Kijk kijk, het blijkt dat ons aller Sanger dit fenomeen ook heeft mogen meemaken.
Dakconstructie vraagje....Hij schijnt ervoor te hebben gekozen om de boel te verlengen, althans dat gaf hij aan. Dat kon bij hem omdat hij toch eea opnieuw ging opmetselen. Ik hga dat echter niet doen en wil ook zeker niet dat de constructie zich anders gaat zetten dan het zich al een dikke 80 jaar doet.
Vandaar dus de gedachte om er spanbenen tussen te drukken/zetten die rusten op de middelste gordingen. Mocht de boel dan nog eens iets gaan zakken gaat het er steeds meer op rusten.
mijn hamvraagje blijft dan.. moet er echt een trekbalk tussen en zo ja, hoe hoog of hoe laag
zoals het erbij Sanger uitziet heeft het wel iets weg als bij mij. Balken zijn 7x23 en dat is ook de dikte die ik nu nieuw heb liggen.Ik heb echter enkel balken over de breedte van het huis, nergens staanders oid.
Die middelste gordingen waar ik de boel op wil laten rusten moet dit volgens mij, maar ben geen constructeur met dito berekeningen, makkelijk kunnen dragen. Daarbij zet ik de spanbenen zo dicht mogelijk bij de muur waar het het sterkste is.
Moet ik overigens met een wig werken of is dat niet nodig ? en zo ja, eerst de wig en dan de balk erop klemzetten. of eerst de balk en dan een wig eronder tikken?
[ Bericht 14% gewijzigd door klusfoobje op 09-07-2012 11:47:31 ]
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...