abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:17:56 #1
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_113845139
quote:
HELSINKI - Finland zal eerder overwegen uit de eurozone te stappen dan te betalen voor de schulden van andere landen.

Dat zei de Finse minister van Financiën Jutta Urpilainen vrijdag in een interview met de Finse zakenkrant Kauppalehti.

''Finland is een toegewijd lid van de eurozone en we denken dat de euro belangrijk is voor Finland'', stelde Urpilainen. ''Maar we houden niet ten koste van alles vast aan de euro en we zijn op alle scenario's voorbereid.''

'Niet bereid'

De minister benadrukte dat ze niets ziet in verdere Europese integratie, als dat betekent dat landen samen verantwoordelijk worden voor hun schulden. ''Collectieve verantwoordelijkheid voor de schulden, het economisch beleid en de risico's van andere landen, daar moeten we niet toe bereid zijn.''
http://www.nu.nl/economie(...)n-euro-verlaten.html

hulde aan de Finnen echter het begint een beetje de omgekeerde wereld te worden, in plaats van dat de pauper landen als Griekenland en Spanje er uit gaan gaan alle landen die wel degelijk economisch beleid voeren er uit.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_113845174
Als er 1 schaap over de dam is....
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113845316
Hoop dat ze het doen, misschien dat er dan eindelijk wat gebeurd en dat er meer landen zijn die de stap toch maar nemen.

Je kunt best een sterke euro maken, maar dan moet je dat doen met alleen de sterke landen.
Dus Spanje en Griekenland (en nog een paar) er gewoon uitkicken en ze het lekker zelf uit laten zoeken.
Helaas zie ik dat niet gebeuren, dus dan maar de euro zwak maken door sterkere landen die er zelf uit stappen.

Go Suomi!
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:23:20 #4
369415 Bendoe
-|||----------|||-
pi_113845318
Hopen dat Finland gewoon schijt heeft en het doet _O_
Op vrijdag 24 augustus 2012 21:25 schreef LittleBrownie het volgende:
Boks van Bendoe _O_
pi_113845613
Daarom een speciale bond tussen de Noordelijke Eurolanden met eigen valuta en alles ten zuiden daarvan ook eigen.
pi_113845691
Goed het was geen al te best boek, maar hij zat er toch aardig in de buurt qua data http://spannings.blogspot(...)memorandum-1996.html
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113846046
Er is inderdaad een punt, maar niet goed voor ons, als Euroland. Je moet niet willen zeggen dat mensen maar weg moeten.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:45:26 #8
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_113846222
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:41 schreef Tamashii het volgende:
Er is inderdaad een punt, maar niet goed voor ons, als Euroland. Je moet niet willen zeggen dat mensen maar weg moeten.
het gaat zo toch niet verder, we gaan richting een transferunie en dat is echt het laatste wat ik wil, dan nog liever oorlog.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_113846287
quote:
Als Finland eruit stapt, stapt de rest er ook als een speer uit. 100%. Want niemand heeft zin om met een nog kleinere groep voor de Zuidelijke landen te gaan betalen.
pi_113846369
quote:
Tuurlijk moeten we dat zeggen. Wij tolereren geen uitvreters.
pi_113847067
zou wel leuk ziijn, als er een groep zich losmaakt, inclusief nederland. kunnen we overnieuw beginnen zonder al die onzin.
pi_113848768
DO IT! Dan kan Nederland er meteen achteraan _O_ _O_ *O* .
pi_113848791
Eindelijk iemand die het snapt.
pi_113848826
Finland eruit, Nederland eruit, Duitsland eruit, en dan lekker die kut arrogante Fransen, Italianen, Spanjaarden, Grieken en Portugezen laten verrekken. Heerlijk.

Volgens mij kwam ik net klaar in mijn broekje hier.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2012 13:52:03 ]
  vrijdag 6 juli 2012 @ 14:49:56 #15
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113851399
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:51 schreef Scorpie het volgende:
Finland eruit, Nederland eruit, Duitsland eruit, en dan lekker die kut arrogante Fransen, Italianen, Spanjaarden, Grieken en Portugezen laten verrekken. Heerlijk.

Volgens mij kwam ik net klaar in mijn broekje hier.
Klinkt leuk, maar hoe moeten we dan geld van de burger naar de falende banken doorschuiven? Nu leidt dat racisme (luie Grieken etc) lekker af van wat er echt aan de hand is.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_113851473
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 14:49 schreef Viajero het volgende:

[..]

Klinkt leuk, maar hoe moeten we dan geld van de burger naar de falende banken doorschuiven? Nu leidt dat racisme (luie Grieken etc) lekker af van wat er echt aan de hand is.
Het is niet racisme, het is economische discriminatie. En terecht.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 14:55:35 #17
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113851669
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 14:51 schreef Fokboer het volgende:

[..]

Het is niet racisme, het is economische discriminatie. En terecht.
Waarom terecht? We betalen Noord Europese banken voor hun roekeloze uitleengedrag, er gaat echt geen geld naar het zuiden hoor. Daar wordt nog harder bezuinigd dan hier.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_113853208
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 12:23 schreef Bendoe het volgende:
Hopen dat Finland gewoon schijt heeft en het doet _O_
Volgens De Jager niet. Heeft nog met zijn Finse collega's gesproken.
De euro en de EU hadden er nooit mogen komen, maar die zijn er dus duidelijk gekomen om er een politieke slag uit te slaan (om zeteltjes binnen te halen, dus macht), want het gaat er almaar over.
Misschien is het het beste om voorlopig de euro en EU in stand te houden om zo weer nationalisme te voorkomen. De EU zelf is een soft imperium, het heeft geen absolute macht over de landen, pas als bevolkingen hun 'eigen' regeringen die zetelaantallen gaan 'geven' (worden in politieke val gelokt door de propaganda en doorlopende EU, euro, economische problemen)
pi_113854201
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 15:29 schreef Synthercell het volgende:

[..]

Volgens De Jager niet. Heeft nog met zijn Finse collega's gesproken.
De euro en de EU hadden er nooit mogen komen, maar die zijn er dus duidelijk gekomen om er een politieke slag uit te slaan (om zeteltjes binnen te halen, dus macht), want het gaat er almaar over.
Misschien is het het beste om voorlopig de euro en EU in stand te houden om zo weer nationalisme te voorkomen. De EU zelf is een soft imperium, het heeft geen absolute macht over de landen, pas als bevolkingen hun 'eigen' regeringen die zetelaantallen gaan 'geven' (worden in politieke val gelokt door de propaganda en doorlopende EU, euro, economische problemen)
Het Europees Parlement wordt direct door de burgers gekozen. Zelf zou ik echter een versie voorstaan waar er Europese partijen zijn, in plaats van landelijke partijen, die dan een Europese regering. De functies van de Europese Commissie worden dan van het Europees Parlement, die van het huidige EP van een op te richten Europese Senaat en de functies van de Raad van Europa van de te vormen regering.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 17:06:14 #20
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_113858080
Ze begrepen niet dat toen de euro werd ingevoerd die gezamenlijke verantwoordelijkheid voor schulden al begon?
pi_113859748
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 17:06 schreef TweeGrolsch het volgende:
Ze begrepen niet dat toen de euro werd ingevoerd die gezamenlijke verantwoordelijkheid voor schulden al begon?
Die Fin begrijpt er geen moer van. De eurocrisis is juist hét argument voor verregaande politieke integratie, zodat het niet weer voorkomt dat het wanbeleid van een paar landen de hele unie dupeert. Als het gaat zoals Finland het wil zal de EU achter de feiten aan blijven lopen omdat ze te weinig macht heeft om in te grijpen als het misgaat.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_113861279
Doen, word een stormloop-verlating van Europese landen.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_113861455
Spaarders in de knoflooklanden gaan al hun spaargeld bij NoordEuropeesche banken onderbrengen
(dat gebeurt nu al), hierdoor wordt het een self fullfilling profecy.
De kleine knoflook banken, die niet internationaal zijn, gaan failliet.

De omzetting moet dan in 1 weekend plaats vinden, dat kan makkelijk voor de girale tegoeden, maar hoe doe je dat voor de biljetten en munten?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_113861485
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 18:36 schreef Zenato het volgende:
Doen, word een stormloop-verlating van Europese landen.
Jaja, want Duitsland gaat een economische krimp van pakweg 10% juichend tegemoet?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 18:49:21 #25
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_113861661
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 13:51 schreef Scorpie het volgende:
Ik wou dat mijn wereld zo simpel was. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')