Daar ben ik ook bang voor. Maar ja nu weten tenminste de andere lurkers dit. Wie weet bespaar je er wel een heleboel ellende mee.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:20 schreef Blester het volgende:
[..]
Het heeft toch geen zin, dadelijk krijg je weer een reactie dat je dom bent met wat je zegt en dat het niet waar is.
Nee hoor, dat bewaar ik voor jouquote:Op zondag 8 juli 2012 15:20 schreef Blester het volgende:
[..]
Het heeft toch geen zin, dadelijk krijg je weer een reactie dat je dom bent met wat je zegt en dat het niet waar is.
Ik vind dat 16 jarigen gewoon lekker moeten fietsen.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:16 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Die zitten fatsoenlijk in elkaar. Ik snap niet wat er voor jou nog niet duidelijk is.
Hoezo krom?
Ik ben het er wel mee eens dat scooters wel 5km/u harder mogen gaan mits op de rijbaan tussen de auto's. Buiten het feit dat 16 jarigen zich hier niet aan houden.
Maar zolang het in de wet en in de verzekering anders is (dus 45km/u) kan je het niet doen, ook al 'bedoel je het goed'.
Doe je dit wel heb je geen recht op een uitkering van de verzekering als je een ongeluk maakt.
Zo simpel is het.
Als scooterrijders op de weg rijden mogen ze alleen rijden waar auto's 50 mogen. Dus dat snelheidsverschil van 5km/u is niet een hele grote ramp. Vandaar ook dat stukje van mij over die 5km/u.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:27 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat bewaar ik voor jou
Paardenpenis komt met inhoudelijk correcte beweringen, jij leutert als een kip zonder kop.
[..]
Ik vind dat 16 jarigen gewoon lekker moeten fietsen.
Rijbewijs gehaald? Mag je brommer rijden, en die mag dan ook een beetje fatsoenlijke snelheden kunnen halen.
Wat ik krom vind, is dat je afgerekend wordt op de maximale snelheid van je voertuig. Dit is extra krom, omdat het maar de vraag is of een scooterrijder veiliger is op de openbare weg met een maximale snelheid van 45.
Maar ik snap dat de regels momenteel zijn zoals ze zijn en dat je daar uiteindelijk mee te maken hebt.
Dat is dus de vraag. Bij mijn weten ben je onveiliger wanneer je max onder de snelheid ligt van het verkeer om je heen.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:30 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Als scooterrijders op de weg rijden mogen ze alleen rijden waar auto's 50 mogen. Dus dat snelheidsverschil van 5km/u is niet een hele grote ramp. Vandaar ook dat stukje van mij over die 5km/u.
Daar kan ik me in vinden zoals eerder aangegeven. Maar het weegt niet op met het risico van onverzekerd rondrijden. En je hebt nog die marge dus het komt ongeveer wel heel dicht in de buurt bij elkaar. Het is ook gewoon een stukje veiligheid voor fietsverkeer gezien je daar best vaak de weg mee deelt buiten de bebouwde kom.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:44 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag. Bij mijn weten ben je onveiliger wanneer je max onder de snelheid ligt van het verkeer om je heen.
Is ook een tijdje discussie over geweest volgens mij.
Maar ze moeten 16 jarigen gewoon lekker laten fietsen. En dan de scooter tot een volwaardige verkeersdeelnemer maken.
Toen was het ook veel rustiger en minder wegen.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:40 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Nog vroeger kon je gewoon scooterrijden, niks geen bewijsjeals je maar 16 was
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:12 schreef Mr.Cooper het volgende:
Typte je nou poeg?
Poeg?
POEG?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Of het daar beter van gaat worden........quote:Op zondag 8 juli 2012 16:39 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Daar kan ik me in vinden zoals eerder aangegeven. Maar het weegt niet op met het risico van onverzekerd rondrijden. En je hebt nog die marge dus het komt ongeveer wel heel dicht in de buurt bij elkaar. Het is ook gewoon een stukje veiligheid voor fietsverkeer gezien je daar best vaak de weg mee deelt buiten de bebouwde kom.
En ze zijn daar al mee bezig hè. Naar 17 jaar en met praktijklessen. Vroeger kon iedere 16 jarige 2 avonden een boek leren en paar dagen later op een scooter rijden.
Toen werden die kutdingen ook vernietigd als ze harden liepen dan toegestaan.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:40 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Nog vroeger kon je gewoon scooterrijden, niks geen bewijsjeals je maar 16 was
Ja.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:31 schreef cvboer het volgende:
[..]
Of het daar beter van gaat worden........
Onderbouwing?quote:
17 jarigen zijn over het algemeen beter ontwikkeld dan 16 jarigen. Nog al logisch hè. Verder is praktijk een stuk beter. En de begeleiding die ze krijgen + de extra uitleg en een plek waar ze hun vragen kwijt kunnen is ook al stukken beter.quote:
bedankt voor je 3 nuttige toevoegingen, ga maar weer die cartoon kijkenquote:
Dat je de de maximale snelheid van een auto in de bebouwde kom mag hebben is sowieso al opmerkelijkquote:Op zondag 8 juli 2012 20:22 schreef OnweersComplex het volgende:
Ik heb een scooter en heb hem deze week afgevoerd naar 60km/u (op de teller). Gezien het feit dat de teller behoorlijk afwijkt zal ik in werkelijke kilometers op 50 zitten. Wettelijk gezien is dat te hard, maar een boete zal ik niet krijgen als ik naar de rollerbank gedirigeerd word. De maximum constructiesnelheid is 45km/u vermeerderd met 5km/u
Het is niet verplichtquote:
Ik deel er ook niet meer aan mee nee, kwam hem tegen in actieve topics, maarja daar staan alle KLB topics inquote:Op maandag 9 juli 2012 19:30 schreef Rickazio het volgende:
[..]
Dat je de de maximale snelheid van een auto in de bebouwde kom mag hebben is sowieso al opmerkelijk
[..]
Het is niet verplicht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |