Eens. Zo'n slechte maatregel is het niet. Zou het zonde vinden als er nu toch weer vanaf gezien wordt, want dan gaan ze wel weer iets anders verzinnen om het geld vandaan te halen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 08:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wilde eerst VVD stemmen maar dat gaan toch CDA worden denk ik
Niks mis met je studie binnen normale tijdsvakken te halen, wil je een 2e studie erbij dan investeer je maar in jezelf, wil je jezelf ontwikkelen en ontplooien tijdens je studie en daarmee afstuderen uitstellen? Doe je maar in je eigen tijd of je draagt de consequenties ervan
Zoals het hoort!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 08:05 schreef Jesse_ het volgende:
En Henk en Ingrid maar werken zodat die lamballen kunnen zuipen zeker!
Ik begrijp zelf niet zo goed waar deze opvatting vandaan komt. Van het Minverva-bericht laatst in het nieuws? De ontgroenings-berichten rond het nieuwe jaar?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:15 schreef RonnieHansen het volgende:
Studeren is de laatste jaren meer om te zuipen te feesten en te neuken. Je studie moet je in de afgesproken tijd afmaken en als dat niet lukt moet je gewoon een boete krijgen. Kijk er kunnen omstandigheden zijn dat je niet in staat bent te studeren door langdurig ziek zijn en dan bedoel ik niet het ziek zijn van de drank.
ergens met de pet naar gooienquote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:18 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ik studeer nu zelf imiddels 3 jaar en ik zie maar weinig mensen om mij heen, maar ook bij andere studies die er echt met de pet naar zwaaien.
ze kunnen toch de ene afronden en de 2e studie nog een jaartje mee doorgaan? het is een 2e studie, dat ze hem ernaast doen ipv erna is goed ja, maar nu moeten ze dan één jaar wat meer betalen ipv 3 of 4 jaarquote:omdat ze het dubbel doen en niet naast elkaar, maar ook niet helemaal synchroon lopen in de jaren (bv. 1e+2e jaar gnk bij het 3e jaar studie doen zit er alsnog een jaar verschil tussen) kunnen ze dus niet hun bachelor afronden omdat ze nog bezig zijn met bepaalde vakken.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 08:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wilde eerst VVD stemmen maar dat gaan toch CDA worden denk ik
Niks mis met je studie binnen normale tijdsvakken te halen, wil je een 2e studie erbij dan investeer je maar in jezelf, wil je jezelf ontwikkelen en ontplooien tijdens je studie en daarmee afstuderen uitstellen? Doe je maar in je eigen tijd of je draagt de consequenties ervan
En een eerste studie is zeker geen investering?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 08:21 schreef JaapB het volgende:
Zou heel jammer zijn als deze beloning voor de vlotte studeerders er af zou gaan. Want dan moet iedereendie studeert meer gaan betalen, ook diegenen die wel vlot door hun studie komen.
En inderdaad een tweede of derde studie is investeren in jezelf, dat zegt eigenlijk al genoeg
Ojaquote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:47 schreef 314 het volgende:
[..]
ergens met de pet naar gooien
[..]
ze kunnen toch de ene afronden en de 2e studie nog een jaartje mee doorgaan? het is een 2e studie, dat ze hem ernaast doen ipv erna is goed ja, maar nu moeten ze dan één jaar wat meer betalen ipv 3 of 4 jaar
Eens. Groot nadeel is dat mensen verkeerd worden voorgelicht door de universiteiten op van die massale voorlichtingsdagen. Ik zie bij mijn eigen faculteit dat alles netjes, mooi en zo prachtig mogelijk wordt voorgesteld maar als je dan daadwerkelijk gaat studeren... Tjsa dan valt dat tegen. Ik vind ook dat mensen daar doorheen moeten prikken maar helaas doet de meerderheid dat niet. Dit kan leiden tot een verkeerde studiekeuze en dan ben je in deze tijd dus de pineut ivm boetes.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:50 schreef Physics het volgende:
[..]
[..]
En een eerste studie is zeker geen investering?
Eigenlijk is het altijd hetzelfde probleem. De mensen die voor deze maatregel zijn zijn de mensen die er geen verstand van hebben. Een jaar bestuur/stage wordt niet gedaan om eens lekker te zuipen en te feesten, maar omdat het tegenwoordig bijna een vereiste is van bedrijven. Een studentenvereniging is voor veel mensen nodig zodat ze leuke vrienden kunnen maken in een nieuwe stad. Het hoeft niet per se, maar ik heb het idee dat je met een studentenvereniging sociaal gezien het maximale eruit haalt. Het sociale aspect wordt ook riant overdreven. Het merendeel van de studenten is op college, practica en tentamens.
Veel studies in Nederland gaan vanaf jaar 1 al maximaal van start. Dat is vrij uniek, want aan de meeste universiteiten heb je een soort introductiejaar waar de vakken makkelijk zijn zodat je kan wennen. Hier gooien we studenten het liefst vanaf de eerste maand in het diepe zonder begeleiding. Dat laatste is trouwens iets waardoor ik de Nederlandse universiteiten mede verantwoordelijk acht voor vertragingen. Van de student wordt verwacht dat hij/zij zijn best doet, maar de universiteit doet het lekker op de "klassieke" en "wetenschappelijke" manier (d.w.z. wij geven lekker 2 colleges, huiswerk en literatuur en zoek het zelf maar uit).
Om het even kosten-technisch te analyseren moet je je afvragen waar dan die "kosten" vandaan komen. Als studenten door een bestuur of stage geen studie volgen lopen ze vertraging op, maar ze nemen ook geen "service" af bij de universiteit. Sterker nog, ze leveren vaak geld op de universiteit! Ze leveren aan de andere kant ook minder belasting op via allerlei wegen doordat ze later beginnen met werken. Alleen als je studenten in 4 jaar door een studie pompt, kun je je afvragen of mensen wel terecht komen waar ze willen. Veel mensen komen er na 1-2 jaar achter dat de studie die ze gekozen hebben niet bij ze past. Als je deze mensen hun leven lang in een industrie stopt waar ze zich niet lekker voelen, zullen ze ook weer minder verdienen. Het is dus een lege discussie om te stellen dat studenten per definitie duurder zijn als ze langer studeren.
Generaliseren is altijd makkelijk ja.. bewijst vaak weer hoe kortzichtig sommige mensen kunnen zijn.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:45 schreef Apotheose het volgende:
Ik krijg echt jeuk van mensen die willen beweren dat elke "langstudeerer" er zelf geen reet aan doet. Je hebt ze er idd tussen zitten maar het kan zoveel redenen hebben dat je langer over je studie doet.
![]()
Bij heel veel opleidingen is dat toch al zo? de opleiding waaraan ik binnenkort ga beginnen vereist zelfs 50 ECTS.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:50 schreef gracee het volgende:
Luie studenten kunnen ook aangepakt worden door minimaal 40-45 ECTS per studiejaar te vereisen om door te mogen gaan.
wat bedoel je? Hoe het met het collegegeld van een 2e studie zit of hoe het met een langstudeerdersboete bij een 2e studie zit?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:36 schreef pasjes het volgende:
Weet iemand hoe dit met het collegegeld voor een 2e studie zit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |