijbel?
Mee eens. Het is niet omdat Stalin de ideeën van Marx misbruikten daarom het communisme verwerpelijk was. ( op dat ogenblik en op die plaats )quote:Dat het christendom in de loop de eeuwen schandelijk misbruikt is ontken ik natuurlijk niet, maar alles valt schandelijk te misbruiken, dat is geen argument tegen de bijbel of de leringen van Jezus.
Daarover heeft de gechannelde Jezus wel wat zinnigs te zeggen:quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:29 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dat zou inhouden dat iemand die die innerlijke toestand niet bereiken kan niet in de hemel kan komen. Hoe zit het met psychopaten?
http://www.askrealjesus.nl/node/689quote:PSYCHOPATHISCHE PERSOONLIJKHEID
Vraag: Mijn vraag is wat is de spirituele oorzaak van een psychopathische persoonlijkheid? En is er een manier om iemand met die stoornis te helpen?
Achtergrond: Dit is de Wikipedia definitie:
Psychopathie is een persoonlijkheidsstoornis die als kenmerk heeft gebrek aan empathie. Robert Hare, onderzoeker op dat gebied beschrijft psychopaten als ‘tussensoort roofdier die hun charme, manipulatie, intimidatie, seks en geweld gebruiken om anderen in hun macht te hebben om hun eigen egoïstische behoeften te bevredigen. Gebrek aan geweten en empathie, ze nemen wat ze willen en doen wat zij willen, schenden sociale normen en verwachtingen zonder schuldgevoel of berouw.’ ‘Met andere woorden, wat eraan ontbreekt, zijn juist de kwaliteiten die ervoor zorgen dat een mens in sociale harmonie leeft.’
Psychopaten zijn welbespraakt en oppervlakkig charmant en veel psychopaten zijn uitstekende nabootsers van normale menselijke emoties; sommige psychopaten kunnen onopgemerkt in een diversiteit van omgevingen opgaan, waaronder gezamenlijke omgevingen. Er is noch genezing noch een effectieve behandeling voor psychopathie; er zijn geen medicaties of andere technieken die empathie kunnen bijbrengen en psychopaten die traditionele gesprekstherapie ondergaan worden enkel handiger om anderen te manipuleren. De consensus onder onderzoekers is dat psychopathie afstamt van een specifieke neurologische stoornis die biologisch van oorsprong is en aanwezig vanaf de geboorte. Er wordt geschat dat één procent van de algemene bevolking psychopaat is.
Antwoord van Jezus:
Ik ben het niet eens met de definitie dat de psychopathische persoonlijkheid wordt gekenmerkt door gebrek aan empathie. Het is echter niet het volledige inzicht. Want waar wordt gebrek aan empathie door gekenmerkt? Het wordt gekenmerkt door gebrek aan of respect voor het leven en de vrije van andere mensen. En waar komt dit gebrek aan respect vandaan? Het kan enkel van de staat van blindheid komen die het gevolg is van vele levens omringd te zijn geweest door de epische denkwijze en de epische drama’s.
De persoonlijke drama’s kunnen ervoor zorgen dat mensen grote moeite doen om hun persoonlijke wensen te bevredigen, maar een persoonlijk wens kan er niet voor zorgen dat je alle empathie voor andere mensen verliest. Zelfs als je in nood zit door een niet vervuld persoonlijk verlangen, heb je nog steeds wel het gevoel dat andere mensen ook onvervulde verlangens hebben, en dan is er nog wel een restje empathie aanwezig. Het volledige gebrek aan de vaardigheid om de gevoelens van andere mensen te kennen of over na te denken kan enkel voortkomen uit zo lang bezig geweest zijn met de epische drama’s dat er aan deze voorwaarden wordt voldaan:
*Een levensvorm raakt er volledig van overtuigd dat de doelen de middelen heiligen. Daardoor worden andere mensen simpelweg gezien als middelen om de doelen te heiligen die voor je specifieke epische drama worden gedefinieerd. Zoals ik zei, ontstaan epische drama’s uit de geest van wezens die tegen Gods wet van Vrije Wil rebelleerden en daardoor zijn ze gebaseerd op een gebrek aan respect voor vrije wil en het gebrek aan empathie dat er onvermijdelijk uit volgt.
*Een levensvorm kan zo verblind raken door de epische denkwijze dat ze denkt dat haar waarneming niet enkel door haar eigen mentale staat gecreëerd wordt, maar de ultieme werkelijkheid is. Met andere woorden, de levensvorm heeft waarneming met werkelijkheid verward. Een psychopaat is er absoluut van overtuigd dat zijn of haar manier van kijken naar het leven deugdelijk is, misschien wel de enig deugdelijke manier. En als andere mensen het er niet mee eens zijn, dan is dat gewoon omdat er iets mis met hen is.
*Een levensvorm heeft een persoonlijke neerwaartse spiraal gecreëerd die zo intens is geworden dat ze de bewuste geest van iemand overweldigt, de waarneming kleurt en effectief de vaardigheid neutraliseert om keuzes uit vrije wil te maken. In de extreme vormen van een dergelijke spiraal erkent iemand geen beperkingen om aan zijn verlangens te voldoen, ongeacht de consequenties daarvan voor andere mensen. Zelfs als een psychopaat niet bereid is om fysieke kracht te gebruiken, kan er nog steeds een totale onwil zijn om de vrije wil van andere mensen te eerbiedigen. Het is gewoon een kwestie van hoe veel iemand anders aangezet kan worden om mee te doen met de wil van de psychopaat.
Het kan lijken of een psychopaat die vrouwen kidnapt en hen kwelt en verkracht dit doet om aan een persoonlijk verlangen naar seks te voldoen. Maar het onderliggende mechanisme is eigenlijk een episch drama dat op zijn eigen vervormde manier deze extreme maatregel rechtvaardigt om de slachtoffers te dwingen de maximale hoeveelheid licht verkeerd te kwalificeren en los te laten die de psychopaat nodig heeft voor zijn eigen overleving in het fysieke rijk. Dit wordt gewoonlijk gerechtvaardigd als onderdeel van een groter geheel om vrouwen te straffen voor hun verleiding van mannen of een dergelijk type van vervormde logica.
De bewering dat de oorzaak van psychopathie een neurologische stoornis is, weerspreekt de bewering dat geen medicaties empathie kunnen teweegbrengen. Als de stoornis een mechanische oorzaak had, zou er ook een mechanische maatregel zijn die zou kunnen herstellen wat duidelijk in de meeste mensen aanwezig is. Daardoor wordt de echte oorzaak gevonden in de ziel, en men wordt niet een psychopaat is één of zelfs een dozijn levens. Er zijn honderden jaren in de epische denkwijze voor nodig om dit niveau van een bekrompen geest te bereiken.
Het is helemaal waar dat psychopaten in de maatschappij kunnen opgaan en vaak lange tijd onopgemerkt blijven. Toch, wees voorzichtig te denken dat psychopaten degenen zijn die extreme maatregelen nemen, zoals geweld. Veel psychopaten gaan niet zover, maar gebruiken psychologische vormen van geweld om de baas te zijn over anderen en ze te manipuleren, en blijven daarin onopgemerkt.
In feite heeft meer dan 1 procent van de bevolking diverse gradaties van een psychopathische persoonlijkheidsstoornis. De allerlaagste 10 procent zou al als geheel ontwikkelde psychopaten beschouwd kunnen worden, omdat ze weinig of geen respect hebben voor de vrije wil en geen empathie voor andere mensen in het algemeen, maar enkel een paar uitverkorenen. Eén voorbeeld is een commandant van een Nazi doodskamp die van zijn eigen kleine kinderen houdt als een normale vader, maar geen scrupules heeft om de kinderen van andere mensen naar de gaskamers te sturen.
In feite moet je in overweging nemen dat alle mensen in bepaalde omstandigheden ertoe gedwongen kunnen worden om empathie en respect te verliezen voor de vrije wil van andere mensen. Dit is vooral het geval wanneer mensen in een negatieve spiraal komen. Eén van de essentiële ingrediënten van een neerwaartse spiraal is dat mensen die erin zitten geen verantwoording voor zichzelf zullen nemen en dit wordt gewoonlijk verdedigd door iemand anders of een groep tot zwart schaap te maken die nu de schuld kan krijgen voor diverse slechte dingen die schijnbaar rechtvaardigen waarom de mensen met de waarneming die gekleurd wordt door de neerwaartse spiraal, geen gewone empathie of respect voor de vrije wil van het zwarte schaap hoeven aan te wenden. Kijk eens naar de mensen die mij beoordeelden tijdens mijn rechtszitting en die op me spogen en me bespotten terwijl ik het kruis door de straten van Jeruzalem droeg. En kijk dan eens hoeveel soortgelijke situaties er in de geschiedenis hebben plaats gevonden.
De bepalende eigenschap van de epische drama’s is precies dat het de mensheid verdeeld in twee gescheiden groepen gebaseerd op elk willekeurig wereldbeeld of geloofssysteem dat het epische drama rechtvaardigt. Het gevolg daarvan is dat de ‘slechte’ groep gelabeld wordt als geen recht hebbend op normale menselijke rechten, respect of bescherming. Daardoor kunnen degenen in de ‘goede’ groep met dergelijke mensen doen wat ze nooit hun eigen mensen zouden aandoen. Door de hele geschiedenis heen is dit gebruikt om allerlei gruwelijkheden te rechtvaardigen waar de mensen die ze begaan, gewoonlijk niet toe in staat waren geweest om ze te rechtvaardigen. Daardoor is deze verdeling van de mensheid in twee bepaalde groepen ook de bepalende eigenschap van de psychopathische persoonlijkheidsstoornis. Deze deling kan NOOIT verdedigd worden door de geest van Christus, dat is de reden dat ik zei: “In zoverre ge dit aan de minste van mijn broeders hebt gedaan, hebt ge het aan mij gedaan.”
Wat gewoonlijk een psychopaat wordt genoemd is een persoon die maar één persoon in de ‘goede’ groep kan hebben (hij of zij) terwijl de meeste of alle mensen zonder empathie kunnen worden behandeld. Maar zoals ik zei, de meeste mensen kunnen ertoe verlokt worden om een deling als verdedigbaar te zien in bepaalde omstandigheden. Bijvoorbeeld, een groot deel van het Amerikaanse publiek verloor alle empathie voor bepaalde moslimgroepen (misschien wel alle moslims) na het 9-11 incident. Zelfs tegenwoordig zie je het voormalige hoofd van de Homeland Security verklaren dat de persoon die een vliegtuig probeerde op te blazen niet dezelfde rechten verdient als Amerikaanse burgers. Toch is dit de man die gezworen heeft de Grondwet te handhaven die gebaseerd wordt op de Declaration of Independence, die zegt dat ALLEN onvervreemdbare rechten hebben.
Zelfs mensen op het spirituele pad kunnen gelokt worden door de epische denkwijze door een dergelijke neerwaartse spiraal te creëren door andere mensen tot zwart schaap te maken en hun empathie te verliezen. Bijvoorbeeld, de hele denkwijze die je hebt om het oordeel te brengen over anderen kan heel gemakkelijk de waarneming van mensen vervormen tot op het punt dat ze alle empathie verliezen voor de persoon of personen die geoordeeld moeten worden. Spirituele mensen kunnen – afhankelijk van hun overtuigingssysteem – hun eigen redenen hebben om anderen als slecht te labelen. Bijvoorbeeld ze kunnen gezien worden als van de duivel komend, of de antichrist zijn, gevallen engelen zijn, bezeten door demonen of elk willekeurig label dat uit een spiritueel geloofssysteem voortkomt dat nog steeds elementen van het dualisme bezit.
Degenen die denken dat ze geschikt zijn om te oordelen kunnen niet meer zien dat het hun eigen vervuilde waarneming is die hen laat denken dat zij geschikt zijn om te oordelen en dat andere mensen geschikt zijn om geoordeeld te worden. Ze oordelen gebaseerd op hun vervuilde waarneming, niet gebaseerd op de Christusgeest (hoewel ze misschien beweren dat ze dat wel doen). Daarom zei ik: “Oordeel niet en ge zult niet geoordeeld worden.” Let daarom op mijn leringen over het oordeel die elders gegeven worden.
Is er enige manier om iemand te helpen met een psychopathische persoonlijkheidsstoornis? In de meeste gevallen kunnen mensen die in het meest extreme uiterste gegaan zijn, enkel door de harde leerschool geholpen worden. En dit zal vaak enkel gebeuren wanneer ze uit een omgeving verwijderd zijn waarin ze omgeven worden door levensvormen met hetzelfde lage bewustzijn, zodat ze elkaar de klappen verkopen. Niets anders maakt een kans om hen te wekken, omdat hun waarneming zo vervuild is – en ze zijn er zo zeker van dat het de werkelijkheid is – dat je hen niet kunt bereiken met welke argumenten ook. In zeldzame gevallen kan een echt onschuldig iemand een psychopaat wekken door hem of haar toe te staan zich te laten misbruiken, maar dit zijn uiterst zeldzame gevallen en ik adviseer niet dat iemand dit opzettelijk uitprobeert. Een substantiële portie van geheel ontwikkelde psychopaten zal eindigen met door de tweede dood te gaan, omdat zelfs de Opgevaren Schare hen niet kan bereiken.
Als je een psychopaat identificeert in je omgeving, is het over het algemeen genomen beter om uit de buurt te blijven en zowel de Wet van God als de wetten van de maatschappij hun werk laten doen. Dit wil niet zeggen dat je illegaal gedrag van zo iemand niet aan de autoriteiten zou moeten rapporteren, maar je zou in het algemeen niet moeten proberen hem te helpen, tenzij je een professionele training hebt gehad. En zelfs dan is uiterste behoedzaamheid geboden, want sommige psychopaten zijn zo slim in hun dualistische logica dat enkel iemand met het Christusonderscheid het modderige water kan scheiden en veilig naar de overkant komen. Vanzelfsprekend is dit één van die gevallen waar een gevangenis of mentale instelling noodzakelijk is om andere mensen te beschermen tegen degenen die spirituele roofdieren zijn geworden, die proberen te zien wie ze kunnen verorberen.
Het is het plan van de Opgevaren Schare om de epische drama’s en de epische denkwijze bloot te leggen, wat een verhoogd gewaarzijn tot stand zal brengen dat ervoor zal zorgen dat veel mensen uit de epische denkwijze zullen breken en daardoor de overtuiging overwinnen dat de mensheid in twee gescheiden categorieën verdeeld kan worden. Deze overtuiging is heel verleidelijk en extreem weinig mensen kunnen ermee omgaan zonder te gaan geloven dat ze Gods plan moeten helpen door zich van de mensen te ontdoen die ertegen zijn.
Naarmate het algemene gewaarzijn wordt verhoogd en meer mensen boven de epische denkwijze uitstijgen, zullen de mensen met een psychopathische persoonlijkheidsstoornis meer beginnen op te vallen en gedrag dat tegenwoordig als ‘normaal’ wordt beschouwd of onopgemerkt wordt, zal duidelijk gezien worden als psychopathisch. En dit zal geleidelijk naar een moment leiden dat de maatschappij middelen zal ontwikkelen om mensen te helpen deze stoornis te overwinnen – als ze ertoe bereid zijn. In de Gouden Eeuw zal er een combinatie zijn van therapie en technologie, met machines die de elektromagnetische eigenschappen van het brein kunnen veranderen en daardoor correct psychopathische of criminele neigingen feitelijk genezen. Dit zal echter pas beschikbaar komen als het risico dat het misbruikt wordt door ‘correcte’ politieke dissidenten minder is geworden.
Dus het maakt inderdaad niets uit of je nu gelovig bent of niet. Je zou kunnen stellen dat gelovigen een boekje nodig hebben met richtlijnen om een goed mens te zijn en atheisten niet. Meer respect voor diegenen die het zonder kunnen dan met.quote:Op donderdag 12 juli 2012 17:26 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Als jij zonder geloof in Jezus aan de normen van de Bergrede kunt voldoen denk ik wel dat je met vlag en wimpel het eeuwige leven binnengaat.
Goede opmerking.quote:Op donderdag 12 juli 2012 21:06 schreef solarcorona het volgende:
[..]
Dus het maakt inderdaad niets uit of je nu gelovig bent of niet. Je zou kunnen stellen dat gelovigen een boekje nodig hebben met richtlijnen om een goed mens te zijn en atheisten niet. Meer respect voor diegenen die het zonder kunnen dan met.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |