abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113851411
De situatie:

Mijn winkel zit op de hoek van een straat en een plein. Het plein loopt smal toe, als een trechter. De panden rechts naast mij, op het plein, verkeren al jaren in erbarmelijke staat. Al jaren is men vanuit de buurt en de lokale overheid aan de eigenaar ( een beruchte vastgoedboer ) aan het trekken om wat met de vier panden te doen. Nu, na jaren, is het dan eindelijk zo ver dat het slikken of stikken is voor de eigenaar; hij moet aan de slag or else.

Allemaal prachtig natuurlijk. Want als die vier panden keurig opgeknapt zijn sluiten de panden van mij en mijn buurman (links naast mij, beiden prachtig opgeknapt) mooi aan bij de rest van de straten en het plein. Dus uiteindelijk wordt het beter. Maarrrrr.... Zoals gezegd loopt het plein nogal smal toe. Als er bij de panden naast mij steigers worden geplaatst is mijn winkel totaal onzichtbaar vanaf het punt waar het wandelend/winkelend publiek langskomt. Kortom, dit gaat me geld kosten, en veel ook, daar ik het vooral moet hebben van de winkelende wandelaar. Als die mij niet ziet, komt 'ie ook niet binnen. Nog los van het stof dat op m'n handel en ruiten terecht komt.

Kan ik voor mijn schade aankloppen bij de eigenaar van de panden naast me? Of is dat een kansloze exercitie? Waarbij overigens nog aangetekend moet worden dat de hele ellende voorkomen had kunnen worden als de eigenaar het reguliere onderhoud gewoon had uitgevoerd. Het is nu echte rin zo'n slechter staat dat de hele boel misschien wel tegen de vlakte moet...
pi_113852140
ik weet het niet qua recht en plichten bij verbouwingen.

Mijn gezond verstand zegt nee, je krijgt hier niets voor. Misschien kan je een deal maken met de buurman dat je een doek kan ophangen aan de steiger, dat achter die steigers nog een heel leuk winkeltje staat.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:07:06 #3
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_113852188
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:06 schreef rood_wit_blauw het volgende:

Mijn gezond verstand zegt nee, je krijgt hier niets voor. Misschien kan je een deal maken met de buurman dat je een doek kan ophangen aan de steiger, dat achter die steigers nog een heel leuk winkeltje staat.
mja, ik weet niet of dat helpt.
ervaring leert dat mensen winkels achter zulke obstakels niet eens binnen zullen lopen
gaat je omzet.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:11:04 #4
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113852346
Als je daar geen oplossing voor hebt ben je maar een pauper-winkelmanager.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_113852385
Kun je niet een reclame spandoek over de gehele lengte van de steigers laten hangen dat jou winkel die kant op zit en wel open is.
pi_113852556
Als er voor die benodigde steigers geen alternatief is, lijkt het me van niet? Die steigers zijn om diverse (arbo-techische) redenen verplicht en nodig bij de uitvoering van die werkzaamheden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113852571
Kan je van de gemeente geen ontheffing krijgen om een aandacht-trekkend reclameding op dat plein te plaatsen gedurende de tijd dat je winkel uit het zicht is?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:16:05 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_113852574
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:07 schreef Mirjam het volgende:

[..]

mja, ik weet niet of dat helpt.
ervaring leert dat mensen winkels achter zulke obstakels niet eens binnen zullen lopen
gaat je omzet.
doe dan een bord met 'wij zijn gewoon open!!!'
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 6 juli 2012 @ 15:19:02 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_113852704
Had je niet een winkelpand moeten kiezen op zo'n onhandige plek...

Had je maar bezwaar moeten aantekenen bij het verlenen van de bouwvergunning

Had je bij de buurman aan moeten dringen dat hij de steigers zo neerzette dat jiuw winkel goed zichtbaar blijft.

Wat je nog kan doen is het ophangen van een grote poster aan de steigers met de mededeling dat jouw winkel nog open is.
So we just called him Fred
pi_113853245
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:19 schreef FredvZ het volgende:

Had je bij de buurman aan moeten dringen dat hij de steigers zo neerzette dat jiuw winkel goed zichtbaar blijft.

Wat je nog kan doen is het ophangen van een grote poster aan de steigers met de mededeling dat jouw winkel nog open is.
Onhandige plek? Hoekpand lijkt me gunstig. En niet iedereen heeft direct geld voor een pand midden in het centrum van Amsterdam. Bouwvergunning? Is die dan gegeven? Houtwerk repareren, omdat t verrot is, daar heb je geen vergunning voor nodig.
Steigers anders zetten? Is die mogelijkheid er?

Poster ophangen aan die steiger is inderdaad een goed idee. TS heeft last van winstderving door overlast. Lijkt me wel dat daar regels voor zijn mbt compensatie.
pi_113853379
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:06 schreef rood_wit_blauw het volgende:

De winkeliers die de dupe zijn van bouwwerkzaamheden ivm de noordzuidlijn worden wel - deels - schadeloos gesteld. Vandaar mijn vraag :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:11 schreef Basp1 het volgende:
Kun je niet een reclame spandoek over de gehele lengte van de steigers laten hangen dat jou winkel die kant op zit en wel open is.
Dat gaat sowieso gebeuren, ja.

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:15 schreef fruityloop het volgende:
Als er voor die benodigde steigers geen alternatief is, lijkt het me van niet? Die steigers zijn om diverse (arbo-techische) redenen verplicht en nodig bij de uitvoering van die werkzaamheden.
Dat die steigers nodig zijn voor de werkzaamheden, begrijp ik. Mijn punt is dat die steigers niet, of iig niet zo lang, nodig waren geweest als hij de panden niet 20 jaar had laten verkrotten. Door zijn nalatigheid zit ik straks met een schadepost die in de vele tienduizenden euro's kan gaan lopen. Vin'k niet zo'n topper ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:19 schreef FredvZ het volgende:

Iemand die het begrijpend lezen nog niet helemaal onder de knie heeft, zou zich in WGR misschien beter iets op de vlakte kunnen houden...
pi_113854726
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:30 schreef jroz het volgende:

[..]

Onhandige plek? Hoekpand lijkt me gunstig. En niet iedereen heeft direct geld voor een pand midden in het centrum van Amsterdam. Bouwvergunning? Is die dan gegeven? Houtwerk repareren, omdat t verrot is, daar heb je geen vergunning voor nodig.
Steigers anders zetten? Is die mogelijkheid er?

Poster ophangen aan die steiger is inderdaad een goed idee. TS heeft last van winstderving door overlast. Lijkt me wel dat daar regels voor zijn mbt compensatie.
De plek is inderdaad - afgezien van de paar lelijke panden rechts naast me, ideaal. Ik zit middenin een up and coming winkelzone in een toeristisch gebied, tegen het centrum aan. Verder is het hier verre van goedkoop. Voor 39 vierkante meter betaal ik 1600 euro per maand en dat is zo laag omdat ik het huurde in minder dan casco staat. Heb er zelf een vloer in gegoten, groepenkast aangelegd, muren laten stucadoren, toiletgroep gebouwd enzovoort.

Bouwvergunning is inderdaad niet aan de orde omdat de gemeente ingrijpt. Daar valt dus niet tegen te protesteren. Bovendien wil ik dat ook helemaal niet, omdat de boel uiteindelijk toch opgeknapt moet worden. Als er nu niets gebeurt, moeten die vier panden straks tegen de vlakte en dan ben ik nog veel verder van huis. Dan krijg ik te maken met scheuren, verzakkingen en wat dies meer zij.

Om alles even terug te brengen naar de essentie: Eigenaar van de panden naast mij is nalatig in onderhoud. Daardoor moet er nu veel meer gedaan worden dan aanvankelijk nodig. Door nalatigheid van eigenaar buurpanden lijd ik straks schade. Ligt daar juridische ruimte om de eigenaar van de panden - al is het maar ten dele - aansprakelijk te stellen voor mijn schade?
pi_113855402
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:32 schreef IntensiveGary het volgende:

Dat die steigers nodig zijn voor de werkzaamheden, begrijp ik. Mijn punt is dat die steigers niet, of iig niet zo lang, nodig waren geweest als hij de panden niet 20 jaar had laten verkrotten. Door zijn nalatigheid zit ik straks met een schadepost die in de vele tienduizenden euro's kan gaan lopen. Vin'k niet zo'n topper ;)

Tsja, een valide tegenargument is dan waarom je je er 20 jaar lang niks over hebt gezegd. ;) Als je dit al jaaaren aan zag komen, had je het toch aan kunnen kaarten bij de welstandscommissie, bouw- en woningtoezicht, en zo verder..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_113855731
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 16:13 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Tsja, een valide tegenargument is dan waarom je je er 20 jaar lang niks over hebt gezegd. ;) Als je dit al jaaaren aan zag komen, had je het toch aan kunnen kaarten bij de welstandscommissie, bouw- en woningtoezicht, en zo verder..
Allereerst: ik zit er nog geen twintig jaar in :+

Verder loopt dit dossier al een tijd. Al jaren wordt de eigenaar aangesproken door de instanties en de buurt. Aanzeggingen, dwangsommen, alle trucs zijn al uit de kast gehaald en mochten niet baten. Klacht op klacht is er gestapeld en net op het moment dat iedereen dacht dat er niets meer zou gaan gebeuren ( Heb hier nota bene al potten verf staan omdat ik de gevels dan in godsnaam zelf wel ging schilderen. Bouwtechnisch maakt dat weinig uit, uiteraard. Maar voor het oog is het dan weer even netjes ;) ), grijpt men hard in. As we speak wordt het pand direct naast me gestut. Ergens hoop ik dat de eigenaar het nog even weet te rekken tot begin volgend jaar zodat ik de tijd heb om wat vet op de botten te kweken. In mijn branche loopt de stille tijd van februari tot ongeveer mei. Dus als hij in die periode volgend jaar aan de slag gaat, zeil ik er misschien redelijk doorheen.
pi_113859589
En wat ze de eigenaar toe je hem vroeg hoe hij het in gedachten had?
pi_113859789
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:43 schreef Tha_Duck het volgende:
En wat ze de eigenaar toe je hem vroeg hoe hij het in gedachten had?
Dat ik moest storneren.
pi_113866014
quote:
Op vrijdag 6 juli 2012 17:49 schreef IntensiveGary het volgende:
Dat ik moest storneren.
Jouw buurman is Kapt. Ruigbaard ? 11.gif

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2012 20:36:15 ]
pi_113875821
Zet ergens een groot bord neer met '... % korting wegens verbouwing'. Wanneer je het woord korting/sale gebruikt zien klanten het opeens wel :P
pi_113884101
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:49 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dat ik moest storneren.
:Z
  zaterdag 7 juli 2012 @ 10:17:44 #20
107521 Furia
snoopy weer
pi_113884615
Maar heeft die buurman eigenlijk überhaupt al aanstalten gemaakt om steigers neer te zetten, of is dit een als-als-als-verhaal? Voor hetzelfde geld wacht hij gewoon op de 'or else' en maak je je druk om niets.
pi_113885270
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:33 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Jouw buurman is Kapt. Ruigbaard ? [ afbeelding ]
_O-
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_113891929
Wat voor winkel heb je dan?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')