abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113903707
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

http://www.powned.tv/nieu(...)ebben_problemat.html

Eigenlijk zou je verwachten dat in de hoofdstad van een ver ontwikkeld land zich het neusje van de zalm bevindt op intellectueel niveau.
Misschien (waarschijnlijk zelfs) is dat ook zo. Dat een groot deel zwakbegaafd is sluit immers niet uit dat een groot deel bovenmatig intelligent kan zijn.
quote:
Een heel groot van de Amsterdammers blijkt echter dus zwakzinnig! Dat is wel eens anders geweest.
Is dat zo? Waaruit blijkt dat?
quote:
De tijden dat ze binnen de grachtengordel konden neerkijken op die provinciale boeren is voorbij, daar zit nu de slimheid en het intellect.
Nee hoor, dat blijven we natuurlijk gewoon doen.
quote:
En deze kloof zal alleen maar groter worden.
Blijkt niet uit het bericht. Ook niet uit jouw öneliners.
quote:
Nederland-kenniseconomie :')
Afgaand op de OP moet ik je daarin gelijk geven.
pi_113903892
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zwakzinnig is wat anders.
Je hebt het over een groep mensen die getagd worden als zwakbegaafd.
Maar IQ-tests zijn betrekkelijk. Een taalachterstand wordt niet verklaard als cultureel bepaald, maar wordt meegeteld in de iq-puntenschaal. Ook andere kennisachterstanden kunnen cultureel bepaald zijn door een opgroeien in het buitenland .... bijv kennis van de landkaart van Nederland.
Bij de IQ test die ik zelf deed (een officiele) was er niets dat met taal te maken had. Dus dat is echt bullshit. Een test met taal is sowieso neit echt nodig, tenzij je echt de diepte in wilt qua testen. Mensen met een hoog algemeen IQ hebben heel vaak/vrijwel altijd ook een hoog talig IQ.

Overigens is het dus normaal dat ca 15% een erg laag IQ heeft. Dus zo gek is het nog niet eens. SOwieso wonen slimme mensen fowel in de onbetaalbare binnenstad, of onbetaalbare mooie plekjes buiten de stad. In de rest van de stad woont een lagere sociale klasse van mensen, dit correleert met lager IQ.

De slimste mensen vind je overigens altijd in de buurt van high tech. Eindhoven in nederland, met veel hitech bedrijven en de tu of silicon valley in de US... Of in een stad met een TU en verder weinig inwoners (delft bijv).
Whatever...
pi_113904056
Verbaast me niets, wat ik af en toe in me stamkroeg tegenkom slaat alles :(
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:44:30 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_113904977
quote:
12s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

In Brabant is 99% zwakzinnig, Lodewijk. :D.
In Brabant is de slimste regio ter wereld gevestigd.
The End Times are wild
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:51:25 #65
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_113905222
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 18:02 schreef Heartbeat74 het volgende:
IQ is sowieso geen hard begrip. Het is erg cultuurafhankelijk.

Zo kende ik iemand die in zijn thuisland de universiteit gedaan had. En hier werd hij bij een test in de categorie zwakbegaafden geplaatst. Dan zou hij dus in principe de Wajong in kunnen, terwijl hij gewoon doctorandus was! In zijn thuisland had hij juist een ruim bovengemiddeld IQ.

Met dat soort relativistische aspecten zouden ze meer rekening moeten houden als ze het IQ proberen vast te stellen. Dan kwam Amsterdam veel beter uit de bus.
Dat is allang bekend want als je de mensen nu een IQ van 40 jaar geleden laat doen dan zijn ze allemaal hoog begaafd.
Het is een meting naar de standaarden van de huidige samenleving.
Als je en docter uit een derde wereld land of een docter van 50 jaar geleden een huidige IQ test laat doen scoren ze ook allemaal als zwak begaafd.

En een professionele studie geiten kelen snijden of professionele studie baggerhutjes bouwen heb je weinig aan in Nederland he.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:54:44 #66
3542 Gia
User under construction
pi_113905343
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

In Brabant is de slimste regio ter wereld gevestigd.
Dat willen ze niet weten, boven de rivieren!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:57:06 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_113905421
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:51 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Dat is allang bekend want als je de mensen nu een IQ van 40 jaar geleden laat doen dan zijn ze allemaal hoog begaafd.
Het is een meting naar de standaarden van de huidige samenleving.
Als je en docter uit een derde wereld land of een docter van 50 jaar geleden een huidige IQ test laat doen scoren ze ook allemaal als zwak begaafd.

En een professionele studie geiten kelen snijden of professionele studie baggerhutjes bouwen heb je weinig aan in Nederland he.
Dat denk ik toch niet hoor. Er is wel een -langzame- progressie in IQ, het Flynn-effect, maar een doctor van 50 jaar geleden is volgens de huidige normen echt niet zwakbegaafd.

Zelfs volkeren die duizenden jaren geleden leefden waren beslist niet zwakbegaafd. Denk aan de Griekse filosofen. Denk je echt dat die ook in de hedendaagse maatschappij niet als zeer intelligent zouden gelden? Natuurlijk wel.
The End Times are wild
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:59:47 #68
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113905515
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat denk ik toch niet hoor. Er is wel een -langzame- progressie in IQ, het Flynn-effect, maar een doctor van 50 jaar geleden is volgens de huidige normen echt niet zwakbegaafd.

Zelfs volkeren die duizenden jaren geleden leefden waren beslist niet zwakbegaafd. Denk aan de Griekse filosofen. Denk je echt dat die ook in de hedendaagse maatschappij niet als zeer intelligent zouden gelden? Natuurlijk wel.
Maar wel als perverse zieke geesten.

Maar dat geldt in welke vorm van te beschimpen afwijkendheid ook, voor de meeste mensen die de wereld wisten te veranderen/beinvloeden.

Denk dat ze in de bijstand zouden zitten trouwens.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:00:12 #69
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_113905525
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:57 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor hun tijd waren ze erg slim etc, maar tegenwoordig leren we veel meer en andere dingen die nodig zijn in de samenleving. Zo heeft een allochtonen achterstand bontkraagje meer school gehad dan een gemiddeld persoon 50 jaar geleden.

Ik zeg niet dat die mensen 50 jaar geleden dom waren, waarschijnlijk slimmer dan de meeste mensen nu maar een huidige IQ test zouden ze niet begrijpen.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:00:37 #70
379214 Yveske
Alléz Amai Awel
pi_113905542
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat willen ze niet weten, boven de rivieren!
ze zeggen daar ook patat tegen friet ;(
Ik ben gewoon anders, anders ben ik gewoon
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:01:20 #71
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113905562
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:00 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Voor hun tijd waren ze erg slim etc, maar tegenwoordig leren we veel meer en andere dingen die nodig zijn in de samenleving. Zo heeft een allochtonen achterstand bontkraagje meer school gehad dan een gemiddeld persoon 50 jaar geleden.

Ik zeg niet dat die mensen 50 jaar geleden dom waren, waarschijnlijk slimmer dan de meeste mensen nu maar een huidige IQ test zouden ze niet begrijpen.
Not sure.

Logica is niet iets wat je op school leert.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:03:36 #72
3542 Gia
User under construction
pi_113905642
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:00 schreef Yveske het volgende:

[..]

Komt door het lage IQ, waarschijnlijk.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:03:40 #73
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113905647
quote:

[..]

Meer school ja, kan hij daadwerkelijk ook iets? Weet ie hoe je een stoel maakt? Wanneer de aardappelen uit de grond moeten? Weet hij waar de vis op een tijd van de dag zwemt?

Wat wel zeker is dat hij minder zelfstandig na moet denken, want "je hep tog worduboek".

En iq testen zijn universeel hoor :') !
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:04:01 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_113905661
quote:

[..]

Ze waren niet alleen voor hun tijd erg slim. Zelfs nu nog is wat zij toen gezegd en bedacht hebben zeer de moeite waard om te lezen. Op iedere universiteit wordt hun gedachtegoed nog behandeld.

En zonder meer dat iemand van 50 jaar geleden een huidige IQ-test begrijpt. Zoveel zijn die niet eens veranderd.
The End Times are wild
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:08:22 #75
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_113905817
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze waren niet alleen voor hun tijd erg slim. Zelfs nu nog is wat zij toen gezegd en bedacht hebben zeer de moeite waard om te lezen. Op iedere universiteit wordt hun gedachtegoed nog behandeld.

En zonder meer dat iemand van 50 jaar geleden een huidige IQ-test begrijpt. Zoveel zijn die niet eens veranderd.
Maar wel als geschiendenis, filosofie ed, niet als maatschappelijke norm.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:15:55 #76
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_113906050
Non possumus non loqui
pi_113906466
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:15 schreef Knip het volgende:
[ afbeelding ]
Haten op kijkshopgoud :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:44:04 #78
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_113907209
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 18:02 schreef Heartbeat74 het volgende:
IQ is sowieso geen hard begrip. Het is erg cultuurafhankelijk.

Zo kende ik iemand die in zijn thuisland de universiteit gedaan had. En hier werd hij bij een test in de categorie zwakbegaafden geplaatst. Dan zou hij dus in principe de Wajong in kunnen, terwijl hij gewoon doctorandus was! In zijn thuisland had hij juist een ruim bovengemiddeld IQ.

Met dat soort relativistische aspecten zouden ze meer rekening moeten houden als ze het IQ proberen vast te stellen. Dan kwam Amsterdam veel beter uit de bus.
Treu,

En ook wat de achtergrond van de persoon is. We kunnen wel eerlijk toegeven, dat veel jongeren in amsterdam andere plannen hebben dan leren. Terwijl ze misschien best een stel hersens hebben. Daarintegen ken ik minder slimme mensen die onder hun niveau zitten.
Poepje miauw, kom eens gauw
bruin substantie lekker rauw
Eet ik snel lekker weg
en andere visjes hebben lekker pech!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:16:54 #79
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_113908527
quote:

[..]

Voor hun tijd waren ze erg slim etc, maar tegenwoordig leren we veel meer en andere dingen die nodig zijn in de samenleving.
Nu verwar je intelligentie met kennis.
Intelligentie is het (verstandelijk) vermogen om dingen te kunnen begrijpen, analyseren, etc.

Toegeven, het IQ is natuurlijk een manier waarop we intelligentie proberen te meten en in de praktijk zullen zaken als kennis e.d. verweven zijn in de tests aangezien we het verstandelijk vermogen bij volwassenen niet kunnen meten zonder de aanwezige kennis te betrekking in de vragen. Maar de IQ-score zou in theorie eigenlijk niet mogen worden beinvloed door de kennis die men heeft.

quote:
Vandaar dat men de IQ-tests ook probeert aan te passen aan het kennisniveau. Kinderen krijgen bijvoorbeeld ook andere IQ-tests dan volwassenen.

Wat denk ik een grotere rol speelt zijn zaken als voeding e.d.. Ik denk dat mensen in Afrika, zelfs wanneer we rekening zouden houden met de culturele verschillen en slechte scholing, gemiddeld toch wat lager zouden scoren, puur vanwege het feit dat veel mensen daar in hun jeugd door de armoede gebrek aan voedsel en bepaalde essentiele bouwstoffen en vitaminen hebben.

De scores van de bestaande onderzoeken mbt de verschillende neem ik overigens niet serieus (voordat mensen daarover beginnen). Deze onderzoeken zijn namelijk zo ongelofelijk slecht uitgevoerd. (Altijd opvallend dat mensen dit soort onderzoeken vaak aanhalen wanneer het hun uitkomt en wanneer het nog beter uitkomt roepen "onzin dit soort sociaalwetenschappelijke onderzoeken, kijk maar naar 'vleeseters zijn slecht' van dhr Stapel")

[ Bericht 1% gewijzigd door KreKkeR op 07-07-2012 23:28:17 ]
Krekker is de bom!
pi_113908864
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:00 schreef Yveske het volgende:

[..]

Aangezien jullie daar niet eens weten dat het patat is en niet friet verbaasd het me iedere keer weer dat jullie er stromend water en elektriciteit hebben.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:32:15 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_113909169
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 23:24 schreef Harlon het volgende:

[..]

Aangezien jullie daar niet eens weten dat het patat is en niet friet verbaasd het me iedere keer weer dat jullie er stromend water en elektriciteit hebben.
:') :') Zonder Brabant kon jij nu niet internetten achter je laptopje.
The End Times are wild
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:40:03 #82
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_113909508
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 23:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je doelt op Philips? Wat is de exacte onmisbare invloed geweest die Brabant heeft gehad op het internet? Of doel je op de laptops?
Krekker is de bom!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:44:25 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_113909678
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 23:40 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je doelt op Philips? Wat is de exacte onmisbare invloed geweest die Brabant heeft gehad op het internet? Of doel je op de laptops?
ASML jongen! Wat denk je zelf?
The End Times are wild
pi_113909785
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 23:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

ASML jongen! Wat denk je zelf?
ASML _O-
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:48:47 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_113909857
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 23:47 schreef Ayumu2.0 het volgende:

[..]

ASML _O-
Wat voor vergelijkbaar bedrijf staat er dan in Holland? Speerpunttechnologie en wereldmarktleider? Ik kan zo niks bedenken. Zonder Brabant zat jij nog casettebandjes te kopiëren achter je Commodore 64.
The End Times are wild
pi_113912200
Brabant :')
pi_113912222
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 23:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan hoefde ik deze topics ook niet te lezen. Wat een zegen zou dat zijn.
pi_113913599
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 23:48 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat voor vergelijkbaar bedrijf staat er dan in Holland? Speerpunttechnologie en wereldmarktleider? Ik kan zo niks bedenken. Zonder Brabant zat jij nog casettebandjes te kopiëren achter je Commodore 64.
Kwamen die gloeilampen niet ooit met die volkomen geflopte CDI-spelers en niet te vergeten de V-2000?
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  zondag 8 juli 2012 @ 03:44:58 #89
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_113915129
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 01:48 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Kwamen die gloeilampen niet ooit met die volkomen geflopte CDI-spelers en niet te vergeten de V-2000?
Ik ben even niet bekend met alle uitvindingen die uit Holland komen (zullen er vast en zeker behoorlijk wat zijn) en daarnaast moeten we natuurlijk niet vergeten dat Nederland er zonder Holland sowieso niet zo zijn, en in ieder geval niet zo sterk en welvarend als nu het geval is. Maar los daarvan denk ik wel dat geflopte produkten niet per se een indicatie hoeven te zijn dat een bedrijf niks voorstelt.

Sterker nog, een bedrijf moet innoveren en hierbij dus ook proberen om vooruit te komen. Laffe bedrijven die niks durven en achter de feiten aanlopen zonder iets toe te voegen heb ik eigenlijk een stuk minder waardering voor.
Krekker is de bom!
pi_113915387
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 13:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

http://www.powned.tv/nieu(...)ebben_problemat.html

[..]

Eigenlijk zou je verwachten dat in de hoofdstad van een ver ontwikkeld land zich het neusje van de zalm bevindt op intellectueel niveau. Een heel groot van de Amsterdammers blijkt echter dus zwakzinnig! Dat is wel eens anders geweest.
De tijden dat ze binnen de grachtengordel konden neerkijken op die provinciale boeren is voorbij, daar zit nu de slimheid en het intellect. En deze kloof zal alleen maar groter worden. Nederland-kenniseconomie :')
IQ is relatief.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')