abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113813258
Na het lezen van de topics hier van andere gastgezinnen, begon het bij mij ook weer te kriebelen en heb ik me opnieuw ingeschreven als gastouder bij het plaatselijke asiel. Omdat ik de gastgezin topics hier zo leuk vind, besloten om dit keer zelf ook maar een topic te maken!

In 2010 heb ik voor het eerst wat kittens opgevangen, maar daar heb ik er uiteindelijk 1 van gehouden en met 3 katten op een flat werd de ruimte nogal beperkt om er meer op te vangen. Nu ben ik pas verhuisd en heb ik weer een kamer over waar ik de kittens (in het begin) apart kan houden, en eergister kreeg ik de vraag of ik 4 kleintjes op wou vangen.

Eerst maar even wat katten voorstellen, mijn eerdere gastkittens:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan mijn eigen katten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed, dan de 4 kittens die ik toen straks ben gaan halen! Ze komen van 3 verschillende nestjes, en eentje is duidelijk iets mee gebeurd (ongeluk oid?). Afgelopen dagen hebben ze bij de DA doorgebracht, die dat katje er weer een beetje bovenop heeft geholpen. Het arme ding is er duidelijk nog niet goed aan toe, en ook daarom blijven de kleintjes de komende tijd apart 's nachts. Overdag zal ik ze (vaak onder toezicht) samen laten tot de kleintjes wat groter/gezonder zijn. De nageltjes van alle katjes hou ik voorlopig ook kort om geen risico's te nemen met het goede oogje van het katje.

En even voor de extra info: ze zijn nu nog niet te reserveren. Mocht je interesse hebben, als ze ge-ent zijn (volgende maand) kan je me een PM sturen voor de gegevens van het asiel (Noord-Brabant), welke de adoptie zal regelen.

De kittens zijn nog naamloos, suggesties zijn welkom! :)

Schildpad poesje, ongeveer 3.5/4 weken oud. Doet het tot nu toe erg goed, en speelt ook al flink mee met de oudere katjes.

Jezelf wassen valt niet mee als je pootjes je aanvallen! O+

Knockout in een kattenbak.

Rood/witte poesje, ongeveer 3.5/4 weken oud. Is nog een beetje blazerig naar mij, wil wel spelen met de anderen, maar het valt ook allemaal niet mee voor d'r.

Foto in spoiler ivm closeup van kapotte kopje.
SPOILER
En broer en zus, blauw/creme schildpad poesje en redpoint met witte voetjes katertje, ongeveer 5.5 weken oud.

Blazen kan ze prima, maar toen ze erg moe was bleek al snel dat er ook een motortje in zit O+

Allebei helemaal dol sinds binnenkomst!

Grote broer krijgt zo nog even een aparte post, toen ze allemaal eindelijk in slaap vielen, was hij nog druk met een muisje O+
pi_113813555
Goed, sinds thuiskomst ver over de 100 foto's (oeps! :')) gemaakt, uiteraard waren de meeste met vlekkerige dingen ipv kittens! Maar toen alles sliep en het katertje nog druk aan het spelen was, kon ik een aantal actiefoto's van hem maken :)

Die oranje streepjes O+
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:26:09 #3
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_113813731
Ik gok zo dat je die redpoint (onderste foto) zo kwijt bent, die ziet er echt leuk uit..
't is dat ik over 3 weken zelf al een kitten van 10 weken krijg en geen ruimte heb voor een 2e erbij anders had ik 'm meteen besproken.. *)

[edit]Ah, nog een extra post met foto's van die redpoint, die stond er net nog niet.. :)
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:52:24 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_113814832
Wat leuk en lief dat je (weer) kittens opvangt! *O* Lijkt me ontzettend leuk maar ook een grote verantwoordelijkheid. :Y

Ze zien er allemaal prima uit, en wat een leuke foto's! :)
Behalve dat arme kleine gewonde frummeltje, ik hoop dat die snel opknapt O+ O+ O+

Ik ga ze volgen! :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_113815299
Wat een snoepies allemaal !!
Hopelijk knapt dat roodwitje snel op, arm ding.
pi_113820286
Ach jeetje, dat roodwitte snoetje. ;( Maar die help jij er vast bovenop!
Wat een mooie kittens heb je meegekregen, van alles wat, een leuk stelletje. O+

Komen kittens pas na de enting vrij voor adoptie bij jullie? Bij het DOC kun je in principe vanaf dag 1 zelf plaatsen. Al ben ik daar logischerwijs wat voorzichtig mee, omdat ze dan nog erg klein en kwetsbaar zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_113832978
Weer zo'n opvangtopper erbij! O+
pi_113833294
Wat leuk! Zou het zelf ook graag doen, heb met onze joe ook een aardige job gedaan denk ik, maar ik heb er nu en de ruimte niet voor en ik ben bang dat ik me zoveel ga hechten dat ik er niet 1 meer kwijt wil.. Wel top dit!
  vrijdag 6 juli 2012 @ 00:42:00 #9
45 SiGNe
pi_113834001
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 00:26 schreef heaven7 het volgende:
Wat leuk! Zou het zelf ook graag doen, heb met onze joe ook een aardige job gedaan denk ik, maar ik heb er nu en de ruimte niet voor en ik ben bang dat ik me zoveel ga hechten dat ik er niet 1 meer kwijt wil.. Wel top dit!
Dat zou ik zeggen.. phoe.. die was bijna meer dood dan levend en dat heeft jullie ook bakken met geld gekost.
Voor dat geld had je een showkat kunnen kopen, al heeft die natuurlijk nooit zoveel karakter en geschiedenis als Joey :)
pi_113841856
@Signe, niet alleen z'n uiterlijk is leuk, ook z'n karakter tot nu toe, en heel erg op mensen gericht! En ja, hij zal wel zo weg zijn :)

@Cat, yep, pas als alles in orde is en een week na de eerste enting, en dan gaat het alsnog via het asiel. Ze staan dan wel online op 2 sites, maar als mensen interesse hebben, eerst naar het asiel en pas als die het allemaal in orde vinden, krijgen ze mijn gegevens om te komen kijken.

@Heaven, ik denk inderdaad dat Joey je wel wat ervaring heeft gegeven, wat een verhaal was dat! Het hechten aan de diertjes is wel lastig (*kijkt naar Dew), maar ik wil echt niet meer katten zelf nu, dus dat scheelt. En tegen de tijd dat deze 4 geplaatst zijn, vermoed ik zo dat wat rust in de tent ook wel heel erg lekker gaat zijn :+
pi_113842437
@Signe, ik had geen showkat gewild, heb altijd wel een zwak voor kneusjes :P :@ En de donaties hebben echt heel goed geholpen, blijf dat amazing vinden trouwens O+

@Holyme, ja daar heb je ook wel weer gelijk in maar er zal er altijd wel 1 tussenzitten waar je meer mee hebt dan met de rest en dan is het moeilijk het weer op te geven. Denk dat het ook gewoon eens proberen is, dan weet je pas hoe het is natuurlijk. Van Joe wisten we dat we haar zouden houden als ze het zou halen. Iig ga ik je topic volgen en spam maar lekker veel foto's van de schatjes! *O*
pi_113842501
En hier weer een update :)

Gisteravond was het katertje moe (vandaag of morgen echt even wat namen verzinnen), en lag eerst zo:

Later liet ie zien dat het echt een katertje is :+ heeft behoorlijk lang in verschillende posities zo bij me gelegen O+

Dit is ook meteen het katje wat het het beste doet (en ja, ook als fotomodel), als ik bij de deur sta en hij ziet me, komt ie meteen en vaak begint ie ook te spinnen als ik binnenkom. Ik word regelmatig beklommen, en toen ik vanochtend binnenkwam, kreeg ik meteen de volle aandacht O+

Zijn zusje doet het ook goed, is nergens van onder de indruk behalve mensen die dichtbij komen. Ze begroette me vanochtend met geblaas, maar oh ja, dat gekriebel was toch wel fijn! Gisteravond heeft ze even bij me gelegen, dat was sneller dan verwacht, madam heeft echt al een eigen willetje. Als ik d'r pak loopt ze meestal weer weg en gaat weer terug naar waar ze was. Wat denk ik wel niet :{w :D

Ze is de klimster van het stel, de enigste die zelf al echt de hoogte in gaat (op de bench is leuk!) en gister had ze een krabpaal ook snel door:

Het kleine schildpadje wordt 'n echte schildpad, wįt een karaktertje al in dat kleine lijfje! Die gekleurde dingen op mijn vingers en tenen (nagellak) moeten gevangen worden, mijn hand is ook al gekeurd op eetbaarheid (He wat hebben we hier? Hap!) en mijn broekspijp moest meegesleept worden. Haar nagel-skills moeten nog wel geoefend worden, om de haverklap zit ze weer ergens met een pootje aan vast. Komt ze dan niet 123 los, dan gaat ze er maar gewoon bij liggen :)

:O

Het rood/witje heb ik weinig foto's van, en degene die ik heb zijn voornamelijk closeups voor mezelf zodat ik goed kan vergelijken of ze vooruit gaat enzo. Verder ben ik best eng en blaast ze vrij veel, en mijn camera maakt ook maar rare geluidjes, dus daarmee val ik haar nog maar niet teveel lastig. Ze heeft gisteravond al wel even bij me gelegen dat ze ook bleef liggen, en laat het zalven verder allemaal goed toe. Net heb ik haar wat gepoetst, en dat vond ze toch ook wel fijn. En zoals je kan zien op de foto's met krabpaal hierboven, doet ze ook haar best om goed mee te draaien met de anderen, ze slaapt ook gewoon bij ze en speelt mee, al is het allemaal wat minder lang en enthousiast.

Hier lagen ze met z'n vieren voordat het rood/witje een krabpaal ging ontdekken, die zie je dus maar half. Het valt op de foto's denk ik niet zo op, maar tussen de kleinste en de grootste (de 2 schildpadjes) zit bijna 300gr verschil.

Mijn katten hebben nu ook goed door wat er aan de hand is, Bindi vindt het allemaal maar een beetje eng, ergens ook wel interessant maar ze gooit er snel een blaas tegenaan en verder negeert ze het vooral. Sue is even in het kamertje geweest, maar gelukkig sliepen de kleintjes toen, de blik in d'r ogen zei genoeg, haha }:| Dew doet het erg goed, in eerste instantie was alles eng, kijken en snel wegrennen! Maar hij heeft al aan wat kittens gesnuffeld, en gisteravond zelfs al even bij ze rondgelopen. Ik heb een plaat in het deurkozijn gezet en hun meest gebruikte krabpaal aan de andere kant, zo kan de deur openblijven, de kittens niet weg (tot ze wat groter zijn natuurlijk), en Dewey kan kitten-tv kijken. Het blauwtje blaast een beetje naar hem als ze 'm ziet, de rood/witte ruikt maar raar van de zalf, deze 2 hou ik dus ook nog 'n beetje bij hem weg. Het katertje en kleine schildpad heb ik opgetild en hebben al 'n paar keer neusjeneusje met Dew gedaan, en Dew is die kleine zelf ook gaan besnuffelen toen ze zat te eten. Maar als het katertje Dew ziet, gaat ie schuin staan met z'n ruggetje en dikke staart, en mijn kleine Dewdew (die ineens aanvoelt alsof het formaat tijger is) is daar stiekem best een beetje van onder de indruk :D O+
pi_113852671
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 11:06 schreef Holyme het volgende:

Ik ben echt benieuwd wat voor kleur dit katje wordt. Ik vond het katje erg "grijzig" voor een redpoint, maar zeker deze foto's van het neusje en de gekleurde voetkussentjes zetten me aan het denken. Rode en dus ook redpoint kittens hebben normaal gesproken roze neusjes en roze voetkussentjes, tik maar eens redpoint kitten in op google afbeeldingen en vergelijk.
pi_113855074
Ja klopt, het staartje is ook nogal grijs zoals je misschien wel gezien hebt, dat zal allemaal nog wel wat donkerder worden denk ik? De kleurbenaming is zoals ik ze heb meegekregen :) In ieder geval bedankt voor je info, altijd leuk om weer wat te leren! En hopelijk krijg ik nog ooit wat foto's van 'm als ie groot is, ben ook benieuwd!
pi_113855374
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 16:06 schreef Holyme het volgende:
Ja klopt, het staartje is ook nogal grijs zoals je misschien wel gezien hebt, dat zal allemaal nog wel wat donkerder worden denk ik? De kleurbenaming is zoals ik ze heb meegekregen :) In ieder geval bedankt voor je info, altijd leuk om weer wat te leren! En hopelijk krijg ik nog ooit wat foto's van 'm als ie groot is, ben ook benieuwd!
Mijn rode opvangkittens hebben ook grijzige staartjes, dat heeft iets te maken met een ophoping van pigment, dus dat vond ik nog niet zo veelzeggend. Wat voor kleur het wel is durf ik niet te zeggen hoor :@ Mijn eerste gedachte was een tortie maar dan zou het een poes moeten zijn.
De kleur zou binnen een paar weken al stukken duidelijker moeten zijn, op deze leeftijd verkleuren ze heel snel.
pi_113857504
Holyme met kittens! *O*
pi_113866304
Dewey was net weer even in het kamertje aan het rondlopen, maar dat maakt nogal indruk op de kleintjes, achter hem aan liep een heel spoor van hoge ruggetjes en dikke staartjes :') Nadat ie weer ging stonden de 2 schildpadjes een beetje ongemakkelijk in hun schuine posities, ze leken niet goed te weten wat ze moesten doen dus dan maar zo hoge-rug-dikke-staart naar elkaar verder gaan. Vooral de kleinste was clueless wat ze daarna moest doen en leek in die positie vast te zitten :D
Toen Dew weer terug kwam stonden broer en zus zij aan zij schuin en hoog, maar toen bleek dat mevrouw ook kan grommen, en hoe! :o Zoveel fel geluid voor zo'n klein ding! *trots op kalme, lieve Dew O+
pi_113866379
Ze zijn uberschattig.. :Y Heb je al namen?
pi_113887814
@PaarsBeestje, ik ben er nog niet helemaal uit...Valt dit keer niet mee! Suggesties? :P Wil ze wel snel een naam geven, toch een stuk makkelijker! Hier zit ik aan te denken:

Blauw schildpadje: Tyrza of Tara
Zwart schildpadje: Dana (Daantje) of ?
Rood/wit: Ysera (Yse), Isis, zoiets denk ik
Creme: Amin (Amientje, naar een vriend) of ?

De kittens doen het goed, gister hadden ze allemaal iets dunnere ontlasting, waarschijnlijk door het warme weer. Alleen het ukje, het zwarte schildpadje, die had echt vrij dun en wordt dus extra goed in de gaten gehouden, maar vandaag gaat dat alweer wat beter gelukkig :)

Het rood/witje is al wel iets opgeknapt, maar tsja, het blijft de vraag of ze ooit kan zien met dat oogje, al heb ik het idee dat ze niet helemaal blind is aan die kant. Haar bekje en neusje zien er wat raar uit van onderen en van dichtbij, hopelijk trekt dat allemaal bij! Ik ben nog steeds behoorlijk eng, maar ook mijn katten zijn eng! Arme Dew kreeg zelfs een paniek-mep, maar hij deed niks terug O+
pi_113888559
En weer wat foto's...ik blijf aan het klikken!

Dit ukje speelt erg enthousiast, maar daarna is ze ook erg moe :O Wel lastig te fotograferen, dat vachtje! De meeste foto's die ik tot nu toe heb gemaakt zijn niet zo duidelijk helaas.

Die muisjes lijken ineens heel groot naast haar :)

Per ongeluk omgerold, ach maakt niet uit, slaap gewoon verder!

Toen ik toen straks even ging kijken, lagen er een aantal op het matras te slapen, maar dit dametje werd meteen wakker. Ze gaat al wel wat vooruit, er wordt al een stuk minder naar me geblaast :)

De camera beweegt, wat is dat!

Ze wil wel spelen, maar het gaat allemaal wat moeizamer, kan ook wel merken dat haar zicht niet ok is. Op de achtergrond zijn broer en zus met elkaar aan 't spelen.

Dan broer en zus, die duidelijk een stukje verder zijn al!
Slapen op de bench :Z

De cat-it rails vindt ze helemaal leuk! Al zijn haar pootjes nog een beetje te kort :D

Maar gek doen kan ook prima bij die rails!

Op schoot, wat al iets vaker ok is voor madam, en spinnen kan ze dan als de beste! En hou ik op met aaien, dan gaat ze soms al zelf een kopje geven O+

Natuurlijk moest broerlief ook weer van de partij zijn:

Blijft je volgen, hij's echt op mensen gericht!

Wat beweegt daar nou?

Zo maar weer het arme ding gaan vervelen met zalfjes, en het activityboard geven (zonder de kopjes), denk dat de blauw/creme dat wel leuk gaat vinden :)
pi_113889166
O+ en nog een kittentopic om te volgen! Ze zijn echt leuk vooral die kleine dame die op de bench ligt te slapen met haar poten door de spijlen. Echt een kat, ik wil dat dus ik doe het! Dat het niet lekker ligt boeit niet :P
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zondag 8 juli 2012 @ 09:14:26 #22
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_113916499
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:22 schreef Holyme het volgende:
Goed, sinds thuiskomst ver over de 100 foto's (oeps! :')) gemaakt, uiteraard waren de meeste met vlekkerige dingen ipv kittens! Maar toen alles sliep en het katertje nog druk aan het spelen was, kon ik een aantal actiefoto's van hem maken :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die oranje streepjes O+
Als ik morgen niet al 2 kittens op zou gaan halen dan zou ik echt serieus interesse hebben in deze :D . Wat een ontzettend mooie kat is dit zeg.

En die gewonde lijkt er wel goed op vooruit te gaan, denk dat daar ook nog wel een gezin voor te vinden is, erg mooi beestje is het. Hoop echt dat die een goed en leuk tehuis krijgt.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_113916972
Nog een opvanger *O*
Ze zijn zo schattig. Allemaal! Katertjes zijn meestal van die knuffels he?
Hoop dat het snel beter gaat met die rood-witte. Ziet er sneu uit.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_113918549
Wat een geweldige foto's O+ Dat oogje is niet lekker nee, hoop dat dat gauw beter gaat. En dat katertje!! Wat een heerlijk beest :D O+
pi_113920581
@Miss-Isis, het lijkt mij ook niet echt lekker liggen, en ze heeft ook zachte plekjes die hoog zijn, maar tis een eigenwijs! :)

@DaMook, wat een lekker ding he, ben zo benieuwd naar de volwassen versie van 'm! Het arme ding gaat inderdaad vooruit, dalijk ook even een update met foto's online gooien.

@WinnieWana, tis zo leuk met die frummels in huis he O+

@heaven7, dankje! Het gros van wat ik maak mislukt, maar goed, stilzitten is natuurlijk ook lastig als je zo'n klein hummeltje bent :P Ik blijf vrolijk doorklikken, lijkt me ook leuk voor de toekomstige baasjes :)
pi_113921927
Nou, de kittens doen het allemaal erg goed, en de ontlasting is ook weer wat harder gelukkig. Zal straks nog even een update over de kleintjes zelf doen. Niet alleen ben ik al een stuk leuker, ook Dewey is al veel minder eng. Waar ze eerst veel met hoge ruggetjes naar 'm stonden te blazen, zitten ze hem nu uitvoerig te bestuderen (als ze een beetje moe zijn) of wandelen ze achter hem aan. Maar Dew vindt al dat gestaar en achtervolg wel een beetje spannend, helemaal als ze 'm insluiten of op een rij gaan zitten kijken met grote ogen!

Dew sprong in het kamertje en liet Amin schrikken...

...die vervolgens de achtervolging inzette:

Zus Tara kreeg dat grote geval ook weer in de gaten. Ik zou me ook een beetje raar voelen als ik Dew was en er 4 paar van zulke ogen naar me staren, haha.

Amin's hoge ruggetje krijgt geen aandacht:

Samen achter Dewey aan:

Dew en mini-Dew!

Dewey is dol op vliegen (hoe dikker, hoe beter :Y) *smak* :r) en er zat een vlieg tussen de deur en het kozijn. Amientje kon 'm zo eens even goed besnuffelen, en daarna nam Dew zijn plek weer in op de krabpaal aan de andere kant.

Tara heeft toen straks even met Dew's staart gespeeld toen hij bij de deur was gaan liggen, en ze heeft zelf een heel zacht en amper aanrakend tikje richting d'r kop gehad toen ze achter de deur zat, dat grijze ding was achter de deur bewoog was voor Dewdew ook wel interessant! Hij lijkt goed door te hebben dat ze het grootst is, maar ook dat ie nog steeds heel voorzichtig moet doen. Zo schattig samen O+
pi_113923143
Wat lief O+

Je hoort wel vaker dat katers liever zijn met zulke kleintjes dan poezen, ik vraag me af hoe dat komt. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat mijn drie dames zo'n kitten-invasie op prijs zouden stellen en er ook nog zonder te blazen tussendoor zouden willen lopen :D
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_113926940
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 13:58 schreef Miss_Isis het volgende:
Wat lief O+

Je hoort wel vaker dat katers liever zijn met zulke kleintjes dan poezen, ik vraag me af hoe dat komt. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat mijn drie dames zo'n kitten-invasie op prijs zouden stellen en er ook nog zonder te blazen tussendoor zouden willen lopen :D
Onze katers zijn ook veel liever met de kittens dan onze poes. Luna geeft ze nog regelmatig flinke tikken terwijl onze katers dat helemaal niet doen.
Mijn ervaring sowieso is dat katers vaak liever zijn dan poezen dus dat ze dat ook zijn tegen kittens verbaast me nik :)
pi_113930894
Mijn poezels vinden het ook weer niks! Bindi vindt alleen hun voer erg de moeite waard, maar daar kan ze niet bij tenzij ze de kamer in zou gaan, wat ze niet durft. Ze vindt het allemaal maar eng, als ze er een ziet, blaast ze en is ze weg. Sue gooit met boze blikken en blazen. Maar goed, de dames hebben ruimte zat en kiezen er ook voor om erbij uit de buurt te blijven. En ook als de kittens groter zijn, mogen ze echt niet in heel het huis, dus Bindi en Sue hebben altijd hun eigen ruimtes om zich terug te trekken :)
pi_113933140
Hier nog wat foto's enzo :) Heb de kittens namen gegeven, al helpt het nog maar weinig, het maakt niet uit wat voor geluid ik maak, ze kijken niet op of om :P Ze heten Tara (blauw), Ysera (Yse, rood/wit), Amin (creme), Naeva (zwart schildpadje).

Tara begint mij ook steeds interessanter te vinden, mieuwt ook wat meer en is verreweg de grootste nu. Als ze me hadden verteld dat ze uit een ouder nestje kwam dan haar broertje,had ik 't meteen geloofd! Tis echt al een dametje, en ook echt een vreetbeertje :')

De bench ligt nog steeds goed!

Naeva lijkt een echte knuffelkont te worden, ze vindt het heerlijk om in mijn nek en haar weg te kruipen en mijn gezicht flink kopjes te geven onder luid gespin. Mini natte neusjes tegen mijn neus O+ Ze begroet me ook met amper hoorbare miewtjes, zo schattig! Waar Amin degene was die in eerste instantie het meest op mij focuste, is Naeva nu degene die dat het meeste doet.

Ondersteboven laten zien dat ze ook wit in haar vachtje heeft:

Amin viel vanochtend met een kittensprongetje mijn neus met 2 pootjes aan, gelukkig wel zachtjes want meneer is wel het felste als het op nageltjes en tandjes aankomt! Ook de moedervlekjes op mijn armen en benen moeten aangevallen worden, hij houdt me dus goed bezig :+

Maar hij kan ook nog lief slapen O-)

Ysera ging vanochtend ineens goed vooruit, ze bleef zowaar even bij me liggen ipv meteen weg te lopen. En toen de rest ook bij me kwam, kwam ze uit zichzelf, inclusief een mieuwtje naar me. En er blijkt een flinke motor in te zitten! O+ Net heb ik haar een poetsbeurt gegeven, en dat viel dit keer ook in de smaak, prrrrr. Echt zó fijn dat ze een beetje vertrouwen krijgt, ze heeft het al moeilijk genoeg verder.

Haar kopje gaat ook vooruit, maar er missen gewoon wat stukjes van haar neus en bekje. Tsja, ik weet niet hoe ik het anders kan omschrijven. Haar oogje heeft een melkwit laagje er overheen, wat nog niet echt minder wordt en haar bekje lijkt standaard open te hangen, maar sluit gewoon niet verder aan. Met eten enzo lijkt het gelukkig geen probleem te zijn voor haar! Haar neusje had gister een enorm stuk korst loshangen, arm ding, zag er echt akelig uit ;( Maar toen dat er af was en ik er weer zalf op had gesmeerd, leek ze zich ineens wat beter te voelen en werd ze even helemaal dol. Was fijn om haar ook 'ns zo te zien, ik vind het toch regelmatig even moeilijk om zo'n kleintje met zoveel ellende te zien. Eind deze week voor controle naar de DA, ben benieuwd.

Toch maar even in een spoiler want de foto's zijn wat dichterbij genomen, voor mij hoort het er inmiddels wel gewoon bij en zie ik de verbetering, maar kan me voorstellen dat niet iedereen dit makkelijk vindt om te zien.
SPOILER
Samen met Naeva op schoot:

En nog meer schootkatjes:
pi_113933580
O+ O+ O+ Achach dat bekkie, neusje en oogje :'( Al is een kat met één oog niet erg op zich weet ik uit ervaring, ik hoop wel dat dat goed komt! Zo zielig, zo klein en dan al zoveel ellende mee moeten maken :'( Gelukkig hebben ze een liefdevol opvanghuis nu O+

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2012 17:51:35 ]
pi_113934290
Wat gaan ze goed vooruit qua wennen aan mensen en katten. ^O^
En arm kleintje met zijn neusje oogje en bekkie. ;( Gelukkig krijgt hij goede zorgen. O+
Ook al houdt hij maar één goed oogje over, recente ervaring bij kittens en persoonlijke ervaring bij mij leert dat je je daar prima mee kunt redden. En als ik mijn asiel mag geloven zijn kneusjes vaak het snelste geadopteerd.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_113934924
:Y Zeker als het mooi geneest, niemand vindt Joey eng :)
pi_113935692
Ik heb jullie verhalen ook gevolgd en daar maak ik me inderdaad niet zo druk om als ze blind blijkt te zijn aan die kant, al zou het mooi zijn als het oogje heelt natuurlijk :) Ik heb wel 't idee dat het zielige oogje toch nog wel wat ziet, tenminste, het volgt ook speeltjes voor zover ik heb kunnen zien, en de pupil lijkt even groot als de andere kant, maar er zit dus een waas en vertroebelingen voor.

Het is verder een mooi katje en ach, dat tongetje wat er vaak een beetje uithangt is ook wel schattig stiekem O+ En ze is ook maar klein, wat vaak ook wel helpt voor plaatsing. Ik hoop alleen dat dit allemaal haar niet gaat belemmeren, maar dat lijkt niet zo te zijn, en zo'n hummeltje past zich ook wel sneller aan denk ik.

En wat betreft wennen, het is echt zoveel makkelijker met wat socialere kittens erbij! Dat wist ik wel, maar nu zie ik het en het verbaast me toch :) En net werd Dew begroet met een staartje omhoog van Tara en heeft ie met haar (die het felst naar hem was) en Amin in de vensterbank gezeten O+
pi_113936380
Kijk kleine Naeva nou O+

Moet er niet aan denken dat ze dat bij Suetje had geprobeerd :@ :')
pi_113936645
:D Dat kleine staartje zo parmantig omhoog, niks niet bang voor zo'n grote kat O+
pi_113936686
Ach die arme rode ;( Hopelijk knapt ze snel en goed op. En dat mannetje is echt een prachtige kitten. Wat een knapperd!
pi_113940547
Wat een lieve foto's weer. Naeva en Ysera O+
pi_113940894
Vraagje: welke zalf gebruik je? Caf staat erom bekend een witte waas te geven. Je mag die zalf ook niet te lang gebruiken, maar dat zal de DA ook wel in de gaten houden. De waas schijnt gelukkig vaak weg te trekken als je ermee stopt.
pi_113941682
Oh dat wist ik niet Cat, da's fijn om te horen! Want ik gebruik idd Caf, en dan zou het dus "alleen maar" om die vertroebelingen gaan. Kan goed nog heel ernstig zijn, ik weet verder niet precies wat het is, maar hey, het scheelt alvast iets als die waas weer weggaat! :) Voorheen altijd een ander zalfje gebruikt, en deze is veel makkelijker te gebruiken, maar dan hou ik er alvast rekening mee dat ze binnenkort misschien een ander zalfje krijgt :P

@Miss_Isis, lief he O+ Ze is elke keer zo dapper naar 'm (bespringt 'm nog net niet), ook al issie 10x zo zwaar :D
  maandag 9 juli 2012 @ 21:32:32 #41
45 SiGNe
pi_113987223
Is die "redpoint" evt al te reserveren?
Een vriendin van me is opzoek naar een kitten...

Ik heb trouwens het idee dat er iets van een Burmees in zit..
pi_113991565
Ik loop al de heel tijd in mezelf te speculeren wat voor kleur Amin nu is !! Op de eerste foto in je laatste post lijkt hij wel blauw van boven en rood van onderen oid :D

Vooral die foto van Naeva met Dew is ultraschattig O+
pi_114001646
@SiGNe, nee, pas als ze ge-ent en helemaal goedgekeurd zijn! Dat zal waarschijnlijk volgende maand worden, zal het dan ook even hier laten weten :) Ik heb geen idee wat er in zit, maar weet wel dat het een eerste klas draakje is, haha.

@PR, ik zit ook regelmatig naar z'n kleuren te kijken, zo apart! De rode streepjes op z'n pootjes zijn nu iets roder, z'n staartje is ook donkerder nu. Ik snap alleen niet helemaal hoe dat kan met blauw en rood in een katertje, zou jij dat uit kunnen leggen? Z'n vachtje lijkt verder creme, maar als je d'r op bepaalde manieren in kijkt, lijkt het wat bruin/grijzer.
pi_114002100
Is Amin niet per ongeluk een poesje dan in plaats van een katertje? Dat zou het kleurenraadsel misschien iets makkelijker maken :P Misschien even een foto'tje van onder z'n staartje posten voor de duidelijkheid ;)
pi_114003206
Het geslacht is niet door mij bepaald, maar heb net voor de zekerheid ook even gekeken want ik begon nou ook te twijfelen met die kleuren! Maar het lijkt me vrij duidelijk :) Foto maken viel nog niet mee met die wiebelkont, haha.

Inclusief "wat zit je nou aan m'n staart!" kopje.
pi_114004648
Gister heb ik een wat hoger krabpaaltje met mandje onderin in het kamertje gezet, en dat viel meteen in de smaak!

Tara in het mandje

Ysera met muis er bovenop

Helaas is Dewey sinds gister wel wat anders en minder leuk naar de kittens, of dat nou komt doordat dat krabpaaltje wat van mijn katten is? Het ding werd nooit gebruikt, alleen Dew lag er 1x in de zoveel tijd in. Hij lijkt in de war nu, wil zelf naar de kittens maar wou bv Naeva in z'n bek de kamer uit dragen en Taartje kreeg ervan langs (nog steeds zachtjes, maar al wel te lomp in mijn ogen en inclusief een milde versie van z'n battle cry). Ga straks even bellen hierover want ik heb niet genoeg ervaring met volwassen katten en kittens samen om te weten wat verstandig is (corrigeren, heen laten doen, weghouden bij de kittens, ...).

Stalkers! Als ik dit zie, kan ik Dewdew ergens ook wel begrijpen :+

Ysera's favo slaaphouding

Naeva besluipt een speeltje

Eigenwijs!

Foto's maken valt vaak niet mee, Naeva en Amin hebben het touwtje aan m'n camera ontdekt :P

En Tara heeft de lussen aan m'n broek ontdekt en is er helemaal weg van. Niet zo fijn, want ik krijg dus ook regelmatig nagels in m'n rug enzo! Maar mevrouw vindt dat ik niet zo moet zeuren, is toch leuk speelgoed :6

Amin is een draakje op het moment, erg happerig en mepperig. Moet 'm bij mijn gezicht weghouden, en ook m'n oorbellen zijn te leuk :X Maar dat schattige koppie maakt veel goed O+ Naeva heeft het broekspijp klimmen door, hopelijk duurt dat bij Amientje nog wel even!

:Z

Ze doen het verder prima, komen goed aan, maken goed gebruik van de kattenbakken en er wordt amper meer geblaast. Aleen Ysera blaast nog wel 'ns als ze ergens van schrikt. Taartje liep vanochtend te mieuwen, op zoek naar een kattenbak (die ik aan het schoonmaken was) en heeft het zelfs ingehouden tot ik d'r gauw op een bak kon zetten. Zowel Tara als Ysera zijn rustiger als ik ze oppak, in het begin was dat paniek, spartelen en proberen weg te komen, dus alles bij elkaar gaat het hartstikke goed! :)
pi_114005266
Het is wel een leuk en mooi setje bij elkaar wat je hebt!

Dappere Ysera, ben heel benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen, is er wel enig idee wat er is gebeurd met haar?

Knappe Tara! Dat eigenwijse ding, heerlijk!
Die blik van haar, het straalt er gewoon vanaf dat het een dametje met pit is!

Amin is gewoon een mooi ventje, ook ik ben erg benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen qua kleur!

Naeve en Dew samen op de foto O+ Ik hoop dat het allemaal snel weer bijtrekt met Dew en dat het weer rustig wordt!
pi_114010829
Ahw, nog meer kittenspul O+

Ik ga volgen, leuk!
pi_114037552
Mijn kittens spelen/rennen nu ook in de woonkamer, waar mijn andere twee katten ook zijn. De een blaast alleen als ze te dichtbij komen en soms gaat hij aan ze ruiken. Maar meestal loopt ie weg. En de ander, Sammy is een dominante kerel. Alles moet hij in de gaten houden. Zitten de kittens op de krabpaal, staat Sammy ook op de krabpaal. Als ze te dichtbij komen blaast hij nog soms. En hij geeft soms ook wel eens een mep (zonder nagels) Dit is vooral wanneer ze zijn staart proberen te pakken.
Ik laat het in principe gewoon gaan, net heb ik Sammy even apart gezet. Maar dan gaat hij heel erg miauwen. De dramaqueen. De kittens zijn nooit alleen met de volwassen katten en katten zijn meestal ook niet zo agressief dat ze een kitten echt bewust heel veel pijn zullen doen of verwonden.
Maar snap dat je bang bent. Ziet er soms ook wel heel zielig uit. Maar de kleintjes leren er wel van.

Super dat ze zich nu meer laten aanhalen en knuffelen.
pi_114050770
Het probleem is een beetje dat 2 van mijn katten ook te vroeg bij moeders weg zijn gegaan, en ze het dus eigenlijk zelf ook niet zo goed weten helaas. Sue is de enigste die wel beter weet hoe 't werkt, maar da's een pittige en die mept dus al wel vrij snel met nagels als blazen niet werkt, ook al zijn ze klein. Bindi blaast en rent weg, maar gister is Naeva even mee naar beneden geweest, en dat blazen maakte totaal geen indruk en ze ging er gewoon aan snuffelen. Ook als Dew haar een zacht tikje geeft, denkt ze, hey dat kan ik ook, leuk! en mept ze terug. Maar niet alles is een spelletje natuurlijk, dus die hou ik dus sowieso nog even bij Sue weg :P Ze leren er inderdaad wel van, niet alle katten zullen ze even leuk vinden en dat is ook prima.

Dewey zal ze absoluut niet bewust pijn doen, maar hij was als kitten al redelijk fel in z'n spelen (de ander had zelfs wel 'ns korstjes in d'r nek van zijn gehap) en hij lijkt af en toe te vergeten dat deze echt nog een stuk kleiner zijn dan hem. Al doet ie 't wel voornamelijk bij de grootste en lijkt het niet echt speels, maar Tara lijkt nu wel door te hebben dat ze 'm niet te lang moet gaan lopen vervelen gelukkig. En Dewdew doet het inmiddels ook weer 'n stuk beter :)
Gister even gesproken met de vrouw van de DA van het asiel, ze is gespecialiseerd in kattengedrag, en ze zei ook gewoon onder toezicht erbij laten en had ook nog wat tips. Maar omdat Dewey het dus ook nog moet leren, gaat het af en toe wat klungelig en lomp en blijf ik het gewoon goed in de gaten houden.

Hij lijkt ze wel een beetje op te willen voeden, en da's alleen maar fijn, voor mij maar ook zeker voor de kittens! En als de kittens wat rustiger zijn, is er sowieso niks aan de hand, dus bv vanochtend Dew erbij gelaten toen ze eten hadden. Als ze iets groter zijn en wat beter snappen mogen ze het zelf uitzoeken met 'm :) Vanochtend wel gelachen trouwens, ik had net alles gepoetst daar, 1 van de kittens gaat naar de kattenbak maar begroef d'r poepje niet goed. Hop Dew erop af, enorm ding in kleine kittenkattenbak *graaf graaf veeg*...en alles weer onder het grit :')
pi_114051442
En maar meteen weer wat foto's!

Tara had al ontdekt dat ze onder de rand van het dekbed kan, wat Amin erg leuk vond. Maar nu heeft Amin het ook door, tot groot vermaak van Tara en Ysera! Kleine Naeva heeft het vaak te druk met in mijn nek tussen mijn haar liggen om op het ding onder het dekbed te letten O+

En ook de cat-it rails zijn een groot succes, ze hebben het inmiddels allemaal door. Al gaat het voor de grotere wat makkelijker, de kleintjes vermaken zich dan wel met de rondvliegende staartjes :)

*hap*

Staartje aanvallen terwijl Amin aan het spelen is

Samen met hetzelfde balletje

De hummeltjes doen het verder prima, ze zijn ook niet echt onder de indruk van dingen, alleen de stofzuiger vinden ze wat minder. Maar ach, ze zijn niet de enigsten daarmee. Gisteravond heeft Naeva 2x overgegeven, maar te zien aan wat eruit kwam, was dat gewoon van het eten te snel naar binnen schrokken. En ik moest het snel opruimen, voorverwarmde brokjes! :r Vanochtend was ze weer helemaal zichzelf gelukkig :) Met zo'n ukje maak je je toch snel zorgen!
Verder is het kittens van mijn broekspijp vissen begonnen, vooral Amin en Naeva hebben er een handje van. Maar vanochtend had ik een jurkje aan met blote benen, wat een paar dagen geleden geen probleem was. Nu dus wel, au! Vooral Ysera (ik ben nog wel iets eng, m'n benen niet) sprong halverwege in m'n been aan de achterkant en heeft me aardig te pakken gehad :X Al was ik ook wel erg blij dat ze dat zomaar durfde, ze komt nu ook steeds iets vaker bij me kijken O+
pi_114100843
Gisteren heb ik de kittens een voor een even mee naar beneden genomen. Eerst mijn katten wat natvoer gegeven (dat krijgen ze bijna nooit), en toen elke keer 1 katje even beneden gezet. Zowel Amin als Naeva zijn al een aantal keer beneden geweest, en die deden het ook nu weer prima, helemaal toen ze dat natvoer roken! Paar hapjes om het extra leuk te maken beneden, en weer naar boven voor de volgende. Taartje werd onderweg al bang, maar ik had goede hoop dat ze het met voer wel leuk zou vinden. Niet dus! Die zat meteen met een dik vachtje onder tafel te blazen, dus gauw gepakt en weer mee naar boven. Ze was zo paniekerig dat ze zich aan me vastklampte, en ze is al wat groter, dus dat was niet echt prettig. Ze zat zelfs even vast met een nagel in mijn nek, zo diep had ze d'r nagels in m'n huid gezet ;( Ysera vond het onderweg ook wel eng, maar hmm dat voer was toch wel lekker, dus voor haar was het een positieve ervaring gelukkig! Naeva heeft daarna nog even beneden los gelopen, maar Dew was het op dat moment daar niet zo mee eens, en zijn zachte tikjes waren al genoeg om haar over de gladde vloer te sjoelen :')

Maar ze willen nu allemaal regelmatig hun kamer uit, en dat gaat dus niet zo goed nog met Tara (en Yse gaat zozo). Ik wil ze niet teveel ruimte geven want dan is het teveel voor haar en gaat het fout, maar tegelijkertijd moet ze natuurlijk ook wennen, helemaal omdat ze al iets ouder is. Dus dan maar elke keer eventjes in een andere ruimte, zodat ze zich stapje bij beetje kan aanpassen en ziet dat ik ook in de nieuwe ruimte niet eng ben. Toen straks even alleen de hal boven als extra ruimte gegeven, maar daar zit dus ook de trap (hierom wou ik ze daar in eerste instantie niet laten, de afzetting rondom heeft een kier onderaan die groot genoeg is voor kittens om onderdoor te vallen, maar even afzetten dus). Zowel Amin als Naeva waren hop, beneden! En kleine Naeva is uitgerekt ongeveer net zo hoog als een trede, zag er dus niet uit toen ze weer naar boven kwam, klein dapper ding :D

Morgen met Ysera naar de DA, ben benieuwd! Haar bekje heeft nu ook weer allemaal korsten, het lijkt erop dat daar toch wat huid terug begint te groeien. Een voorzichtige *O* dus!
pi_114101927
Ach, arme Tara zo bang... en arme jij, want die kleine nageltjes zijn geen pretje in je vel :X En fijn dat het met Ysera toch iets beter lijkt te gaan! Hopelijk goed nieuws morgen bij de DA :)
pi_114133117
Succes bij de DA!
Ik hoop dat die tevreden is.
pi_114147569
Net thuis met goed nieuws! Ysera heelt goed *O* Haar bekje gaat goed, en het ziet er voor mij ook allemaal weer een stuk beter uit nu (de korstjes daar waren er vanochtend van af) en haar tandjes staan weer wat steviger en beter in haar bekkie. Haar neusje zal wel altijd iets misvormd blijven volgens de DA maar gaat ook prima. Oogzalf mag flink minder vaak, ze is niet blind volgens de DA maar heeft dus wel een litteken op haar oogje (had een gaatje in haar hoornvlies), maar daar kijkt ze waarschijnlijk gewoon langs dan. De witte waas is ook al een stuk minder nu!
Ze is nu wel weer erg blazerig, vanaf het moment dat ik kwam om haar te pakken heeft ze een beetje een terugval met bang zijn en blazen enzo. Maar dat trekt vast wel weer bij :) Had Naeva ook meegenomen, voor steun en even precies wegen (mijn keukenweegschaal is nauwkeurig, maar dus niet met wiebel-wobbel-kittens), ze is 100gram aangekomen sinds ze hier is, dus da's netjes :) De rest doet het ook prima met aankomen, maar ze is de kleinste, dus fijn om even precies te weten hoeveel :)
pi_114161055
Fijn nieuws!!
Nu lekker doorgaan met vertroetelen en vertrouwen winnen dus..
  vrijdag 13 juli 2012 @ 18:36:44 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_114164501
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:03 schreef Holyme het volgende:
Net thuis met goed nieuws! Ysera heelt goed *O* Haar bekje gaat goed, en het ziet er voor mij ook allemaal weer een stuk beter uit nu (de korstjes daar waren er vanochtend van af) en haar tandjes staan weer wat steviger en beter in haar bekkie. Haar neusje zal wel altijd iets misvormd blijven volgens de DA maar gaat ook prima. Oogzalf mag flink minder vaak, ze is niet blind volgens de DA maar heeft dus wel een litteken op haar oogje (had een gaatje in haar hoornvlies), maar daar kijkt ze waarschijnlijk gewoon langs dan. De witte waas is ook al een stuk minder nu!
Ze is nu wel weer erg blazerig, vanaf het moment dat ik kwam om haar te pakken heeft ze een beetje een terugval met bang zijn en blazen enzo. Maar dat trekt vast wel weer bij :) Had Naeva ook meegenomen, voor steun en even precies wegen (mijn keukenweegschaal is nauwkeurig, maar dus niet met wiebel-wobbel-kittens), ze is 100gram aangekomen sinds ze hier is, dus da's netjes :) De rest doet het ook prima met aankomen, maar ze is de kleinste, dus fijn om even precies te weten hoeveel :)
^O^ *O*
pi_114166521
Amientje raaawr!

Hij's trouwens wat bruiner aan het worden, de grijze gloed is een heel eind weg nu en zijn staartje is nu meer taupe ipv grijs, zal dus ook wel bruin worden. Kleurenmysterie opgelost! :+ Z'n oortjes zijn aan de achterkant wat bruinig met creme, en net het randje is rood (of beter, oranje) O+ Kopje is wel veel donkerder op deze foto dan in het echt.

@Whiskers en BlueEyes, ben echt blij met de uitkomst, en vanmiddag was ze alweer meer zichzelf en mocht het bezoek haar ook aaien O+
  vrijdag 13 juli 2012 @ 19:53:08 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_114168065
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:19 schreef Holyme het volgende:
Amientje raaawr!
[ afbeelding ]

Hij's trouwens wat bruiner aan het worden, de grijze gloed is een heel eind weg nu en zijn staartje is nu meer taupe ipv grijs, zal dus ook wel bruin worden. Kleurenmysterie opgelost! :+ Z'n oortjes zijn aan de achterkant wat bruinig met creme, en net het randje is rood (of beter, oranje) O+ Kopje is wel veel donkerder op deze foto dan in het echt.

@Whiskers en BlueEyes, ben echt blij met de uitkomst, en vanmiddag was ze alweer meer zichzelf en mocht het bezoek haar ook aaien O+
Die foto :D

Nog meer goed nieuws *O* , keep it coming ;)
pi_114175214
Goed nieuws over Ysera! *O*
En die foto's. O+
  vrijdag 13 juli 2012 @ 23:31:24 #61
45 SiGNe
pi_114178252
Amin is een mooie.. en ik blijf er bij dat ie iets burmezigs heeft, ben benieuwd of z'n koppie nog wat donkerder zal worden als ie ouder wordt, je zegt zelf ook al dat ie al iets donkerder aan het worden is.
Hij heeft ook niet zoveel ondervacht en burmezen hebben helemaal geen ondervacht.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 23:36:03 #62
45 SiGNe
pi_114178473
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:03 schreef Holyme het volgende:
Die kras op het hoornvlies zal als het goed is ook gaan verdwijnen, bij katten kan dat gewoon herstellen.
Het gebeurt wel vaker dat katten een kras op hun oog krijgen door een prooi of andere kat maar dat kan dus gelukkig niet zoveel kwaad (zolang het niet ontsteekt)
pi_114222118
Gelukkig gaat het beter met Ysera *O*
Leuke foto's. Die cat it rails vinden de kittens ook heel erg leuk hier.
Mijn oudere katten vinden hem niet zo leuk meer, hij staat al maanden in de woonkamer stof te vergaren, maar zodra de kittens ermee spelen is het ineens het meest interessante voorwerp in de hele wereld.
pi_114236181
@SiGNe, geen idee wat er in zit, maar mooi issie inderdaad! En hij begint wat beter te luisteren (zolang het positief is, het blijft een kat tenslotte), zo schattig hoe ie de trap afgerent komt als ie mij ziet en ik roep 'm O+
Ik hoop dat je gelijk gaat hebben met Ysera's oogje, al was het geen kras maar echt een gaatje en er zit een blob littekenweefsel (weet niet hoe ik 't anders kan omschrijven), maar ze is ook nog jong dus heb goede hoop dat het nog flink verbeterd :) Al vind ik wel dat d'r pupil raar is, als ze een grote pupil heeft aan de goede kant, is de slechte kant gewoon normaal :{

@WinnieWana, haha dat klinkt bekend, tenminste het stof vergaren. De grote katten vinden het niet interessanter nu helaas!

Het gaat hier verder goed, Ysera blijft wat angstig en terughoudend naar me maar gaat beetje bij beetje wel vooruit, en Taartje is helemaal leuk - als het haar uitkomt! :P Ze zijn sinds vrijdag allemaal meerdere malen beneden geweest, wat Amin en Naeva al goed deden. Tara vond het maar eng, tot kleine broer liet zien dat de gordijnen leuk speelgoed zijn! Heb inbetweens, ze zien dus goed dat er iets achter beweegt, inmiddels hangen de gordijnen opgeknoopt :') Ysera zat al snel achter de koelkast, maar na een tijdje zag ze dat de rest aan het spelen was en kwam ze ook kijken. Wat natvoer en toen ging het alweer wat beter. Zowel Ysera als Tara vinden mij boven wel ok (tot over-the-top *; van Tara, heel m'n gezicht wordt dan geknuffelt O+ ook wel gebruikt als charme-offensief om de deur open te maken :') ), maar als ze iets meer ruimte hebben ben ik weer wat enger. Oppakken gaat wel steeds iets beter met minder gespartel, en zelf naar me toekomen is geen probleem, dat is niet eng, dus ze komen er wel :)

Bindi doet het super, af en toe een blaas maar ze babbelt wel gewoon tegen me enzo, en zit ze vanaf een afstandje te bekijken of gaat weg. Sue laat ze duidelijk weten dat dichtbij komen niet geaccepteerd wordt, en mept venijnig als grommen niet het gewenste resultaat heeft, maar gelukkig zijn die hummeltjes snel en snappen ze meestal de boodschap wel. Helaas is het Dewey die problemen veroorzaakt nu, en ik hou hem en de kittens gescheiden, waar meneer het helemaal niet mee eens is. Maar hij blijft ze nu constant vastpinnen met felle geluiden. Gaat echt niet leuk en normaal meer, ook als de kittens hem ontwijken en wegrennen voor hem gaat ie er gewoon achteraan. Dus maar even gescheiden houden, kijken of dat weer wat rust terugbrengt -O-
pi_114236751
En natuurlijk heb ik ook weer wat foto's :)

Naeva op een poef

Kleine dromer met pootjes over elkaar O+

Kijk! Ik heb een rood pootje!

Amin heeft de lekkere speeltjes ontdekt, eerst de Kickeroo (catnip)

Zus kwam ook even kijken, ze is wel een stuk groter dan de rest (en heeft van die lieve dikke poten), maar hier lijkt 't allemaal wat erger dan het is :)

Vervolgens kwam ie het matatabi stokje tegen, waar mijn katten niet goed doorhebben dat bijten helpt, had Amientje dat meteen door :)

Yse kwam ook even snuffelen

Naeva vond het ook wel wat, dat Amin d'r aanviel boeide niet, mmm stokje!

En als laatste ging meneer ook nog even voor het valeriaan kussentje

Felle streepjes en het oranje randje aan z'n oortjes

Het is vast wel duidelijk welke van de 4 het beste model spelen :)
pi_114241337
Nou ja :') Schreef ik toen straks dat ik Dewey en de frummels gescheiden zou houden... Zat net bij de kittens, Dew zat heel zielig te mauwen aan de andere kant van de deur. Dus vooruit dan maar, toch weer even proberen. Meneer heeft zich voorbeeldig gedragen! Ze hebben met z'n allen in z'n staart gehangen, hij keek niet op of om, te druk met snuffelen. 1x heeft ie ingegrepen en dat was zachtjes en volkomen terecht, had ie al veel eerder mogen doen. Dat wordt dus gescheiden houden buiten die kamer en langzaam laten wennen. Ik geloof dat Dew en ik nu allebei in de war zijn, maar ok :P

Ook een heleboel foto's gemaakt, morgen ofzo even wat uitzoeken maar hier is er vast een. Ze is er nog niet, maar wat een verschil al O+
pi_114241586
Oh, ze ziet er echt al stukken beter uit zeg! Alleen nog maar een beetje een zielig oogje en wat rode plekjes op d'r neus, maar verder gewoon goed *O*

En ook weer leuke foto's van de andere kitties O+
pi_114241870
Ja goed he, tis zo'n dapper dametje :) D'r bekkie is nog niet 100%, maar da's al amper meer te zien nu (ze eet ook veel makkelijker) en hopelijk is dat binnenkort ook zo met d'r neusje!
pi_114243041
Dat ziet er al een stuk beter uit. ^O^
  zondag 15 juli 2012 @ 21:16:56 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_114244769
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 20:07 schreef Holyme het volgende:
Nou ja :') Schreef ik toen straks dat ik Dewey en de frummels gescheiden zou houden... Zat net bij de kittens, Dew zat heel zielig te mauwen aan de andere kant van de deur. Dus vooruit dan maar, toch weer even proberen. Meneer heeft zich voorbeeldig gedragen! Ze hebben met z'n allen in z'n staart gehangen, hij keek niet op of om, te druk met snuffelen. 1x heeft ie ingegrepen en dat was zachtjes en volkomen terecht, had ie al veel eerder mogen doen. Dat wordt dus gescheiden houden buiten die kamer en langzaam laten wennen. Ik geloof dat Dew en ik nu allebei in de war zijn, maar ok :P

Ook een heleboel foto's gemaakt, morgen ofzo even wat uitzoeken maar hier is er vast een. Ze is er nog niet, maar wat een verschil al O+
[ afbeelding ]
Leuke foto's *O*
En fijn om te zien dat het al een stuk beter gaat met Ysara O+
pi_114248695
Ysara wat is er met je gebeurd :'(
Je bent nu in goede handen O+ Zet hem op lief dametje
pi_114265613
@Moppie, vermoedelijk een ongeluk, maar het gaat al veel beter :Y Alleen zag ik vanochtend dat haar hoektandjes vrij strak langs elkaar aansluiten nadat haar losse tandjes weer vaster zitten, hopelijk groeit dat nog wat beter!

Helaas had ik het vermoeden dat Naeva oormijt heeft, vanochtend even laten controleren en jawel, tis idd oormijt. Dus nog meer medicatie in huis nu :P
pi_114269332
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 20:07 schreef Holyme het volgende:

[ afbeelding ]
stukken beter hé! Goed gedaan :Y
pi_114374643
Tijd voor een update! Ysera doet het steeds beter, scheelt echt veel nu ik haar amper meer hoef te vervelen met zalfjes. Ze komt in hun kamer steeds meer op/bij me zitten en buiten de kamer schiet ze niet zo snel meer weg. En toen straks wou ze meedoen met een spelletje op m'n telefoon, met die zachte pootjes mijn vingers aan de kant duwen *; en dan pats op het scherm, helaas voor haar herkent mijn telefoon geen poezepootjes :)

De anderen doen het ook goed! Amientje is een klein koppig draakje, die nageltjes en tandjes, hij weet er helaas wel raad mee. Maar hij kan ook lief zijn gelukkig, en ik kan ook koppig volhouden dat iets niet mag :P Naeva vindt al het gedoe aan d'r oortjes minder, maar ach, een knuffel er achteraan en tis al snel weer goed! Ze moet elke dag spul (reiniger of medicatie), de anderen een aantal keer medicatie voor het geval dat. Taartje houdt ook steeds meer van knuffelen, maar alleen als het haar uitkomt, niks nieuws daar dus. Dew vindt de kittens wel erg leuk in hun kamer, lijkt ook steeds meer te snappen dat Naeva geen wandelend hapje is maar een katje, en heeft haar gister zelfs even gewassen! O+ Heeft toen ook een tijdje in een doos met gaten bij ze gezeten, tot groot mep-vermaak van de frummels.

SPOILER: getsie kriebel

[ Bericht 0% gewijzigd door Holyme op 18-07-2012 18:36:11 ]
pi_114375103
Ennnn weer wat foto's :)

Dewey ging snuffelen en werd meteen achtervolgd, Tara vond een nieuwe manier om hem te besnuffelen

Grote en kleine rooie

Die staart blijft leuk!

Yse kijkt wat Dewey aan het doen is (vasthouden aan de bovenkant en zo snuffelen :'))

Mini en mini worden ook al groot O+

Stokstaartje Ysera

Eerst achter Dewdew aan en vervolgens zijn die pootjes van Tara ook wel leuk speelgoed! En Dew weet geloof ik niet goed wat ie van de kittenluchtjes moet vinden :P

Dekbed heeft pootjes, die moeten natuurlijk aangevallen worden :Y

Amientje wil het speeltje niet delen!

Lekker bekkie O+
pi_114377203
Leuke foto's O+

Gelukkig gaat het met Naeva een stuk beter. Jammer van die vlooien. Krengen zijn het. De opvangers bij mij hadden ook vlooien. Ze waren in het asiel al wel behandeld. Toch vond ik nog wel twee dagen levende vlooien.
Ik had gelijk de hele kamer al ontsmet met omgevingsspray en goed gestofzogen enzo. Nu zie ik niets meer. Succes ermee :'(
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:05:31 #77
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_114383621
Fijn, veel (leuke) foto's *O* *O* *O*

Wel balen van die vlooien -O-
pi_114415494
Het zijn inderdaad krengen, maar hopelijk is het nu een heel eind onder controle, en ik blijf het voorlopig gewoon regelmatig bijhouden met omgevingsspray enzo. Verder gaat het allemaal z'n gangetje met de dames en heer, en ik geniet van het geluid van de pootjes die razendsnel over het laminaat trippelen O+ Oh, en Yse vindt op schoot komen eigenlijk best wel heul leuk *;
pi_114421762
Ysera zat lekker bij me O+

En Amientje, oh oh wat een ding! Had hem op m'n hand zitten en na een hapje (nee, ben nog steeds niet eetbaar!) ging ie z'n pootje wassen O+

donderdag 19 juli 2012 @ 17:44:01 #80
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_114423290
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:11 schreef Holyme het volgende:
Ysera zat lekker bij me O+
[ afbeelding ]

En Amientje, oh oh wat een ding! Had hem op m'n hand zitten en na een hapje (nee, ben nog steeds niet eetbaar!) ging ie z'n pootje wassen O+
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ysera O+

:D Amientje. Wat ontzettend schattig zo op je hand O+ O+ O+ *smelt*
pi_114457344
Ik wil m!! Echt oprecht nog nooit zo verliefd geweest op een kat :)
  vrijdag 20 juli 2012 @ 13:45:26 #82
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_114459755
Amien heeft een zeer hoog ik-moet-hebbuh!!! gehalte :)
pi_114471499
@Whiskers, jaa lief he, was ook zo blij dat ik m'n telefoon bij de hand had om 'm meteen zo op de foto te zetten! En dan vanbinnen "ohh KIJK NOU! O+"

@Ansu en Miriampje, iedereen die hier komt is ook meteen weg van 'm, tis echt een leuk ding :Y Hij mag nog niet geadopteerd worden, maar gooi 't meteen hier neer als het zover is :)
pi_114528533
Hoi Holyme,
Voor welk asiel bent u een gastgezin? Ook voor Eindhoven?
pi_114544802
Ieee zeg alsjeblieft je ipv u :) Ik PM je even!
Het asiel heeft liever geen telefoontjes voor kittens die nog niet gereserveerd mogen worden geloof ik, dus vandaar dat ik die info even in PM hou :)
pi_114546162
Heb weer wat foto's, sommige zijn wel wat slechter omdat ze met minder licht/met telefoon gemaakt zijn :)

Zoals je kan zien zit het nu allemaal redelijk bij elkaar qua grootte, alleen Naeva is nog wat kleiner. Tara heeft stiekem ook gewoon 'n erg dik vachtje O+

Samen slapen, dat verwarmingsmandje blijft favo!

Dozen vinden ze ook leuk, en er zitten ook knagertjes tussen zo te zien :Y)

Na het loslopen komen ze meestal met z'n allen bij me liggen en m'n haar in de knoop rommelen knuffelen enzo O+ Naeva ligt er ook nog onder, die ligt meestal in m'n nek. Tis een beetje lastig om adem te halen zo soms, maar goed :')

Broer en zus samen *;

Tara en yse doen het hartstikke goed nu buiten hun kamer, Yse vertrouwd me gewoon meer, Tara heb ik omgekocht met speeltjes! Ze is nog wel ietsje terughoudend af en toe, en oppakken blijft vaak nog vrij eng, maar we komen er wel :) En vandaag heb ik wel even flink wat punten gescoord! Er zaten 3 hummeltjes in de gang, en Taartje zat boven te mieuwen. Dus ik roep d'r en mieuw ook, maar geen Tara, alleen gemieuw. Ben boven gaan zoeken waar dat geluid vandaan kwam, kijk ik uiteindelijk in mijn waskamertje, ligt er een nog nat, bewegend 2p dekbedovertrek op een klein hoopje op de grond! :o :') Gauw in die enorme lap stof naar de opening gaan zoeken, en het arme ding eruit getild. Ze heeft me geloof ik nog nooit zo lief gevonden O+ :+

Favo speeltjes zijn balletjes en hengels!

De meeste foto's zijn zo geworden, met een grijze vlek in beeld.

Naeva kreeg eindelijk ook een kans om te spelen

En lieve Ysera heeft ook een dol konijntje in zich! Zie dat staartje :D
  zondag 22 juli 2012 @ 22:17:59 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_114546495
Ysera is O+ O+ O+
  zondag 22 juli 2012 @ 22:18:39 #88
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_114546533
En de andere foto's zijn ook O+ O+ O+
pi_114642084
@Whiskers, schattig he O+ Hier nog meer!

Ik zit een paar honderd foto's uit te zoeken, en Amientje sprong vanaf de bank op mijn stoel. Eerst werd mijn haar eens goed besnuffeld, en toen bleek wel hoe moe hij was geworden vanochtend (jaja, achter zo'n swifferding aanzitten is vermoeiend! Ook voor mij trouwens, met 4 van die draakjes :')).

*snuffel snuffel*

:z

En van de andere kant

Af en toe even anders gaan liggen

En hij wou ook echt niet weg, als ik voorover boog dan ging ie gewoon op m'n rug liggen prr-en, ging ik weer rechtop dan weer in m'n nek *smelt*

Morgen worden Amin en Tara ge-ent, dan mogen ze over een week ongeveer al weg, is hard gegaan! Ze doen het allemaal super nu! O+ En Dew is ook wat meer relaxed, loopt ook gewoon buiten ook al lopen ze los ipv blijven focussen op die kleintjes (al moet ie nu door het kattenluikje en snapt ie dat ding nog steeds niet helemaal, dus meerdere keren per dag wordt er gekleppert en mag ik het luikje opendoen :')). Bindi doet het heel goed, af en toe een blaas als het echt te dicht bij komt en Suetje gromt en mept nog wel 'ns, maar dat weten ze ondertussen. De kittens hebben ook gewoon vlakbij de dames op de bank geslapen :)
Inmiddels lopen ze een groot deel van de dag door het hele huis en dat gaat gewoon prima, Taartje gaat ook met de dag vooruit als ze los zijn (alleen oppakken is gewoon niet echt haar ding) en ik word inmiddels door allemaal beneden ook gewoon beklommen voor een knuffel. Ysera wil ook nog wel 'ns stiekem achter me aan komen als ik naar boven ga, en als ik d'r dan aai doet ze ook haar ruggetje omhoog om terug te duwen, waar ze eerst helemaal plat ging en soms haast in de vloer kroop. Zó fijn om te zien! En Naeva blijft gewoon een heerlijk ding! Kleine stalkertjes *;

De volgende keer weer wat meer foto's van allemaal, maar deze wou ik vast even laten zien :)
pi_114649393
Owwww... wat een mooi droppie.
En heerlijk dat ze zo aan het ontdooien zijn met z'n allen,

Blijven ze bij jou tot ze geadopteerd zijn, of moet je ze naar het asiel brengen?
En komen er dan 'snel' weer nieuwe opvangertjes of even rust in de tent tot de laatste 2 wegzijn en dan een nieuw groepje??
pi_114650894
De bedoeling is dat ze hier blijven en vanuit hier (via het asiel) geplaatst worden. Wat er daarna gebeurd weet ik niet, dat ligt ook aan wat het asiel binnenkrijgt natuurlijk en hoe lang deze hier nog blijven :) Ik heb sowieso nog een maand of 2 tijd om kittens op te vangen, daarna een tijdje niet, dus wie weet wat er hierna nog komt!
  woensdag 25 juli 2012 @ 20:24:02 #92
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_114655161
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:05 schreef Holyme het volgende:
@Whiskers, schattig he O+ Hier nog meer!

Ik zit een paar honderd foto's uit te zoeken, en Amientje sprong vanaf de bank op mijn stoel. Eerst werd mijn haar eens goed besnuffeld, en toen bleek wel hoe moe hij was geworden vanochtend (jaja, achter zo'n swifferding aanzitten is vermoeiend! Ook voor mij trouwens, met 4 van die draakjes :')).

*snuffel snuffel*
[ afbeelding ]

:z
[ afbeelding ]

En van de andere kant
[ afbeelding ]

Af en toe even anders gaan liggen
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En hij wou ook echt niet weg, als ik voorover boog dan ging ie gewoon op m'n rug liggen prr-en, ging ik weer rechtop dan weer in m'n nek *smelt*

Morgen worden Amin en Tara ge-ent, dan mogen ze over een week ongeveer al weg, is hard gegaan! Ze doen het allemaal super nu! O+ En Dew is ook wat meer relaxed, loopt ook gewoon buiten ook al lopen ze los ipv blijven focussen op die kleintjes (al moet ie nu door het kattenluikje en snapt ie dat ding nog steeds niet helemaal, dus meerdere keren per dag wordt er gekleppert en mag ik het luikje opendoen :')). Bindi doet het heel goed, af en toe een blaas als het echt te dicht bij komt en Suetje gromt en mept nog wel 'ns, maar dat weten ze ondertussen. De kittens hebben ook gewoon vlakbij de dames op de bank geslapen :)
Inmiddels lopen ze een groot deel van de dag door het hele huis en dat gaat gewoon prima, Taartje gaat ook met de dag vooruit als ze los zijn (alleen oppakken is gewoon niet echt haar ding) en ik word inmiddels door allemaal beneden ook gewoon beklommen voor een knuffel. Ysera wil ook nog wel 'ns stiekem achter me aan komen als ik naar boven ga, en als ik d'r dan aai doet ze ook haar ruggetje omhoog om terug te duwen, waar ze eerst helemaal plat ging en soms haast in de vloer kroop. Zó fijn om te zien! En Naeva blijft gewoon een heerlijk ding! Kleine stalkertjes *;

De volgende keer weer wat meer foto's van allemaal, maar deze wou ik vast even laten zien :)
Ach, wat lief dat in slaap vallen in je nek O+ O+ O+

En dank voor je update!
Wat fijn dat ze allemaal losgekomen zijn richting mens én dier *O*
  woensdag 25 juli 2012 @ 22:55:45 #93
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_114661997
Mooie update weer! Wat is Amien toch heerlijk!
Het is dat het op dit moment echt druk is anders zou ik serieus adoptie overwegen.
Ben verliefd :)
pi_114718854
Ik heb nog steeds niet alle foto's uitgezocht van afgelopen dagen, maar wel weer even een update. Tara en Amin hebben hun enting en chip gehad en komen waarschijnlijk dit weekend online, donderdag mogen ze weg als ze een baasje hebben gevonden. De entingen gingen goed, maar arme Amin reageerde vrij heftig op de chip, heb niet eerder een kat zo zien reageren ;( Bij thuiskomst was hij ook een beetje van slag, erg rustig voor zijn doen, maar dat duurde niet lang en meneer is weer helemaal de oude :)

Van de week hadden de draakjes een plantstukje van tafel omgegooid (en uiteraard net nadat ik alles had gepoetst), toen ik het zag zaten ze met zijn vieren met stukjes mos en klontjes aarde te sjoelen. En leuk dat dat was! *O* }:| Toen ik vanochtend kattengras in de aanbieding zag vond ik het wel een leuk idee om ze daar kennis mee te laten maken, en te leren dat dat sprietending op de grond wel voor ze is....What was I thinking :')

Tara was als eerste van de partij, en ze was vooral onder de indruk dat ze zo dicht bij Sue mocht komen (als je Sue ergens blij mee kan maken is het wel vers gras)

Ysera kwam er al snel bij, en ze deed de grote katten na. Echt eten deed ze niet, maar wel lekker happen :Y)

Suetje leert ze ook meteen dat je charmant hoort te kijken bij het eten van gras

Maar dat Taartje haar plantje begon te meppen, daar was ze toch wat minder blij mee! Niet lang daarna was het grom, pets, en weg Sue.

Amientje kwam erbij en Tara vond het steeds leuker worden, als een echte junglekat viel ze de andere 2 aan door het gras heen

Naeva kwam er wat later bij en snapte er maar weinig van, wat is dat nu weer :?

Amin was het ondertussen met Tara eens, spelen was veel leuker dan eten! En na een tijdje begon ook Yse daar zo over te denken. Klaar voor de aanval!

Naeva wou nog steeds even rustig kijken wat het allemaal was, maar daar waren de anderen het niet mee eens, mollen dat ding! :Y

Hierna heb ik het plantje maar gered en veilig weggezet :')
pi_114722613
_O- Attack the plant!
  vrijdag 27 juli 2012 @ 17:28:13 #96
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_114726702
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:02 schreef Holyme het volgende:
Ik heb nog steeds niet alle foto's uitgezocht van afgelopen dagen, maar wel weer even een update. Tara en Amin hebben hun enting en chip gehad en komen waarschijnlijk dit weekend online, donderdag mogen ze weg als ze een baasje hebben gevonden. De entingen gingen goed, maar arme Amin reageerde vrij heftig op de chip, heb niet eerder een kat zo zien reageren ;( Bij thuiskomst was hij ook een beetje van slag, erg rustig voor zijn doen, maar dat duurde niet lang en meneer is weer helemaal de oude :)

Van de week hadden de draakjes een plantstukje van tafel omgegooid (en uiteraard net nadat ik alles had gepoetst), toen ik het zag zaten ze met zijn vieren met stukjes mos en klontjes aarde te sjoelen. En leuk dat dat was! *O* }:| Toen ik vanochtend kattengras in de aanbieding zag vond ik het wel een leuk idee om ze daar kennis mee te laten maken, en te leren dat dat sprietending op de grond wel voor ze is....What was I thinking :')

Tara was als eerste van de partij, en ze was vooral onder de indruk dat ze zo dicht bij Sue mocht komen (als je Sue ergens blij mee kan maken is het wel vers gras)
[ afbeelding ]

Ysera kwam er al snel bij, en ze deed de grote katten na. Echt eten deed ze niet, maar wel lekker happen :Y)
[ afbeelding ]

Suetje leert ze ook meteen dat je charmant hoort te kijken bij het eten van gras
[ afbeelding ]

Maar dat Taartje haar plantje begon te meppen, daar was ze toch wat minder blij mee! Niet lang daarna was het grom, pets, en weg Sue.
[ afbeelding ]

Amientje kwam erbij en Tara vond het steeds leuker worden, als een echte junglekat viel ze de andere 2 aan door het gras heen
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Naeva kwam er wat later bij en snapte er maar weinig van, wat is dat nu weer :?
[ afbeelding ]

Amin was het ondertussen met Tara eens, spelen was veel leuker dan eten! En na een tijdje begon ook Yse daar zo over te denken. Klaar voor de aanval!
[ afbeelding ]

Naeva wou nog steeds even rustig kijken wat het allemaal was, maar daar waren de anderen het niet mee eens, mollen dat ding! :Y
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hierna heb ik het plantje maar gered en veilig weggezet :')
[ afbeelding ]
:D _O-

Groot succes dus, dat kattengras! Iets TE groot misschien _O-
pi_114728204
Ooooh! _O- Ik heb nog een bakje kattegraszaad staan. Eens kijken wanneer ik dat moet zaaien om het groot te hebben als de kittens in aanvalsmodus kunnen. _O-
pi_114764112
@Whiskers & BlueEyes, vanochtend poging 2, maar toen bleek omgooien en graven ook leuk, dus meteen weer weggezet! Er wordt verder wel af en toe in m'n planten gehapt, maar gelukkig niet erger dan dat het was voor de kennismaking met dat leuke groene spul :)

@Cat, oeh, zorg dan ook dat je een camera bij de hand hebt :D

Amin en Tara staan sinds gister online en er hebben al wel wat mensen gereageerd naar het asiel. Morgenavond komt er een stel kijken voor ze samen, wat natuurlijk wel het leukste zou zijn! En voor Tara ook het beste :)

Yse (of eigenlijk Ise met de uitspraak, maar dat bedacht ik me toen straks pas :P) is echt een enorm knorreding aan het worden, wat een geluid produceert dat scharminkel! :o En alle 4 gaan piepen en mieuwen als ze geen andere kat/mij zien, maar inmiddels ben ik voor haar ook goedgekeurd en komt ze dan gezellig bij mij O+ Maar hopelijk leren ze wel wat beter echt alleen te zijn.

Naeva is nog steeds een lekker beestje, al begint haar ene oogje nu een beetje te vervelen, goed schoonhouden dus en hopen dat het vanzelf weer wegtrekt, anders zalf.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:17:49 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_114767538
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 14:35 schreef Holyme het volgende:
@Whiskers & BlueEyes, vanochtend poging 2, maar toen bleek omgooien en graven ook leuk, dus meteen weer weggezet! Er wordt verder wel af en toe in m'n planten gehapt, maar gelukkig niet erger dan dat het was voor de kennismaking met dat leuke groene spul :)

@Cat, oeh, zorg dan ook dat je een camera bij de hand hebt :D

Amin en Tara staan sinds gister online en er hebben al wel wat mensen gereageerd naar het asiel. Morgenavond komt er een stel kijken voor ze samen, wat natuurlijk wel het leukste zou zijn! En voor Tara ook het beste :)

Yse (of eigenlijk Ise met de uitspraak, maar dat bedacht ik me toen straks pas :P) is echt een enorm knorreding aan het worden, wat een geluid produceert dat scharminkel! :o En alle 4 gaan piepen en mieuwen als ze geen andere kat/mij zien, maar inmiddels ben ik voor haar ook goedgekeurd en komt ze dan gezellig bij mij O+ Maar hopelijk leren ze wel wat beter echt alleen te zijn.

Naeva is nog steeds een lekker beestje, al begint haar ene oogje nu een beetje te vervelen, goed schoonhouden dus en hopen dat het vanzelf weer wegtrekt, anders zalf.
Inderdaad een doorslaand succes dus, dat kattengras _O-

Wat fijn dat er potentiėle baasjes komen kijken en al helemaal dat ze ze misschien allebei willen *O* *O* *O*
  zaterdag 28 juli 2012 @ 16:39:22 #100
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_114768572
O+ O+ O+
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_114769880
@Whiskers, ja daar gaf het asiel ook de voorkeur aan, hoop echt dat ze samen geadopteerd worden :)

@Chewbalhaar, oh oh Evi, wat was dat een ding, haha :')

Heb weer een boel foto's, maar om er 50 in 1 keer te posten wordt misschien wat teveel van het goede :+ Dus hier vast een deel!

Stokstaartje Yse

Lekker dol kijken kan ze wel!

Taartje O+

Dew is aan het ouwehoeren, maar zoals je kan zien is Amientje niet echt onder de indruk :P

En hij weet er eigenlijk ook wel raad mee!

Ysera

Pluizig meisje O+

Naeva in d'r standaard slaaphouding, voorpootjes ingetrokken, achterpootjes languit

Tara met d'r lekkere pootjes *;

Amin die mooi ligt te wezen...

En ook altijd recht vooruit kijkt! :Y

Kleine denker

Nomnom oortje

Caramelpootje O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')