Normaal gesproken kom je niet aan het autisme labeltje, tenzij je in serieuze problemen bent gekomen. In dat geval vind ik de keus snel gemaakt, tenminste, als het zo gaat zoals het bij mij gegaan is.quote:
Wat ik wilde zeggen is: Waarom zou je dat labeltje krijgen als je niet in de problemen bent gekomen?quote:Op zondag 15 juli 2012 20:37 schreef Specularium het volgende:
Ik zou niet weten waarom je dat labeltje voor de lol zou hebben/krijgen.
fix'dquote:Op zondag 15 juli 2012 20:24 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het is wel waar. Met dat labeltje openen allerlei deuren zich voor je, zo ook voor mij.
Nouja, kinderen schijnen steeds vaker de diagnose te krijgen en naar mijn mening kun je er op die leeftijd nog niks over zeggen. Die hebben nog niks meegemaakt.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat ik wilde zeggen is: Waarom zou je dat labeltje krijgen als je niet in de problemen bent gekomen?
Dat is waar. Ik had in gedachten voornamelijk volwassenen.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nouja, kinderen schijnen steeds vaker de diagnose te krijgen en naar mijn mening kun je er op die leeftijd nog niks over zeggen. Die hebben nog niks meegemaakt.
Het helpt niet, ik blijf die kut-eij steeds fout doenquote:Op zondag 15 juli 2012 20:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik wilde er ook over beginnen maar dacht, laat ik het eens niet doen.
Genoeg mensen hier die je graag willen corrigeren als het nodig is.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
Het helpt niet, ik blijf die kut-eij steeds fout doen
Ja ok, maar goed. Ze geven je toch niet een diagnose aan een volwassene als je niet in de problemen bent gekomen? Of zie ik dat hier fout?quote:Op zondag 15 juli 2012 20:51 schreef Specularium het volgende:
[..]
Genoeg mensen hier die je graag willen corrigeren als het nodig is.
Nope. En ik ga weer volledig opnieuw de diagnostiek in en zal daar hier wel verslag van uitbrengen.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja ok, maar goed. Ze geven je toch niet een diagnose aan een volwassene als je niet in de problemen bent gekomen? Of zie ik dat hier fout?
Lijkt mij ook niet. Psychologisch onderzoek krijg je ook niet direct bij je eerste bezoek.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja ok, maar goed. Ze geven je toch niet een diagnose aan een volwassene als je niet in de problemen bent gekomen? Of zie ik dat hier fout?
Succes daarmee, lijkt me een proces van de lange adem waar je in terecht komtquote:Op zondag 15 juli 2012 20:59 schreef Auti het volgende:
[..]
Nope. En ik ga weer volledig opnieuw de diagnostiek in en zal daar hier wel verslag van uitbrengen.
Morgen wordt er sowieso weer bloed geprikt (lichamelijke problemen), dinsdag heb ik 2e gesprek met nieuwe psych en dan ga ik waarschijnlijk horen wat ze samen met de neuroloog van plan is want dat is nu stap 1.. neurologisch onderzoek. En donderdag ben ik dan weer bij de huisarts voor lichamelijk onderzoek voor o.a. mijn hartslag en bloeddruk maar er is ook al een tijdje iets mis met mijn witte bloedlichaampjes.
Maar hoe kan het dan dat er zoveel mensen met autisme zijn die gewoon lekker meedraaien in de maatschappij? Zijn dat dan allemaal mensen ide als kind al gediagnostiseerd waren of zo?quote:Op zondag 15 juli 2012 21:07 schreef Specularium het volgende:
[..]
Lijkt mij ook niet. Psychologisch onderzoek krijg je ook niet direct bij je eerste bezoek.
Omdat het een breed spectrum is en iedereen anders in elkaar zit.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar hoe kan het dan dat er zoveel mensen met autisme zijn die gewoon lekker meedraaien in de maatschappij? Zijn dat dan allemaal mensen ide als kind al gediagnostiseerd waren of zo?
Thnxs, het is inderdaad een lang proces. Met veel tests en gesprekken. En omdat er bij mij sprake is van multi-problematiek en dus meerdere diagnoses gaan er heel erg veel tests en gesprekken komen om tot een definitieve juiste diagnostiek te komen zodat daar een passende behandeling en zorgindicatie bij kan volgen. Huisarts is betrokken, neuroloog en psychiater.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Succes daarmee, lijkt me een proces van de lange adem waar je in terecht komt
Inderdaad ja. Er zijn veel gradatisch erin, en je 'ziet' het ook niet altijd.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat het een breed spectrum is en iedereen anders in elkaar zit.
Sommige mensen kunnen helemaal niks zelfstandig en sommige ogen alleen wat verlegen.
Maar die mensen die alleen maar wat verlegen ogen...hoe komen ze dan aan een diagnose?quote:Op zondag 15 juli 2012 21:12 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat het een breed spectrum is en iedereen anders in elkaar zit.
Sommige mensen kunnen helemaal niks zelfstandig en sommige ogen alleen wat verlegen.
Ik weet het niet precies maar het kan ook zijn dat het aan het licht gekomen is doordat er vanwege iets anders een diagnose werd gesteld. Bijvoorbeeld omdat het via/vanuit het RIAGG ging vanwege zgn problemen op school vroeger....quote:Op zondag 15 juli 2012 21:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar die mensen die alleen maar wat verlegen ogen...hoe komen ze dan aan een diagnose?
Daar kom je toch alleen aan als je in de problemen bent gekomen?
En dat verhaal van Frank_NL. Is het niet zo dat mensen die maar een beetje autistisch zijn, te snel gediagnostiseerd worden of zo?
Je moet toch ergens een grens leggen?
Maar dan waren er dus wel problemen?quote:Op zondag 15 juli 2012 21:22 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik weet het niet precies maar het kan ook zijn dat het aan het licht gekomen is doordat er vanwege iets anders een diagnose werd gesteld. Bijvoorbeeld omdat het via/vanuit het RIAGG ging vanwege zgn problemen op school vroeger....
Ik ben in eerste instantie in behandeling geweest voor depressies en (sociale) angststoornissen een jaartje of 10 terug. Daar zat al veel sociale interactie-training bij waar ik veel aan gehad heb.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:10 schreef Riddler86 het volgende:
Hoe zit dat dan eigenlijk met sociale en communicatieve vaardigheden. Volgens mij probeert de GGZ daarin mensen ook te stimuleren om het "maar" te accepteren zoals het is en dat er bijvoorbeeld ook zoiets bestaat als minder behoefte aan sociaal contact e.d.
Terwijl ik zelf toch graag mensen om me heen heb en heel graag sociale / communicatieve vaardigheden wil ontwikkelen / bijleren enz.........
Heeft iemand ervaring met communicatie of sociale vaardigheidstrainingen en / of denk je dat zoiets helpt of kan helpen bij ASS?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |