ach, ook cyprus is er beter van geworden. ik zou als ik toch deed voor de virgin islands gaan en dan een paar weken de omgeving van de postbus verkennen. hebben de chinesen geen eilandje aangewezen voor dit soort praktijken?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:32 schreef static het volgende:
Nooit.
Was toen ik in Nigeria en daarna in Dubai/UAE werkte.
Chinezen gebruiken voornamelijk de BVI. Niet echt een briljant plek om te bezoeken verder, die postbusje liggen allemaal op wat saaie eilanden. Daarnaast is het een waardeloze reis vanuit Europa.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:37 schreef komrad het volgende:
[..]
ach, ook cyprus is er beter van geworden. ik zou als ik toch deed voor de virgin islands gaan en dan een paar weken de omgeving van de postbus verkennen. hebben de chinesen geen eilandje aangewezen voor dit soort praktijken?
Bai Jiu is iets anders dan wijn... het heet weliswaar rijstwijn/ (of eigenlijk: witte alcohol) maar het lijkt meer op vodka dan op witte wijn...quote:Op maandag 29 oktober 2012 07:56 schreef raptorix het volgende:
Chineze wijn vind ik ook niet te hachelen, bleg wat zoet, doet me beetje denken aan griekse witte wijn, vond ik ook helemaal niets.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 07:02 schreef Xtreem het volgende:
[..]
-edit -
overigens is goede Baijiu best te pruimen! alleen liever niet tijdens de lunch.....
Same here! Lekker altijd om in mijn eigen flatje te zitten, morgen weer terug.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:25 schreef static het volgende:
Morgen weer even lekker naar huis - al zal het van korte duur zijn.
Maar je bent net weg... Als je langer was gebleven, had je mss een keer het zwembad kunnen gebruiken of de gymquote:Op donderdag 1 november 2012 12:24 schreef static het volgende:
Think I did and went to heaven.
Wilde net uitchecken, staat letterlijk de hele receptie ruimte vól met mooie vrouwen. Soort conventie ofzo. Anyway, off to Amsterdam.
Dat durf ik dan weer niet.quote:Op donderdag 1 november 2012 22:26 schreef komrad het volgende:
en dat heb je dan niet even gefotografeerd? denk eens aan je trouwe volgers
Hoe wil je dat doen?quote:Op vrijdag 2 november 2012 22:40 schreef De_Ilias het volgende:
Als ik op vakantie ga naar China zou ik dan geen problemen krijgen met het uiten van religie? Bijvoorbeeld voor iemand die een baard draagt?
In sommige landen waar men religieus uit kan men in problemen verwikkelen, zoals in het land waar ik nu woon. (Marokko) en ook in andere landen, net zoals Noord Korea is het niet toegestaan om een religie aan te hangen en ik vroeg me af of er in China ook zo'n verbod hangt?quote:
quote:Hello;
Sorry! The FOL not synchronization; We will Pay it in this week Please wait
Thank You and Best Regards!
Zolang je niet als een soortement Jezus met een groot kruis over straat gaat kruipen zou dat wel goed moeten komen. Eigenlijk nog nooit iets gehoord over deze wet.quote:Op vrijdag 2 november 2012 22:40 schreef De_Ilias het volgende:
Hoe zit het in China met religie? Als ik op vakantie ga naar China zou ik dan geen problemen krijgen met het uiten van religie? Bijvoorbeeld voor iemand die een baard draagt? Ik heb namelijk gehoord dat Religie verboden is in China en dat je daardoor de gevangenis kan indraaien en daar heb ik geen zin in.
Dat is een tikkie kort door de bocht, denk ik. Religie die niet van staatswege is goedgekeurd, is in principe verboden. Dat houdt in dat bijvoorbeeld de hogere Katholieke priesters door de staat worden aangesteld, en niet door 'Rome'. Voor veel mensen is dat een belemmering. Er zijn wel 'underground' kerken, bijvoorbeeld op ambassades, en 'fellowships'. Tibetaans Boeddhisme is natuurlijk ook een duidelijk voorbeeld.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:57 schreef ASSpirine het volgende:
Religie verboden in China? Zo erg zal het wel niet zijn, genoeg Boeddhisten en Moslims in China. En dan nog de vele expats die frequent naar een kerk gaan.
Zolang je geen Falung gong volger ben zit je wel goed in China.
In vrijwel elk land in de wereld kun je doen wat je wilt, maar in veel landen is het wel verboden om andere mensen proberen te bekeren, met name in islamitische landen. In China kan je volgens mij prima je geloof beleiden, maar niet altijd openbaar. Overigens is Falun Gong wel vrij hard bestreden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Falun_Gongquote:Op vrijdag 2 november 2012 22:40 schreef De_Ilias het volgende:
Hoe zit het in China met religie? Als ik op vakantie ga naar China zou ik dan geen problemen krijgen met het uiten van religie? Bijvoorbeeld voor iemand die een baard draagt? Ik heb namelijk gehoord dat Religie verboden is in China en dat je daardoor de gevangenis kan indraaien en daar heb ik geen zin in.
Die moet je voor de gemiddelde bijbaan al tekenenquote:Op maandag 12 november 2012 21:47 schreef Bajskorv het volgende:
Normaal laat je ook niet zoveel los, en zo spannend is een NDA verder ook niet.
Da's dichtbijquote:
Och. Uurtje met de trein, vind ik wel meevallen na zes jaar Amerikaquote:Op woensdag 14 november 2012 18:11 schreef static het volgende:
Frankfurt - waar ik overigens ook heb gewoond - is toch niet zo dichtbij?
Dat dacht ik ook, maar deze is zo dichtgespijkerd dat ik niet eens aan mijn baas in China mag rapporteren wat ik nou eigenlijk hier doe.quote:Op maandag 12 november 2012 21:47 schreef Bajskorv het volgende:
Normaal laat je ook niet zoveel los, en zo spannend is een NDA verder ook niet.
Natuurlijk, je hebt er ook niks aan. Anderzijds zie ik in mijn markt hoe mensen nog steeds met informatie onder NDA's omgaanquote:Op dinsdag 20 november 2012 14:52 schreef static het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar deze is zo dichtgespijkerd dat ik niet eens aan mijn baas in China mag rapporteren wat ik nou eigenlijk hier doe.
Verder zeg ik er dan ook niets meer over.
[leek]quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:41 schreef static het volgende:
Tempting... Jaartje Kuwait... Wel weer terug naar contracting.
belangrijkste vraag zijn dus of je nog verder wilt met je huidige baas en hoe je je marktpositie na het contract inschat. En of je van zandhappen houdtquote:
Ik mag hopen dat geld wel de minst belangrijke drijfveer is om dergelijke beslissingen op te baseren.quote:Op zaterdag 24 november 2012 23:27 schreef static het volgende:
Wat verder nagevraagd, het is een aanzienlijk bedrag in dollars (belastingvrij), maar reken je dat naar euro's dan scheelt het een kleine 1500 euro per maand op mijn netto-salaris, maar daar krijg ik nu nog een per diem bij dus het verschil zou niet zo groot zijn. Geen interesse dus.
Waarom zou het de minste belangrijke drijfveer moeten zijn? Ik begrijp dat niet elke beslissing door geld gedreven moet zijn, maar het speelt altijd wel ergens een rol...quote:Op zondag 25 november 2012 21:47 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat geld wel de minst belangrijke drijfveer is om dergelijke beslissingen op te baseren.
Dat gaat wat ver ja.quote:Op maandag 26 november 2012 19:43 schreef komrad het volgende:
ben je niet bang dat de chinezen je controleren en dit allemaal door google translate halen?
of is dat zelfs voor de mao aanhang een stap te ver?
Nee, is een échte vestiging (naast KPN in Den Haag) met échte werknemers.quote:Op maandag 26 november 2012 19:44 schreef komrad het volgende:
oh en is die vestiging een kantoor of alleen een postbus?
gewoon een keer langs gaan en zeggen, hoi ik ben static. jullie kennen me als die spookmedewerkerquote:Op maandag 26 november 2012 20:00 schreef static het volgende:
[..]
Nee, is een échte vestiging (naast KPN in Den Haag) met échte werknemers.
Ik hoor het liever van hemzelf als je het niet erg vindt.quote:
Vrije dagen zijn geregeld zoals voor iedereen in NL, ander voordeel van een NL contract.quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:16 schreef komrad het volgende:
hoe werkt dat met vrije dagen, reisdagen ? eigen inzicht?
hoe gaat het met werken op zaterdag/zonder en extreem lange dagen. Allemaal onderdeel van je contract of nog een vorm van verrekening?quote:Op vrijdag 30 november 2012 09:30 schreef static het volgende:
[..]
Vrije dagen zijn geregeld zoals voor iedereen in NL, ander voordeel van een NL contract.
Zoals? En dit is pas deeltje 50 ofzo (inclusief de vorige over Hong Kong, Nigeria, Haiti, Egypte, Dubai, etc.), dus grote kans dat er al meerdere malen antwoord is gegeven.quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:17 schreef byah het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom er op bepaalde vragen geen antwoord wordt gegeven?
ik snap het probleem niet. static deelt bepaalde ervaringen met ons, terwijl iedereen begrijpt dat niet alles op het net gezet kan worden. ik vind zijn ervaringen en inzichten ook interessanter dan de details van het werk waar ik toch niets van begrijp. vragen staat vrij en je ziet vanzelf of er een antwoord komt. het staat iedereen ook vrij wel of niet dit topic te volgen. stel jezelf wel de vraag hoeveel je zelf deelt op het net. ik volg het iig met plezier!quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:17 schreef byah het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom er op bepaalde vragen geen antwoord wordt gegeven?
Ik snap dat je niet alles kunt vertellen, maar waarom bestaat dit topic dan?
Maak anders zelf een topic waar je álle persoonlijke vragen over jezelf beantwoord?quote:Op zondag 13 januari 2013 14:08 schreef Iwanius het volgende:
Nou ik begrijp heel goed wat byah zeg alleen is het mi des Static om gewoon bepaalde vragen te ontwijken. ( ik vroeg bijvoorbeeld al 2x naar zijn leeftijd maar schijnbaar valt dat ook onder zijn NDA) Maar goed, het zij zo. Weten we dat ook weer.
Ik krijg de kriebels al na een paar weken.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |