Brief sturen, je kunt nog altijd nee zeggen. Stuur je niks dan ontneem je je nu al die kans.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:34 schreef MaLo het volgende:
[..]
verzorgd![]()
Ik erger mij meer aan overduidelijke taal- en spelfouten op websites dan aan een slecht opgebouwde site. Maar met jouw achtergrond zul je anders tegen webpagina's aankijken dan ik.
Ffffuuu ik zit nog zo in twijfel of ik De Brief moet versturen
Je mag er denk ik wel van uitgaan dat ze je eerste brief goed genoeg vonden, anders hadden ze je niet gezegd dat je wel gericht op deze functie kon solliciterenquote:Op maandag 16 juli 2012 21:32 schreef vencodark het volgende:
Nogmaals deze vraag/situatie: Het bedrijf waar ik die ene open sollicitatie heb gedaan, heeft nu teruggemaild. Ze hebben net een kleine vacature voor welzijnswerker, voor 4 maanden en zo'n 12 uur per week. Daar kan ik dan gericht naar solliciteren zeggen ze. Ik denk dat ik morgen of overmorgen even contact met ze opneem om eens iets erover te vragen.
Wat denken jullie, kan ik ook vragen wat ze van mijn eerste brief vonden?
Goed punt ja.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:39 schreef MaLo het volgende:
[..]
Je mag er denk ik wel van uitgaan dat ze je eerste brief goed genoeg vonden, anders hadden ze je niet gezegd dat je wel gericht op deze functie kon solliciteren. Ik zou in mijn tweede brief dus wel verwijzen naar de eerste brief. Waarover wil je ze bellen? Heb je echt een vraag of bel je eigenlijk alleen maar om contact te hebben?
Kom níet met onzinvragen, stel vragen over dingen die je écht wil wetenquote:Op maandag 16 juli 2012 21:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Goed punt ja.
Ik moet de vacature nog wat beter bestuderen en van daaruit kan ik misschien wel wat vragen bedenken. Dat zou ik bij een eventueel gesprek toch ook hebben.
Wel toevallig trouwens dat ze nu een vacature hebben. Al maanden keek ik regelmatig maar was er niets en mijn sollicitatie is van 3 weken geleden.
Ik verwijs er niet naar, omdat er 1) geen verwarring over de juiste persoon kan zijn en 2) m'n linkedin profiel niet direct iets toevoegt aan m'n cv.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:02 schreef MaLo het volgende:
[..]
Kom níet met onzinvragen, stel vragen over dingen die je écht wil weten. Inderdaad een (gelukkig
) toeval dat er nu een vacature is! Hopelijk wordt het wat, kun je mooi ervaring opdoen.
Vraagje: verwijzen jullie naar je linkedin profiel op je cv?
Ik heb hem wel de link naar mijn profiel in het cv staan. Maar mijn linkedin bevat op dit moment nog geen informatie die niet in mijn cv te vinden is.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:02 schreef MaLo het volgende:
[..]
Kom níet met onzinvragen, stel vragen over dingen die je écht wil weten. Inderdaad een (gelukkig
) toeval dat er nu een vacature is! Hopelijk wordt het wat, kun je mooi ervaring opdoen.
Nee, ik zal over eventuele vragen wel goed nadenken of het nu iets voor mij toevoegt.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:02 schreef MaLo het volgende:
[..]
Waar ongeveer woon je?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:37 schreef Mint_Clansell het volgende:
1. Zijn hier ook werklozen met een financieel-administratieve opleiding?
Ja, ik.
2. Hoe anders is het nu?
Het zijn er een stuk minder en op elke vacature springen honderden mensen, dus de werkgevers zoeken gewoon de beste er uit met het mooiste cv en de beste referenties.
3. Hoe gaan jullie daarmee om?
Stug doorzoeken en hopen op het beste. En huilen. En depressief in bed liggen. Je gal spuwen in dit topic. Een manifest schrijven over de economische crisis en de rol van de communisten, terwijl je je skills probeert te verbeteren met Modern Warfare 2.
4. Denk je aan omscholing?
Nee, hoewel ik me af en toe wel afvraag of ik wel het juiste vak heb gekozen. Ik heb een grafische opleiding genoten, maar dat is helemaal kommer en kwel om werk in te vinden. Gezien het standpunt tov kunst en cultuur van het huidige (defuncte) kabinet zal deze sector de komende jaren nog de nodige klappen moeten incasseren.
5. Voor jezelf beginnen?
Ik zou niet weten wat.
6. Ik ben zelf over de 40....
33 en nu al te oud bevonden voor sommige banen.
Ik zoek ook in die richting. Ik heb nu nog werk maar ik zoek wel wat anders. Vooral wat dichter bij huis. Maar volgens mij krijgen ze op dit soort vacatures elke keer meer dan genoeg reacties. Dus blijft het lastig.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 08:37 schreef Mint_Clansell het volgende:
1. Zijn hier ook werklozen met een financieel-administratieve opleiding?
Ja, ik.
2. Hoe anders is het nu?
Het zijn er een stuk minder en op elke vacature springen honderden mensen, dus de werkgevers zoeken gewoon de beste er uit met het mooiste cv en de beste referenties.
3. Hoe gaan jullie daarmee om?
Stug doorzoeken en hopen op het beste. En huilen. En depressief in bed liggen. Je gal spuwen in dit topic. Een manifest schrijven over de economische crisis en de rol van de communisten, terwijl je je skills probeert te verbeteren met Modern Warfare 2.
4. Denk je aan omscholing?
Nee, hoewel ik me af en toe wel afvraag of ik wel het juiste vak heb gekozen. Ik heb een grafische opleiding genoten, maar dat is helemaal kommer en kwel om werk in te vinden. Gezien het standpunt tov kunst en cultuur van het huidige (defuncte) kabinet zal deze sector de komende jaren nog de nodige klappen moeten incasseren.
5. Voor jezelf beginnen?
Ik zou niet weten wat.
6. Ik ben zelf over de 40....
33 en nu al te oud bevonden voor sommige banen.
Hoelang zoek je nu dan? Je hebt toch een WW. Uitkering? Tenminste dat dacht ik.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:24 schreef Mint_Clansell het volgende:
1. Utrecht
2. Internet
3. Alle banen/uitzend/w&s sites + vacatures bij bedrijven zelf
4. Inschrijven doen niet alle uzb's meer aan
Ik kan het me financieel niet permitteren om lang zonder werk te zitten, want ik eet nu mijn spaarcenten op.
Ah sorry dacht dat je al eerder gewerkt had. Je zit precies in hetzelfde schuitje als ik!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zes weken. In de eerste twee weken twee gesprekken gehad, maar helaas niks uitgekomen omdat de één on hold werd gezet en de ander intern opgelost. Ik heb geen recht op WW, dus ik moet noodgedwongen een WWB uitkering aanvragen en dat betekent dat ik helaas op alles moet solliciteren.
Je lijkt mij ondertussen wel. Ik ben ook overal maar voor afgewezen, en dus moest ik toch maar weer de horeca in voor het geld. Want een uitkering had ik helemaal geen zin inquote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:44 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ach, ik ben ondertussen al afgewezen voor postbode, schoonmaker, hovenier, vuilnisman en verkoper. Ik kan beter blijven solliciteren op banen waar ik de werkervaring voor heb. Maar kom daar maar eens mee aan bij het UWV...
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:49 schreef Solique het volgende:
Ik ga mijzelf misschien weer afmelden voor dit topic, vacature via LinkedIn ontvangen of ik interesse had.
Gereageerd dat ik interesse had en kan op gesprek komen.
Lijkt dus een korte periode van op zoek naar werk te zijn geweest.
Mocht het spaak lopen kom ik hier weer terug.
Hoop ook dat dit wat isquote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:01 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]duim voor je.
Hmmm... ik heb niks met LinkedIn. Is het wat? Ik vind het zo openlijk en privé informatie te grabbel gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |