Zo had ik het nog niet bekeken. Ja, klinkt logisch. Maar toch, ik wil in deze stad blijven wonen, vooral omdat ik afhankelijk ben van de voorzieningen hier en omdat alles goed bereikbaar is op de fiets.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is niet zo dat een stad ruimte kan bieden aan iedereen die daar wil of zou willen wonen. Dat past op een gegeven moment gewoon niet.
Je wil, net zoals 75% van alle andere Nederlanders, in een grote stad wonen omdat alles daar dichtbij is, maar je vind het maar gek dat er dan wachtrijen ontstaan bij huurwoningen voor een prikkie. Wie is nou degene die plank volledig mis slaat dan?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:23 schreef Gewas het volgende:
[..]
En Scorpie, wat jij weer zit te typen ga ik niet eens op in. Je slaat de plank weer helemaal mis.
Tja, dan zit er weinig anders op dan geduld te hebben, flink te gaan betalen. of je wensen bij te gaan stellen (mindere wijk, verder weg van het centrum, dat soort dingen)quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:23 schreef Gewas het volgende:
[..]
Zo had ik het nog niet bekeken. Ja, klinkt logisch. Maar toch, ik wil in deze stad blijven wonen, vooral omdat ik afhankelijk ben van de voorzieningen hier en omdat alles goed bereikbaar is op de fiets.
In de stad waar ik, mijn ouders en grootouders geboren zijn werkt het niet zo makkelijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, dan zit er weinig anders op dan geduld te hebben, flink te gaan betalen. of je wensen bij te gaan stellen (mindere wijk, verder weg van het centrum, dat soort dingen)
Tja, je kan niet alles hebben.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:10 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
In de stad waar ik, mijn ouders en grootouders geboren zijn werkt het niet zo makkelijk.
Mag je straks met je mindere inkomen meer gaan betalen voor woonwerk verkeer. En als je je eigen vrienden of familie wil zien.
Lekker asociaal
Maar je hoeft ook niet gemarginaliseerd te wordenquote:
Kan. Kost geld.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat je in een stad moeilijk een woning kan krijgen tot daar aan toe, ook buiten de stad is het moeilijk om binnen een paar maanden een betaalbare woning te vinden en dan nog krijg je een lullig piepklein rijtjeshuisje voor 2 ton.
Dat is het lullige, of dat je nu in een stad woont of in een dorp, een kleine woning krijg je sowieso, tenzij je echt heel erg diep in een perifere provincie gaat wonen. Ik heb het in mijn buurt eens met passen opgemeten hoe groot een doorsnee Nederlands rijtjeshuisje (ik ken mensen in de periferie die in een soortgelijke wijk met enkel rijtjeshuizen wonen en dan niet in een stad): ongeveer 6-7 bij 7-8 meter.
Kan daar nu echt niet twee keer 3 meter bij zodat je in ieder geval nog een fatsoenlijke keuken en een fatsoenlijke living hebt?
Het probleem is dat het veel meer extra geld kost dan dat nodig is t.g.v. politiek falen!quote:Kan. Kost geld.
Ik zou daar voor tekenen en vind het genoeg als die optie ook echt open blijftquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:16 schreef 99.999 het volgende:
Je hebt in de grote steden zat appartementjes voor pakweg een ton. Dan lever je wel in op de kwaliteit van je leefomgeving maar dat is vraag en aanbod.
Ik ben zelf niet al te kieskeurig, ik hoef niet in een grote stad te wonen. Ik ben ook tevreden als ik 10 km. moet fietsen naar die stad. Dat doe ik met veel plezier een paar keer per week als het nodig is, veronderstellende dat ik een goede fiets heb. Het is gezond, dus dat beetje tijdsverlies deert mij niet. Dan nog is het moeilijk om snel een betaalbare woning te vinden, nietwaar?quote:Je hebt in de grote steden zat appartementjes voor pakweg een ton. Dan lever je wel in op de kwaliteit van je leefomgeving maar dat is vraag en aanbod.
Er kan heel veel. Zo groot zijn de problemen ook weer niet. Dat je niet op ieder gewenst moment iedere gewenste woning kan krijgen lijkt me enkel maar logisch.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:15 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Maar je hoeft ook niet gemarginaliseerd te worden
En dat is wat er gebeurt. Op den duur gaan mensen zich daarook naar gedragen.
Zat appartementjes van rond de ton in enkele grote steden. En anders kan je ergens particulier huren. Matige prijs-kwaliteitverhouding maar het aanbod is er wel.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
@9
[..]
Ik ben zelf niet al te kieskeurig, ik hoef niet in een grote stad te wonen. Ik ben ook tevreden als ik 10 km. moet fietsen naar die stad. Dat doe ik met veel plezier een paar keer per week als het nodig is, veronderstellende dat ik een goede fiets heb. Het is gezond, dus dat beetje tijdsverlies deert mij niet. Dan nog is het moeilijk om snel een betaalbare woning te vinden, nietwaar?
Tips voor de regio Eindhoven zijn trouwens welkom voor het geval iemand daar heeft gewoond.
LOLquote:Geen SP stemmen anders gaat het voetbal naar de klote
Ik vraag niet naar een appartementje, ik vraag niet naar een woninkje in de stad (ik heb juist aangegeven dat ik niet in de stad wil wonen en ik heb al veel vaker aangegeven dat ik graag wat privacy heb, dus een vrijstaande woning), ik vraag naar een ietwat ruime vrijstaande woning binnen 10-20 km. van de stad die minder dan 280 000 Euro kost. Net over de grens vind je ze genoeg hoor, ik kan het weten aangezien familie van mij daar woont.quote:Zat appartementjes van rond de ton in enkele grote steden. En anders kan je ergens particulier huren. Matige prijs-kwaliteitverhouding maar het aanbod is er wel.
Dat is nu het gevolg van vraag en aanbod. Die leuke vrijstaande woning nabij een leuke stad kost nu eenmaal een hoop geld omdat daar veel vraag naar is en weinig aanbod.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vraag niet naar een appartementje, ik vraag niet naar een woninkje in de stad (ik heb juist aangegeven dat ik niet in de stad wil wonen en ik heb al veel vaker aangegeven dat ik graag wat privacy heb, dus een vrijstaande woning), ik vraag naar een ietwat ruime vrijstaande woning binnen 10-20 km. van de stad die minder dan 280 000 Euro kost. Net over de grens vind je ze genoeg hoor, ik kan het weten aangezien familie van mij daar woont.
Zo'n woning voor zo'n prijs is zeker niet teveel gevraagd!
Geloof niet dat je al te veel kaas gegeten hebt van vastgoed en de ontwikkelingen daaromheen.quote:Ga eens in op de onnodig hoge prijzen t.g.v. de kunstmatige grondschaarste en de hierop gevolgde grondspeculatie met als grootste speculant onze eigen overheid?
Dat is gewoon lastig maar de demografie helpt je een eind op weg.quote:Hoe gaan we ervoor zorgen dat we in de toekomst wel voldoende betaalbare woningen krijgen die passen bij een welvarend land?
Nikita, ben voorzichtig met iets te beweren wanneer je niet weet waar je over spreekt. Ik ben namelijk geen werkeloze, ik ben een student.quote:Bram, ga eens werken met de schare nutteloze hippies i,p.v. van al dat janken dit en dat is te duur. Een ander heeft er ook voor moeten knokken, werken, studeren, een veer moeten laten en financiële risico's moeten nemen en zal heus niet op een presenteerblaadje een vrijstaande woning hebben gekregen.
Typisch voor jou, helaas. Zeggen dat een ander er geen kaas van heeft gegeten zonder te onderbouwen waar de ander de fout ingaat. En dat nadat die ander een vraag heeft herhaald die jij hebt genegeerd.quote:Geloof niet dat je al te veel kaas gegeten hebt van vastgoed en de ontwikkelingen daaromheen.
De problematiek is mijn stad wel iets groter dan datquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er kan heel veel. Zo groot zijn de problemen ook weer niet. Dat je niet op ieder gewenst moment iedere gewenste woning kan krijgen lijkt me enkel maar logisch.
Genoeg mensen die harder werken en voor wie elke dag een financieel risico isquote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
Bram, ga eens werken met de schare nutteloze hippies i,p.v. van al dat janken dit en dat is te duur. Een ander heeft er ook voor moeten knokken, werken, studeren, een veer moeten laten en financiële risico's moeten nemen en zal heus niet op een presenteerblaadje een vrijstaande woning hebben gekregen.
Echt, ik ben zelf zo sociaal als de tering, sta altijd klaar voor anderen maar van dat SP gejank hier krijg ik spontaan braakneigingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |