2 jaar vertraging, hoe werkt dit dan? Ik heb tot nu toe in totaal 2 jaar gestudeerd, mijn huidige studie duurt 4 jaar, dan kom ik toch net uit op 6 jaar? Of mis ik hier iets?quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:31 schreef Caland het volgende:
Maargoed, je hebt dus twee jaar vertraging. Als je 4 jaar over je huidige studie doet hoef je de boete dus slechts één keer te betalen.
Je twee vorige studies gelden voor die boete gewoon als twee jaar opleiding.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:32 schreef Dennehy het volgende:
[..]
2 jaar vertraging, hoe werkt dit dan? Ik heb tot nu toe in totaal 2 jaar gestudeerd, mijn huidige studie duurt 4 jaar, dan kom ik toch net uit op 6 jaar? Of mis ik hier iets?
4+2 is 6. Je mag er 5 jaar over doen, dus zal je 1 jaar extra moeten betalen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:32 schreef Dennehy het volgende:
[..]
2 jaar vertraging, hoe werkt dit dan? Ik heb tot nu toe in totaal 2 jaar gestudeerd, mijn huidige studie duurt 4 jaar, dan kom ik toch net uit op 6 jaar? Of mis ik hier iets?
Gaat nu echt niet meer gebeuren.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:35 schreef Dennehy het volgende:
Ah, juist.
Nu maar hopen dat de politiek die boete afschaft, na de verkiezingen. De meeste partijen schijnen het namelijk meteen weer te willen afschaffen.
Er is geen draagvlak meer voor deze boete, zoals verschillende politici al hebben gezegd is de kans groot dat deze maatregel na de verkiezing geschrapt gaat worden (kans is dan wel groot dat het hele studiefinanciering gebeuren op de schop gaat).quote:
Daar heeft TS alleen nu niet zoveel aan aangezien bij hem de boete pas over een paar jaar zal gelden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:45 schreef Miless het volgende:
Op de DUO-site (het inlog gedeelte) staat een tool waarmee je voor jouw persoonlijke situatie kan bekijken wat je volgend jaar betaalt.
Ik word een beetje moe van de onduidelijkheid die op deze manier op veel gebieden heerst. Zo ook de reiskostenvergoeding bijvoorbeeld. Hier kun je lekker beleid op afstemmen in een organisatie.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:36 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Er is geen draagvlak meer voor deze boete, zoals verschillende politici al hebben gezegd is de kans groot dat deze maatregel na de verkiezing geschrapt gaat worden (kans is dan wel groot dat het hele studiefinanciering gebeuren op de schop gaat).
Het hebben van stufi/ov heeft niets te maken met de langstudeerboete.quote:Op woensdag 11 juli 2012 19:23 schreef Zwolsboy het volgende:
Waarom niet eerst goed nadenken welke opleiding je wilt?
Je hebt ook nog eens 2 jaar schoolgeld weggesmeten.
En als deze jou ook niet bevalt doe je het weer dus misschien is het verstandig om het helemaal niet meer te doen? of desnoods in deeltijd (duaal)
Je zou ook zonder Stufi/OV je opleiding kunne volgen en dat collegegeld uit eigen zak betalen dan krijg je geen boete zover ik weet.
Dat klopt, de maatregel geldt alleen voor het wettelijk collegegeld. Betaal je het instellingscollegegeld dan is de boete niet van toepassing, maar dat is sowieso een hoger bedragquote:Op woensdag 11 juli 2012 21:56 schreef voodoolady het volgende:
Volgens mij krijg je alleen geen boete als je de volle mep aan collegegeld betaalt. Dus niet de 1700 per jaar maar iets van 8000. Hoe heet het ook alweer, instellingscollegegeld?
Zo te zien zijn er in jou ook een hoop overbodige investeringen gedaan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:44 schreef consio het volgende:
Door mensen als jou is deze boete ingesteld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |