Ligt een beetje aan je bouw denk ik, gewicht zegt niet alles.quote:Op maandag 9 juli 2012 00:06 schreef SomePerson het volgende:
67 kg is toch een prima gewicht met jouw lengte? Ik heb dezelfde lengte en weeg 60 kg ()
Niet dat dat gezond is, maar 75 kilo lijkt me aan de zware kant (als het vooral vet is).
Jazeker, meestal pak ik dan dus snel een boterham en ga ik weer verder met het werk totdat ik weer begin te rammellen, maar ik denk dat dat ook niet echt goed isquote:Op maandag 9 juli 2012 00:04 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Heb je dan overdag wel honger of dat niet?
Sportschool, ja voordat ik werkte heb ik dat ook een tijdje gedaan. Maar als ik nou thuiskom ben ik te verrot om daar nog heen te gaan. Ik heb thuis ook wel gewichten liggen, wellicht zou ik thuis wat kunnen gaan sporten, maar ik denk dat er dan sowieso eerst wat gewicht bij moet...quote:Op maandag 9 juli 2012 00:05 schreef Bendoe het volgende:
Je moet mikken op aankomen in spiermassa. Starting Strength + veel eten.
Als het aan mij ligt eten we elke dag pasta, wat kan ik daar van genietenquote:
Lolquote:Op maandag 9 juli 2012 00:06 schreef SomePerson het volgende:
67 kg is toch een prima gewicht met jouw lengte? Ik heb dezelfde lengte en weeg 60 kg ()
Niet dat dat gezond is, maar 75 kilo lijkt me aan de zware kant (als het vooral vet is).
Je wilt dus echt puur zwaarder worden, dus meer vet? Dat gaat je namelijk geen mooier lichaam geven hoor. Wil je echt een mooier en breder figuur krijgen dan moet je echt naar de sportschool. Ieder gespierd persoon wil juist jouw vetpercentage omdat de spieren dan mooier naar voren komen.quote:Op maandag 9 juli 2012 00:11 schreef Jef1919 het volgende:
[..]
Jazeker, meestal pak ik dan dus snel een boterham en ga ik weer verder met het werk totdat ik weer begin te rammellen, maar ik denk dat dat ook niet echt goed is
[..]
Sportschool, ja voordat ik werkte heb ik dat ook een tijdje gedaan. Maar als ik nou thuiskom ben ik te verrot om daar nog heen te gaan. Ik heb thuis ook wel gewichten liggen, wellicht zou ik thuis wat kunnen gaan sporten, maar ik denk dat er dan sowieso eerst wat gewicht bij moet...
[..]
Als het aan mij ligt eten we elke dag pasta, wat kan ik daar van genieten![]()
Helaas woon ik nog thuis en heb ik het dus niet voor het zeggen en eet ik dus maar wat de pot schaft...
Ok, neem elke dag een grote mok warme melk. Breng deze aan de kook in de magnetron. Gooi hier een rauwe ei in en roer dit goed tot het is "opgelost" in de melk. Voeg hier desgewenst suiker aan toe en drink dit met wat supplementen zoals multi vitaminequote:
Als het aan mij ligt eten we elke dag pasta, wat kan ik daar van genieten![]()
Helaas woon ik nog thuis en heb ik het dus niet voor het zeggen en eet ik dus maar wat de pot schaft...
Dit inderdaad..quote:Op maandag 9 juli 2012 00:20 schreef Seam het volgende:
[..]
Lol
[..]
Je wilt dus echt puur zwaarder worden, dus meer vet? Dat gaat je namelijk geen mooier lichaam geven hoor. Wil je echt een mooier en breder figuur krijgen dan moet je echt naar de sportschool. Ieder gespierd persoon wil juist jouw vetpercentage omdat de spieren dan mooier naar voren komen.
Das toch niet binnen te houdenquote:Op maandag 9 juli 2012 00:24 schreef BaBy-G het volgende:
[..]
Ok, neem elke dag een grote mok warme melk. Breng deze aan de kook in de magnetron. Gooi hier een rauwe ei in en roer dit goed tot het is "opgelost" in de melk. Voeg hier desgewenst suiker aan toe en drink dit met wat supplementen zoals multi vitamine
Lekker is idd anders, maar het is altijd nog beter dan je eigen kwakkie erin doen (wat sommige body builders doen)quote:
Bah..quote:Op maandag 9 juli 2012 00:28 schreef BaBy-G het volgende:
[..]
Lekker is idd anders, maar het is altijd nog beter dan je eigen kwakkie erin doen (wat sommige body builders doen)
Kan moeilijk mijn eigen kwakkie erin doen als vrouw zijndequote:
Wil je het proberen?quote:Op maandag 9 juli 2012 00:33 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Kan moeilijk mijn eigen kwakkie erin doen als vrouw zijnde
Maar het klinkt als een nogal overdreven manier van proteine binnen krijgen, het lijkt me dat er genoeg alternatieven zijn.
Euh pass!quote:
Een sportschool is uiteraard beter aangezien ze daar toch wat meer apparaten hebben staan om meer spiergroepen te trainen, maar ik denk dat je thuis met je eigen dumbells, zeker in het begin, ook een heel eind komtquote:Op maandag 9 juli 2012 00:34 schreef Jef1919 het volgende:
Oke, duidelijk. Naast eten zal er dus ook gesport moeten worden.
Met mijn werktijden wordt een sportschool alleen wel erg lastig. Klinkt misschien stom, maar ik heb thuis dumbells liggen met losse stangen en losse gewichten. Zou ik hier wel even mee vooruit kunnen of moet ik dan toch echt naar de sportschool?
Volgens mijn broertje (actieve sporter) moet je aan krachttraining gaan doen. Je kunt ook dun en gespierd zijn en dat kan ook wel mooi zijn.quote:Op maandag 9 juli 2012 00:01 schreef Jef1919 het volgende:
Beste FOK'ers,
Er moeten dus echt nodig wat kilootjes bij, maar ik heb wat tips nodig.
Ik ben zo'n 1,85 lang en weeg 67kg. Mijn streven is om naar de 75kg te gaan, dan ben ik al tevreden.
Ik heb sowieso geen stevige bouw, maar ik voel mij op dit moment gewoon te mager en zit daardoor wat minder lekker in mijn vel dan normaal. Over 3 weken ga ik met vrienden op vakantie en als we dan gaan zwemmen voel ik mij gewoon niet prettig. Ik weet dat ik natuurlijk in 3 weken niet opeens 8kg aankom, maar dat is dan voor de volgende keer;)
Mijn grootste probleem is dat ik gewoon te weinig tijd vrij maak om te eten, maar ook vrij weinig tijd heb om te eten (uitgebreid)...
Ik werk zo'n 60 / 70 uur per week en heb erg wisselende werktijden. Meestal begin ik vrij vroeg, waardoor ik zo lang mogelijk in mijn bed blijf liggen en vaak dus ook het ontbijt oversla. Dit is natuurlijk meteen het eerste slechte punt waar ik dan ook zeker aan ga werken...
Ik zal hieronder een schema maken van wat ik op een dag zoal eet;
-Van 6 tot 17:00 eet ik ongeveer 9 boterhammen met beleg (altijd hartig). Tijden wisselen, meestal pak ik er gewoon even snel eentje wanneer ik honger heb.
-18:00 avondeten altijd gewoon een vol bord met een stuk vlees en wat vla
-Dan van 19:00 tot 23:00 eet ik nog een 500g straciatella kwark, 2 boterhammen met knakworst en wat chips / zouts.
Als ik het zo terug lees klinkt het ook niet echt alsof ik er even goed voor ga zitten om is lekker uitgebreid te eten, maar het komt er meestal ook gewoon niet van. Alleen na het werk heb ik goed de tijd om lekker te eten.
Ontbijt is sowieso een punt wat ik ga aanpakken, maar zijn er verder nog dingen die ik aan zou kunnen passen waardoor ik wat zou kunnen aankomen? Is het misschien een idee om bepaalde shakes te gaan drinken?
Soms heb ik ook nog best wel trek om wat te eten, maar dan heb ik gewoon even geen zin meer in brood. Zijn er nog 'lekkere' alternatieven voor brood?
Alvast bedankt
Mocht je nog van gedachte veranderen dan hoor ik dat uiteraard graag van jequote:
1.85 meter en 75 kilo aan de zware kant noemenquote:Op maandag 9 juli 2012 00:06 schreef SomePerson het volgende:
Ik ben 1.76 en heb op mijn top ook 75Kg gewogenquote:Op maandag 9 juli 2012 00:42 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
1.85 meter en 75 kilo aan de zware kant noemen
Ik wou net zeggen, dat is een prima gewicht. 85 kilo wegen kan ook prima bij die lengte, hoor. Als je zo lang bent, mag je ook zeker wel wat vlees hebben!quote:Op maandag 9 juli 2012 00:42 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
1.85 meter en 75 kilo aan de zware kant noemen
Het is gewoon erg mager.quote:Op maandag 9 juli 2012 00:10 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan je bouw denk ik, gewicht zegt niet alles.
Kan me best indenken dat 67 bij 1,85 aan de magere kant kan zijn.
quote:Op maandag 9 juli 2012 00:31 schreef drakin het volgende:
Ga op een crashdieet, geeft je lichaam omgekeerde psychologie.
Je lijf denkt dat het hongerwinter is en de eerstvolgende mogelijkheid dat je iets teveel eet houd je lijf deze voeding juist vast.
En dit onregelmatig doen.
Iedereen kan een spierbundel worden. En dan bedoel ik niet zo'n klerenkast van 1 turf hoog en 2 deuren breed, maar gewoon een atletisch gespierd lichaam. Met de juiste training, voeding, rust en toewijding zit je in een jaar op 15kg+ spiermassa. Volgend jaar soppen alle vrouwen van het strand als ie langs komt gelopen.quote:Op maandag 9 juli 2012 00:38 schreef Hedera het volgende:
[..]
Volgens mijn broertje (actieve sporter) moet je aan krachttraining gaan doen. Je kunt ook dun en gespierd zijn en dat kan ook wel mooi zijn.
Ergens moet je ook accepteren dat dit gewoon jouw bouw is en wellicht nooit een groot spierbundel kan zijn.
Je vergeet de vetten.quote:Op maandag 9 juli 2012 16:47 schreef Ticootje het volgende:
Koolhydraten, krachttraining en eiwitten.
Koolhydraten zijn betere brandstof voor krachttraining dan vet.quote:Op maandag 9 juli 2012 16:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Je vergeet de vetten.
Die zijn veel belangrijker dan koolhydraten. Koolhydraten heb je alleen nodig als opvulling voor je dagelijkse kcal behoefte.
Ah, die pizza van gister was dus gewoon goed voor mn hormonen... ik wist het!quote:Op maandag 9 juli 2012 16:52 schreef fathank het volgende:
Nee hoor. Genoeg mensen die een koolhydraatarm voedingsschema volgen en uit eigen ervaring merken dat ze over de dag genomen energieker zijn en veel minder last hebben van insuline pieken/dippen.
En vetten zijn essentieel voor oa je hormoonbalans.
Waarschijnlijk bestond die pizza grotendeels uit koolhydraten.quote:Op maandag 9 juli 2012 16:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ah, die pizza van gister was dus gewoon goed voor mn hormonen... ik wist het!
quote:Op maandag 9 juli 2012 00:06 schreef SomePerson het volgende:
Met alleen weightgainer en melk ga je het niet redden maar dat snap je wel hopelijk?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:52 schreef Jef1919 het volgende:
Melk it is! Ik drink nu 1 liter volle melk per dag waarbij ik 's ochtends en 's avonds weightgainer toevoeg. Ben benieuwd of ik hiermee wat resultaten kan boeken.
In 3 weken tijd kom je hierdoor hoogstens 300 gram aan en dan heb je nog geluk. Dit helpt gewoon voor geen meter. Je moet vreten en sporten met je kadaver. Niet als een luie zak 1 liter melk drinken en wat poeder erbij gooien (wat ook redelijk prijzig is).quote:Op vrijdag 13 juli 2012 20:52 schreef Jef1919 het volgende:
Melk it is! Ik drink nu 1 liter volle melk per dag waarbij ik 's ochtends en 's avonds weightgainer toevoeg. Ben benieuwd of ik hiermee wat resultaten kan boeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |