abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113826692
Keuken is 2.54 X 4.28m. Het idee is om een kleine bar met krukjes te plaatsen bij het grote raam
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening, waar zouden jullie voor gaan? Of zouden jullie wellicht een andere indeling adviseren?

pi_113827685
Die tweede indeling hebben wij ongeveer en dat is sowieso klote. Ik zou nr 3 kiezen; spoelbak onder het raam en naast je kookplaat voldoende aflegruimte.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:37:20 #3
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_113830534
Tsja, moeilijk. Ik ga dit topic eens even volgen omdat ik wellicht in de toekomst met hetzelfde vraagstuk te maken ga krijgen...

Eerlijk gezegd lijkt mij indeling #1 het 'handigst'.
#2 valt wat mij betreft af omdat ik enorm de pest heb aan kookeilanden - continu van je kookinrichting met je pannen moeten oversteken naar je wasbak vind ik niet zo heel erg handig (tsja het is mode, maar wát een sta-in-de-weg doorgaans! alleen overwegen als je echt een enorme keuken hebt of een grote open keuken-ruimte).
Wat #3 betreft... sta je als je daar bezig bent niet op een enorm kleine ruimte te werken? Als je met z'n tweeën aan de slag wilt, kun je dan nog wel lekker werken zonder elkaar continu in de weg te lopen?
Ik zou neigen naar indeling #1. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door HetKlusKonijn op 05-07-2012 23:48:30 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_113830921
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Tsja, moeilijk. Ik ga dit topic eens even volgen omdat ik wellicht in de toekomst met hetzelfde vraagstuk te maken ga krijgen...

Eerlijk gezegd lijkt mij indeling #1 het 'handigst'.
#2 valt wat mij betreft af omdat ik enorm de pest heb aan kookeilanden - continu van je kookinrichting met je pannen moeten oversteken naar je wasbak vind ik niet zo heel erg handig(tsja het is mode, maar wát een sta-in-de-weg doorgaans! alleen overwegen als je echt een enorme keuken hebt of een grote open keuken-ruimte).
Wat #3 betreft... sta je als je daar bezig bent niet op een enorm kleine ruimte te werken? Als je met z'n tweeën aan de slag wilt, kun je dan nog wel lekker werken zonder elkaar continu in de weg te lopen?
Ik zou neigen naar indeling #1. :)
#1 is qua oppervlakte net zo groot al #3 zonder dat plankje voor een kruk. ik zou dan doen #3 zonder dat plankje en daar gewoon ladenkastje maken. Imo is dat samen in de keuken iets doen overrated net als kookeilanden, nu hip schijnbaar. Maar wat mijn betreft een gruwel.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_113831502
Ter aanvulling.

De ruimte bij #3, van werkblad spoelbak tot oven is 1.20m
De doorloop 0,75m
Is dit voldoende denken jullie?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 00:03:23 #6
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_113832096
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:52 schreef jasonnas het volgende:
Ter aanvulling.

De ruimte bij #3, van werkblad spoelbak tot oven is 1.20m
De doorloop 0,75m
Is dit voldoende denken jullie?
Tsja, hangt een beetje ervan af. Woon je alleen of samen?
Houden jullie ervan om samen in de keuken bezig te zijn?
Als niet dan moet dat voldoende zijn, anders is het wellicht een beetje krap.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_113832804
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 00:03 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Tsja, hangt een beetje ervan af. Woon je alleen of samen?
Houden jullie ervan om samen in de keuken bezig te zijn?
Als niet dan moet dat voldoende zijn, anders is het wellicht een beetje krap.
Idd alleen is dat prima te doen. Met zijn tweeen een beetje aan de krappe kant al helemaal met dat plankje wat je daar hebt.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_114036878
Uiteindelijk heb ik gekozen voor #1. Met deze optie houd ik de meeste ruimte over, zoals jullie hierboven ook al meldde. Het wordt een hoogglans grijze keuken met een hoogglans wit keukenblad.

De keuken koop ik bij Ikea.

Koelkast, Inductieplaat en Afzuigkap bij Ikea. Vaatwasser en Combi-oven waarschijnlijk elders. Voor deze laatste twee zoek ik een gerenomeerder merk zoals bv Bosch of Siemens. Of deze laatste twee toch ook bij Ikea kopen (?)
Wat zijn jullie ervaringen met Ikea inbouw apparatuur?
pi_114036968
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:28 schreef jasonnas het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met Ikea inbouw apparatuur?
Als dat Whirlpool met een IKEA stempel is, zou ik er met een grote boog omheen lopen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_114044806
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:30 schreef blomke het volgende:
Als dat Whirlpool met een IKEA stempel is, zou ik er met een grote boog omheen lopen.
Kun je dan ook uitleggen wat er mis zou zijn volgens jou met een inductieplaat of combi-oven van IKEA (c.q. Whirlpool)?

Vast niet.

Van de koelkasten/vriezers en vaatwassers weet ik het niet, maar de inductieplaten en combi-ovens ken ik van binnen en van buiten. Die van Siemens en Bosch ook. Die laatste 2 krijg je op dat gebied dan ook mijn huis niet in.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_114049678
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 00:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Vast niet.
Inderdaad niet nee. Maar het witgoed dat ik van Whirlppol heb opengemaakt (vanwege kapotte slangetjes e.d.) zag er zo rammelig en amateuristisch uit, dan ik me verbaasde dat het nog zo lang had gewerkt. Het is van het dunste materiaal, de makkelijkste verbindingen en de afgeraffelde soort.
pi_114054354
Een waarschuwing; de koelkast van IKEA die ik heb is in gebruik heel erg ruk. De 'groentela' is niet echt een groentela maar bestaat uit twee bakken onder de onderste glazen plank. Wil je iets in die bakken doen of eruit halen dan moet dus eerst die plank leeg, plank omhoogkantelen en dan de bakken er vanonder wurmen. Echt waardeloos. Had ik nooit verwacht van IKEA.
De vaatwasser en combimagnetron zijn daarentegen prima.
  woensdag 11 juli 2012 @ 12:08:15 #13
378669 Piecherry
There's no place like hom
pi_114054792
Ja nummer drie, zo hebben wij het ook ongeveer alleen dan niet in een U. Wij hebben naast de spoelbak nog een stukje aanrecht en daar dan de koelkast. Je wilt in ieder geval genoeg ruimte naast je kookplaat :)
pi_114077156
quote:
17s.gif Op woensdag 11 juli 2012 09:23 schreef blomke het volgende:
Inderdaad niet nee. Maar het witgoed dat ik van Whirlppol heb opengemaakt (vanwege kapotte slangetjes e.d.) zag er zo rammelig en amateuristisch uit, dan ik me verbaasde dat het nog zo lang had gewerkt. Het is van het dunste materiaal, de makkelijkste verbindingen en de afgeraffelde soort.
Een apparaat met veel bewegende delen (vaatwasser, wasmachine) zou ik ook niet willen van Whirlpool. Koelkast/vriezer weet ik simpelweg niet (behalve dan dat de 'Amerikaanse' koelkast-uitvoeringen wat problemen met de elektronica hebben en de fans een teringherrie (schijnen) te maken.)

Maar qua magnetrons/combi-ovens en kookplaten is er niks mis mee. Integendeel.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_114079846
Zowel in oude als nieuwe keuken een combimagnetron van Whirlpool. Bevalt zeer goed en zijn niet al te duur (daarom opnieuw voor dit merk gekozen).

Vaatwasser etc van andere merken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')