abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114088066
Ik ben 7 jaar geleden gaan werken als administratief medewerkster bij een aannemersbedrijf. Mijn taak was om de (hoofd)uitvoerders en werkvoorbereiders te ontlasten en een deel van hun taken op me te nemen. Deze werkzaamheden heb ik altijd met veel plezier uitgevoerd en ik heb hierover ook nooit geen klachten gehad. Ook mijn beoordelingsgesprekken waren altijd positief.

Een half jaar geleden hebben wij een nieuwe manager gekregen die de taak heeft gekregen om de boel te gaan reorganiseren en het winstgevend te maken.

Als eerste werd onze telefoniste/receptioniste ontslagen (was een uitzendkracht). We hadden geen receptioniste nodig was zijn conclusie. Vervolg mocht ik op gesprek komen en werd mij duidelijk gemaakt dat hij alles ging omgooien en hij niet wist of ik nog wel in zijn straatje paste. Ook adviseerde hij mij om te gaan kijken naar een andere baan. Mijn werkzaamheden moest ik overdragen aan mijn collega, die nog geen jaar in dienst is!
Zij is toen aangenomen als werkvoorbereider en ik als administratief medewerkster en de taken die ik deed hoorde bij een werkvoorbereider. Tja, dan hadden ze mij toen ook aan moeten nemen als werkvoorbereider toch? Zij doet nu hetzelfde werk als ik altijd heb gedaan.

We werken beide part-time, maar zij wilde eventueel wel meer uur werken. Ik wil dat ook wel, maar van die extra uren wil ik graag een gedeelte thuis werken. Dit is voorheen ook nooit een probleem geweest, maar de manager gaf aan dat dit niet de bedoeling is. Toen ik 2 weken geleden de uren van mijn "vervangster" controleerde zag ik dat zij hooguit 29 uur werkt.

Ik ben 2x naar mijn manager geweest om te vragen wat de reden is dat ik van mijn werk ben afgehaald. Ik krijg hier geen duidelijk antwoord op en hij draait er omheen. Ook gaf hij aan dat er klachten waren geweest, maar wil niet zeggen wat voor klachten??? Ik ben hier zeer onzeker door geworden, er is nooit iemand bij mij geweest met een klacht en er is zeker nog nooit over gesproken.

Nu mag ik werkzaamheden doen waarvan ik weet dat het straks naar een centraal kantoor toe gaat, dus tijdelijk werk is. En dan nog heb ik niet genoeg werk voor de uren die ik werk. Ook dit heb ik bij mijn manager aangegeven.
De ene keer zegt ie dat ik snel mijn werk moet overdragen (is al gedaan), want hij kwam heel veel werk tegen waarvan hij dacht dat het wat voor mij was. Daarnaast vraagt ie of ik in de toekomst meer uren wil gaan werken. Vervolgens geeft ie mij werk wat tijdelijk is en als ik aangeef dat ik niet genoeg werk heb haalt hij zijn schouders op en zegt dat hij hier en daar wel na gaat vragen of iemand wat heeft????
Daarnaast hebben meerdere mensen bij de manager aangegeven dat ze graag mij willen hebben ter ondersteuning omdat ze het te druk hebben, maar dit houdt de manager tegen. Raar verhaal toch? Ik ben hier erg onzeker van geworden.

Sinds kort zijn we met het bedrijf verhuist en toen ik op de tekening zag waar mijn nieuwe werkplek was, was ik erg verbaasd. Mijn nieuwe werkplek is achter de receptie!! Omdat we die toch niet nodig hadden? Zonder enig overleg is besloten dat ik receptioniste mag worden, wat volgens mij helemaal niet mag. Ze mogen mij toch niet zomaar een andere functie geven zonder overleg?

Ik ben 2 weken geleden in de ziektewet gegaan omdat ik het allemaal niet meer trok. Volgens onze bedrijfsarts is het geen ziektewet, maar een time-out i.v.m. een arbeidsconflict. Na 2 weken moest ik in gesprek met mijn manager en hij adviseerde om een advocaat mee te nemen. Nu heb ik informatie ingewonnen en weet dat als ik een advocaat meeneem alle deuren sluit en een beëindiging van mijn contract al vast staat. Daarnaast wil ik eigenlijk geen dure advocaat in handen nemen, omdat ik dat niet kan betalen.

Ik heb contact opgenomen met een juridisch adviseur van het UWV en die adviseerde mij om bij het gesprek een vriendin mee te nemen i.p.v. een advocaat.

Nu heb ik vandaag gebeld met iemand van personeelszaken en aangegeven dat ik in principe maandag weer aan het werk wil, maar wel eerst een gesprek wil hebben. Ik twijfel nu of ik nog een vriendin mee moet nemen naar dat gesprek. Ik ga er eigenlijk vanuit dat ze mij gaan voorstellen om het contract met wederzijdse toestemming te beëindigen. Ik weet dat de manager niet weet wat hij met mij aanmoet en het liefst ziet dat ik uit mezelf ontslag neem.

Wie kan mij hierin adviseren? Ik weet echt niet wat nu wijsheid is. Helaas heb ik geen rechtsbijstandverzekering.

Alvast bedankt voor het meedenken!
  woensdag 11 juli 2012 @ 23:32:07 #2
220940 SavageMM
Carpe Noctem!
pi_114088637
Weg

[ Bericht 84% gewijzigd door Five_Horizons op 11-07-2012 23:41:24 ]
Fuck your god.
  woensdag 11 juli 2012 @ 23:36:35 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_114088904
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 11 juli 2012 23:32 schreef SavageMM het volgende:[/b
ONZ is een deur verder :{

[ Bericht 3% gewijzigd door Five_Horizons op 11-07-2012 23:41:47 ]
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 11 juli 2012 @ 23:37:28 #4
220940 SavageMM
Carpe Noctem!
pi_114088951
Weg

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 11-07-2012 23:41:04 ]
Fuck your god.
pi_114089179
In het kort:

TS werkt ergens al 7 jaar en doet werk A.
Nieuwe manager gaat reorganiseren, schopt secretaresse eruit, en brengt TS haar werk onder bij een ander.
TS moet om werk bedelen, meestal van tijdelijke aard.
TS krijgt geen antwoord op haar vragen over haar werkzaamheden.
TS krijgt bij verhuizing te horen dat haar nieuwe werkplek de receptionistenwerkplek is.
TS trekt dit niet en komt in ziektewet terecht -> arbeidsconflict.
pi_114089201
Neem wel iemand mee bij het gesprek. Het geeft je meer zelfvertrouwen en er bestaat ook een kans dat je dingen niet objectief kunt bekijken. Doordat iemand anders erbij is, die ook voor jouw belangen kan opkomen, is dit alleen maar goed in mijn ogen.
pi_114089216
TS, wat voor werkzaamheden staan er vermeld in je contract?
pi_114089327
Ik zou in elk geval niet zomaar akkoord gaan met een ontslag met wederzijds goedvinden op initiatief van de werkgever (wat bedoeld is zodat je niet verwijtbaar werkloos bent). Jij gaat gewoon weer aan het werk én zij zorgen maar dat je gewoon aan het werk kan. Dat hij niets met je kan is toch zijn probleem in eerste instantie?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 11 juli 2012 @ 23:47:15 #9
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_114089447
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:42 schreef snabbi het volgende:
Neem wel iemand mee bij het gesprek. Het geeft je meer zelfvertrouwen en er bestaat ook een kans dat je dingen niet objectief kunt bekijken. Doordat iemand anders erbij is, die ook voor jouw belangen kan opkomen, is dit alleen maar goed in mijn ogen.
Niet alleen dat, maar die vriendin kan evt. ook getuige zijn voor evt. toekomstige problemen.
Hoe dan ook zou ik nergens voor tekenen en zeker niet akkoord gaan met ontslag of andere arbeidsvoorwaarden, tijden, werkzaamheden.

EN NEEM DAT GESPREK OP!
Voor jezelf, om het later nog eens terug te kunnen luisteren en eventueel als bewijs.
Ook hoi !
pi_114089462
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:42 schreef Scorpie het volgende:
TS, wat voor werkzaamheden staan er vermeld in je contract?
Indd ik kan me niet voorstellen iemand die "administratief medewerker" is zomaar de functie van werkvoorbereider kan overnemen. Heb je wel een technische achtergrond?
I want some NASTY !!!
pi_114089465
Gevalletje wegpesten dus.
Neem in geen geval zelf ontslag.
Maak duidelijk dat je strijdbaar bent en laat ze je desnoods afkopen met een leuke ontslagvergoeding.
Niets, ab-so-luut niets tekenen, het zal je verbazen hoeveel mensen onder druk hun krabbel zetten onder dingen die nooit in hun voordeel zijn.
En toch iemand meenemen naar dat gesprek, al was het maar omdat 2 meer horen dan 1.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 11 juli 2012 @ 23:48:52 #12
220940 SavageMM
Carpe Noctem!
pi_114089531
Donder eens op uit dit topic

[ Bericht 52% gewijzigd door Five_Horizons op 11-07-2012 23:52:55 ]
Fuck your god.
pi_114090303
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:47 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Niet alleen dat, maar die vriendin kan evt. ook getuige zijn voor evt. toekomstige problemen.
Hoe dan ook zou ik nergens voor tekenen en zeker niet akkoord gaan met ontslag of andere arbeidsvoorwaarden, tijden, werkzaamheden.

EN NEEM DAT GESPREK OP!
Voor jezelf, om het later nog eens terug te kunnen luisteren en eventueel als bewijs.
Opnemen mag niet, wellicht leuk gedacht maar zonder toestemming van alle partijen houdt t op.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_114090506
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:05 schreef Chinless het volgende:

[..]

Opnemen mag niet, wellicht leuk gedacht maar zonder toestemming van alle partijen houdt t op.
Nee, dat mag best indien één van de partijen op de hoogte is.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 12 juli 2012 @ 00:10:07 #15
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_114090509
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2012 00:05 schreef Chinless het volgende:

[..]

Geen idee wat de wet precies biedt voor mogelijkheden, maar ik zou het gewoon doen. Als backup, om nog eens over na te denken. Om dingen terug te halen.

Bovendien, wat niet weet wat niet deert. En wellicht kun je het gesprek aan een ander laten horen, die dan misschien wel direct weet wat voor smerige geintjes er nog meer gaat komen en welke richting ze voor hem in beeld hebben. Ik denk namelijk dat ze op een smerige manier topicstarter willen dwingen iets te doen wat strikt juridisch misschien wel helemaal niet mag.
Ook hoi !
  donderdag 12 juli 2012 @ 01:17:12 #16
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114093146
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:21 schreef DylanMitch het volgende:
Ik ben 7 jaar geleden gaan werken als administratief medewerkster bij een aannemersbedrijf. Mijn taak was om de (hoofd)uitvoerders en werkvoorbereiders te ontlasten en een deel van hun taken op me te nemen. Deze werkzaamheden heb ik altijd met veel plezier uitgevoerd en ik heb hierover ook nooit geen klachten gehad. Ook mijn beoordelingsgesprekken waren altijd positief.

Een half jaar geleden hebben wij een nieuwe manager gekregen die de taak heeft gekregen om de boel te gaan reorganiseren en het winstgevend te maken.
Toen ik dit las wist ik al genoeg. Helaas, ik ben ervaringsdeskundige. :X

TS, zoek in ieder geval een goede, stevige arbeidsrecht advocaat. Je gaat hem of haar hard nodig hebben als ik dit zo lees!
Dit gaat niet goed komen. Duidelijk sprake van een ernstig verstoorde werkverhouding. Aansturen op ontbinding van het arbeidscontract met natuurlijk een passende ontslagvergoeding.
NB: wat anderen ook al gezegd hebben: ga NERGENS mee akkoord, teken NIKS, wat ze ook voor je neus leggen!

En in de tussentijd: ga solliciteren. Dit gaat echt niet meer goed komen, je moet daar weg.

Veel sterkte!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 12 juli 2012 @ 01:24:27 #17
323439 HetKlusKonijn
pi_114093360
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:47 schreef shmoopy het volgende:
Gevalletje wegpesten dus.
Neem in geen geval zelf ontslag.
Maak duidelijk dat je strijdbaar bent en laat ze je desnoods afkopen met een leuke ontslagvergoeding.
Niets, ab-so-luut niets tekenen, het zal je verbazen hoeveel mensen onder druk hun krabbel zetten onder dingen die nooit in hun voordeel zijn.
En toch iemand meenemen naar dat gesprek, al was het maar omdat 2 meer horen dan 1.
Dit dus. En die iemand die je meeneemt naar dat gesprek - bijvoorkeur een stevige jurist arbeidsrecht.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  donderdag 12 juli 2012 @ 01:42:22 #18
33954 ElisaB
pi_114093886
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 01:24 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Dit dus. En die iemand die je meeneemt naar dat gesprek - bijvoorkeur een stevige jurist arbeidsrecht.
Die stevige jurist arbeidsrecht, die kan niet iedereen betalen. Heb je nog een alternatief voor TS?
  donderdag 12 juli 2012 @ 01:44:23 #19
323439 HetKlusKonijn
pi_114093946
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 01:42 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Die stevige jurist arbeidsrecht, die kan niet iedereen betalen. Heb je nog een alternatief voor TS?
Ja, dat is dus het shitte aan het tegenwoordige systeem... je recht halen lijkt steeds meer een kwestie te zijn voor de 'rijken'. -O-
Maar toch, je kan toch via het juridisch loket advies krijgen, en als je eea echt niet kan betalen, dan kan volgens mij eea toch via een toevoeging, of zie ik dit nu verkeerd?
  donderdag 12 juli 2012 @ 01:47:55 #20
33954 ElisaB
pi_114094041
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 01:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:

Ja, dat is dus het shitte aan het tegenwoordige systeem... je recht halen lijkt steeds meer een kwestie te zijn voor de 'rijken'. -O-
Maar toch, je kan toch via het juridisch loket advies krijgen, en als je eea echt niet kan betalen, dan kan volgens mij eea toch via een toevoeging, of zie ik dit nu verkeerd?
In theorie zie je het wel goed geloof ik. Maar in de praktijk is het wat lastiger ben ik bang. Het is een beetje kort dag :{

Ik heb een beetje ervaring van de andere kant en het is nog verdomd moeilijk om iemand weg te krijgen. Volgens mij is de taktiek van de werkgever het betere wegpesten. Als je in staat bent daar een poosje weerstand tegen te bieden, dan kan je een eind komen als werknemer.

Maar goed; ik ben geen arbeidsrechtdeskundige.
pi_114094134
Sorry dat ik in je topic inbreek met mijn eigen verhaal TS.

Maar mijn baas denkt dat ik 3 contracten heb gehad. Dat laatste contract verloopt binnenkort. Einde oefening volgens mijn baas. Echter, ik heb 4 contracten thuis liggen, dus ik heb nu rechtswege een vast contract. Juridisch loket en FNV hebben er naar gekeken en geven mij gelijk.
Binnenkort dus om tafel met mijn baas, vind ik echt tering spannend. :{
  donderdag 12 juli 2012 @ 02:02:23 #22
323439 HetKlusKonijn
pi_114094389
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 01:52 schreef Trebo het volgende:
Sorry dat ik in je topic inbreek met mijn eigen verhaal TS.

Maar mijn baas denkt dat ik 3 contracten heb gehad. Dat laatste contract verloopt binnenkort. Einde oefening volgens mijn baas. Echter, ik heb 4 contracten thuis liggen, dus ik heb nu rechtswege een vast contract. Juridisch loket en FNV hebben er naar gekeken en geven mij gelijk.
Binnenkort dus om tafel met mijn baas, vind ik echt tering spannend. :{
Succes - volgens mij gaat dat wel lukken! :)

@ElisaB: ja, het kan 'moeilijk' zijn om een werknemer 'weg te pesten' (wat hier volgens mij aan de hand is), maar uiteindelijk wint de werkgever het altijd. Een ontbindingsprocedure wordt doorgaans altijd toegekend, het enige dat de werkgever aan 'problemen' uiteindelijk ondervindt, is dat die een ontslagvergoeding dient te betalen. Zaak voor de werknemer is om er een zo hoog mogelijke ontslagvergoeding uit te persen >:) , vandaar ook -> juridisch loket voor advies.

NB: voor zover ik weet hangt eea ook af van de werkgever, in het geval van een aanstelling bij een semi-overheids instantie kan eea een stuk lastiger zijn, voor zover ik weet hebben ambtenaren nog steeds een veel betere bescherming tegen ontslag dan 'gewone' werknemers. Correct me if I'm wrong, ik heb het de laatste paar jaren niet allemaal meer bijgehouden.
pi_114095423
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 02:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:
NB: voor zover ik weet hangt eea ook af van de werkgever, in het geval van een aanstelling bij een semi-overheids instantie kan eea een stuk lastiger zijn, voor zover ik weet hebben ambtenaren nog steeds een veel betere bescherming tegen ontslag dan 'gewone' werknemers. Correct me if I'm wrong, ik heb het de laatste paar jaren niet allemaal meer bijgehouden.
You're wrong.

Ambtenaren kunnen net zo hard worden weggepest (ontslaggrond: verstoorde arbeidsverhouding). Bovendien stellen de ontslagvergoedingen wenig tot niets voor.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 12 juli 2012 @ 03:35:54 #24
323439 HetKlusKonijn
pi_114095433
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 03:33 schreef r_one het volgende:

[..]

You're wrong.

Ambtenaren kunnen net zo hard worden weggepest (ontslaggrond: verstoorde arbeidsverhouding). Bovendien stellen de ontslagvergoedingen wenig tot niets voor.
Daarom zei ik ook, 'correct me if I'm wrong'. Dank. ;)

Hoezo stellen ontslagvergoedingen niets voor? Ik ben er tot twee keer toe heel erg blij mee geweest - te uwer informatie, 2x de kantonrechtersformule gekregen, omdat de 'manager' er aantoonbaar een zooitje van gemaakt had. Vond ik toch echt best prima, hoor. ;)
pi_114095511
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 03:35 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook, 'correct me if I'm wrong'. Dank. ;)

Hoezo stellen ontslagvergoedingen niets voor? Ik ben er tot twee keer toe heel erg blij mee geweest - te uwer informatie, 2x de kantonrechtersformule gekregen, omdat de 'manager' er aantoonbaar een zooitje van gemaakt had. Vond ik toch echt best prima, hoor. ;)
Ik doelde op ontslagvergoedingen voor ambtenaren.

Dan was jij "gewone" werknemer, geen ambtenaar. Bestuursrechters gebruiken de kantonrechtersformule niet.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')