aha daarzoquote:Op woensdag 25 juli 2012 11:01 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Je kon bij het scherm van je windows key een toetsencombi indrukken en de PC in audit mode laten draaien. Dan slaat ie de serial over. Dit was voor pc bouwers.
95/98 was serial only. Pas bij XP moest je activeren bij MS.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:06 schreef mschol het volgende:
[..]
aha daarzo
registratieprocedure != Windows key (dit omdat er ook een echte registratieprocedure was van windows)
dat weet ikquote:Op woensdag 25 juli 2012 11:16 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
95/98 was serial only. Pas bij XP moest je activeren bij MS.
Daar kwam het zo'n beetje op neer. Als er een om een serial werd gevraagd, de pc herstarten in veiligemodus. Regedit en één key aanpassen dat de registratie voltooid was. En weer herstarten. Klaar was keesquote:
Je had ook een speciale editie. In de bootscreen stond dan; With Internet Explorer. Volgens mij was dat Versie C, de versie die ook USB ondersteunde.quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:11 schreef Brembo het volgende:
[..]
Volgens mij was win95 nog geleverd zonder internet explorer maar stond deze op de CD.
Dat waren tijden! Ik was een 7 jarig jongetje, en had toen autoexec.bat bewerkt waardoor Windows automatisch opstartte, ipv dat je dat zelf in dos moest doen. Wat was iedereen toen trots op mijquote:Op woensdag 25 juli 2012 11:02 schreef Scorpie het volgende:
Windows 95ik stam uit de tijd dat 3.1 en 3.11 nog gemeengoed waren
![]()
286 FTW
In 3.1x moest je zelfs opnieuw installerenquote:Op woensdag 25 juli 2012 17:50 schreef gebrokenglas het volgende:
Ook een avontuur was het aanpassen van de videodriver in windows95/98. Daarvoor moest je Windows altijd herstarten. Had je de verkeerde te pakken had je bij de volgende start van Windows geen beeld.
Hoe ging dat ook al weer? Met een system.ini die je ff via het DOS commando edit moest aanpassen?
Versie B had al USB ondersteuning, als ik me niet vergis voegde C daar IE4 met Active Desktop en FAT32 ondersteuning aan toe.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:14 schreef Draganta het volgende:
[..]
Je had ook een speciale editie. In de bootscreen stond dan; With Internet Explorer. Volgens mij was dat Versie C, de versie die ook USB ondersteunde.
[ afbeelding ]
[..]
Dat waren tijden! Ik was een 7 jarig jongetje, en had toen autoexec.bat bewerkt waardoor Windows automatisch opstartte, ipv dat je dat zelf in dos moest doen. Wat was iedereen toen trots op mij.
Ook heb ik later eens Win95 geforceerd op een pc met een EGA videokaart (dus geen VGA), dat zag niet uit, maar het was redelijk te gebruiken. Win95 ondersteunt dat standaard namelijk niet. Magische tijden!
XT computer met 20 MB harde schijfquote:Op woensdag 25 juli 2012 11:02 schreef Scorpie het volgende:
Windows 95ik stam uit de tijd dat 3.1 en 3.11 nog gemeengoed waren
![]()
286 FTW
Dat werkt nog altijd bij de Windows XP upgrade van mijn schoonouders. Ff andere cd erin en hij gaat installeren.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 14:39 schreef NekoKoneko het volgende:
Nee, Win98 had zijn eigen codes. Wel kon je, als je Win98 als upgrade schoon installeerde, je Win95 CD of zelfs je Win 3.11 floppies erin stoppen zodat hij kon controleren dat je recht had op de upgrade
win xp heeft al genoeg met 256mb geheugen.... (zonder alle updates dan)quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:37 schreef Draganta het volgende:
[..]
Jij zit er helemaal naast. Windows Vista en 7 doen veelgebruikte bestanden en applicaties cashen in het geheugen, waardoor ze stabieler en sneller draaien. Dit is een groot gemis in XP. XP ondersteunt ook geen 4 gb of meer ram geheugen.
en win 95 instaleerd in 4 minquote:Op donderdag 2 augustus 2012 14:32 schreef T42 het volgende:
ga vanaaf of morgen win 95 instaleren op een pentium4
dos werkt er niet goed op. is voor een jukebox met touchscreen 640x480
1500¤quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:41 schreef Bluurgh het volgende:
Ik vond laatst in een ouwe doos het tijdschrift "tips & trucs" van februari-maart 2000en het leukste zijn, naast de suffe artikeltjes wel de reclames die er in staan.. bijvoorbeeld:
Intel Pentium 3 500mhz
64MB PC-100 mhz SDRAM
UltraDMA/66 controller voor 8 IDE apparaten
Quantum FireBall KA 13.8 Gb harddisk, ultraDMA/66 7200rpm, 8msec toegangstijd
Diamond Viper II AGP videokaart 32 MB ram
17" SVGA kleuren monitor
Multimedia toetsenbord met smart-keys
Logitech Wheel muis met scroll-wiel
Voor het geweldige bedrag van 3499 gulden
en een laptop: 433mhz, 64mb geheugen, 12'1" TFT kleurenscherm, 2,5mb videogeheugen, een 6 gb harde schijf, 1 USB poort en een toetsenbord inclusief euro teken voor 4999 gulden
wat een prijzen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |