Ik ben heel blij dat we verhuisd zijn.
In ons vorige huis (rijtjeshuis uit 1956) kon je een gezellig gesprekje met de buren hebben als je op de wc zat. Zij hielden van seks onder de douche, en ook al hoorde je geen gekreun of gehijg, je hoorde wel het klappen van zijn kruis tegen haar billen...
Ook hadden we veel last van het feit dat zij rookten. Ik ben echt super astmatisch en hun rook trok echt regelrecht bij ons naar binnen. En je kunt die mensen toch moeilijk gaan verbieden om in hun eigen huis te roken?! Woningstichting heeft geprobeerd hier iets aan te doen, maar echt gelukt is het nooit. Ook hoorden we de buren praten, lopen, meubels verschuiven, we roken precies wat zij aten. Ik vond dat allemaal best wel vervelend.
Nu wonen we in een rijtjeshuis uit 1982. Ik hoor af en toe de klok van de buurvrouw (zo'n leuke hangklok die elke 15 minuten een riedeltje speelt), maar alleen omdat het ding niet goed kan lopen. Dan weer 5 minuten voor, dan weer 10 minuten achter.
En ik hoor de dochter van de andere buren. Maar allen omdat dat 3-jarige dinkje heeft geleerd om te hinkelen

En soms hoor ik haar 's nachts huilen, als ik toevallig wakker ben.
Verder is het hier heel erg rustig. Ik kan geen gesprek meer volgen als wij binnen zitten en de buren buiten (of binnen). Zelfs als zij aan de deur staan te praten, kan ik het niet volgen. Heerlijk!