quote:Op maandag 9 juli 2012 10:21 schreef TallMan het volgende:
Wat is de precieze formulering in het contract?
Alles valt en staat met wat er in het contract staat.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:28 schreef Isabeau het volgende:
Een contract is iets wat je ondertekent. Toch? En ik neem aan dat e-mails krijgen geen contract ondertekenen is. Maar wie weet is er iemand die er echt verstand van heeft.
Nee hoor, want als het contract ontbonden kan worden per direct zijn ook alle verplichtingen voortvloeiend uit het contract komen te vervalen door de ontbinding.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:33 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Alles valt en staat met wat er in het contract staat.
Nee hoor, want als er bijvoorbeeld staat dat het contract alleen ontbonden kan worden zolang TS per e-mail geen clienten heeft toegewezen kregen en wanneer dit wel het geval is niet dan staat en valt het toch echt met wat er in dat contract staat.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:35 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Nee hoor, want als het contract ontbonden kan worden per direct zijn ook alle verplichtingen voortvloeiend uit het contract komen te vervalen door de ontbinding.
quote:Op maandag 9 juli 2012 10:21 schreef TallMan het volgende:
Wat is de precieze formulering in het contract?
Dat zou onwettelijk zijn want een ontbinding van een contract is aan een termijn verbonden en niet aan een opeenvolging van handelingen. Wat nu als die baas gewoon klanten aan hem blijft verbinden of verbonden klanten blijft vasthouden dan zou hij nooit ontslag kunnen nemen.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee hoor, want als er bijvoorbeeld staat dat het contract alleen ontbonden kan worden zolang TS per e-mail geen clienten heeft toegewezen kregen en wanneer dit wel het geval is niet dan staat en valt het toch echt met wat er in dat contract staat.
Daarom:
[..]
Voeg daar aan toe een contract voor bepaalde tijd en/of een opzeg termijn en er is niks onwettelijks aan.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:42 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dat zou onwettelijk zijn want een ontbinding van een contract is aan een termijn verbonden en niet aan een opeenvolging van handelingen. Wat nu als die baas gewoon klanten aan hem blijft verbinden of verbonden klanten blijft vasthouden dan zou hij nooit ontslag kunnen nemen.
Prima.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:45 schreef stripe het volgende:
Nee dat staat er niet. Dat die emails 'contracten' zijn verzon mijn baas omdat ze niemand anders hebben. Het is een 0-uren contract die ze overal voor gebruiken (ook voor werk dat niet per email wordt aangeboden). Daarom staat er ook niks specifieks in over die emails.
Ja wel van de handeling eis is een onwettig deel, alleen de opzeg termijn of contractduur is wettelijk.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Voeg daar aan toe een contract voor bepaalde tijd en/of een opzeg termijn en er is niks onwettelijks aan.
Ik wens je ook een fijne vakantie.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Prima.
Geniet van je vakantie dan
^^ Dat.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Prima.
Ik heb voorlopig nog geen vakantiequote:
Precies dat vind ik ook. Vraag me af waarom iemand 2 weken vrij moet krijgen omdat ie op kamers gaat? Bij een normale verhuizing krijg je iets van 2 dagen van je werkgever, althans ik wel. Waarom moet iemand dan 2 weken vrij hebben omdat ie op kamers gaat?quote:Op maandag 9 juli 2012 10:51 schreef Catch22- het volgende:
Wanneer ben je begonnen en tot wanneer zou je werken?
En als je aangaf de hele maand augustus te kunnen werken bij de sollicitatie en nu vrijneemt ben je ook gewoon een hühneficker
En dat wil dan ook zeggen dat je in 2 dagen helemaal over bent?quote:Op maandag 9 juli 2012 11:00 schreef controlaltdelete het volgende:
Bij een normale verhuizing krijg je iets van 2 dagen van je werkgever, althans ik wel.
Ik vraag me af waarom jij je dat afvraagt? Het is een bijbaan, niet meer en niet minder. Geen full time baan. Daarbij is het ook wel lekker om voor de start van je studie nog even vrij te hebben en je kamer in orde te maken.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:00 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Precies dat vind ik ook. Vraag me af waarom iemand 2 weken vrij moet krijgen omdat ie op kamers gaat? Bij een normale verhuizing krijg je iets van 2 dagen van je werkgever, althans ik wel. Waarom moet iemand dan 2 weken vrij hebben omdat ie op kamers gaat?
Dit dus, fijne vakantie. Je krijgt overigens wel mogelijk problemen om je laatste loon uitbetaald te krijgen.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Prima.
Dat boeit toch niet? Misschien moet ie daar opknappen of wil ie hele dagen Xboxen.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:00 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Precies dat vind ik ook. Vraag me af waarom iemand 2 weken vrij moet krijgen omdat ie op kamers gaat? Bij een normale verhuizing krijg je iets van 2 dagen van je werkgever, althans ik wel. Waarom moet iemand dan 2 weken vrij hebben omdat ie op kamers gaat?
Als werkgever dat niet wil moet hij een opzegtermijn in zijn contract opnemen ipv de met onmiddelijke ingang mogelijkheid. Dat TS het ruim van te voren aangeeft is alleen maar fijn voor WG, TS had het namelijk ook gewoon midden augustus kunnen melden.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:00 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |