Intussen zijn er al weer jarenlang "last-minute"-reserveringen voor Interrail in de TGV. Dan betaal je meer (ongeveer 20 euro) voor de reservering, maar dan kun je wel altijd mee (tenzij de trein echt helemaal volgeboekt is).quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:07 schreef MCH het volgende:
Volgens mij is er een beperkt contingent tgv-kaartjes beschikbaar voor interrailers. Denk dat je delen van deze reis beter kan doen met de bus. Scheelt nogal wat kosten tov een dure interrailpas.
Ok, bedankt voor de update.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 18:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Intussen zijn er al weer jarenlang "last-minute"-reserveringen voor Interrail in de TGV. Dan betaal je meer (ongeveer 20 euro) voor de reservering, maar dan kun je wel altijd mee (tenzij de trein echt helemaal volgeboekt is).
Aangezien je met een wervelwind door Europa gaat heb je alleen tijd voor de highlights van elke stad. Die kun je zelf wel vinden via wikitravel b.v.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:53 schreef Tikhemdaan1 het volgende:
Ik ga samen met een vriend aankomende zomer ook Interrailen door Europa. We gaan 22 dagen met 10 reisdagen, en gaan waarschijnlijk deze steden pakken: Berlijn, Praag, Wenen, Budapest, Zagreb, Venetie, Milaan, Barcelona en Parijs. Wat zijn nou dingen die we moeten zien/doen in deze steden?
Gewoon alles 3-4 maanden tevoren boeken en de aanbiedingen in de gaten houden van voyages-sncf, dan is treinreizen door Europa nog leuk en goedkoop.quote:Op zondag 18 oktober 2015 16:19 schreef Dven het volgende:
Waarom is interrailen zo duur, helemaal nu ik 26 ben
Steek je tijd een beetje in zelf googlen.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 20:36 schreef Beunhaas92 het volgende:
Jij stemt zeker D66. Florence en Bologna.
Dat, plus als je in die lijst steden overal maar een volle dag hebt zou ik sowieso de helft skippen en overal wat meer tijd nemen, geen railpass kopen en met stoptreinen reizen.quote:
Pisa of Florence gaan makkelijk in 1 dag, Rome zou ik 2 of 3 dagen doen, met de rest geen ervaringquote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:40 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat, plus als je in die lijst steden overal maar een volle dag hebt zou ik sowieso de helft skippen en overal wat meer tijd nemen, geen railpass kopen en met stoptreinen reizen.
Ik vond sightseeing in Rome bij 35 graden geen sinecure. Het kan wel als je vroeg opstaat maar het is een flinke klus om dan alles in 2 of 3 gezien te krijgen. Ach, Italië moet je sowieso in het laagseizoen bezoeken. Avoiding the crowds.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:45 schreef gijsman het volgende:
[..]
Pisa of Florence gaan makkelijk in 1 dag, Rome zou ik 2 of 3 dagen doen, met de rest geen ervaring
Ik heb Rome in vier dagen (of 5, weethet niet meer) 'gedaan' en we willen nog eens terug, we hebben wat dingen over geslagen eigelijk En verder inderdaad we waren er in mei, al heet zat wat mij betreft!quote:Op zaterdag 23 januari 2016 21:50 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik vond sightseeing in Rome bij 35 graden geen sinecure. Het kan wel als je vroeg opstaat maar het is een flinke klus om dan alles in 2 of 3 gezien te krijgen. A
Simpel toch, eerst de benelux naar Brussel en daar overstappen op de directe trein naar Luxemburg. Eventueel verder reizen in Luxemburg met een ov dagkaart van een paar euro plus een internationale dagkaart fiets.quote:Op vrijdag 13 april 2018 09:49 schreef UIO_AMS het volgende:
Heb nu al een paar keer een internationale reis per trein geboekt, maar vooral bij nsinternational is het behoorlijk irritant dat je iedere keer de Thalys-optie krijgt en andere opties weggelaten worden. Dat ging bij de site van de Belgische treinen een stuk beter. En daar kun je in ieder geval voor het Belgische deel een fietskaartje online bestellen.
Ik wil geen Thalys of andere hogesnelheidslijn, omdat ik mijn fiets mee wil nemen en voor de Thalys wordt een belachelijk bedrag daarvoor gevraagd. En/of dan moet je hem inpakken. Bij de oude internationale treinen hoefde dat niet, maar vorig jaar kreeg ik de optie van de internationale trein Amsterdam - Brussel dan weer niet. Uiteindelijk met drie overstappen (IC naar Rotterdam, IC naar Antwerpen, IC naar Charleroi en boemeltje naar Couvin) toch in het zuiden van België verzeild.
Voor mijn volgende meerdaagse fietstocht wil ik naar Luxemburg met de trein en dan terugfietsen. Binnenkort maar eens mij gaan verdiepen in de treinopties.
Een hoop gedoe om een fiets mee te krijgen: https://www.nsinternation(...)meenemen-in-de-treinquote:Op vrijdag 13 april 2018 09:55 schreef MCH het volgende:
Simpel toch, eerst de benelux naar Brussel en daar overstappen op de directe trein naar Luxemburg. Eventueel verder reizen in Luxemburg met een ov dagkaart van een paar euro plus een internationale dagkaart fiets.
Nog goedkoper is de 6 km fietsen tussen Eijsden en Vise (vlak) en de bijna 12 km tussen Gouvy en Troisvierges, beetje heuvelachtig. Ook minder gezeik bij boeken.quote:Op vrijdag 13 april 2018 10:13 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Een hoop gedoe om een fiets mee te krijgen: https://www.nsinternation(...)meenemen-in-de-trein
Afgaande hierop was alleen de Intercity Brussel een nog enigszins reële optie, al is het een crime om daar een fietskaart voor te krijgen (moest je naar een loket, waarom niet online???) en op de site van nsinternational kwam deze trein destijds al helemaal niet als optie naar voren.
Het loont de moeite om de IC naar Maastricht te nemen, het boemeltje naar Luik en dan daar een IC naar Luxemburg. Maar die optie krijg ik dan weer niet op de site. Dus moet ik weer aparte kaartjes kopen (fietskaartje uit de machine, zelf reizen op mijn OV-kaart tot Maastricht en online bij NMBS kaartjes voor mijzelf en mijn fiets van Maastricht naar Luxemburg). Is waarschijnlijk wel goedkoper. .
Van Maastricht naar Eijsden zit ik al in de boemel naar Luik, dus dat stukje hoeft niet per fiets. Van Gouvy naar Troisvierges op de fiets is wel een goede tip. Bedankt!quote:Op vrijdag 13 april 2018 10:28 schreef MCH het volgende:
Nog goedkoper is de 6 km fietsen tussen Eijsden en Vise (vlak) en de bijna 12 km tussen Gouvy en Troisvierges, beetje heuvelachtig. Ook minder gezeik bij boeken.
Je kunt kaartjes voor de NMBS ook uit de Belgische automaat in Maastricht halen, er staan er daar twee.quote:Op vrijdag 13 april 2018 10:13 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Een hoop gedoe om een fiets mee te krijgen: https://www.nsinternation(...)meenemen-in-de-trein
Afgaande hierop was alleen de Intercity Brussel een nog enigszins reële optie, al is het een crime om daar een fietskaart voor te krijgen (moest je naar een loket, waarom niet online???) en op de site van nsinternational kwam deze trein destijds al helemaal niet als optie naar voren.
Het loont de moeite om de IC naar Maastricht te nemen, het boemeltje naar Luik en dan daar een IC naar Luxemburg. Maar die optie krijg ik dan weer niet op de site. Dus moet ik weer aparte kaartjes kopen (fietskaartje uit de machine, zelf reizen op mijn OV-kaart tot Maastricht en online bij NMBS kaartjes voor mijzelf en mijn fiets van Maastricht naar Luxemburg). Is waarschijnlijk wel goedkoper. .
Hogesnelheidstreinen kan je uit de zoekresultaten filteren door een vinkje te zetten in het daarvoor bedoelde vakje. Alleen ziet de planner door een foutje de Eurostar en de IC Brussel nog even wel als hogesnelheidstrein....quote:Op vrijdag 13 april 2018 09:49 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik wil geen Thalys of andere hogesnelheidslijn, omdat ik mijn fiets mee wil nemen en voor de Thalys wordt een belachelijk bedrag daarvoor gevraagd. En/of dan moet je hem inpakken. Bij de oude internationale treinen hoefde dat niet, maar vorig jaar kreeg ik de optie van de internationale trein Amsterdam - Brussel dan weer niet.
Prijzen komen tegenwoordig uit hetzelfde systeem en zijn gelijk en door eigen aanbiedingen van nsinternational soms zelfs beter, is mijn ervaring.quote:Op vrijdag 13 april 2018 09:57 schreef J.B. het volgende:
NS Internationaal is sowieso kut, betaalt altijd de hoofdprijs en de service is waardeloos. Beter is om tickets te boeken bij DB (sparpreis) of de NMBS (B-Europe).
Nu loop ik weer tegen het volgende aan: Kan wel op de gewenste datum een kaartje krijgen van Maastricht naar Luik en een kaartje van Luik naar Troisvierges (Lux), maar niet van Maastricht naar Troisvierges.quote:Op vrijdag 13 april 2018 11:14 schreef DutchTrain het volgende:
Hogesnelheidstreinen kan je uit de zoekresultaten filteren door een vinkje te zetten in het daarvoor bedoelde vakje. Alleen ziet de planner door een foutje de Eurostar en de IC Brussel nog even wel als hogesnelheidstrein....
Volgens mij kan je gewoon een ticket in de trein kopen voor het deel van Gouvy naar Luxemburg, kost ¤3 geloof ik. Maar goed, het systeem is inderdaad klote en dat is ook van de problemen van het spoor in Europa.quote:Op vrijdag 13 april 2018 11:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Maastricht naar Gouvy kan dan weer wel, terwijl die trein na Gouvy doorrijdt naar Troisvierges.
Enigszins frustrerend.
Ook fietskaartjes? En ook naar Troisvierges in Luxemburg? Of alleen naar Belgische stations?quote:Op vrijdag 13 april 2018 11:14 schreef J.B. het volgende:
Je kunt kaartjes voor de NMBS ook uit de Belgische automaat in Maastricht halen, er staan er daar twee.
Zover ik weet zijn binnen Luxemburg fietsen gratis, dus daar heb je geen fietskaartje nodig.quote:Op vrijdag 13 april 2018 11:45 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ook fietskaartjes? En ook naar Troisvierges in Luxemburg? Of alleen naar Belgische stations?
Ik bedoelde een personenkaartje naar Troisvierges.quote:Op vrijdag 13 april 2018 11:46 schreef J.B. het volgende:
Zover ik weet zijn binnen Luxemburg fietsen gratis, dus daar heb je geen fietskaartje nodig.
Dan gok ik op de automaten in Maastricht. Online dit proberen te doen is waardeloos. .quote:Op vrijdag 13 april 2018 11:49 schreef J.B. het volgende:
Wacht, nu loopt alles door elkaar
Maastricht automaat: kaartje naar Gouvy + fietskaartje naar Gouvy.
Gouvy naar Troisvierges: kaartje in de trein à 3 euro en geen fietskaartje nodig.
Ow, nou dan ga ik wel fietsen. Of ik bestel alleen dat kaartje online. .quote:Op vrijdag 13 april 2018 11:49 schreef J.B. het volgende:
Nvm, voorwaarden veranderd zie ik. Zit niks anders op dan een los kaartje Gouvy-Troisvierges te kopen. Leve één Europa
Afstappen in Gouvy bespaart je bijna ¤10 (6,50 (voor Gouvy Troisvierges via B-Europe) + 3 van de fietskaart (ipv fietsdagkaart))quote:Op vrijdag 13 april 2018 11:57 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dan gok ik op de automaten in Maastricht. Online dit proberen te doen is waardeloos. .
Volgens de reisplanner heb ik 19 minuten overstaptijd in Maastricht. Moet voldoende zijn om wat kaartjes uit de automaat te trekken. En als ik geen kaartje in de trein kan kopen voor het deel Gouvy - Troisvierges stap ik wel op de fiets. .
Dacht al dat het fietskaartje best duur was geworden. Vorige keer betaalde ik ¤ 5 voor mijn fiets (toen enkele reis van Huy naar Maastricht) en niet ¤ 8.quote:Op vrijdag 13 april 2018 12:01 schreef J.B. het volgende:
Afstappen in Gouvy bespaart je bijna ¤10 (6,50 (voor Gouvy Troisvierges via B-Europe) + 3 van de fietskaart (ipv fietsdagkaart))
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |