abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114014054
Een paar weken geleden (Vrijdag 13 April) heb ik 's nachts een ongeluk gehad. Ik ben met de fiets over de kop gegaan en op mijn gezicht terecht gekomen.
Op dat moment ben ik ook weer "wakker" geworden van een auto die moest remmen voor mij. Daar zijn 2 personen uit gesprongen, en hebben mij gemaand te gaan liggen.
Deze personen hebben de ambulance gebeld via 112. Ik wou op dat moment opstaan, mijn fiets pakken en naar huis fietsen, dat mocht ik niet van hun, en ben daarna voor een kleine minuut knock-out gegaan.
In de ambulance ben ik nog meerdere malen weggevallen. In het ziekenhuis heb ik een tand door de lip, en mijn neus was "opengebarsten" over de lengte. Hier zijn diverse hechtingen in gegaan.

Toen dat gebeurd is, mocht ik naar huis. (Bleek later onverstandige zet, omdat ik een hersenschudding bleek te hebben, en niemand thuis had zitten die mij om de 2 uur wakker kon maken.)

Nu kreeg ik afgelopen vrijdag een rekening binnen van het ambulance vervoer. Kosten ruim 372 euro voor een ritje van nog geen 3 minuten. Eigen risico is 220 euro. Dit is voorgeschoten door de verzekering en naderhand bij mij van mijn rekening gehaald.
Ik heb -nog?- geen rekening gekregen van de behandeling in het ziekenhuis zelf. (verdoving, hechtingen)

Persoonlijk ben ik het niet eens dat ik die rekening/ eigen risico moet betalen, omdat ik er niet om heb gevraagd om opgehaald te worden met een ambulance. Als het aan mij had gelegen was ik toen meteen naar huis gegaan. Maar omstanders vonden het verstandig om een ambulance te bellen. Hoogstwaarschijnlijk was ik thuis er achter gekomen dat ik naar het ziekenhuis had moeten gaan, en zou daar dus op eigen gelegenheid naartoe zijn gegaan.

Kan ik bezwaar maken tegen dat eigen risico, of zal dat geen nut hebben, omdat ik dat toch moet betalen ondanks dat ik er niet zelf voor gekozen heb? Of maakt het niets uit, want als dat terug gedraaid zou worden, ik alsnog de rekening krijg voor de hechtingen en verdoving en ik alsnog dat eigen risico moet betalen?
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:01:22 #2
37248 BertV
Klei indiaan
pi_114014145
Je hebt de zorg nu al geconsumeerd.

Wellicht is er zoiets als een rood bandje voor mensen die niet gereanimeerd willen worden?
Een doorzichtig bandje voor mensen die hun eigen risico niet kwijt willen.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:01:26 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114014151
iemand die bewusteloos ligt vraagt ook niet om zorg hè :0
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:02:45 #4
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_114014222
Had je maar niet out moeten gaan, dan had je kunnen vertellen dat je geen zorg wilde.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_114014258
Ts is nog niet helemaal bekomen van die val op zijn hoofd :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_114014274
alsof je zelf naar huis had gekund :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_114014390
Als het een ritje van 3 minuten was, had je er ook wel heen kunnen lopen.
pi_114014522
Wist niet dat spoedeisende hulp ook onder je eigen risico viel.

Balen TS.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:09:08 #9
379442 dr.Bellows
not a one trick pony
pi_114014534
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:06 schreef rapelsen het volgende:
Als het een ritje van 3 minuten was, had je er ook wel heen kunnen lopen. fietsen.
Op dinsdag 2 oktober 2012 14:27 schreef tong80 het volgende: _O_ :P
pi_114014636
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:59 schreef theKiD het volgende:
Een paar weken geleden (Vrijdag 13 April) heb ik 's nachts een ongeluk gehad. Ik ben met de fiets over de kop gegaan en op mijn gezicht terecht gekomen.
Op dat moment ben ik ook weer "wakker" geworden van een auto die moest remmen voor mij. Daar zijn 2 personen uit gesprongen, en hebben mij gemaand te gaan liggen.
Deze personen hebben de ambulance gebeld via 112. Ik wou op dat moment opstaan, mijn fiets pakken en naar huis fietsen, dat mocht ik niet van hun, en ben daarna voor een kleine minuut knock-out gegaan.
In de ambulance ben ik nog meerdere malen weggevallen. In het ziekenhuis heb ik een tand door de lip, en mijn neus was "opengebarsten" over de lengte. Hier zijn diverse hechtingen in gegaan.

Toen dat gebeurd is, mocht ik naar huis. (Bleek later onverstandige zet, omdat ik een hersenschudding bleek te hebben, en niemand thuis had zitten die mij om de 2 uur wakker kon maken.)

Nu kreeg ik afgelopen vrijdag een rekening binnen van het ambulance vervoer. Kosten ruim 372 euro voor een ritje van nog geen 3 minuten. Eigen risico is 220 euro. Dit is voorgeschoten door de verzekering en naderhand bij mij van mijn rekening gehaald.
Ik heb -nog?- geen rekening gekregen van de behandeling in het ziekenhuis zelf. (verdoving, hechtingen)

Persoonlijk ben ik het niet eens dat ik die rekening/ eigen risico moet betalen, omdat ik er niet om heb gevraagd om opgehaald te worden met een ambulance. Als het aan mij had gelegen was ik toen meteen naar huis gegaan. Maar omstanders vonden het verstandig om een ambulance te bellen. Hoogstwaarschijnlijk was ik thuis er achter gekomen dat ik naar het ziekenhuis had moeten gaan, en zou daar dus op eigen gelegenheid naartoe zijn gegaan.

Kan ik bezwaar maken tegen dat eigen risico, of zal dat geen nut hebben, omdat ik dat toch moet betalen ondanks dat ik er niet zelf voor gekozen heb? Of maakt het niets uit, want als dat terug gedraaid zou worden, ik alsnog de rekening krijg voor de hechtingen en verdoving en ik alsnog dat eigen risico moet betalen?
Hoe weet je zo stellig dat die rit 3 minuten was, als je al aangeeft dat je tijdens die rit "meerdere malen bent weggevallen"?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_114014659
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:59 schreef theKiD het volgende:

Serieus?

Jij ligt bewusteloos op de grond, iemand is zo aardig een ambulance voor je te bellen en jij gaat zeuren over GELD!?!?!?
Je zou je de ogen uit de kop moeten schamen!

Als iemand je zou reanimeren ga jij hem vast nog aanklagen dat hij tijdens de hartmassage je rib verstuikt heeft zeker......
pi_114014715
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:11 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Serieus?

Jij ligt bewusteloos op de grond, iemand is zo aardig een ambulance voor je te bellen en jij gaat zeuren over GELD!?!?!?

Als iemand je zou reanimeren ga jij hem vast nog aanklagen dat hij tijdens de hartmassage je rib verstuikt heeft zeker......
Of als de Atropine niet vergoed word :')
pi_114014725
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:11 schreef Kumerian het volgende:

[..]

Serieus?

Dit dus, ik vraag me serieus af op welk dood spoor van de evolutie zijn geestelijke boemeltje rijdt.. |:(
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:14:10 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114014787
"huuu m'n pa ligt op sterven hij heeft een hartaanval!!!!"
"sorry meneer we kunnen u niet helpen hij heeft niet om een ambulance gevraagd."
"maar hij ligt te schuimbekken en te trillen, hij is niet in staat om er om te vragen!"
"sorry meneer maar alleen als ie om een ambulance vraagt komt er een ambulance."
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:17:50 #15
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_114015005
Dit topic: LMFAO!!!!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_114015213
Bij welke zorgverzekeraar zit je?

Waarom ben je over de kop gevlogen? Een gat in de weg? Moest je uitwijken voor iemand? Als er iig een oorzaak is waarbij er een schuldvraag komt kijken bij een andere partij dan kun je proberen de kosten die je gemaakt hebt te verhalen op de andere partij (gat in de weg: rijkswaterstaat / gemeente etc).
Hier had uw advertentie kunnen staan!
pi_114015421
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:21 schreef Hamsik het volgende:

Waarom ben je over de kop gevlogen? Een gat in de weg? Moest je uitwijken voor iemand? Als er iig een oorzaak is waarbij er een schuldvraag komt kijken bij een andere partij dan kun je proberen de kosten die je gemaakt hebt te verhalen op de andere partij (gat in de weg: rijkswaterstaat / gemeente etc).
Aan het verhaal te horen was hij gewoon bezopen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:30:02 #18
37248 BertV
Klei indiaan
pi_114015649
Ga je met de fiets om geld te besparen... krijg je dit... |:(
Het was natuurlijk wel vrijdag de 13e.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_114015654
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:21 schreef Hamsik het volgende:

Laten we es beginnen met ons af te vragen waar zijn verantwoordelijkheidsgevoel, richtingsgevoel, en allround gezond verstand is gebleven... :|W
pi_114015821
Dit topic, wtf... Echt wtf..
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:34:52 #21
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114015857
:') Wie weet wat er was gebeurd als je weer op je fiets was gestapt. Ben blij dat die mensen bezorgd om je waren en hulp ingeschakeld hebben :{

Zitten we nu gewoon een troll te voeren ofzo? Ik kan hier met m'n verstand echt niet bij.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:35:15 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114015878
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:30 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Laten we es beginnen met ons af te vragen waar zijn verantwoordelijkheidsgevoel, richtingsgevoel, en allround gezond verstand is gebleven... :|W
Ligt nog in de berm denk ik ;(
pi_114016040
Respect voor degene die jou gemaand hebben te blijven liggen! Voor hetzelfde geld hadden ze je laten gaan, was je op je fiets weer weg gevallen en in een sloot gedonderd en verdronken.

wees blij dat je nog leeft en ga niet weer met je straal bezopen kop over straat.
pi_114016570
Godverdomme TS, jij moet je schamen, niet normaal :') Hoe wilde je dan in het ziekenhuis komen? Je kan niet autorijden en niet fietsen, want je valt de hele tijd flauw. En als je zelf naar het ziekenhuis ging was je die 220 euro ook kwijt. Tering wat een triest mannetje ben jij toch :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_114016617
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 april 2012 16:19 schreef theKiD het volgende:
Ik voel me best ok :') Zou je niet zeggen als je me ziet, aangezien ik vannacht nog op de eerste hulp ben gebracht omdat ik het asfalt van dichtbij heb geïnspecteerd toen ik vanuit de kroeg naar huis fietste :')
Ach ja, kan gebeuren, naweeën van vrijdag de 13e zullen we maar zeggen _O-
:') :')
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')