Vakantiedagen verkopen is duurkoop?quote:
Wat ik er van begrepen heb, is de waarde van een vakantiedag is lager dan die van een werkdag. Een vakantiedag verkopen is oa belastingtechnisch (wat ik er van begrepen heb dus he) duur.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vakantiedagen verkopen is duurkoop?
Extra heffing enzo.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vakantiedagen verkopen is duurkoop?
Bullshit enzo.quote:
Dat wordt allemaal bij het doen van je belastingaangiften weer recht getrokken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:53 schreef BrandX het volgende:
[..]
Wat ik er van begrepen heb, is de waarde van een vakantiedag is lager dan die van een werkdag. Een vakantiedag verkopen is oa belastingtechnisch (wat ik er van begrepen heb dus he) duur.
Als ik een dag koop, dan kost dat me meer dan wat ik er voor terugkrijg als ik er een verkoop.
geen idee meer hoe dat precies zit, mede omdat het mij ook eigenlijk niet boeit
Ik neem gewoon dagen op, en wat ik aan het eind van het jaar over heb verkoop ik gewoon, omdat het kanLekker extra zakcentje.
Niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:54 schreef muhahaha het volgende:
Vakantie-dagen worden naar mijn weten met +/- 50% belast, dat is meer dan een reguliere dag.
quote:Op zondag 18 september 2005 01:05 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik betaal veel meer belasting over mijn vakantiegeld! Dat kan toch niet?
Nee en dat is ook niet zo. Wél is het zo dat je werkgever waarschijnlijk een “bijzonder tarief” toepast op je vakantiegeld. Dat kan betekenen dat je werkgever in plaats van je gebruikelijke 32% (voorbeeld) 42% berekent. Dan houdt je werkgever inderdaad meer belasting/premies in van je vakantiegeld. Wanneer je aangifte gaat doen, wordt er geen onderscheid gemaakt tussen vakantiegeld of je gewone loon.
Je vakantiegeld wordt, samen met je normale maandelijkse loon opgeteld en over dat bedrag zul je worden afgerekend volgens de bekende belastingschijven.
Blijkt dan dat je werkgever teveel aan premies/belastingen heeft ingehouden (oftewel: voorgeschoten), dan ontvang je dat terug.
Uiteindelijk betaal je dus niet méér belasting over je vakantiegeld.
Overigens is het bovenstaande ook van toepassing op vakantiedagen die na afloop van een dienstverband of tijdens het dienstverband als bovenmatige dagen worden uitbetaald.
quote:
quote:Je vakantiegeld wordt, samen met je normale maandelijkse loon opgeteld en over dat bedrag zul je worden afgerekend volgens de bekende belastingschijven.
Blijkt dan dat je werkgever teveel aan premies/belastingen heeft ingehouden (oftewel: voorgeschoten), dan ontvang je dat terug.
Lul nou gewoon geen onzin als je er geen verstand van hebtquote:
Leg dan uit hoe het wel zit ipv alleen komen gallebakken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:34 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Lul nou gewoon geen onzin als je er geen verstand van hebt
Of lees het topic even rustig door onder het genot vanquote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:42 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Leg dan uit hoe het wel zit ipv alleen komen gallebakken.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Of lees het topic even rustig door onder het genot van![]()
De uitleg staat er al een paar keer.
quote:Je vakantiegeld wordt, samen met je normale maandelijkse loon opgeteld en over dat bedrag zul je worden afgerekend volgens de bekende belastingschijven.
Overigens is het bovenstaande ook van toepassing op vakantiedagen die na afloop van een dienstverband of tijdens het dienstverband als bovenmatige dagen worden uitbetaald.
Ik niet. Het salaris ligt nogal wat hoger dan de gemiddelde salarisadministrateur verdientquote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:56 schreef CutCake het volgende:
Ik vind dit maar een vreemde vraag voor iemand die blijkbaar slim genoeg is om een salaris van 4k op te strijken...
Pensioenpremie is netto, niet bruto.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:32 schreef lichtknopje het volgende:
Van die 8% pensioenpremie zou de werkgever dan toch 2/3 moeten betalen en ikzelf 1/3? Zou dan inhouden dat ik van de Euro 320.00 pensioenpremie Euro 106.00 betaal -> Euro 4000 - Euro 106.00 = Euro 3894.00
Veel meer vragen dat de Euro 4200.00 zit er niet in. Ik merk aan de signalen dat er niet veel meer rek in zit.
aan een gemiddelde heb je niks. Je wilt vergelijken, dus je wilt concreet van je mogelijk nieuwe werkgever weten wat de precieze premie zal worden als je daar in dienst treed. Pas dan kun je een goede vergelijking maken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 10:39 schreef lichtknopje het volgende:
Ik hoorde dat er in Nederland gemiddeld 8% bruto pernioenspremie geheven wordt. Komt in mijn nieuwe situtatie dus uit op een pensioenpremie van Euro 320.00 bruto.
Nee hoor, ingehouden pensioenpremie vermindert zowel het loon SV, loon ZVW als het loon LH. Bruto dusquote:
Grondslag is bruto ja, in mindering netto..quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Nee hoor, ingehouden pensioenpremie vermindert zowel het loon SV, loon ZVW als het loon LH. Bruto dus
En je bron is?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:32 schreef GJonline het volgende:
[..]
Grondslag is bruto ja, in mindering netto..
Zolang ts er rekening mee houdt dat het bedrag wat zij of hij aan Pensioenpremie betaalt een uiteindelijk netto bedrag is, is het toch goed! Doeiquote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:55 schreef sanger het volgende:
[..]
En je bron is?
Het leidt tot en vermindering van je nettoloon ja, net als alle andere bruto inhoudingen. De inhouding zelf mag echter bruto. Zie o.a. hoofdstuk 7, blz 66 e.v. van het handboek Loonheffingen van de Belastingdienst.
als ik niet mobiel had gezeten dan had ik je zelfs de link gegeven.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:05 schreef GJonline het volgende:
[..]
Zolang ts er rekening mee houdt dat het bedrag wat zij of hij aan Pensioenpremie betaalt een uiteindelijk netto bedrag is, is het toch goed! Doei
-laat maarquote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:16 schreef sanger het volgende:
[..]
Net zo goed dat TS er rekening mee houdt dat hij uiteindelijk en nettobedrag aan salaris ontvangt inderdaad.....
Een pensioenpremie van ¤100 kost je netto geen ¤100 maar (uitgaande van 42% belastingtarief) ¤58.
Ik begrijp je niet. Heb je een toelichting?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 23:35 schreef Piger het volgende:
8% pensioenpremie zou kunnen, maar dat is wss over je salaris - franchise.
ja, das ook zoiets, wat bieden ze je in zake het contract zelf en wat heb je nu? Realiseer je dat je bij overstappen een risico neemt vwb je ww vangnetje.quote:Op maandag 9 juli 2012 09:38 schreef matthijst het volgende:
Salaris is ook niet alles
Zou meer kijken naar welk werk je leuker lijkt.
En tegenwoordig: krijg je meteen een vast contract, of...?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |