Lezen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 00:17 schreef Leandra het volgende:
Echt winnen of "gewonnen" bij vakantieveiliingen.nl??
*prijsvraagquote:Op woensdag 11 juli 2012 00:28 schreef Leandra het volgende:
Vooral die "of waar dan ook" in de OP gaf me niet de zekerheid dat het geen "gewonnen" veiling zou kunnen betreffen.
Ja, maar mensen stellen zo vaak een vraag waarbij ze een voorbeeld van "een vriend" nemen, of een situatie die net een klein beetje anders is dan de werkelijkheid maar die op hetzelfde neerkomt.quote:
Dan weet je zeker dat TS niet de mogelijkheid heeft om van zijn gewonnen vakantie in Italië te gaan genieten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 01:08 schreef Klipnap het volgende:
Stuur hem een kogel in een envelop met een briefje: "TNT post is traag. De volgende keer komt hij sneller aan."
waarom zo tsundere ヽ(*・ω・)ノヽ(*・ω・)ノquote:Op woensdag 11 juli 2012 01:08 schreef Klipnap het volgende:
Stuur hem een kogel in een envelop met een briefje: "TNT post is traag. De volgende keer komt hij sneller aan."
Anta baka! \(゚O゚)\(- -;quote:Op woensdag 11 juli 2012 01:12 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
waarom zo tsundere ヽ(*・ω・)ノヽ(*・ω・)ノ
Het was ook meer een algemene vraag, maar ik kreeg juist een gratis reis aangeboden van een vriendin die heeft meegedaan aan een prijsvraag, omdat haar baas geen toestemming gaf haar vrij te geven. Ze werkt in een kledingwinkel.quote:Op woensdag 11 juli 2012 00:10 schreef DirtyDaniel het volgende:
Kan me niet voorstellen dat je baas moeilijk gaat doen,al helemaal omdat het nog een paar weken duurt voordat het zover is. Gewoon overleggen en kijken wanneer het moeilijk word of je dat op 1 of andere manier kan compenseren. Dat je bereid bent om wat meer werk te leveren ofzo. ik weet niet wat je doet,of het nog uit maakt dat je bijv. de week voor de vakantie wat meer uren maakt zodat je voor op schema ligt ofzo om maar wat te zeggen.
Erg lullig, maar er bestaan nou eenmaal zure mensen op aardequote:Op woensdag 11 juli 2012 01:23 schreef Zaiks93 het volgende:
[..]
Het was ook meer een algemene vraag, maar ik kreeg juist een gratis reis aangeboden van een vriendin die heeft meegedaan aan een prijsvraag, omdat haar baas geen toestemming gaf haar vrij te geven. Ze werkt in een kledingwinkel.
Ik vond het toch wel sneu voor haar, dus vandaar.
Ik heb me altijd bedacht dat mocht ik ooit de staatsloterij winnen, dat ik dan demonstratief op zijn bureau schijt. Niet omdat ik hem niet mag, maar gewoon omdat het kan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 00:10 schreef Fokboer het volgende:
Ik win de lotterij en koop zijn vrouw op om haar mijn kont te laten kussen voor een menigte van 200 werknemers op een speciaal bijeengeroepen evenement voor dit doeleinde.![]()
![]()
Dit dus, wel schriftelijk aanvragen, weigert baas niet onderbouwd en schriftelijk is je vakantie goedgekeurd. En zoals Fe2O3 al aangeeft, het moet zwaarwegend belang zijn. lees o.a. lid 2 eensquote:Op woensdag 11 juli 2012 08:06 schreef Fe2O3 het volgende:
Mits genoeg vrije dagen op voorraad 2 wkn van te voren aanvragen moet je gewoon krijgen mits geen zwaarwegendbedrijfsbelang (ie. geen vervanging, je kan niet gemist worden. Geen verkopers beschikbaar is geen zwaarwegendbelang, manpower, randstad ed. bestaan nog steeds).
Wat staat er in je CAO / Contract / Personeelshandboek en wat voor type contract heb je?
Dan is dat een zwaarwegend beland zoals hierboven bedoeld. Misschien zit dat meisje nog in haar proeftijd (neem aan dat het een bijbaantje voor de zomervakantie is), dan kan ze gewoon weg.quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:38 schreef Ynske het volgende:
Als er teveel mensen in die periode al op vakantie zijn kan ik me best voorstellen dat t niet mogelijk is om vrij te krijgen
serieus wat is dezequote:Op woensdag 11 juli 2012 08:43 schreef Hallmark het volgende:
Je weet natuurlijk niet welke afspraken er gemaakt zijn bij die vriendin he? Ik ken iemand die hoofdzuster is, en ze heeft de grootste moeite om dat kippehok op een goed georganiseerde manier op vakantie te laten gaan.
Dus een CAO aanhalen heeft helemaal geen zin, als de klant/patient/dieren/whatever daarmee niet geholpen kan worden.
Stelletje plebs is het hier af en toe, zeg. Ja, dit is mijn pet peeve
Want je houden aan de samen overeen gekomen arbeidsovereenkomst is geen optie? Daar staan bepalingen in mbt verlof, en er zijn ook nog wat bovenliggende wettelijke bepalingen, maar als je voor de zaak onmisbaar bent, óf je door de korte termijn niet aan de procedures houdt, heb je pech.quote:Op woensdag 11 juli 2012 00:05 schreef Zaiks93 het volgende:
Stel, je wint een reis naar het buitenland (Italie bijvoorbeeld) door mee te doen aan een prijsvraag op de radio, tv of waar dan ook. De reis is al over een paar weken, maar je mag geen vrij nemen van je baas.
Iemand tips om ervoor te zorgen dat hij toch wel akkoord gaat?
Voor de zaak onmisbaar is een werkgeversfalen, je kunt namelijk ook onder een bus belanden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:48 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Want je houden aan de samen overeen gekomen arbeidsovereenkomst is geen optie? Daar staan bepalingen in mbt verlof, en er zijn ook nog wat bovenliggende wettelijke bepalingen, maar als je voor de zaak onmisbaar bent, óf je door de korte termijn niet aan de procedures houdt, heb je pech.
Welke waarheid? Zoals ik al eerder zei, het was een algemene vraag wat jullie zouden doen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 06:36 schreef kanovinnie het volgende:
Schopje WGR, waarom doe je trouwens zo moeilijk in je OP? Je kan toch ook de waarheid vertellen?
Je opent dit topic overduidelijk om advies in te winnen mtb tot deze situatie. Ik neem aan dat je zelf ook wel kan verzinnen dat je op je huidige OP minder goed advies krijgt (meer reactie's als ik neem ontslag etc) dan dat je krijgt als je meteen 't verhaal typt?quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:01 schreef Zaiks93 het volgende:
[..]
Welke waarheid? Zoals ik al eerder zei, het was een algemene vraag wat jullie zouden doen.
Ik weet niet hoe het met haar contract zit en of ze misschien zelfs al vakantie heeft gehad.
Voor de rest heb ik ook niet veel contact met haar, ik kreeg het alleen aangeboden.
geen antwoord binnen 2 weken dan is het akkoord.... (ik plan altijd pas na akkoord, sta je een stuk zekerder in je schoenen)quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:40 schreef kovenant het volgende:
zelfde situatie gezet , alleen met ene reis die i kzelf had betaald en ook vrij voor had gevraagd
mocht opeens niet meer ivm geen vervanging.
nou dan neem ik toch ontslag .. ^_^
Ja dus? Je ziet toch dat er goede tips binnen zijn komen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je opent dit topic overduidelijk om advies in te winnen mtb tot deze situatie. Ik neem aan dat je zelf ook wel kan verzinnen dat je op je huidige OP minder goed advies krijgt (meer reactie's als ik neem ontslag etc) dan dat je krijgt als je meteen 't verhaal typt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |