Nooit een fan geweest van de Arabische lente in Mali eigenlijk. Jij wel?quote:Op zondag 23 december 2012 20:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Daar was jij toch zo'n fan van?
Dat dat toch nooit gebeurt mag ik hopen...quote:Op zondag 23 december 2012 19:22 schreef fratsman het volgende:
Als het in Egypte zo doorgaat zie ik het daar ook nog wel gebeuren...
Dat zeg ik al tijden, de mullahs daar willen dat ook, net als de budda in afganistanquote:Op zondag 23 december 2012 19:22 schreef fratsman het volgende:
Als het in Egypte zo doorgaat zie ik het daar ook nog wel gebeuren...
Meteen ingrijpen dan, als het zo ver is.quote:Op zondag 23 december 2012 22:49 schreef NightH4wk het volgende:
Radical Salafi Muslim Leader Murgan Salem Al-Gohary Urges Destruction Of 'Idolatrous' Sphinx And Pyramids
De sfinx gaat er binnenkort wel aan idd. De piramides worden wat lastiger, heb je meer springstof nodig.
Hoezo is er niks religieus aan de piramides? Dat zijn natuurlijk overblijfselen uit veel oudere historische betekenisvollere religies dan die slappe Abrahamistische aftreksels waar we het tegenwoordig mee moeten stellen.quote:Op zondag 23 december 2012 23:01 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Meteen ingrijpen dan, als het zo ver is.
Aan die piramides zit niks religieus aan toch, wat die moslims wel denken.
Ja, ik bedoel dat de piramides niet aanbeden worden zeg maar.quote:Op zondag 23 december 2012 23:04 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hoezo is er niks religieus aan de piramides? Dat zijn natuurlijk overblijfselen uit veel oudere historische betekenisvollere religies dan die slappe Abrahamistische aftreksels waar we het tegenwoordig mee moeten stellen.
Vast wel. Er zijn zat zweeftypes die die dingen zien als portal naar een andere spirituele dimensie. En ik had begrepen dat er ook zelfs moslims zijn die dat een beetje als backup religie beschouwen. Ik snap best wel die penisnijd van die extremisten.quote:Op zondag 23 december 2012 23:10 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ja, ik bedoel dat de piramides niet aanbeden worden zeg maar.
Ik zal die extremisten nooit begrijpen.quote:Op zondag 23 december 2012 23:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Vast wel. Er zijn zat zweeftypes die die dingen zien als portal naar een andere spirituele dimensie. En ik had begrepen dat er ook zelfs moslims zijn die dat een beetje als backup religie beschouwen. Ik snap best wel die penisnijd van die extremisten.
omdat niemand zich interesseert voor mali.. bosnie is 1 dag rijden hier vandaan.quote:Op dinsdag 25 december 2012 22:28 schreef LXIV het volgende:
Grappig dat dit zo marginaal in het nieuws komt. Wanneer de Serven in Bosnië iets 'cultureels' sloopten dan stonden de kranten er vol van.
Nooit? Waarom zou een moslim dat willen slopen?quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:05 schreef YuckFou het volgende:
Hoe lang zal t duren voor ze dat zwarte ding in Mekka willen slopen?
Als het westen daar ingrijpt zijn we imperialisten en heb je pas echt weerstand.quote:Op dinsdag 25 december 2012 22:30 schreef Madame_Paon het volgende:
Waarom is er nog steeds niet ingegrepen?
Wat mij betreft mogen die idioten allemaal [iets wat ik niet mag zeggen op FOK!].
Waarom ingrijpen dan? Omdat die idioten hun gebouwen kapot maken? Toen de taliban dat in Afghanistan deed in de jaren '90 werd er ook niet ingegrepen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 22:30 schreef Madame_Paon het volgende:
Waarom is er nog steeds niet ingegrepen?
Wat mij betreft mogen die idioten allemaal [iets wat ik niet mag zeggen op FOK!].
quote:Frankrijk klaar voor interventie Mali
President Hollande heeft gezegd dat Frankrijk klaarstaat om de rebellen in Mali een halt toe te roepen. De militanten in Mali, die banden hebben met al-Qaida, hebben het noorden van het land in handen en zijn een opmars naar het zuiden van het land begonnen.
Hollande zei dat president Traoré van Mali de hulp van Frankrijk heeft ingeroepen om de rebellen te stoppen. In een toespraak tot Franse diplomaten zei Hollande dat hij Mali te hulp wil komen. Gisteren nam de VN-Veiligheidsraad een resolutie aan die internationaal ingrijpen mogelijk maakt.
Volgens de Franse president dreigt de ontwrichting van de hele regio in Noord-Afrika door de islamitische rebellen in Mali en is het voortbestaan van het land zelf in gevaar. Mali was vroeger een Franse kolonie en werd in 1960 onafhankelijk.
NOS-correspondent Koert Lindijer meldt op basis van ooggetuigen dat Frankrijk gisteren al troepen en wapens naar Mali heeft gestuurd. De eerste vliegtuigen met militairen zouden gisteravond in de hoofdstad Bamako zijn geland.
De islamitische rebellen bedreigen nu de stad Mopti, met 100.000 inwoners. Als die valt, is de weg naar Bamako open.
Dat lijkt me wel, die hebben veel ervaring in de woestijn.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:06 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Zetten ze daar het legioen voor in ja?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |