abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113891532
Ik ga vanaf aankomende september in Maastricht (verder) studeren en ben daar dan dus ook opzoek naar een bijbaan. Ik heb in principe nog een doorlopend contract tot december 2012 bij mijn huidige baan en zij hebben ook een instantie in Maastricht. Nu heb ik hemel en aarde bewogen en mag ik gelukkig daar mijn contract uitdienen, echter is een verlenging alles behalve zeker en weet ik ook niet of ik dat wel wil.

Ik ben rond die tijd 24 en zoek dus eigenlijk een bijbaan per 01-01-2013. Mijn punt is echter dat ik een redelijk salaris wil proberen te vangen omdat ik een wat duurdere studio heb weten te bemachtigen. Mijn ouders kunnen altijd bijschieten als nodig, en tot mijn huidige contract afloopt moet ik ook makkelijk rond kunnen komen, maar toch zit ik niet helemaal lekker met nadien.

Ik zoek werk waarbij ik toch minimaal zo'n 12 euro per uur kan scoren. Zou dit mogelijk zijn? En zo ja in welke sector zou ik dan moeten kijken.

Ik heb wel wat werkervaring, maar ik weet niet of dat genoeg is, want volgens mij vragen ze tegenwoordig steeds meer bij nieuwe werknemers.
pi_113891764
Kan er geen centraal 'goedverdienendesuperleukebijbanen'topic komen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_113891800
In Limburg niet.
pi_113891836
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:57 schreef bijdehand het volgende:
Ik denk dat veel situaties verschillend zijn ;)
pi_113891905
Je zal al blij moeten zijn dat je uberhaupt een bijbaantje vind.
pi_113891980
Zelfs dus met mijn werkervaring? :) Ik had juist vernomen, geen idee of dat klopt, dat het in je in het Zuiden prima een bijbaan kan regelen.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 15:07:24 #7
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_113892083
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:58 schreef boyv het volgende:
In Limburg niet.
Juist wel...

'Wietpas' schiet doel voorbij
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_113892152
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:04 schreef Dejannn het volgende:
Zelfs dus met mijn werkervaring? :) Ik had juist vernomen, geen idee of dat klopt, dat het in je in het Zuiden prima een bijbaan kan regelen.
Wat voor werkervaring heb je?
Wat voor studie ga je doen?
Geef is wat meer info.
pi_113892415
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 15:09 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Wat voor werkervaring heb je?
Wat voor studie ga je doen?
Geef is wat meer info.
Derde jaar European Studies (international relations). Heb ook nog een jaar maastschappelijk werk en dienstverlening gedaan (hbo) maar dat was niets (P wel gehaald).

Werkervaring:

Drie zomers in een bejaardentehuis gewerkt (begeleiden van de bewoners tijdens activiteiten en uitstapjes)
Twee jaar bediening bij een restaurant, hierna twee jaar als kok gewerkt in hetzelfde restaurant
Een jaar bij een huiswerkinstituut. Kinderen begeleiden bij het maken van huiswerk en ze overhoren
Anderhalf jaar bij een buitenschoolse opvang, kinderen van school ophalen, en bezig houden tot de ouders ze komen ophalen.

En nu sinds een anderhalf jaar begeleid ik bij een instantie voor jeugd en gezin kinderen en jongeren tussen de 12 en 18 die allerlei verschillende problematiek thuis hebben. Je gaat dan met ze praten, doelen stellen en ondersteunt ze bij het behalen van de ze doelen en vervolgens moet je alles rapporteren en eens in de week bespreken in teamverband met collega's.

Tot mijn 17e heb ik dan nog bij de 'usual shit' gedaan als folders lopen en vakken vullen maar dat lijkt me niet echt noemenswaardig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2012 15:18:56 ]
pi_113893529
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:59 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Die van jou komt anders over als een behoord standaardverhaal.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_113893788
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 14:57 schreef bijdehand het volgende:
heb ik ook al een paar keer voorgesteld maar de Modjes hier vinden het (schijnbaar) niet nodig. :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_113893861
quote:

[..]

die van gisteren over een creatief baantje vond ik nog wel orgineel, Vrijwel alle anderen (waaronder jij ook) willen zoveel mogelijk geld voor het liefst zo min mogelijk werk. Niets mis mee maar de topics lijken nogal op elkaar :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 16:23:52 #13
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_113894334
quote:

[..]

In de zin van. Student, midden twintig, op zoek naar werk waar geen diploma voor nodig is, flexibel en meer dan 10 euro per uur verdient? :P Ik denk dat studenten over het algemeen altijd op zoek zijn naar hetzelfde soort werk.

Als je meer dan de standaard 10 euro wil verdienen en per week een goed aantal uur wil draaien dan zal je dat moeten doen via jouw netwerk. Dat soort baantjes zijn namelijk niet heel makkelijk te vinden via bijv. het internet of een uitzendbureau. Of je moet commercieel of horeca werk willen doen. Als je een goede verkoper bent of bij een populair cafe aan de slag gaat kan je dankzij bonussen en fooien flink bijtikken.

Jouw werkervaring verschilt niet gek veel van de gemiddelde 24-jarige student (bijles, horeca en zorg), maar wellicht kan je via je laatste baantjes wel terecht binnen gelijksoortige instellingen aan het werk. Ook als je een ingang hebt bij de gemeente kan je nog wat kanten op.

Werkgelegenheid in het Zuiden is niet al te best. Een van de redenen waarom zoveel jongeren daar wegtrekken :P
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')