ONZ is een deur verderquote:
Niet alleen dat, maar die vriendin kan evt. ook getuige zijn voor evt. toekomstige problemen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:42 schreef snabbi het volgende:
Neem wel iemand mee bij het gesprek. Het geeft je meer zelfvertrouwen en er bestaat ook een kans dat je dingen niet objectief kunt bekijken. Doordat iemand anders erbij is, die ook voor jouw belangen kan opkomen, is dit alleen maar goed in mijn ogen.
Indd ik kan me niet voorstellen iemand die "administratief medewerker" is zomaar de functie van werkvoorbereider kan overnemen. Heb je wel een technische achtergrond?quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:42 schreef Scorpie het volgende:
TS, wat voor werkzaamheden staan er vermeld in je contract?
Opnemen mag niet, wellicht leuk gedacht maar zonder toestemming van alle partijen houdt t op.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:47 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Niet alleen dat, maar die vriendin kan evt. ook getuige zijn voor evt. toekomstige problemen.
Hoe dan ook zou ik nergens voor tekenen en zeker niet akkoord gaan met ontslag of andere arbeidsvoorwaarden, tijden, werkzaamheden.
EN NEEM DAT GESPREK OP!
Voor jezelf, om het later nog eens terug te kunnen luisteren en eventueel als bewijs.
Nee, dat mag best indien één van de partijen op de hoogte is.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:05 schreef Chinless het volgende:
[..]
Opnemen mag niet, wellicht leuk gedacht maar zonder toestemming van alle partijen houdt t op.
Geen idee wat de wet precies biedt voor mogelijkheden, maar ik zou het gewoon doen. Als backup, om nog eens over na te denken. Om dingen terug te halen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:05 schreef Chinless het volgende:
[..]
Opnemen mag niet, wellicht leuk gedacht maar zonder toestemming van alle partijen houdt t op.
Toen ik dit las wist ik al genoeg. Helaas, ik ben ervaringsdeskundige.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:21 schreef DylanMitch het volgende:
Ik ben 7 jaar geleden gaan werken als administratief medewerkster bij een aannemersbedrijf. Mijn taak was om de (hoofd)uitvoerders en werkvoorbereiders te ontlasten en een deel van hun taken op me te nemen. Deze werkzaamheden heb ik altijd met veel plezier uitgevoerd en ik heb hierover ook nooit geen klachten gehad. Ook mijn beoordelingsgesprekken waren altijd positief.
Een half jaar geleden hebben wij een nieuwe manager gekregen die de taak heeft gekregen om de boel te gaan reorganiseren en het winstgevend te maken.
Dit dus. En die iemand die je meeneemt naar dat gesprek - bijvoorkeur een stevige jurist arbeidsrecht.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:47 schreef shmoopy het volgende:
Gevalletje wegpesten dus.
Neem in geen geval zelf ontslag.
Maak duidelijk dat je strijdbaar bent en laat ze je desnoods afkopen met een leuke ontslagvergoeding.
Niets, ab-so-luut niets tekenen, het zal je verbazen hoeveel mensen onder druk hun krabbel zetten onder dingen die nooit in hun voordeel zijn.
En toch iemand meenemen naar dat gesprek, al was het maar omdat 2 meer horen dan 1.
Die stevige jurist arbeidsrecht, die kan niet iedereen betalen. Heb je nog een alternatief voor TS?quote:Op donderdag 12 juli 2012 01:24 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Dit dus. En die iemand die je meeneemt naar dat gesprek - bijvoorkeur een stevige jurist arbeidsrecht.
Ja, dat is dus het shitte aan het tegenwoordige systeem... je recht halen lijkt steeds meer een kwestie te zijn voor de 'rijken'.quote:Op donderdag 12 juli 2012 01:42 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Die stevige jurist arbeidsrecht, die kan niet iedereen betalen. Heb je nog een alternatief voor TS?
In theorie zie je het wel goed geloof ik. Maar in de praktijk is het wat lastiger ben ik bang. Het is een beetje kort dagquote:Op donderdag 12 juli 2012 01:44 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ja, dat is dus het shitte aan het tegenwoordige systeem... je recht halen lijkt steeds meer een kwestie te zijn voor de 'rijken'.![]()
Maar toch, je kan toch via het juridisch loket advies krijgen, en als je eea echt niet kan betalen, dan kan volgens mij eea toch via een toevoeging, of zie ik dit nu verkeerd?
Succes - volgens mij gaat dat wel lukken!quote:Op donderdag 12 juli 2012 01:52 schreef Trebo het volgende:
Sorry dat ik in je topic inbreek met mijn eigen verhaal TS.
Maar mijn baas denkt dat ik 3 contracten heb gehad. Dat laatste contract verloopt binnenkort. Einde oefening volgens mijn baas. Echter, ik heb 4 contracten thuis liggen, dus ik heb nu rechtswege een vast contract. Juridisch loket en FNV hebben er naar gekeken en geven mij gelijk.
Binnenkort dus om tafel met mijn baas, vind ik echt tering spannend.
You're wrong.quote:Op donderdag 12 juli 2012 02:02 schreef HetKlusKonijn het volgende:
NB: voor zover ik weet hangt eea ook af van de werkgever, in het geval van een aanstelling bij een semi-overheids instantie kan eea een stuk lastiger zijn, voor zover ik weet hebben ambtenaren nog steeds een veel betere bescherming tegen ontslag dan 'gewone' werknemers. Correct me if I'm wrong, ik heb het de laatste paar jaren niet allemaal meer bijgehouden.
Daarom zei ik ook, 'correct me if I'm wrong'. Dank.quote:Op donderdag 12 juli 2012 03:33 schreef r_one het volgende:
[..]
You're wrong.
Ambtenaren kunnen net zo hard worden weggepest (ontslaggrond: verstoorde arbeidsverhouding). Bovendien stellen de ontslagvergoedingen wenig tot niets voor.
Ik doelde op ontslagvergoedingen voor ambtenaren.quote:Op donderdag 12 juli 2012 03:35 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook, 'correct me if I'm wrong'. Dank.
Hoezo stellen ontslagvergoedingen niets voor? Ik ben er tot twee keer toe heel erg blij mee geweest - te uwer informatie, 2x de kantonrechtersformule gekregen, omdat de 'manager' er aantoonbaar een zooitje van gemaakt had. Vond ik toch echt best prima, hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |