Als jij stukken verkoopt doe jij geen afstand van je auteursrecht. Je verkoopt een licentie met de door jouw bepaalde voorwaarden. Als jij als voorwaarde verbindt dat voor elk verkochte cd of optreden geld afgedragen moet worden dan deel jij mee in hun, en ook jouw, succes.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:15 schreef Under_Score het volgende:
tsja, dan zit je weer met redelijke kosten enzo. er zit behoorlijk wat tijd in, dus met uurloon zou het al behoorlijk zijn, maar stel dat ze ooit door zouden breken en een van mijn nummers wordt een hit, dan zit er al weer een heel ander plaatje aan vast.
het liefst wil ik die nummers uiteraard gewoon zelf met mijn eigen band spelen, daar heb ik ze ook voor geschreven.
dat is inderdaad wat ik ook dacht, maar ondertussen maken ze wel mijn werk openbaar via internet en telkens zijn de nummers verder verbasterd dan daarvoor. ook word nergens mijn aandeel aan het schrijven bekend gemaakt waardoor mensen het idee hebben dat zij het geschreven hebben, terwijl hun inbreng minimaal en compleet uitwisselbaar is.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:22 schreef Maanvis het volgende:
maar wees eens realistisch, de meeste hobbybandjes verdienen geen droge boterham met hun muziek. dus het is de vraag of het de moeite is hier werk van te maken.
Heb je opnames van hun verbasteringen? Als je dat proces documenteert sta je in de toekomst sterker mocht je willen aantonen dat het jouw werk is.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:18 schreef Under_Score het volgende:
het verbasteren is juist wat ik tegen probeer te gaan, omdat die grens anders te vaag word. immers, wanneer houd het op mijn nummer te zijn, en wanneer begint dat van hun. zonder mijn concept zou het verbasteren niet mogelijk zijn geweest.
Als ze het al openbaar maken kun je beginnen met geld eisen. Stuur een brief dat ze moeten stoppen of dat er een advocaat wordt ingeschakeld op hun kosten, ook als ze besluiten om de nummers weg te halen nadat de advocaat is ingeschakeld.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:24 schreef Under_Score het volgende:
[..]
dat is inderdaad wat ik ook dacht, maar ondertussen maken ze wel mijn werk openbaar via internet en telkens zijn de nummers verder verbasterd dan daarvoor. ook word nergens mijn aandeel aan het schrijven bekend gemaakt waardoor mensen het idee hebben dat zij het geschreven hebben, terwijl hun inbreng minimaal en compleet uitwisselbaar is.
Succes man. Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:58 schreef Under_Score het volgende:
we zullen zien. morgen eerst een brief opstellen met uitleg van zaken en dan het hele circus op gang brengen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |