bron: Nu.nlquote:AMSTERDAM – Occupy Utrecht is maandagavond opgebroken nadat een doorgedraaide dakloze man de tenten van de betogers met een mes heeft bewerkt.
De betogers belden de politie maar moesten naar eigen zeggen zo’n 2,5 uur wachten op ondersteuning.
Of de actievoerders voor altijd wegblijven is niet duidelijk. Wel geeft de groep aan te kijken naar nieuwe acties om aandacht te vragen voor economische en sociale ongelijkheid.
Wolfsen
Eerder op maandag maakte burgemeester Wolfsen bekend dat hij een einde zou gaan maken aan de bezetting van de Utrechtse binnenstad. Wolfsen zou een maas in de wet hebben gevonden waarmee hij de betogers kon wegsturen.
De burgemeester probeerde de occupy-beweging al eerder uit zijn stad te verdrijven maar dat werd verboden door de rechter. De betogers zeggen dat hun vertrek verder niets met de plannen van Wolfsen te maken hebben.
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:32 schreef Tinos85 het volgende:
Bestaat dat occupy nog steeds joh? Kansloze hippies
Ze zouden hem eigenlijk een lintje moeten geven voor het wegjagen van die hippies.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:39 schreef Specularium het volgende:
Wel knap van die dakloze trouwens.
Iets wat niemand voor elkaar kreeg lukt hem in 1 actie.
Misschien was dat de 'maas in de wet'?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:39 schreef Specularium het volgende:
Wel knap van die dakloze trouwens.
Iets wat niemand voor elkaar kreeg lukt hem in 1 actie.
Ja.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:06 schreef cool15 het volgende:
Ben ik de enige die vind dat ze daar mogen blijven onder het mom van het recht om te demonstreren
Dan heb jij Occupy niet begrepen. Niet dat Occupy Nederland iets met de echte Occupy te maken heeft, maar goed...quote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:25 schreef newsman01 het volgende:
[..]
bron: Nu.nl
Ik heb die actievoerders echt nooit begrepen.Als je de wereld beter wil maken ga dan sparen en werken ofzo.
Nee.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:06 schreef cool15 het volgende:
Ben ik de enige die vind dat ze daar mogen blijven onder het mom van het recht om te demonstreren
En hem daarna onderdak geven, in een TBS instelling of zoiets. Met een mes staan zwaaien en dingen slopenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:41 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ze zouden hem eigenlijk een lintje moeten geven voor het wegjagen van die hippies.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 02:06 schreef cool15 het volgende:
Ze vergallen het straatbeeldquote:Op dinsdag 10 juli 2012 07:46 schreef Keyos het volgende:
Occupy is niets meer dan een legale kanslozencamping in het centrum van steden, ze vergallen het straatbeeld. Ze zouden maar voor je huis of bedrijf liggen, ik zou al walgen van die gasten als ik er elke dag langs zou moeten lopen, laat staan als ik ze ook nog eens zou zien als ik uit het raam kijk.
Dit is al lang geen demonstratie meer, dat station zijn ze al heeeeeeeel lang gepasseerd.
Geld belangrijk vinden.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:25 schreef newsman01 het volgende:
[..]
bron: Nu.nl
Ik heb die actievoerders echt nooit begrepen.Als je de wereld beter wil maken ga dan sparen en werken ofzo.
Welkom in Nederland.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:25 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ze vergallen het straatbeeld![]()
Ik zou ze als ze voor de deur lagen zo nu en dan een kop koffie komen brengen.
2.5 uur wachten op de politie terwijl er iemand met een mes staat rond te zwaaien is overigens echt belachelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |