abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113959847
Hallo Fokkers,

Bij mijn huidige werk krijg je per email cliënten toegedeeld. Tot en met augustus zijn deze voor mij bekend (vakantiewerk). Vanwege het feit dat ik op kamers ga vanaf september heb ik gevraagd De laatste 2 weken van augustus vrij te kunnen krijgen.

Dit kon niet omdat:
1. Ik mondeling heb toegezegd dat ik de hele vakantie beschikbaar ben (incl augustus)
2. Ik door het beantwoorden van de emails een 'contract' aan ga waarin ik aangeef te kunnen werken die datum.

Na een lange discussie kwam het er op neer dat ik gewoon moest werken en geen vrij kon krijgen. In mijn contract staat echter dat deze met onmiddellijke ingang opgezegd kan worden door beide partijen. Ik heb daarna dus ontslag genomen en alsnog moet ik komen door dat ik die emails heb beantwoord (als een soort 'contract', en dat woord werd echt gebruikt.

Wat kan ik doen? Mag ik gewoon ontslag nemen en m'n spullen inleveren?
  maandag 9 juli 2012 @ 10:21:39 #2
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_113959984
Wat is de precieze formulering in het contract?
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_113960008
quote:
5s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:21 schreef TallMan het volgende:
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_113960093
Wat voor contract heb je?
pi_113960125
Een contract is iets wat je ondertekent. Toch? En ik neem aan dat e-mails krijgen geen contract ondertekenen is. Maar wie weet is er iemand die er echt verstand van heeft.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 9 juli 2012 @ 10:33:14 #6
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_113960225
Als er een ontslagtermijn van o dagen is mogen er daarna geen verplichtingen meer zijn, het contract is namelijk wettelijk ontbonden. Enigste verplichtingen zijn overdracht van goederen en kennis die toebehoren aan de werkgever.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_113960238
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:28 schreef Isabeau het volgende:
Een contract is iets wat je ondertekent. Toch? En ik neem aan dat e-mails krijgen geen contract ondertekenen is. Maar wie weet is er iemand die er echt verstand van heeft.
Alles valt en staat met wat er in het contract staat.
  maandag 9 juli 2012 @ 10:35:03 #8
34974 trigt013
pi_113960275
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Alles valt en staat met wat er in het contract staat.
Nee hoor, want als het contract ontbonden kan worden per direct zijn ook alle verplichtingen voortvloeiend uit het contract komen te vervalen door de ontbinding.
pi_113960353
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:35 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Nee hoor, want als het contract ontbonden kan worden per direct zijn ook alle verplichtingen voortvloeiend uit het contract komen te vervalen door de ontbinding.
Nee hoor, want als er bijvoorbeeld staat dat het contract alleen ontbonden kan worden zolang TS per e-mail geen clienten heeft toegewezen kregen en wanneer dit wel het geval is niet dan staat en valt het toch echt met wat er in dat contract staat.

Daarom:

quote:
5s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:21 schreef TallMan het volgende:
  maandag 9 juli 2012 @ 10:42:41 #10
34974 trigt013
pi_113960476
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee hoor, want als er bijvoorbeeld staat dat het contract alleen ontbonden kan worden zolang TS per e-mail geen clienten heeft toegewezen kregen en wanneer dit wel het geval is niet dan staat en valt het toch echt met wat er in dat contract staat.

Daarom:

[..]

Dat zou onwettelijk zijn want een ontbinding van een contract is aan een termijn verbonden en niet aan een opeenvolging van handelingen. Wat nu als die baas gewoon klanten aan hem blijft verbinden of verbonden klanten blijft vasthouden dan zou hij nooit ontslag kunnen nemen.

Nee, een ontslag heeft een opzegtermijn zodat de werkgever de werkzaamheden bij collega's kan onderbrengen. Indien de termijn 0 dagen is is deze strijd snel gestreden.
pi_113960537
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:42 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Dat zou onwettelijk zijn want een ontbinding van een contract is aan een termijn verbonden en niet aan een opeenvolging van handelingen. Wat nu als die baas gewoon klanten aan hem blijft verbinden of verbonden klanten blijft vasthouden dan zou hij nooit ontslag kunnen nemen.

Voeg daar aan toe een contract voor bepaalde tijd en/of een opzeg termijn en er is niks onwettelijks aan.
pi_113960540
Nee dat staat er niet. Dat die emails 'contracten' zijn verzon mijn baas omdat ze niemand anders hebben. Het is een 0-uren contract die ze overal voor gebruiken (ook voor werk dat niet per email wordt aangeboden). Daarom staat er ook niks specifieks in over die emails.
pi_113960580
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:45 schreef stripe het volgende:
Nee dat staat er niet. Dat die emails 'contracten' zijn verzon mijn baas omdat ze niemand anders hebben. Het is een 0-uren contract die ze overal voor gebruiken (ook voor werk dat niet per email wordt aangeboden). Daarom staat er ook niks specifieks in over die emails.
Prima.
Geniet van je vakantie dan 8-)
  maandag 9 juli 2012 @ 10:47:55 #14
34974 trigt013
pi_113960592
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Voeg daar aan toe een contract voor bepaalde tijd en/of een opzeg termijn en er is niks onwettelijks aan.
Ja wel van de handeling eis is een onwettig deel, alleen de opzeg termijn of contractduur is wettelijk.
  maandag 9 juli 2012 @ 10:49:18 #15
34974 trigt013
pi_113960621
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Prima.
Ik wens je ook een fijne vakantie. :W
  maandag 9 juli 2012 @ 10:51:18 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_113960671
quote:

[..]

Prima.
^^ Dat.
"Ik ben de hele vakantie beschikbaar" kan sowieso niet, want als je werkt heb je geen vakantie, en hoef je dus niet beschikbaar te zijn. Lekker iemand anders laten intimideren dus.
censuur :O
  maandag 9 juli 2012 @ 10:51:20 #17
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113960673
Wanneer ben je begonnen en tot wanneer zou je werken?

En als je aangaf de hele maand augustus te kunnen werken bij de sollicitatie en nu vrijneemt ben je ook gewoon een hühneficker
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_113960713
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:49 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik wens je ook een fijne vakantie. :W
Ik heb voorlopig nog geen vakantie -O-
  maandag 9 juli 2012 @ 11:00:05 #19
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_113960903
quote:
11s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:51 schreef Catch22- het volgende:
Wanneer ben je begonnen en tot wanneer zou je werken?

En als je aangaf de hele maand augustus te kunnen werken bij de sollicitatie en nu vrijneemt ben je ook gewoon een hühneficker
Precies dat vind ik ook. Vraag me af waarom iemand 2 weken vrij moet krijgen omdat ie op kamers gaat? Bij een normale verhuizing krijg je iets van 2 dagen van je werkgever, althans ik wel. Waarom moet iemand dan 2 weken vrij hebben omdat ie op kamers gaat?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_113960931
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 11:00 schreef controlaltdelete het volgende:

Bij een normale verhuizing krijg je iets van 2 dagen van je werkgever, althans ik wel.
En dat wil dan ook zeggen dat je in 2 dagen helemaal over bent?
pi_113960984
Gewoon je ontslag indienen, spullen netjes inleveren en wegwezen. Je baas kan je helemaal niets verplichten tenzij het expliciet in je contract vermeld staat. En dan nog, je bent 0 uren verplicht op te werken per week of maand. Dus je baas kan je niets maken.

Laat je niet bang maken, wat je baas gezegd heeft over die emails klopt niet. En hij kan je niet dwingen om te werken, probeert hij dat wel kan je de ziektewet induiken tgv stress. Dit kan je ook gewoon zeggen tegen hem, maar noem het geen opzet! Je kan zelfs dreigen de ziektewet in te gaan en je mislopen uren alsnog via een advocaat te claimen.
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_113960996
quote:

[..]

Precies dat vind ik ook. Vraag me af waarom iemand 2 weken vrij moet krijgen omdat ie op kamers gaat? Bij een normale verhuizing krijg je iets van 2 dagen van je werkgever, althans ik wel. Waarom moet iemand dan 2 weken vrij hebben omdat ie op kamers gaat?
Ik vraag me af waarom jij je dat afvraagt? Het is een bijbaan, niet meer en niet minder. Geen full time baan. Daarbij is het ook wel lekker om voor de start van je studie nog even vrij te hebben en je kamer in orde te maken.

Fijne vakantie TS en succes met je kamer!
  maandag 9 juli 2012 @ 11:03:17 #23
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_113961000
quote:

[..]

Prima.
Dit dus, fijne vakantie. Je krijgt overigens wel mogelijk problemen om je laatste loon uitbetaald te krijgen.
pi_113961018
quote:

[..]

Dat boeit toch niet? Misschien moet ie daar opknappen of wil ie hele dagen Xboxen.
En knappe jongen jongen als je je hele verhuizing binnen 2 dagen geregeld heb incl verbouwen/opknappen en inrichten
  maandag 9 juli 2012 @ 11:06:00 #25
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_113961089
quote:

[..]

Als werkgever dat niet wil moet hij een opzegtermijn in zijn contract opnemen ipv de met onmiddelijke ingang mogelijkheid. Dat TS het ruim van te voren aangeeft is alleen maar fijn voor WG, TS had het namelijk ook gewoon midden augustus kunnen melden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')