Ik ben nu 34 en heb een periode enkele kortstondige werkgevers gehad.quote:Op maandag 9 juli 2012 13:50 schreef dr.Bellows het volgende:
Hoe oud ben je nu, als ik vragen mag?
Belastingtechnisch zullen er flinke haken en ogen aan zitten, je zal misschien boete moeten betalen en kosten. Lijkt me niet een heel lucratieve oplossing, maar ik kijk wel even mee. Benieuwd wat de experts te zeggen hebben....
Ik zal inderdaad eens pensioenverstrekkers gaan aanschrijven. Boetebetaling ben ik ook al vaker tegen gekomen. Blijkbaar is het afhankelijk van het pensioenfonds of en za ja hoeveel dat zal zijn.quote:Op maandag 9 juli 2012 13:50 schreef Deetch het volgende:
Meestal verschilt het per pensioenverstrekker. Je kunt het beste er een brief of email aan wagen. Vaak houdt een pensieonverstrekker een deel van dit bedrag in als een soort boete.
Als je het laat uitbetalen moet je er waarschijnlijk ook inkomstenbelasting over betalen en misschien nog wel wat extra's ook.
Het is inderdaad té onbeschoft hoe pensioenfondsen met de verzekerden omgaan. Mede hierom (een andere reden is dat een deel van de gelden in landen als Griekenland en Spanje worden belegd) wil ik mijn ingelegde geld graag zélf beheren. De latere consequenties neem ik graag voor lief.quote:Op maandag 9 juli 2012 13:58 schreef Whuzz het volgende:
Check ook even of het pensioenfonds wel boven een x-percentage dekkingsgraad zit, anders mogen ze niet aan overschrijving en/of afkoping meewerken.
Ik heb een heel klein pensioentje bij PME dat ik graag wilde overschrijven naar een ander pensioenfonds en/of afkopen.
Poging 1: Aangevraagd om het pensioen over te dragen aan mijn nieuwe pensioenfonds. Reactie: Sorry meneer, mag niet, want onze dekkingsgraad is te laag.
Poging 2: Afkopen pensioen. Reactie: Sorry meneer, mag niet, want onze dekkingsgraad is te laag.
Nog geen twee weken later een brief op de mat dat vanwege een lage dekkingsgraad PME de komende jaren geen indexatie zal toepassen. Dus eerst gijzelen ze je geld, en vervolgens korten ze op de pensioenafspraken
Hoe lang was dat van je vriend geleden? Over welk bedrag praten we ongeveer en bij welk pensioenfonds was dit?quote:Op maandag 9 juli 2012 14:15 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb het pensioen van mijn bijbaan laten overnemen door het pensioenfonds van mijn huidge werkgever. Zonder boete overigs.
Mijn vriend heeft het pensioen van zijn oude bijbaan laten uitbetalen zonder boete
Wat natuurlijk komt doordat er belasting op ingehouden is.quote:Op maandag 9 juli 2012 18:04 schreef Furia het volgende:
Bij ons was het vorige zomer tot ¤2500 en dan kreeg je uiteindelijk iets van 60% daarvan uitgekeerd.
Je had het nog beter in BTC kunnen stekenquote:Op maandag 9 juli 2012 13:58 schreef Whuzz het volgende:
Check ook even of het pensioenfonds wel boven een x-percentage dekkingsgraad zit, anders mogen ze niet aan overschrijving en/of afkoping meewerken.
Ik heb een heel klein pensioentje bij PME dat ik graag wilde overschrijven naar een ander pensioenfonds en/of afkopen.
Poging 1: Aangevraagd om het pensioen over te dragen aan mijn nieuwe pensioenfonds. Reactie: Sorry meneer, mag niet, want onze dekkingsgraad is te laag.
Poging 2: Afkopen pensioen. Reactie: Sorry meneer, mag niet, want onze dekkingsgraad is te laag.
Nog geen twee weken later een brief op de mat dat vanwege een lage dekkingsgraad PME de komende jaren geen indexatie zal toepassen. Dus eerst gijzelen ze je geld, en vervolgens korten ze op de pensioenafspraken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |