Hoe ziet het er in detail uit? Rente etc.?quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:58 schreef novusordoseclorum het volgende:
Benodigde hypotheek: 115.000 euro
inclusief alle polissen en verzekeringen betaal ik per maand netto 486 euro aan de bank.
(annuitaire hypotheek)
weet je het zekerquote:Voordeel is wel: werk betaalt mijn auto. Zowel werk als privé mag ik oneindig rijden en ik betaal geen cent aan onderhoud, belasting, verzekering, leasekosten of wat dan ook.
Ehm... Ik heb ook een huis gekocht, 3 jaar geleden... Net zo duur en netto 470 kwijt...quote:Op donderdag 5 juli 2012 20:58 schreef novusordoseclorum het volgende:
Beste allen,
ik heb vorige week een woning gekocht. (nieuwbouw, 80 m2)
Benodigde hypotheek: 115.000 euro
inclusief alle polissen en verzekeringen betaal ik per maand netto 486 euro aan de bank.
(annuitaire hypotheek)
Ik hark netto per maand 1.350 euro binnen.
Voordeel is wel: werk betaalt mijn auto. Zowel werk als privé mag ik oneindig rijden en ik betaal geen cent aan onderhoud, belasting, verzekering, leasekosten of wat dan ook.
Woning is pas volgende week af.
Mijn concrete vraag is: kan ik hier normaal van rondkomen?
Ik bewoon het huis alleen.
Of moet ik met deze cijfers op een houtje gaan bijten?
Ik had nogal haast met uit huis gaan en dit was het beste wat ik krijgen kon...
Dat lijkt me echt zeer sterk en ik geloof dat dit gewoon van jouw loon wordt ingehoudenquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:58 schreef novusordoseclorum het volgende:
Voordeel is wel: werk betaalt mijn auto. Zowel werk als privé mag ik oneindig rijden en ik betaal geen cent aan onderhoud, belasting, verzekering, leasekosten of wat dan ook.
Inderdaad een vreemde volgordequote:Op donderdag 5 juli 2012 21:01 schreef Chanty het volgende:
Je koopt een huis en gaat daarna bedenken of je het wel kunt betalen???
Hij betaalt er gewoon bijtelling over, maar het lease bedrag, etc is dus al er vanaf getrokken. Wat hij bedoelt is dat er geen extra reiskosten meer bij komen waarheen dan ook.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:17 schreef StM het volgende:
Je loon ligt 100 euro hoger als het minimum loon, ik gok dus wel dat er voor die auto het een en ander afgaat
Geen gek gevoel. Maar de bank verstrekt gewoon de hypotheek die jij wenst?quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:35 schreef novusordoseclorum het volgende:
Ik ben naar een onafhankelijk financieel adviesbureau gegaan van te voren, maar mijn onderbuikgevoel vertelde me dat het allemaal kolder was...
Dan moet je niet zo onzeker zijnquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:17 schreef novusordoseclorum het volgende:
De bank was niet erg lastig met het verstrekken van de hypotheek zoals ik die wilde hebben.
Ik heb een vast contract bij een stabiele werkgever, goede diploma's op zak en in tegenstelling tot de gammele indruk die ik in mijn openingspost heb gewekt mezelf ook zeer grondig voorbereid... Het is meer de onzekerheid...
misschien onrealistische angsten als bijvoorbeeld een spontane brief van de gemeente met:
"deurklinkbelasting. Per direct 1500 euro overmaken". (you know what I mean...)
Puur het feit dat de bank akkoord is zou ook al veel moeten zeggen, en ik heb in mijn hele leven nooit rood gestaan en heb een tamelijk sobere lifestyle.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |