precies ja.quote:
Ik ben te soft om eisen te stellen...:( nieuwe baan zoeken is een optie maar in deze tijden zal dat moeilijk gaan.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:29 schreef jroz het volgende:
Ik zie het probleem niet? Je kan toch ook zelf beslissen niet door te gaan? Als ze jou echt willen houden kan je eisen stellen. Laat deze eisen ook terugkomen in het contract.
Wat is nu concreet jouw vraag?quote:Op maandag 9 juli 2012 12:31 schreef TheThinker het volgende:
[..]
Ik ben te soft om eisen te stellen...:( nieuwe baan zoeken is een optie maar in deze tijden zal dat moeilijk gaan.
Hangt ervan af wat je kan. Voor bepaalde talenten is er werk zat.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:31 schreef TheThinker het volgende:
[..]
Ik ben te soft om eisen te stellen...:( nieuwe baan zoeken is een optie maar in deze tijden zal dat moeilijk gaan.
Nou ja, bijstandsmoeders kunnen ook rondkomen en die hebben nog kinderen. Als je alleen bent red je het wel hoor met 2200 bruto.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:33 schreef Misan het volgende:
mijn god, dat iemand van een bruto salaris van 2200-2300 euro rond kan komen
En als ze dat niet accepteren(trainingen) en het contract dan niet accepteerd dan verlies ik recht op een uitkering. Hoe en wat?quote:Op maandag 9 juli 2012 12:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je bekijkt het helemaal verkeerd... jij gaat eisen dat je cursussen kan doen en anders ga je weg. En je gaat niet minder verdienen. Je gaat meer verdienen.
Belastingtechnisch misschien ?quote:Op maandag 9 juli 2012 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat je kan. Voor bepaalde talenten is er werk zat.
Maar waarom wil je 300 netto minder verdienen met je nu al karige loon?
Nieuwe baan zoeken. Dan ben je inderdaad verwijtbaar werkloos.quote:
Dan regel je een opzegtermijn in je contract en zoek je ondertussen naar ander werk.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:34 schreef TheThinker het volgende:
[..]
En als ze dat niet accepteren(trainingen) en het contract dan niet accepteerd dan verlies ik recht op een uitkering. Hoe en wat?
quote:Op maandag 9 juli 2012 12:33 schreef Misan het volgende:
Te soft om eisen te stellen is dus ook meteen een teken dat je bepaalde kwaliteiten mist. Mogelijk zal dat een reden zijn voor de werkgever om niet te investeren in jou.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:31 schreef TheThinker het volgende:
[..]
Omdat TS dat wellicht ziet als invensteren in zijn toekomst omdat er dan wellicht ruimte is voor trainingen e.d.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ja, maar 300 euro netto? Volgens mij kan je nooit meer dan 300 euro aan toeslagen erbij krijgen als je 500 euro bruto minder gaat verdienen.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:35 schreef spierbal het volgende:
[..]
Belastingtechnisch misschien ?
Maar al willen ze je een nieuwe contract geven, kan jij toch wat gaan onderhandelen.
dan zak jij met je eis. Als ze je willen houden kom je elkaar wel tegen in het midden. En anders niet en dan heb je alsnog geen werk.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:34 schreef TheThinker het volgende:
[..]
En als ze dat niet accepteren(trainingen) en het contract dan niet accepteerd dan verlies ik recht op een uitkering. Hoe en wat?
Harde eisen stellen: trainingen meer loon(hoeveel meer?) loon is te doen, weinig werkervaring (2,5 jaar) daarvoor wel altijd gewerkt vanaf mijn leeftijd van 15e weekend en vakantie.quote:
Misschien vind ie de 41,95% belasting te veel die hij moet inleveren.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja, maar 300 euro netto? Volgens mij kan je nooit meer dan 300 euro aan toeslagen erbij krijgen als je 500 euro bruto minder gaat verdienen.
Bijstand krijg je zowieso, en aangezien je toch al minder wilt verdienen, heof je je geen zorgen te maken over geldje bent blijkbaar rijk zat.
Ja mbo, wel hbo studies gedaan, alleen door prive omstandigheden niet gehaald. Opnieuw studeren is geen optie voor mij, tijdens je werk leer je sneller en meer(nu niet, maar wel in het eerste jaar) dan studeren.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:36 schreef Ryon het volgende:
Dan zoek je wat anders. Blijkbaar heb je nog een maand. Als ik jou was geweest was ik daar al wat eerder mee begonnen
Wat voor een opleidingsachtergrond heb je? Mbo? In dat geval zou het ook lonen om op zoek te gaan naar een hbo vervolgopleiding. Je gaat dan wel terug in inkomen, maar daar rekende je sowieso al op. Voordeel is dat je daarna ook gekwalificeerd bent om wellicht wat uitdagender en ingewikkelder werk te doen dan dat je nu doet.
De zinsnede ' zeer motiverende werknemer' betekent iets anders dan je wellicht bedoelde. Kijk daar ook even naar als je in het dagelijks leven je zelf als zodanig omschrijft.
Alleen geen uitkering wel bijstand(waar je niet vrolijk van word) als ze niet met mijn eisen akkoord gaan.quote:Op maandag 9 juli 2012 12:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
dan zak jij met je eis. Als ze je willen houden kom je elkaar wel tegen in het midden. En anders niet en dan heb je alsnog geen werk.
Contract heeft altijd 1 maand opzegtermijn?quote:Op maandag 9 juli 2012 12:44 schreef brulaap112 het volgende:
Stap 1. Zorg dat ik het contract een opzegmogelijkheid zit. Van één maand.
Stap 2. Zoek een betere baan.
Wat een onzin dit..quote:Op maandag 9 juli 2012 12:33 schreef Misan het volgende:
Nee hoor, een jaarcontract kan bijvoorbeeld echt voor een jaar zijn. Als er niks in staat over opzeggen.quote:Op maandag 9 juli 2012 13:05 schreef TheThinker het volgende:
[..]
Contract heeft altijd 1 maand opzegtermijn?
tja dan moet je je maar gewoon stil houden en hopen op het bestequote:Op maandag 9 juli 2012 12:31 schreef TheThinker het volgende:
[..]
als je niets te melden hebt blijf dan weg, droeftoeterquote:Op maandag 9 juli 2012 12:33 schreef Misan het volgende:
Stil blijven zal ik niet doen, ik heb nog niks over het contract gehoord, wanneer ze hierover beginnen(zal wel tijdens de laatste week gebeuren) zal ik gelijk aan hun vermelden dat ik eerst alles wil bespreken voordat ik het teken. Dit zullen ze zeker niet verwachten. Bij het verlengen van een contract kan je dan ook gewoon een hogere loon eisen na het juist krijgen van 2% extra "inflatie" (genoeg reden hiervoor: o.a. ik doe buiten mijn functies ook extra werk)en wat voor verhoging is aanvaardbaar?quote:Op maandag 9 juli 2012 13:13 schreef Deetch het volgende:
[..]
tja dan moet je je maar gewoon stil houden en hopen op het beste
quote:Op maandag 9 juli 2012 13:39 schreef TheThinker het volgende:
[..]
wanneer ze hierover beginnen(zal wel tijdens de laatste week gebeuren) zal ik gelijk aan hun vermelden dat ik eerst alles wil bespreken voordat ik het teken. Dit zullen ze zeker niet verwachten.
schat, je bent te soft. Zodra ze erover beginnen hebben ze achter de schermen alles al besproken en besloten. Je moet er eerder (en dus zelf!) over beginnen.quote:Op maandag 9 juli 2012 13:39 schreef TheThinker het volgende:
[..]
Stil blijven zal ik niet doen, ik heb nog niks over het contract gehoord, wanneer ze hierover beginnen(zal wel tijdens de laatste week gebeuren) zal ik gelijk aan hun vermelden dat ik eerst alles wil bespreken voordat ik het teken. Dit zullen ze zeker niet verwachten. Bij het verlengen van een contract kan je dan ook gewoon een hogere loon eisen na het juist krijgen van 2% extra "inflatie" (genoeg reden hiervoor: o.a. ik doe buiten mijn functies ook extra werk)en wat voor verhoging is aanvaardbaar?
Dat zou inderdaad kunnen, vraag mezelf af hoe ik dit gelijk goed kan aanpakken...quote:Op maandag 9 juli 2012 13:44 schreef Essebes het volgende:
[..]
schat, je bent te soft. Zodra ze erover beginnen hebben ze achter de schermen alles al besproken en besloten. Je moet er eerder (en dus zelf!) over beginnen.
Ja, wees niet zo naïef. Hoezo zullen ze het niet verwachten? Daar rekenen ze standaard op, en als iemand zonder pardon tekent is het voor hen mooi meegenomen.quote:Op maandag 9 juli 2012 13:44 schreef TheThinker het volgende:
[..]
Nog advies verder als je er niet mee eens ben?
Ik zou morgen een afspraak mnet je leidinggevende maken om het hier over te hebben. Geef aan dat je al tijden meer verantwoordelijkheid hebt dan waar je oorspronkelijk voor bent aangenomen en dat je dat graag vertaald ziet in een verbeterd contract.quote:Op maandag 9 juli 2012 13:51 schreef TheThinker het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen, vraag mezelf af hoe ik dit gelijk goed kan aanpakken...
wat is hier karig aan?quote:Op maandag 9 juli 2012 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat je kan. Voor bepaalde talenten is er werk zat.
Zeer bedankt voor de info, ik zal dit gaan gaan gebruiken met toegepaste aanpassingen. Alleen dan krijg je zo'n gesprek, ik vroeg om aangepaste contract dus ik neem aan dat hun met ideeen komen en wat ik zelf wil. Wat moet ik doen/zeggen als het contract nauwelijks/ niet verbeterd is?quote:Op maandag 9 juli 2012 13:53 schreef Deetch het volgende:
[..]
Ik zou morgen een afspraak mnet je leidinggevende maken om het hier over te hebben. Geef aan dat je al tijden meer verantwoordelijkheid hebt dan waar je oorspronkelijk voor bent aangenomen en dat je dat graag vertaald ziet in een verbeterd contract.
Afgeronde mbo niv 4, toegelaten tot hbo's opleidingen met zeer strenge selectie paar jaar gedaan, maar niet kunnen afronden door prive redenen. Ik heb hbo niveau en dat kan ik aantonen, wat toch beter is dan (zelf meegemaakt) mensen met uni/master papiertje, maar niet kunnen werken, maar wel "denken" dat ze manager kunnen worden in een groot bedrijf. Ik zal mezelf meer moeten bewijzen dan een persoon met uni degree, maar als je het kan dan gaat dat makkelijk.quote:Op maandag 9 juli 2012 14:12 schreef Olle. het volgende:
[..]
wat is hier karig aan?
Volgens mij is het vrij acceptabel dit maandloon voor die leeftijd.. en heeft TS een HBO opleiding?
Dat de gemiddelde fokker een miljoen verdient per maand....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |