abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113934065
Ben wel benieuwd wat jullie allemaal meekrijgen qua geluid van de buren. De gesprekken van hiernaast zijn soms woordelijk te volgen, net als het pissen in het toilet, slaan van deuren etc. Lijkt mij best wel extreem dus mijn vraag: hoe gehorig is jullie huis?
pi_113934125
Alleen midden in de nacht hoor ik mijn buurman ieder heel uur in de wc ;( het gekletter van plassen en wc doortrekken

Verder hoor ik niks
pi_113934491
De kinderen die 3 dagen per week bij mn buurman zijn hoor ik wel eens de trappen op/af rennen. Verder niets.
pi_113934591
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 18:04 schreef 78rt21 het volgende:
Ben wel benieuwd wat jullie allemaal meekrijgen qua geluid van de buren. De gesprekken van hiernaast zijn soms woordelijk te volgen, net als het pissen in het toilet, slaan van deuren etc. Lijkt mij best wel extreem dus mijn vraag: hoe gehorig is jullie huis?
Dat dus en niet alleen van mijn naaste buren (ik woon in een flat) maar ook van buren die op hogere etages wonen boven mij.
pi_113935362
Veel. Muziek, ruzie, seks, naar de wc gaan, wasmachine, deuren, praten in het portiek etc etc...
Maar dat horen ze dus ook van ons.
  zondag 8 juli 2012 @ 18:45:45 #6
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_113935863
Ik woon in een appartement van bj 2009, goede isolatie. Ik hoor de buren dus niet.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 8 juli 2012 @ 18:57:12 #7
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_113936385
Ik hoor de bovenburen regelmatig, hetzelfde geldt voor de buren naast me. Nu zijn dat mensen met een kleurtje en die hebben een nogal schreeuwerige harde stem en manier van praten. Ook hoor ik regelmatig de kinderen door het huis drentelen. Stoor me er verder niet echt aan.
Ook hoi !
pi_113938491
Huis uit 2000 hier. Zolang je niet beweegt kun je schreeuwen wat je wilt, geen overlast oid. Maar laat je een bord op de grond stuk vallen, loop je op hakken door de woonkamer of wat dan ook, dan hoor je dat 10 huizen verderop nog. Erg irritant.

Buurman vroeg eens waarom ik 's avonds rond elven zo vaak mijn meubels verschuif. Blijkt het iemand 4 woningen verderop te zijn :').
pi_113941025
Ik woon in het bos. Enige buren waar ik last van heb is een opslagterrein van defensie waar een alarm afgaat.
Dag iedereen.
  zondag 8 juli 2012 @ 20:48:22 #10
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113941920
Hoor de wekker van de buurman 1 huis verder op, 's ochtends om half 6, geluk bij een ongeluk is dat ik er dan ook uit moet.
In het weekend hoor ik de kroeg van beneden nog weleens, maar een keertje bellen en dan gaat de muziek zachter, dus dat valt wel mee.
Verder wat random gebonk of trappenlopen elders uit de flat, niet storend over het algemeen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_113942456
Tamelijk gehorig, rijtjeswoning uit 1962. Ik hoor het kind huilen, de buurvrouw lachen, de Sint Bernhard blaffen, en de buurman computerspelletjes spelen. Maar dat laatste is misschien ook de reden dat ik nooit iets in de slaapkamer hoor.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  zondag 8 juli 2012 @ 21:05:28 #12
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113942850
Valt wel mee, zegt de buurvrouw ongeveer een halve seconde nadat ik op de TT klikte.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_113943439
Ik hoor letterlijk élk geluid van degene die boven mij woont. Stoel of andere spullen die over de vloer schuiven, naar de wc gaan, muziek, TV, sleutel o.i.d. die ze laat vallen (ik schrik me dan kapot van dat plotselinge lawaai), enz.

Het ergste is nog wel als ze op hakken loopt (wat ze heel vaak doet). Ik kan dan letterlijk volgen waar ze heenloopt! Als je dan een tentamen aan het leren bent, ben je echt niet blij. Alle concentratie neemt dat irritante "hakkengebonk" weg.

En sowieso hoor ik het wanneer ze seks heeft. Ze is ook super luidruchtig: ze blijft maar kreunen/gillen, alsof ze een continu orgasme heeft ofzo. Als dat ook daadwerkelijk zo is (maar vermoed van niet), dan is dat vriendje een ware "seksgod" geloof ik :D

Maarja: ik woon in een studentenflat, dus kan eigenlijk niet veel klagen :P
One day I am gonna grow wings, a chemical reaction, hysterical and useless
  zondag 8 juli 2012 @ 21:32:17 #14
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113944311
quote:
14s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:17 schreef Scatterbrained het volgende:
En sowieso hoor ik het wanneer ze seks heeft. Ze is ook super luidruchtig: ze blijft maar kreunen/gillen, alsof ze een continu orgasme heeft ofzo. Als dat ook daadwerkelijk zo is (maar vermoed van niet), dan is dat vriendje een ware "seksgod" geloof ik :D
Ik zal haar de volgende keer wat minder genot schenken :')
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_113944460
Van de benedenburen hoor ik amper wat. Maar das een oudere vrouw, man is enige tijd geleden overleden. Soms als de kinderen in het weekend langs komen dan is het wat rumoeriger in de tuin en voor de deur, maar voor de rest weinig last.

De bovenburen is een heel ander verhaal. Onze oude buurman verhuurt zn huis nu een aantal jaar aan expats en die snappen dus echt niets van oude gehorige huizen. Het stel wat er nu sinds een jaar in woont is echt irritant. Die man stampt als een olifant, 's nachts gaat de wasmachine aan, ze hebben nu een baby dus ik ben ook alle uren van de nacht wakker als die kleine gaat janken en ze 'm naar hun slaapkamer halen (die is dus recht boven die van mij) - het verwekken van de kleine heb ik ook luid en duidelijk kunnen meemaken. Op een gegeven moment waren hun een week weg en kwamen er vrienden in hun woning logeren. Die kwamen dus om half 3 's nachts aan met twee kleine kinderen die even leuk als een dolle door het huis gingen rennen :(

De overlast is hier dus vooral 's nachts je hoort gewoonweg alles in dit huizenblok uit 1930. Vorig jaar was ik ziek, moest 's nachts echt mega hoesten iedere keer. Toen kwam de schuinonderbuurman vragen hoe het met me ging, omdat ie me 's nachts iedere keer zo hoorde hoesten :')
pi_113945730
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:32 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik zal haar de volgende keer wat minder genot schenken :')
Of meedoen :P. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, nietwaar? :D
pi_113946014
quote:
De overlast is hier dus vooral 's nachts je hoort gewoonweg alles in dit huizenblok uit 1930. Vorig jaar was ik ziek, moest 's nachts echt mega hoesten iedere keer. Toen kwam de schuinonderbuurman vragen hoe het met me ging, omdat ie me 's nachts iedere keer zo hoorde hoesten :')
Wat aardig van 'm! :) Betrokken buurman.
Maar wel vervelend dat -ie je dus zo heeft horen hoesten natuurlijk. En hij woont nog wel schuinonder...
pi_113947749
quote:
14s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:57 schreef Scatterbrained het volgende:

[..]

Wat aardig van 'm! :) Betrokken buurman.
Maar wel vervelend dat -ie je dus zo heeft horen hoesten natuurlijk. En hij woont nog wel schuinonder...
Ja, dat wel. Maar vond het ook enorm vervelend. Bleek achteraf dat het meer een samenloop van omstandigheden was. Hij lag in scheiding en was daarom 's nachts veel op en ik was toen ernstig mn longen uit mn lijf aan het hoesten. Buuf van beneden had dan weer niets gehoord.

Maar goed kan je wel vertellen dat bijna niets gebeurd in de straat wat niemand opmerkt ;)
  zondag 8 juli 2012 @ 22:38:53 #19
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_113948351
In mijn vorige huis appartement uit 2000 op de 4e verdieping. Van mijn buren links rechts onder nooit wat van gehoord. Boven alleen s'nachts als het heel heel stil was vrouw op de wc en de douche het water wat op de grond klettert en af en toe hakken op hun laminaat. Verder niks eigenlijk, mijn buren links en rechts een leuk blafferig hondje maar die nooit gehoord in huis.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_113948825
Boven mij is een studentenhuis gevestigd :') . Dus ik maak maandelijks verhuizingen mee, gesleep met meubels. Mensen op de rrap. Harde muziek. Gegil en slaan met de deuren als ze na een avond stappen thuiskomen :'). Ach ja. Ze zullen ook wel eens last van mij hebben :+
  zondag 8 juli 2012 @ 22:48:23 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_113948877
Ik woonde in Amsterdam in zo´n 3 hoog flat uit 1930 ofzo.
Alles wat er op de houten vloer boven gebeurde kon je horen.
Echt 0 isolatie.

Daarna zo snel mogelijk een vrijstaand huis gekocht. Dichtstbijzijnde buren 500 meter.
K*tvogels :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 9 juli 2012 @ 08:24:37 #22
234802 Stephanti
Stuh-fahn-tie
pi_113958307
Ik woon in een appartementenflat, maar helemaal geen last van buren gelukkig. Je hoort als je heel stil bent weleens wat, als iemand naar de wc gaat of zo, maar that's it.

De geluidshinder komt dan ook niet van mijn buren, maar van buiten...de slaapkamer heeft maar enkel glas en vlak onder ons is schijnbaar een hangplek voor jongeren. Die moeten alles schreeuwend naar elkaar communiceren en brengen altijd wat "sfeermuziek" mee... ;(

Dronken en lallend uitgaansvolk komt ook onder ons raam door 's nachts, want we wonen in een zijstraatje van het centrum. Met goed weer slaap ik dus nooit in één keer door. Wel lachen wat er soms voorbij komt, laatst nog een huilende vent die tegen deuren en ramen ging slaan en dingen als "kuthoer" riep :') vriendinnetje vreemdgegaan gok ik :P
pi_113958357
Als mijn buren met de boorhamer aan de gang gaan hoor ik het, verder helemaal niks.
pi_113959404
Er komen zo ineens weer dingen boven door dit te lezen.
Bovenbuurman houdt graag van films kijken, met extra basgeluid ofzo, voor het bioscoop effect. Als het hard genoeg staat weet ik welke film hij kijkt. Staat het iets zachter, dan lijkt het net of er steeds een motor wil starten.

Af en toe sta ik bij de benedenburen aan de deur, na 22 uur om te vragen of het wat zachter kan (die gaan dan boren ofzo.. dat moest echt nog even nu opgehangen... jaja... en daar begin je pas om 23 uur mee....) En dan zegt zij dat ze ook last heeft van mij. Kom dan langs? Nee.... Maar ik heb wel elk weekend een feestje waar ze last van heeft.
En dat zijn dus mijn buren, haar schuinbovenburen. :')

De hond van beneden hoor ik af en toe ook, maar dat is niet zo erg. Dat ze dan naar hem schreeuwen dat ie stil moet zijn vind ik erger.
pi_113967148
Ik ben heel blij dat we verhuisd zijn.
In ons vorige huis (rijtjeshuis uit 1956) kon je een gezellig gesprekje met de buren hebben als je op de wc zat. Zij hielden van seks onder de douche, en ook al hoorde je geen gekreun of gehijg, je hoorde wel het klappen van zijn kruis tegen haar billen...
Ook hadden we veel last van het feit dat zij rookten. Ik ben echt super astmatisch en hun rook trok echt regelrecht bij ons naar binnen. En je kunt die mensen toch moeilijk gaan verbieden om in hun eigen huis te roken?! Woningstichting heeft geprobeerd hier iets aan te doen, maar echt gelukt is het nooit. Ook hoorden we de buren praten, lopen, meubels verschuiven, we roken precies wat zij aten. Ik vond dat allemaal best wel vervelend.

Nu wonen we in een rijtjeshuis uit 1982. Ik hoor af en toe de klok van de buurvrouw (zo'n leuke hangklok die elke 15 minuten een riedeltje speelt), maar alleen omdat het ding niet goed kan lopen. Dan weer 5 minuten voor, dan weer 10 minuten achter.
En ik hoor de dochter van de andere buren. Maar allen omdat dat 3-jarige dinkje heeft geleerd om te hinkelen :)
En soms hoor ik haar 's nachts huilen, als ik toevallig wakker ben.
Verder is het hier heel erg rustig. Ik kan geen gesprek meer volgen als wij binnen zitten en de buren buiten (of binnen). Zelfs als zij aan de deur staan te praten, kan ik het niet volgen. Heerlijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')