abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:13:09 #1
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_113815547
Wat denken jullie? Zal copyright in de toekomst verdwijnen? Het lijkt mij eigenlijk logisch.

Door het internet is het nu extreem makkelijk informatie te kopiëren: alles is op elkaar aan te sluiten en perfecte kopieën worden in een handomdraai gemaakt.

Dat betekent dat data steeds waardelozer wordt, want je kan het, in plaats van te kopen, ook gewoon gratis kopiëren.

Dus misschien is het dom om überhaupt nog aan het copyright vast te houden. Laat mensen maar lekker kopiëren wat ze willen. Geld verdienen doe je maar op een andere manier.

Wat vinden jullie? Goed idee, of is eigendomsrecht op informatie je heilig?
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_113815743
Het zal blijven bestaan, maar de wetgeving zal soepeler worden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:00:25 #3
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_113817080
Zonder copyrights geen innovatie voor nieuwe producten...
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_113818137
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 18:13 schreef ludicrous_monk het volgende:
Wat denken jullie? Zal copyright in de toekomst verdwijnen? Het lijkt mij eigenlijk logisch.

Door het internet is het nu extreem makkelijk informatie te kopiëren: alles is op elkaar aan te sluiten en perfecte kopieën worden in een handomdraai gemaakt.

Dat betekent dat data steeds waardelozer wordt, want je kan het, in plaats van te kopen, ook gewoon gratis kopiëren.

Dus misschien is het dom om überhaupt nog aan het copyright vast te houden. Laat mensen maar lekker kopiëren wat ze willen. Geld verdienen doe je maar op een andere manier.

Wat vinden jullie? Goed idee, of is eigendomsrecht op informatie je heilig?
denk wel dat je een punt hebt. Steeds meer mensen zullen gaan inzien dat het zinvol is ergens veel tijd en geld in te gaan steken om het vervolgens gratis weg te gaan geven :Y :')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:04:15 #5
174598 zakstront
het gaat om de inhoud
pi_113819824
Een maatschappij heeft er belang bij dat creativiteit beloond wordt, dus er zal altijd wel een vorm van copyright blijven.
maar het oog wil ook wat
  vrijdag 6 juli 2012 @ 01:14:05 #6
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_113835342
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:04 schreef zakstront het volgende:
Een maatschappij heeft er belang bij dat creativiteit beloond wordt, dus er zal altijd wel een vorm van copyright blijven.
Maar creativiteit hoeft niet alleen in de vorm van informatie te komen! Want een schilderij kan je niet echt kopiëren, en een concert ook niet. En ideeën voor nieuwe producten of diensten kan je misschien kopiëren, maar de uitwerking ervan meestal niet. Een bedrijf kan je ook niet kopiëren, en ervaring ook niet.

Dus er blijft denk ik nog wel een markt bestaan voor creativiteit, en creativiteit zal ook beloond worden, zelfs zonder copyright.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')