Relevante vraag inderdaad.quote:Op maandag 9 juli 2012 22:37 schreef Miousana het volgende:
Waar koop jij je aardbeien en kersen dan?
Had ik vorige week ook. 3 doosjes aardbeien gekocht en de volgende dag kon ik ze weg flikkeren.quote:Op maandag 9 juli 2012 22:35 schreef FF het volgende:
Koop je op zondagmiddag een bakje aardbeien en kersen.
Zijn ze maandagavond al beschimmeld.
Waarom zitten er geen bestrijdingsmiddelen meer op?
En hoe deed men dat vroeger?
Dan zat hij al aardig op zijn einde toen je hem kocht.quote:Op maandag 9 juli 2012 22:35 schreef FF het volgende:
Koop je op zondagmiddag een bakje aardbeien en kersen.
Zijn ze maandagavond al beschimmeld.
Waarom zitten er geen bestrijdingsmiddelen meer op?
En hoe deed men dat vroeger?
Jumquote:Op maandag 9 juli 2012 22:40 schreef Awesome_ het volgende:
[ afbeelding ]
Nergens geen last van hier
Je moet die zooi ook niet met slagroom en al op het aanrecht laten staan de hele nacht.quote:Op maandag 9 juli 2012 23:01 schreef Madame_Paon het volgende:
Soms verkopen ze fruit dat al "oud" is.
Ik kocht een keer 's avonds een bakje frambozen bij de Super de Boer. De volgende ochtend begon het al te schimmelen en zat mijn kamer vol met fruitvliegjes.
Vroeger kende men nog geen aardbeien, kwamen hier namelijk niet voor. Kersen droogde men om langer houdbaar te maken.quote:
Zeker 23,62 gouden dukaten!quote:Op maandag 9 juli 2012 23:04 schreef Nober het volgende:
Laatst ook zo'n bakje gekocht, koste mij dus gewoon 2,50 euro, 5 gulden en 50 cent!! Belachelijk!
quote:Op maandag 9 juli 2012 23:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Je moet die zooi ook niet met slagroom en al op het aanrecht laten staan de hele nacht.
mijn oma doet dat nog steedsquote:Op maandag 9 juli 2012 22:42 schreef lievedraak het volgende:
[..]
Jum![]()
![]()
OT: vroeger deden ze dat in weckpotten
quote:
eet je het toch met schil en al opquote:Op maandag 9 juli 2012 23:16 schreef Madame_Paon het volgende:
Je hebt soms ook mandarijnen waar de schil bijna aan de vrucht zit vastgeplakt.![]()
Dan ben je een eeuw bezig met het verwijderen van de schil.
/firstworldproblems
Denken dat tupperwarebakjes beter zijn dan de bakjes van de Chineesquote:
heb het echt vet vaak. Met name als ik het van de markt koopquote:
Hier hebben we ze altijd gewoon in een bak staan op t aanrecht. Die dingen blijven gewoon bijna een week goed hoor. Smaak wordt alleen maar beter.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 01:58 schreef Tim86 het volgende:
Beter opletten met kopen en bewaren dan....
Waar let ik op bij het kopen van aardbeien? Aardbeien zijn heel kwetsbaar en gevoelig voor schimmel. Koop daarom verse ongekneusde exemplaren.
Hoe bewaar ik aardbeien? Je kunt aardbeien 1 tot 3 dagen in de koelkast bewaren. Buiten de koelkast is dat 1 dag. Haal de aardbeien na aankoop uit het doosje en leg ze bijvoorbeeld op een bordje. Zo voorkom je dat de aardbeien kneuzen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |