abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113811943
De Baby's

16 juli 2011: Elise, dochter van Sannne
19 juli 2011: Jurre, zoon van Aventura
20 juli 2011: Cas, zoon van Cyntiaa
21 juli 2011: Floris, zoon van LiedjeBackstage
17 augustus 2011: Liene Nikkie, dochter van Beessie-Jen
26 augustus 2011: Jelle, zoon van Hilliebillie
26 augustus 2011: Simon, zoon van Mevr_Mus
11 september 2011: Wies, dochter van Wickie
18 september 2011: Eva, dochter van Take_A_Picture
23 september 2011: Linus, zoon van Kaarr
23 september 2011: Destin Liam, zoon van Scorpionsworld
23 september 2011: Loïs, dochter van PiercedGal
28 september 2011: Leonore, dochter van Bass-Miss
29 september 2011: Kyan, zoon van Lujaxa
05 oktober 2011: Adam, zoon van Sandous
24 oktober 2011: Anouk, dochter van susie
26 oktober 2011: Danne, zoon van Nirak & Faithz
04 november 2011: Jelte zoon van Vlindur
05 november 2011: Rowan, zoon van meissie1595
19 november 2011: Rayen, zoon van Timejumper
23 november 2011: Kioni, dochter van MizzEnroe
24 november 2011: 'SC-tje', dochter van SummerBreeze & SocialDisorder
28 november 2011: Ollie, zoon van _evenstar_
16 december 2011: 'Draakje', dochter van NotTheSame
21 december 2011: Daan, zoon van Deepfreeze En _FlasH_
31 december 2011: Mia, dochter van Octopussy
11 januari 2012: Midas, zoon van Kyara en Argento
25 januari 2012: 'Pietje', zoon van Bleie
10 februari 2012: Sander, zoon van Fee-nix
3 maart 2012: Cristel, dochter van PureEvil
9 april 2012: Huubke, zoon van Asyniur
3 mei 2012: Cara, dochter van Xanteh
9 mei 2012: Lior Nethanel, zoon van Tinuviel & Iamredleader
9 mei 2012: Lisa, dochter van Sam1993
12 mei 2012: S.ara, dochter van zoë23
11 juni 2012: Faye, dochter van Marjolijntje

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 10-07-2012 14:40:15 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_113812036
Ik sloot hem met:

Zoe wat een lief, schattig meisje heb je toch.

Fijn van die goede nachten. Ik hoop voor jullie dat dat zo blijft.

BJ en Fee, fijn dat het zo goed gaat. Ikzelf kan de tijd ook alleen maar vinden omdat ik verlof heb. En dan heb ik nog niet altijd de tijd, zoals vandaag bv maar heel beperkt.

KatyM, we zien je zeker wel heel gauw hier

Df precies zo heeft de wvk het ook uitgelegd. Gelukkig was s' avonds de koorts van 38,5 gezonken naar 38,1 en de volgende ochtend compleet weg.

Onze nacht was niet zo geweldig. Niet zozeer vanwege de baby, maar eerder vanwege onze peuter. Lekker ziekig en slaapperikelen met niet in eigen bed willen slapen, hup met z'n drieen in ons bed. Na 45 min draaien toch maar weer terug in eigen bed. Toen kon ik niet slapen en kortt daarna kwam L. voor een voeding.

Vandaag ook lekker druk: met kids naar kdv voor een foto van mijn boefjes. Na een uur terug weer naar kdv, peuter ophalen en naar de huisarts. Daarna naar mijn werk om onze mooie baby te showen en dan zieke peuter ophalen en entertainen.
/ einde dagboekpost
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 5 juli 2012 @ 19:52:44 #3
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113819290
Pffff... Mag het iets minder warm? Heb hier een beeb dat door de warmte niet wil slapen... Kwam half 7 uit mijn werk en sindsdien met d'r in de weer. Zo te zien is ze nu letterlijk omgevallen in bed. Ze heeft nog wel even aan mama laten zien dat ze ook in bed kan staan O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_113820697
Susie voor mij mag het zeker ook wat minder warm. Ik ben natuurlijk heel blij met mooi weer tijdens mijn verlof, maar dit is een beetje teveel van het goede.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113821042
Het mag van mij best zo warm, maar dan wel graag met zon :)
Hier ligt een baby alleen met romper aan te slapen. Met slaapzak slaapt hij niet goed: te warm. En zonder dus prima.
Volgens opa en oma is hij vandaag veel gaan staan in de box en veel pogingen tot gedaan daarbuiten.
Hij eet wel slecht met dit weer.. Ook borstvoeding gaat niet van harte.. Gelukkig drinkt hij wel graag water!
pi_113822008
Susie, naar is dat. Met Chris ook wel eens van ellende op het grote bed gaan liggen. Hij in de houtgreep /ingewikkeld in een laken, zodat hij niet zo kon bewegen. En dan viel hij uiteindelijk wel in slaap (na brullen), en konden we hem naar zijn eigen bedje tillen..

Hier ook warm, maar gelukkig heeft Daan er weinig last van. Nu in lange mouw romper en dunne slaapzak..
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:59:17 #7
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113822421
Anouk ligt nu in een mouwloze romper, zonder slaapzak. Straks voor de fles gaat de dunne slaapzak wel aan, 's nachts koelt het wel wat af. Zelf heb ik ook wel eens een koud been, die buiten het bed bungelt :P
Het rolgordijn is ook nog eens naar beneden gedonderd, dus wellicht was het ook te licht in haar kamer. Heb met wat gevloek een dekbedovertrek aan de gordijn roede(?) geknoopt.... Hoop dat lief morgen het rolgordijn weer op kan hangen (was er al 2 keer af geflikkerd, dus hij was er klaar mee :P)
pi_113822968
We hebben vandaag voor het eerst sampies gezwommen!! ik en mijn ukkepuk O+ O+ het was zooo leuk!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113823368
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:10 schreef bitterend het volgende:
We hebben vandaag voor het eerst sampies gezwommen!! ik en mijn ukkepuk O+ O+ het was zooo leuk!
Pics or it did'nt happen :D
pi_113823567
Is die van ons dan zo warmbloedig? Die ligt in korte mouw in een zonerslaapzakje.

Want ja ja! Hij slaapt zonder puckababy tegenwoordig :D sinds de inentingen gaat dat Keigoed.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:25:11 #11
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113823684
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:10 schreef bitterend het volgende:
Leuk! O+

Die van mij ook Kuukske, mouwloos, zonder slaapzak nog dus...
pi_113823769
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:19 schreef Nirak het volgende:

[..]

Pics or it did'nt happen :D
Ik was alleen met haar vandaag, ouder en kind zwemmen! :D dus geen fotos maar dit weekend gaat mijn man mee en dan maken we foto's!

Eten de muggen jullie ukjes ook levend? zo zielig!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_113823818
Hier wel slaapzak anders worden haar spek beentjes door de muggen opgegeten :'(
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:29:21 #14
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113823918
Heb nog geen mug gezien hier :X *klopt af*
pi_113824276
Nou goed dat je het zegt. Billie heeft volgens mij 2 muggenbulten. Met klamboe. Maar ja, kan net die ene mug zijn -O-
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:41:53 #16
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_113824532
:W hooooooi

ik kom even jullie advies vragen
ik ben 31 december uitgerekend van de 2e en vroeg me af wat de moeders met winterbaby's hebben gedaan, wat betreft de rompers.
hadden jullie rompers zonder mouw met mouw of met lange mouwen ?
alvast bedankt :)
W
Z
E
pi_113824619
Lange mouw :Y In ieder geval de eerste tijd dat je ook nog met kruiken en dekentjes in de weer bent overdag.
Wij daarna ook nog wel want het is gewoon warmer voor zo'n kleintje maar ik weet er ook een hoop hier die daarna korte mouw zijn gaan gebruiken wegens makkelijker. Het is een gefrot die twee lagen over elkaar :D
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_113824675
Lange mouw idd. Sofie was van oktober, en heeft bijna alleen lange mouw rompers aangehad.
*poef* nu is het weg
pi_113824800
Baby van november hier en alleen lange mouwen inderdaad en een mutsje als we uit gingen en fleece deken in de kinderwagen
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:47:50 #20
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_113824825
bedankt dan zet ik die op m'n lijstje, ik twijfelde door idd dat gefrot :)
W
Z
E
pi_113825334
Hier eind december, en korte mouw.. We hadden wel lange mouw liggen, maar dat gepruts...
En als het echt koud is, trek je gewoon een extra vestje aan naar buiten...

Hierom muggen hier.. Daan heeft 3 bultjes op zijn gezicht. En ik een stuk of 20, van teen tot vinger. :{
pi_113825452
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:47 schreef rebel-angel het volgende:
Hema heeft stretchrompers, die frummelen beduidend minder op onder de truitjes dan de gewone rompers vind ik.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:04:45 #23
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113825670
Midas heeft volgens mij ook een muggebult. Hoop niet dat ie mijn bloed heeft :'(

Hier ook rompers met lange mouw en dan ook gewoon onder een shirtje met lange mouwen.
pi_113825853
Cara ligt in de wieg in een jumpsuit. Gelukkig geen last van muggen tot nu toe. 2 minuten huilen en toen ik 5 minuten later ging kijken was ze heel gebiologeerd bezig met haar handje haha. Ze slaapt nu O+
pi_113826034
leuk he als ze hun handjes leren kennen!!

arme midasje :*

R heeft een muggenbult op haar nek, op haar oor en op haar voorhoofd :'(
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:12:13 #26
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113826049
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:47 schreef rebel-angel het volgende:
Ik heb juist weer korte mouw rompers onder lange mouw shirtjes gedaan, ivm dat gefrot. Gek werd ik ervan! Denk dat het op 1 hand te tellen is dat ze dat heeft gedragen...wel lange mouw aan, maar dan weer iets met korte mouw er overheen.
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:16:59 #27
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_113826227
Hier ook een decemberbaby en lange mouw, die overslagrompers van de Hema. Ik kon de mouwtjes weer terug naar d'r okseltjes vouwen maar dat waren echt de enige rompers die nog een beetje fatsoenlijk pasten om mijn mini.
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:23:44 #28
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113826510
Dat gefrot vond ik wel mee vallen maar wij waren dan ook eindelijk gewend aan een mouw over een infuus heen te trekken.

Nu heeft ie alleen een korte mouwen romper aan in zijn slaapzak. Zonder slaapzak durf ik niet omdat ie zich op zijn buik draait en dan niet meer terug kan. En dat vindt hij niet leuk.
pi_113826637
Doet midas draaien ook in bed? R niet! ze draait de hele dag door van buik naar rug en andersom maar in haar bedje nooit
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:28:27 #30
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113826758
Ja, hij rol ook in bed. En dan in de meest onmogelijke hoeken. Moet hem dagelijks toch wel een paar keer terugdraaien (overdag). En soms is ie dan echt helemaal overstuur. Zo zielig :'(

Vandaar dat ik ook een videofoon wil want dan heb ik het iets sneller in de gaten.... (hij gaat van pieppiep ineens over op huilen)
pi_113839154
Rebel-angel, wij hadden korte en lange mouwen rompers. Juist die hele kleine rompers zijn veelal met korte mouw. Wij hadden bij de eerste een februari baby. Afhankelijk vande temperatuur binnen en buiten, kun je lange mouw t-shirt, vest/ trui, jas, deken etc doen. In de kinderwagen kun je altijd een extra/ dikkere deken gebruiken. En voor de Maxicosi en Buggy inzet van de kinderwagen hadden wij ook voetenzakken, die heel goed warm hielden.

Bitterend: wordt ze meestal s'nachts gestoken? Dan kun je van die muggenstekkers in de stopcontact kunnen doen. Je hebt 2 soorten: eentje verspreid een geurtje, die muggen nietlekker vinden, de ander maakt een zoemend geluidje wat de muggen weg drijft. Krijgt ze de beten vooral buiten, zou je haar moeten insmeren met muggenspul.

Mijn uk heeft gisteren voor het eerst in een slaapzak geslapen. Eigenlijk zou hij een slaapzak en een dun dekentje/ lakentje moeten hebben om hem in te stoppen, omdat hij erg veel met de armen zwaait. Hoe den jullie dat?

[ Bericht 39% gewijzigd door Tinuviel op 06-07-2012 08:44:44 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113839290
Tinuviel, mijnknul ligt in een slaapzak en dan ingewikkeld in een omslagdoek van de Hema om zijn armen in bedwang te houden. Halverwege de nacht friemelt hij zich daaruit los en ligt hij dus nog gewoon in zn slaapzak. Als hij eenmaal slaapt heeft hij ook geen last van bewegende armen meer.
pi_113839407
Clubsoda, hoe zit de omslagdoek dan dicht? Ik heb er eentje met klittenband en dat werkt niet zo goed. Ook kun je die van mij niet echt strak dichtmaken. Is dat trouwens voor een dag als gisteren niet te warm?

Tot nu toe deden we dunnebdekens of lakentjes. Goed strak instoppen onder de matras van de wieg werkt ook niet zo goed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113839536
Niet, ik wikkel hem erin en met zijn lichaamsgewicht bleef het altijd behoorlijk goed zitten. Inmiddels niet meer, omdat hij goed kan rollen, maar toen hij wat jonger was wel. Het is niet echt inbakeren natuurlijk maar ik vind dit een fijner idee. Vannacht sliep hij in korte mouwenromper, dunne slaapzak en doek. Het is zo'n dunne katoenen doek van de Hema, ging gisteren nog wel hier.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 09:06:35 #35
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113839587
Goedemorgen!

Hier werkt slaapzak met een lakentje wel goed. Lakentje strak instoppen en maar tot zijn middel. Anders is het te warm. Maar ik laat zijn armpjes dus altijd gewoon los. Ook toen ie nog maar heel klein was.

hoelang kun je babyvoeding (gepureerde broccoli) eigenlijk in de koelkast bewaren? En als er op een zak wortels staat dat je ze niet in mag vriezen, kun je ze dan wel gekookt en gepureerd invriezen of kan dat ook niet?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 09:08:33 #36
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113839626
oh, zo'n muggenstekker is ook wel een goed idee. We houden Midas' kamertje potdicht nu. Screen en rolgordijn naar beneden en ramen en gordijnen dicht (wel goed geventileerd hoor). Houdt de warmte en de muggen buiten.
pi_113840355
Rebel-Angel: ik heb een januari-baby, en die heeft vooral lange mouwen aangehad. Ik vond het gefrot wel meevallen. Ik rol de mouwen bij het aantrekken op (zoals je bij een panty doet), en dan kan ik daar doorheen zijn handje, met de mouw van het rompertje, vasthouden, en het shirtje eroverheen trekken. Gaat heel makkelijk.

Tinu: een puckababy? Ik heb nooit gewerkt met de combi slaapzak + lakentje. De eerste paar weken een lakentje + dekentje, en zodra ze dat van zich af gingen trappen alleen een slaapzak. Maar die van mij maaiden nooit met hun armen, dus dat scheelt.

Kan zo'n muggenstekker geen kwaad bij die kleintjes? Ik durf het zelf nooit zo goed.

Wij hadden gisteren evaluatiegesprekje op het kdv omdat Pietje er al drie maanden ( :o ) is. En zoals bij alle gesprekjes die ik met de leidsters daar voer, weet ik weer helemaal waarom ik zo blij met ze ben. Ze kijken zo goed naar je kind, weten precies wat het kan, wat het leuk vindt, wat voor kind het is. Ze volgen ook gewoon zijn ritme, in plaats van hem proberen een ritme op te leggen. Helemaal fijn. Ook alvast gehad over beginnen met fruit volgende maand. Ze wachten op de oké van ons, en kunnen zowel gepureerd als stukjes geven, net wat wij willen. Bij pureren had ze het wel over verdunnen met sinaasappelsap, wat Kleintjes afraadt tot een maand of 9 (toch?), dus ik ga wel vragen of ze dat anders doen. Zou het overdreven zijn als ik de lijst van Kleintjes voor ze uitprint?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 09:54:06 #38
348178 NotTheSame
pi_113840589
Kyara, ik denk dat je vers gepureerd zeker niet langer dan 24 uur moet bewaren ivm bacterien. Worteltjes (zowel puree als gewoon gekookt voorRapley) doe ik gewoon in de vriezer. Als je het meteen invriest kan het geen kwaad.

Ik had ook altijd een shitload aan hutspot/wortelstamp in de vriezer, ik heb nooit iemand horen klagen dat er iets mis mee zou zijn.

Wat ligt er hier nou allemaal in de vriezer?
Gepureerd:
Mango
Perzik
Bloemkool
Brocolli
Sperzieboon
Courgette
Wortels

Fruit vries ik niet in stukken in, maar groenten wel. Draakje krijgt altijd eerst een stukje groente/fruit, en als ze daar op uitgekeken is (of het is op ;)) dan heb ik nog wat puree achter de hand.

Overigens een goeie tip: Zelf maaltijden maken voor je kleintje
Ik haal er toch wel veel leuke dingen van af!

Bleie, je mag het KDV best wel verwijzen naar de lijst van Kleintjes vind ik. Sinaasappel(sap) kun je beter pas rond 10/12 maanden geven omdat het hoog allergeen is. Veel mensen zijn allergisch voor citrusvruchten. Maar dat zul je wel al weten ;).
  vrijdag 6 juli 2012 @ 09:59:35 #39
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113840720
oh ja, jij met je hutspot :P

Ik heb broccoli en winterpeen in huis (ik dacht, als ik het niet mag invriezen dan zijn winterpenen in elk geval lang houdbaar). Tussen wortel en winterpeen zit toch geen verschil? Wilde vanmiddag alvast gaat koken, pureren en invriezen. Morgen krijgt ie zijn 1e hapje want dan is papa ook thuis. Wilde een beetje broccoli in de koelkast doen voor morgen maar dan ontdooi ik dat morgen gewoon wel even.

En Midas gaat woensdag naar de universiteit. Hij gaat meedoen met een onderzoek van het babylab. ben benieuwd!
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:08:08 #40
348178 NotTheSame
pi_113840890
Winterpeen in de zomer :?. Waar haal je die vandaan _O- !

Hier het antwoord van dhr. Kleintjes himself:
klikkerdeklik!
pi_113840926
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:06 schreef Kyara het volgende:
hoelang kun je babyvoeding (gepureerde broccoli) eigenlijk in de koelkast bewaren? En als er op een zak wortels staat dat je ze niet in mag vriezen, kun je ze dan wel gekookt en gepureerd invriezen of kan dat ook niet?
Ik zou het max 24 uur bewaren, als het klaargemaakt is. Ook met fruit..
En die wortels, is dat gewoon waspeen ofzo? Die zou ik ook wel klaargemaakt invriezen. Lijkt mij dat ze niet echt anders zijn dan gewone wortels, alleen in zijn geheel vriest het misschien niet zo lekker in..

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 08:55 schreef Tinuviel het volgende:
Clubsoda, hoe zit de omslagdoek dan dicht? Ik heb er eentje met klittenband en dat werkt niet zo goed. Ook kun je die van mij niet echt strak dichtmaken. Is dat trouwens voor een dag als gisteren niet te warm?
Tot nu toe deden we dunne dekens of lakentjes. Goed strak instoppen onder de matras van de wieg werkt ook niet zo goed.
Wij hebben Daan een poosje "gebakerd" met een hydrofiel. Misschien werkt dat bij jullie ook nog:
Hydrofiel als een driehoek vouwen, en in het bedje leggen met de punt richting de billen en de vouw ter hoogte van de schouders. Dan baby erop. En de punten over de armen, en terug onder de billen/rug leggen. Dit hebben we een week of 6-8 gedaan. Daarna wurmde hij zichzelf eruit, maar was het vastleggen ook niet meer nodig..

Bleie, ik vind die stekkers ook eng. Mijn moeder had er eentje, maar die was niet geschikt voor kinderkamers.. Misschien hangt het van het gebruikte stofje af?
En fijn dat het KDV zo goed bevalt.
Sinaasappelsap kan darmkrampjes veroorzaken. Maar verdunnen is meestal ook niet nodig. Evt kun je wat melk (KV/BV) of water toevoegen.. Als jij kleintjes wil volgen, dan kun je het altijd meenemen naar het gesprek. Wij zijn braaf begonnen met die lijst voor Chris, maar als snel bleek dat hij nergens last van had, en zijn we wat dingen versneld gaan geven (dat ging goed, op de rode kool na)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:09:53 #42
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113840929
oh ja, niet eens over nagedacht eigenlijk :D

gewoon bij de albert heijn... :Y)
pi_113841215
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 09:59 schreef Kyara het volgende:

En Midas gaat woensdag naar de universiteit. Hij gaat meedoen met een onderzoek van het babylab. ben benieuwd!
Van de UvA? Ben ik met Pietje ook een keer geweest, was leuk!

Ik ga de lijst van Kleintjes inderdaad aan het kdv geven dan. Bij B. ben ik er op een gegeven moment ook van afgeweken, maar zo in het begin vind ik het wel fijn. Er komen gelukkig geen allergieën in de familie voor, dus dat verkleint de kans erop wel. Maar toch.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 10:35:28 #44
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113841561
Nee, Radboud in Nijmegen.

Ik ben mijn lijst alweer kwijt en de printer is stuk :(
pi_113842017
Terug van het CB :) Prikken zitten er in... Nooit leuk :'(
10.320 kg en 75.5 cm!
pi_113842235
Kyara de dunne worteltjes (den dat dat bospeen of waspeen is) smaken zoeter dan winterpeen.

Waarom fries je gepureerd fruit eigenlijk in. Fruit heb je toch zo gepureerd en dan is het lekker vers en bevat volgens mij meer vitamientjes, dan als het ingevroren was.

Bleie, wij gaven bij de oudste bij de eerste hapjes alles fijn gepureerd en alle groenten volgens mij hadden van zichzelf een fijne consistencie zonder toegevoegde vloeistof. Eventuueel kun je bij dingen als tomaat en paprika een incisie maken, koken en dan eerst de schil verwijderen.

Maar bij de puckababy kun je niet zo inbakeren, dat de Armpjes gebogen zijn en de handjes naast zijn gezicht liggen of wel? Wij bakerden aan het begin ook met hydrofiel in. Maar hij is al 8 weken, dus die zijn niet groot genoeg meer, daarom de
Lakentjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113842264
Ahw, stomme prikken..
En lekkere score!
pi_113842409
Phff de kleine man werd om 08:00 wakker en begon met huilen en is nu net pas gestopt omdat ie in slaap is gevallen. Hij wilde geen fles, geen brood, niet bij me zitten, niet spelen. Zetpil hielp niks, heb hem uiteindelijk maar in bed gelegd, ben zelf met Leander in ons bed gaan liggen en het de wasmachine en droger aan gedaan zodat ik hem niet hoorde huilen :@ Werd er helemaal gek van. Bijna 3 uur achter elkaar door. Hoop dat ie lekker paar uur slaapt :Y Misschien helpt het.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_113842866
Oh MeNicole niet fijn dat je niet weet waarom hij huilde. Hopelijk is het na zijn slaapje beter.

Als je de steckers met geurtje eng vind op de babykamer kun je ook nog diemet het geluidje doen, die kunnen haast geen kwaad.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:25:28 #50
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113843159
ach wat sneu MeNicole.

Mooie stats Cyntiaa. Hopelijk heeft hij niet teveel last van de prikjes :*
pi_113843233
Mooie stats Cyntiaa!

Tinu: ik weet niet of dat kan bij de puckababy, zelf geen ervaring mee. Maar waarom wil je dat?

MeNicole: wat naar, voor je ventje, en voor jou.
pi_113843529
Mooie stas Cynthiaa. Hopelijk heeft hij weinig problemen door de prikken.

Bleie, ik wil hem graag met gebogen armen en handjes bij zijn gezicht inbakeren, want hij vind sabbelen op zijn handjes/ vingertjes als troost als hij in slaap valt erg prettig en als ik niets doe met de armpjes dan zwaait hij er enorm mee en lukt het ook niet om zijn handjes te sabbelen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 6 juli 2012 @ 12:13:03 #53
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113844983
Zo...hehe, ik ben ook weer online....

Niet bijgelezen,sorry
pi_113845562
Tinuviel wij hebben hier een lodger wrapper van mijn vriend zijn werk er zinn er verschillende heb hem vandaag uitgeprobeerd en je kunt de armpjes langs het gezicht laten omdat je er ook een capuchon(muts xd) mee kan maken de armpjes liggen dan toch vast maar ze kan ook op haar handjes zuigen. Ke kunt gewoon eens kijken op hun site.

Hier legde wij lisa ook wel eens op haar buik weg viel zo sabbelend in slaap en dan draaide wij haar om. Nu ligt xe gewoon in een slaapzakje met romper of pyama (ligt aan het weer) en haar speentje. Is tien minutrn onrustig ga dan terug geef nog eens de speen zonder wat te zeggen en gaat dan heerlijk slapen.

Lisa slaapt al sinds ze 2 weken oud is in een slaapzak was zo onrustog dat ze de lakens los trok heb die dus ook twee keer van haat gezicht kunnen halen ik vind het doodeng geen dekentjes voor haar tot 1 jaar ofzo :$
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_113845759
Sam ik zal eens kijken naar de lodger wrapper. Van buik naar rug draaien, daar wordt hij misschien wel wakker van. En voor s'nachts kan dat niet, omdat wij dan ook gaan slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113846078
Ze zijn wel prijzig.. Ben blij dat we hem gekregen hebben ;) het van buik naar rug draaien ging hier over het algemeen goed sliep vaak net diep genoeg om niet uitwakker te worden als ze overdag beneden lag lieten wij haar ook gewoon liggen konden dan toch alles in de gaten houden. Waren blij als ze sliep. Wij hebben de normale wrapper (inwikeldoek en speelkleed) maar er zijn er ook die je kan combineren met autostoeltjes beetje aan te passen op je eigen wensen. Hopelijk vind je snel iets. Wij hebben hier ook een tijd gewerkt met die badcapes maar geen idee of dat je dan de armpjes zo kan leggen
pi_113850314
Ahh zo'n ding heb ik ook gekregen van mijn schoonzus. Vroeg me al af waarvoor het nou precies was :D
  vrijdag 6 juli 2012 @ 14:48:02 #58
348178 NotTheSame
pi_113851306
Ik heb zo'n Wrapper Motion Fleece(dus die in de MC kan)... En eerlijkheid gebied dat ik em dus nog nooit gebruikt heb :@
pi_113851443
Wrappers gebruik je vaak de eerste weken als je met je kindje in je armen zit omdat ze anders moeite hebben met hun temperatuur maar dat is ook wel weers- en kindafhankelijk.

Verder zijn ze nuttig als je naar het CB gaat en je kind al uitgekleed is en je dan nog moet wachten bijvoorbeeld.

Als je zo'n mooie hebt als NTS kan je hem als voetenzak in de MC gebruiken. 's Winters is dat echt wel een must.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 6 juli 2012 @ 16:13:30 #60
348178 NotTheSame
pi_113855408
Joa maar mijn mini paste nog niet in dat ding afgelopen winter :') _O- ...
  vrijdag 6 juli 2012 @ 16:48:19 #61
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113857107
ooh zo'n wrap was echt fijn hoor in de mc. Maar hoe zo paste draakje er niet in dan? Dat wikkel je er toch gewoon omheen?

ik gooi hem er nog even in hoor ;)
pi_113859186
O+

zo'n muggen ding is idd handig Tinu dankje had ik niet aan gedacht!

Ben eigenlijk nieuwsgierig naar de gedachte achter het pureren en invriezen van hapjes, waarom? is het handiger? het lijkt mij zo veel meer werk het maken dan invriezen dat ontdooien en opwarmen :?
pi_113859515
Omdat het ontdooien en opwarmen snel is als je laat uit je werk komt en je kindje heeft NU honger. En vaak zijn het kleine hoeveelheden dus dan maak je meerdere bakjes tegelijk met 1 stuk groente.
The way you rock'n'roll
  vrijdag 6 juli 2012 @ 17:59:06 #64
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113860181
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 16:48 schreef Kyara het volgende:
ooh zo'n wrap was echt fijn hoor in de mc. Maar hoe zo paste draakje er niet in dan? Dat wikkel je er toch gewoon omheen?

[ afbeelding ]
Midas O+ En zo een had ik ook, maar dan roze uiteraard :P Van Jolein? Heerlijk ding voor in de mc.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 19:03:46 #65
348178 NotTheSame
pi_113862134
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 16:48 schreef Kyara het volgende:

[ afbeelding ]
Nou, omdat mini niet met d'r beentjes door de daarvoor bestemde stukken kon, en als ik em dan dichtmaakte tot wikkeldoek, ze er hopeloos in verdwaalde. Ze was echt veel te klein daarvoor...
(ik heb geloof ik nog ergens een foto dat ze zo'n berenjasje van de Prenatal aan had, maat 44. Het leek wel alsof het een South Park poppetje was, er kwamen echt alleen nog maar voetjes onderuit _O- )
pi_113863365
Nts ben ik wel benieuwd naar een foto van dat berenpakje. Wij hebben er ook 2 stuks van mijn grote. Maar onze baby kan hooguit de grotere misschien nog aan. Wellicht is die ook al te klein tegen de tijd dat het koud wordt.

Midas, echt om verliefd op te worden, die foto.

Invriezen, ontdooien & opwarmen is idd sneller dan vers koken. En als je iets eet, wat je kind niet mee kan eten is het ook handig.

Ik hoef de wrapper dus echt niet voor de winter, in de maxicosi of op het cb. Ik wou het als inbakerdoek voor het slapen waarbij ik de armen omhoog gebogen kan inbakeren zodat de handjes langs zijn gezicht liggen. Maar ik kijk nog eff of het echt zo nodig is, want ze zijn idd niet goedkoop.

Mijn mannetje heeft vanmiddag voor het eerst zijn middagslaap in de wieg gehouden *G*. Daarvoor lag hij altijd naast me in bed. Ik moest hem nog wel mijn pink geven om op te sabbelen voordat hij in slaap viel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113863696
NTS :D

Midas O+

Tinu, fijn!

Hier heeft onze poes besloten die rare baby maar gewoon te negeren :')

Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 6 juli 2012 @ 21:39:44 #68
211793 PiercedGal
Groetjes Mij!!
pi_113869159
haha! Lekker warm toch?

hier slaapt ze in een romper met spaghettibandjes en een zomer slaapzak, ze trapt haar dekens toch af! mocht het koeler zijn in de nacht gaat ze in de winterzak.

ik moet 16 juli naar cb, ben zooo benieuwd!
Herriner je gisteren..
Droom van morgen...
Maar leef vandaag !!!
  vrijdag 6 juli 2012 @ 21:53:15 #69
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113869872
Gelijk heeft de poes Phaidra, dat rare ding wat maar huilt en slaapt.... :P

Hier al een tijd geen dekentje meer hoor, ze trapt het weg en vind het leuk om erop te gaan liggen enzo... Maar mama vind dat wat eng, dus als het wat kouder is, dan gaat ze in een iets dikkere slaapzak.
  vrijdag 6 juli 2012 @ 21:56:34 #70
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113870072
O+ Mooie kinders, in de gauwigheid zag ik in het vorige topic ook al een aantal foto's. Ga ik zo eens op mn gemak bekijken ;)

Nog wat bijzonders gebeurd afgelopen week? Ik had namelijk vanaf vrijdag geen laptop meer....( En nu heb ik net een nieuwe gehaald *O* )
pi_113870593
Phaidra, lekker extra laagje warmte met dit weer ;)

Bitterend, ik heb vanmiddag de snijbonen die over waren van de stamppot in de vriezer gedaan. Zelf eten we ze niet meer op deze dagen, en Daan eet er amper van. Nu kan ik gewoon even een blokje ontdooien als hij eraan toe is..

Wrapper heb ik eigenlijk ook niet gebruikt. In de mc hadden we een voetenzak, en in huis lag hij zo op schoot en de eerste dagen in een gewone omslagdoek.. Maar hij houdt zich erg goed warm..

PE, feli met je nieuwe laptop *O*
En nieuws.. Veel gebeurd, allerlei ontwikkelings sprongetjes, CB-controles etc. Maar volgens mij geen schokkende dingen?
Hier niet in ieder geval :P
  vrijdag 6 juli 2012 @ 22:17:11 #72
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113871083
Hier ook niets gemist, behalve dat Anouk het staan heeft uitgevonden :P En daarom misschien zo lastig in slaapt valt 's avonds? Is echt een beetje drama op het moment, ben gewoon een uur met haar bezig, brullen is het... Denk dat ze er zelf ook van onder de indruk is ofzo :? Arm ding. Maar verder is ze hartstikke lief mijn moppie O+
pi_113874406
Nou Susie, daar hebben we hier ook last van gehad een paar dagen, nu gaat het weer beter /afkloppen...

MeNicole, hoe gaat het nu, nog gehuild na het slapen?

*O* voor Cas! Datziet er goed uit Cyntia :)

En Midas En kleine phaidra O+

wij hadden hier ook een (2zelfs) mc wrappers, hartstikke handig! Hoef je ook niet met een jasje te klooien nml :)
  vrijdag 6 juli 2012 @ 23:31:10 #74
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_113874875
Hallo jongens, even een vraag:
Hoeveel kv drinkt een baby van 3000 gram van een week oud?
Ik weet helemaal niks over kv maar als je geen melk hebt dan moet je er 's avonds laat ineens naar grijpen :'(
Ik heb kant en klare trouwens.
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 6 juli 2012 @ 23:37:39 #75
348178 NotTheSame
pi_113875186
Bij kant en klare kv van Nutrilon staat het op het pakje geloof ik?

Anders zou je de bv formule kunnen gebruiken,dat zal ook wel aardig in de buurt komen?
(150xgewicht in gram):aantal voedingen per dag
  vrijdag 6 juli 2012 @ 23:40:21 #76
100412 mefke79
komt goed!
pi_113875318
kersjes, begin eens met 30 ml per fles en dan 8 voedingen op een dag. Dat deden wij ook na stoppen bv op dag 3, Tienus zal toen net ietsje zwaarder geweest zijn. En gaat het makkelijk op, kan je altijd nog meer geven.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 6 juli 2012 @ 23:41:26 #77
100412 mefke79
komt goed!
pi_113875371
kersjes, je kan trouwens beter hypo allergeen geven als je er nog bv naast wil geven. Succes!
  vrijdag 6 juli 2012 @ 23:44:04 #78
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_113875496
Thanks dames.
pi_113875811
Kersjes, ik heb vanaf dag 1 flesvoeding gegeven.
Vorig jaar was de methode nog als volgt: dag van de geboorte 10cc per voeding, dat iedere 3 uur. De dag erna 20 cc per voeding en zo verder. Iedere dag zo'n 10 cc erbij dus. Ik vroeg me toen af waar dit zou eindigen, maar mij werd al verteld dat ik dat vanzelf zou merken. En idd, rond dag 10 stagneerde het en bleef Eva een ruime tijd op 90 á 100 cc zitten.
Na een weekje kun je de 3 uur verlengen naar 3,5 uur of zelfs 4, maar ik weet niet meer exact hoe dat nou zat.

Als S (ik weet niet of je zijn naam online gebruikt) nu 7 dagen oud is, mag je dus 70 cc per voeding geven.
Dan maak je dus 90cc (90 water + 3 schepjes) en giet je 20 cc weg. Jammer van de voeding zeg maar, maar zo werkt dat dus. Ik zou beginnen met 60 cc (+ 2 schepjes) en dan kijken hoe het gaat.

En wat Mefke zegt, er wordt geadviseerd om te starten met hypoallergeen als je overstapt van borstvoeding naar flesvoeding (of gezamenlijk gebruikt).
  zaterdag 7 juli 2012 @ 00:09:39 #80
100412 mefke79
komt goed!
pi_113876517
danic, klopt hoor, die methode, maar kersjes gaf in het borstvoedingstopic aan dat hij de laatste dagen te weinig gehad heeft. Geen idee dus hoe goed zijn maagje al opgerekt is, dus daarom zou ik beginnen met 30 (1 schep, makkelijk te maken) en dan gaan ophogen. Dat kan snel gaan of langzaam, dat zie je idd vanzelf.
pi_113876635
Oh goed dat je het zegt, daar lees ik niet mee. Ja dan zou ik rustig beginnen. Je merkt het gauw genoeg als hij nog honger heeft, het is zo bijgemaakt. De eerste paar dagen zal het even zoeken zijn, maar dat ritme heb je zo.

Begrijp ik uit je verhaal (dat je geen voeding hebt) dat je helemaal overstapt naar fv, of alleen de avondvoedingen?
pi_113880309
Volgens het pakje is onder de 3000 gram 65 ml bij 7 voedingen, daarboven weet ik het niet uit mijn hoofd. Maar ik zou idd met iets minder beginnen en kijken hoe het gaat :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 7 juli 2012 @ 06:53:11 #83
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113883272
Och Kersjes, wat balen! :* En euhmmm...had je je hier al officieel gemeld met je mooie jongen? :P

Ah Nirak, dan kloppen mijn vermoedens dus denk ik...
pi_113883496
DF hoe ontdooi je het? in de ochtend eruit en savonds in de magnetron?

Tinu gisteren heb ik voor R courgettes gekookt(paar plakjes) in de tussentijd had ik haar een tomaat gegeven, vond ze heerlijk maar ja dat is inderdaad rapley..ik geef haar ook normaal gewoon wat wij eten ik haal het eruit voor dat ik de saus of wat dan ook erover doe..

Kers -O- :*
pi_113886519
Kers hoe gaat het nu?

Wij hebben een beroerde nacht gehad. Geslapen van 23 tot 2 uur, toen van 3 tot 4 en toen was het wel over met de pret. Meneer wilde continu drinken, viel daarna wel in slaap maar als ik hem in de wieg legde was hij maximaal een half uur later weer wakker. Dit tot ongeveer 10 uur, nu slaapt hij eindelijk weer.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113887019
Bitterend, dat ontdooien verschilt, maar meestal leg ik het in de ochtend in de koelkast. En dan als ik het nodig heb in de magnetron. Maar als dat om 12 uur is ( bijvoeding is hier echt nog tussendoor oefenen), dan gaat het ook wel eens bevroren in de magnetron..

Kersjes, Daan kreeg in het begin te weinig voeding om te groeien, hij viel hard af zelfs (-11,5% gezien). Hij kreeg dan ongeveer 50 cc per keer aangeboden, beetje afhankelijk van hoe de dag liep, kreeg hij dan 4x30-50cc na de bv(gekolfd of live). Met een paar dagen was dat productieprobleem opgelost..
  zaterdag 7 juli 2012 @ 12:34:31 #87
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_113887654
Susie, ik had me hier nog niet gemeld nee :@

Onze 3e zoon Seth, geboren op 28 juni O+
We hebben wat zorgen met hem (gehad) omdat hij niet goed groeide. Daar lijkt nu eindelijk wat verbetering in te komen!
Mijn andere jongens heb ik probleemloos en lang gevoed, nu gaat het allemaal wat ingewikkelder.
De eerste dagen waren we nog in het ziekenhuis en leek hij misselijk te zijn door ontwenningsverschijnselen vanwege de medicatie die ik tijdens de zwangerschap gebruikt heb. Ook moest zijn tongriempje gekliefd worden.
Nu zit hij nog maar 100 gram onder zijn geboortegewicht en door allerlei problemen met de bv (zie het topic) krijgt hij nu afgekolfde melk, eventueel aangevuld met kv. En hij groeit *O*
Hij slaapt nog wel veel, is natuurlijk met 37+6 middels een inleiding geboren, en dat is te merken door o.a. een zwakke zuigkracht.

Afgezien van de zorgen is het wel genieten hoor, zo'n lekker lief kleintje O+
Slapen in zijn eigen bed, die bij ons op de kamer staat, wil hij niet. Dus lekker op mama slapen. Gister zijn we voor het eerst van huis gegaan en heeft hij 2 uur in de draagdoek liggen tukken :Z
  zaterdag 7 juli 2012 @ 12:35:24 #88
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_113887678
Bedankt voor alle voedingsadviezen. Ik ben daarin zo'n leek he, voorheen nooit nodig gehad en heb me er ook nooit in verdiept :@
pi_113888272
Kersjes
Wat balen dat het nog zo moeizaam gaat met de bv :*
&welkom hier! :)

Gister trouwerij gehad
Alles ging goed, S was rustig op het stadhuis en met foto's maken O+
bij m'n ouders ging ook alles goed.
Tussendoor ben ik een paar keer naar huis geweest (zwager bracht me die ging het huis van het bruidspaar versieren en m'n ouders wonen vlakbij)
Kon ik kolven/voeden & even rusten.
Begin vd avond erg duizelig, moe en erg veel bekken pijn. Toen ben ik naar huis gegaan (vader haalde me op) en was S al overstuur toen ik daar kwam.

Ze was echt ontroostbaar :( teveel prikkels gehad die dag denk ik
Echt zielig, de borst aangeboden, wilde ze niet, werd ze echt kwaad
Ze heeft nog nooit zo lang gehuild. Toen ben ik maar met m'n jurk en al met dr onder de douche gestapt :@ en toen was ze rustig.

(8> Zou slapen op de locatie vd bruiloft & ik bij m'n ouders. Het leek m'n moeder verstandiger dat S in dr eigen bedje ging slapen ivm overstuur zijn enz.. Ben ik thuis gebracht. Was echt kapot (was toen alweer 22:30) en mega duizelig.
-O- M'n rechter borst doet weer onwijs veel pijn.
En om 00:30 is m'n vriend toch thuis gekomen omdat t niet goed ging met mij

Wat een gedoe! & nu kapot -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 07-07-2012 13:15:16 ]
pi_113888865
Wat jammer dat de dag zo moest eindigen Zoe -O-. Vandaag maar weer goed je rust nemen :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:57:13 #91
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113889986
zoe, wat phaidra zegt idd. Nu weer een paar dagen koest houden.

Kersjes welkom! Fijn dar het de goede kant op gaat :*

Midas heeft zijn eerste hapjes broccoli binnen, eerste 2 happen gingen er in alsof hij nooit anders heeft gegeten. Daarna begon hij wat moeilijker te kijken :D

Toch weer een mijlpaal hoor *zucht* mijn kleine baby wordt groot!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 13:59:56 #92
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_113890068
Zoe, wat sneu allemaal :{

Midas, broccoli is supergezond, goed bezig!

Dat je pasgeboren baby op je schoot ligt te slapen en ineens vanuit een reflex naar je vinger grijpt en niet meer los laat O+ O+
  zaterdag 7 juli 2012 @ 14:22:47 #93
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113890656
Ha die Kersjes en Seth! :W :P Wat vervelend dat de bv moeizaam gaat, maar hij gaat nu de goede kant op! *O*

Balen Zoe, je hoopt toch dat het beter gaat :*

Ik ben vanmorgen even op visite geweest, 20 minuten met de auto, bij thuiskomst had ze een beetje een natte rug (bewust nog aan de andere kant gezet ivm zon). Iemand een tip hoe dat tegen te kunnen gaan?
pi_113890771
Kersjes
Oh O+

Susie
Heeft S ook als ze in de MC heeft gezeten, ze is erg warm van zichzelf..
Heb zo geen idee. Misschien een hydrofiel in de MC zodat het minder broeit?

-O- net een grote bloedprop verloren. Begrijp er niks van. Heb al weken geen bloed/bruinverlies en nu opeens die bloedprop :?
pi_113891569
Midas, je wordt idd groot! Lekker aan het eten. Mijn meneer kan niet wachten tot I. vast voedsel mag, dat lijkt hem zo leuk :D O+

Zoe, je hebt gister veel gedaan, terwijl je baarmoeder eigenlijk pas genezen is. Waarschijnlijk is de wond weer een beetje open gegaan. Goed opletten dat je niet te veel bloed verliest en/of koorts krijgt, maar anders zou ik me geen zorgen maken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_113892658
Ongesteld?
  zaterdag 7 juli 2012 @ 15:49:24 #97
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113893374
Dat is misschien wel een idee Zoe. Straks naar Frankrijk zit ze natuurlijk langer in de mc, lijkt mij gewoon vervelend. En ik geloof niet dat we iedere 20 minuten zullen stoppen :P

Oh, nog een *O* voor de eerste hapjes van Midas! Mooi gezicht, die gekke bekken trekken bij eten! O+
pi_113893820
Je hebt zomerhoezen voor de MC susie
The way you rock'n'roll
pi_113893929
Lekker Midasje! O+

Arme zweterige Anouk! hier ook een regelmatige zweet baby, als ze de borst krijgt is mijn hele arm nat van haar hoofd! zweet druipt langs haar wangetjes -O-

Zoe je hebt ook altijd wat he :9 nee is niet leuk pff :* :*

Kers met verse baby :W
pi_113894115
:9 nee lijkt me een lange reis dan Susie haha

O+ midas!

Xanteh/phaidra
Verder geen bloedverlies & koorts. Weet zo ook niet hoe een eventuele beginnende menstruatie zal zijn.. Moet het maar aankijken

net onaangekondigd bezoek gehad terwijl ik aan het voeden was. M'n vriend liet ze niet binnen. Later zijn ze even binnen geweest ivm goedbedoelde bezorgdheid, maar hadden we niet moeten doen. Wat een rare opmerkingen kunnen sommige mensen maken zeg. Ben gelijk naar boven gegaan (met S ;) ) en de hint was duidelijk.

Vind het zo jammer dat ik emotioneel gezien niet in staat ben voor mezelf op te komen.

Bitterend
Ja gtst is er niets bij ;) :9
  zaterdag 7 juli 2012 @ 16:22:10 #101
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113894298
Mja, zo'n zomerhoes, is dat nog de moeite waard DML? Bedoel, duurt niet heel lang meer voordat ze over gaat vermoed ik. Weet niet hoe duur die dingen zijn (te lui om te googlen op mobiel :P).

Ik dacht al dat het niet normaal was, dat zweten bij het drinken, maar R heeft het dus ook! :D Met name bij de middag en avondfles, gutst van d'r af! Arme beebs.
pi_113894463
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 16:22 schreef Susie het volgende:
Mja, zo'n zomerhoes, is dat nog de moeite waard DML? Bedoel, duurt niet heel lang meer voordat ze over gaat vermoed ik. Weet niet hoe duur die dingen zijn (te lui om te googlen op mobiel :P).

Ik dacht al dat het niet normaal was, dat zweten bij het drinken, maar R heeft het dus ook! :D Met name bij de middag en avondfles, gutst van d'r af! Arme beebs.
Zo rond de 30euro
http://www.bol.com/nl/l/b(...)DVNLGOO0020310456aa1
  zaterdag 7 juli 2012 @ 16:32:40 #103
100412 mefke79
komt goed!
pi_113894587
N
quote:
Maak daar een tientje van als je de neppe koopt bij de Prenatal. En die passen prima hoor, wij hebben nooit andere gehad. Absorbeert net effe wat meer. We hebben ze voor alle autostoelen, maakt ook net wat makkelijker schoon.
pi_113894729
Volgens mij waren ze ook bij kruidvat/trekpkeister voor rond de tien euro.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 16:38:43 #105
100412 mefke79
komt goed!
pi_113894774
O en natuurlijk niet te veel aan in de auto. Het is echt heel erg warm in die kuip van de mc, romper is bij temperaturen boven de 20 graden eigenlijk wel genoeg. (oke, ligt een beetje aan hoe hard je de airco in de auto zet, maar dat moet toch al niet te hard. En dan moet je maar net airco hebben natuurlijk)
  zaterdag 7 juli 2012 @ 17:25:34 #106
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113896563
Ah, tientje is natuurlijk nog te overzien. Vind 30 euro wel wat prijzig. Dus maar even naar de Prenatal binnenkort, alleen voor dat hoesje....hoop ik! :D Gevaar is altijd de kleding...kan voor mijzelf niets vinden, dus compenseer ik dat met kleding voor Anouk... Moet kopen he? ;)
  zaterdag 7 juli 2012 @ 17:44:40 #107
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113897289
heel herkenbaar Susie. Ik koop ook voornamelijk voor Midas.

Ga ook even kijken voor die hoezen. Hier ook een zweetbaby en ook wij gaan naar frankrijk.
pi_113898338
wij gaan ook naar Frankrijk :D
  zaterdag 7 juli 2012 @ 18:44:47 #109
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113899180
toch wel bitterend? Dacht dat jullie in NL zouden blijven.
pi_113899393
We doen allebei ;) eerst paar dagen mijn ouders in Fr dan paar dagen in NL :D
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:17:52 #111
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113900092
Frankrijk is fijn! Wij zitten in Noord Frankrijk, volgens mij Champagne, tussen Reims en Verdun ergens :P
pi_113900507
Oh lekker Susie! gaan jullie nog zwemmen met Anouk?
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:25:22 #113
211793 PiercedGal
Groetjes Mij!!
pi_113902429
wat een heerlijke vakantiebestemmingen, wij gaan dit jaar niet!
ben nog welleens aan het kijken naar een last minute maar er is zoveel te doen..wie weet een weekendje nog maar voor nu niet!
en ik hou zo van het buitenland! alleen mn partner dus absoluut niet! Van hem hoeft het ook nooit zo, tot ergenis van mij :D

vandaag is lois gaan kruipen (kline stukjes) en zelfstandig gaan zitten, wel moet ze daar nog ff haar balans in vinden en kukkelt wat om maar ze doet het!!! Jeetje 2 vliegen in 1 klap, zoooo trots!!
Zo dat moest er even uit!
Herriner je gisteren..
Droom van morgen...
Maar leef vandaag !!!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:52:18 #114
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113903372
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 19:30 schreef bitterend het volgende:
Oh lekker Susie! gaan jullie nog zwemmen met Anouk?
Nou nee, we zitten wel aan water, maar dat is viswater zeg maar...heule grote vissen erin :D (en mag ook niet hoor).

Wat leuk Pierced!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 20:52:45 #115
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113903388
Oh vandaar bitterend. Waar wonen jouw ouders ergens? Wij zitten ergens in het midden. Bij Perigieux in de buurt.

PC, herkenbaar. Ik ging tot ik zwanger was vaak zonder mijn man op reis (verre reizen). Nu kan ik mijn kleintje natuurlijk niet alleen laten dus compromis ;)

En in het najaar nog een weekendje centerparcs.

En *O* voor Lois!
pi_113904098
Lekker vissen met Anouk *O* rollebollen in het gras O+

Kyara ze wonnen in de buurt van Parijs, niet heel spannend dus :P hebben jullie een huisje daar?

PG leuk O+
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:19:36 #117
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113904210
Parijs is best spannend toch!

nee, mijn schoonouders wonen daar dus we gaan een weekje op visite.
pi_113904345
Parijs is okee maar er zijn mooiere plekken in Frankrijk! super dat jullie bij je schoonouders kunnen blijven!
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:30:11 #119
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113904529
Moet eerlijk zeggen dat Italie meer mijn land is..... ga liever daar naar toe.

Maar voor nu is het wel lekker hoor. All inclusive en gratis oppas. :P
Nee, vind het heel leuk. Voor Midas ook belangrijk dat hij zijn opa en oma weer ziet. En het is wel makkelijk want we hoeven geen campingbedje en luiers en zo mee te nemen.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:34:52 #120
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113904674
Wij hebben een soort van Aerosleep matje voor in de autostoel, hij pas schijnt ook in de buggy. Ik weet niet exact hoe het ding heet. Maar de ene kant is badstof, daar zit ze op en de andere kan zijn van die luchtkamers.
Wel voor in de stoel van 1-3 jaar, het bevalt ons goed, wij hebben ook echt een warmbloedig kindje.

Zo'n hoes is leuk, maar dat neemt alleen maar zweet op en zorgt niet voor vekoeling, dan heeft je kind het alsnog warm.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:40:50 #121
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113904865
Zoiets zou ik dan misschien nog wel aanschaffen voor de stoel inderdaad, maar nu niet meer voor de mc.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:43:45 #122
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_113904957
Kan ze nog niet over naar een grotere stoel Susie?

Ik heb het even opgezocht, een aeromoov heet het ding.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:55:01 #123
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113905352
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:43 schreef Juud79 het volgende:
Kan ze nog niet over naar een grotere stoel Susie?

Ik heb het even opgezocht, een aeromoov heet het ding.
Ja kan altijd natuurlijk, maar volgens mij zit ze nog goed in de mc. Hoofd nog prima onder de rand en voeten komen nu net tegen de bank, dus lijkt mij nog niet noodzakelijk dat ze over gaat. Leek mij wel fijner als we op vakantie gaan, je kunt haar toch beter zien dan (achterkant mc is niets aan ofcourse), maar ivm veiligheid en het nog kunnen in de mc, gaan we daarvoor (tenzij ze binnen nu en 3 weken besluit in ene flink te groeien :P)
pi_113908512
Pc *G* voor Lois.

Ik ging als kind heel vaak met mijn ouders & zusje naar Frankrijk op vakantie. Mijn vader was gek op dat land. Dus vind ik het nu leuker om wat van andere europese landen of landen buiten europa te zien. Maar zo ver weg zijn wij met kinderen nog niet geweest, verste was naar vrienden in Engeland.

Ik weet nog met mijn oudste gingen wij toen hij 2 maanden oud was naar Zuid-Duitsland naar mijn ouders rijden. Buiten was het 30graden en wij hadden geen airco in de auto.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113915883
O+ frankrijk

dit jaar geen vakantie voor ons :) misschien een paar dagen even weg maar ik denk dat meer ook niet verstandig is nu.

Al sinds 5 uur wakker, S slaapt lekker door :9
Irritant dat sommige opmerkingen zo blijven hangen. (8> gaat vanmiddag met betreffende mensen praten, baal er van.. Als het over mij gaat oké maar als ze over je baby beginnen.. :{w
  zondag 8 juli 2012 @ 07:23:48 #126
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_113916030
Een kennis heeft dat aeroding ook voor de mc, en is daar zeer tevreden mee. Maar die kleedt haar mini ook wel weer flink aan met dekens, dus verbaasd me niks dat mini zweterig is ;)
Bij Chris gebruikten we een hydrofiel en niet meer dan een romper&luier aan op de warmste dagen..

PG, dat gaat hard ineens zeg!

Hier wordt het nog een weekje nl, landal last minute...

Gisteren hadden we Daan in de tuin in een badje. Hij had het heerlijk maar zijn zin. En zijn broertje die bekers water over zijn hoofd goot kon hem niks schelen :P
Nu zit ik met Chris beneden, en slaapt Daan nog ( vanaf 9 uur gisteravond)
  zondag 8 juli 2012 @ 07:59:22 #127
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113916137
Hier slaapt Anouk weer ;( Half 6 was het weer vanmorgen *gaap*

Leuk is dat zo, die 2 broertjes DF O+

En Zoe, je maakt mij erg nieuwsgierig wat er dan gezegd is...
  zondag 8 juli 2012 @ 08:06:07 #128
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_113916164
Vroeg Susie...

Daan is nu wakker.. Kwart voor 8.. Nu ligt hij op het kleed te spelen, geen teken van honger.

Dat opeens brullen bij honger, en blijven brullen tot er eten inzit is over. Grappig dat er opeens iets meer geduld is. Al moet ik nu wel beter opletten of hij nou honger heeft, of weer eens met zijn benen klem ligt tussen de box spijlen ;)
  zondag 8 juli 2012 @ 08:49:05 #129
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113916351
Inderdaad vroeg, snap er ook niets van, is nu al een week ofzo. Half 7 zou al ok zijn.... En ik kan nu ook niet meer slapen, zal vanmiddag wel een tukkie doen denk ik, toch rotweer.

Fijn is dat he? Niet meer dat gebrul ;) ze wordt hier ook niet wakker van de honger, gewoon aan het spelen, geef haar "pas" om half 7 een fles.
pi_113916372
DF lief de broertjes samen O+

Jij ook vroeg wakker Susie! ik ook, man en baby slapen weer boven O+ ik had geen zin meer, als ze wakker zijn gaan we zwemmen!
pi_113916385
Zoe wat voor opmerking?? wbt het voeden? of iets anders?

Tinu argh 30 graden en geen airco!!eeeek gaan jullie nog op vakantie dit jaar?
  zondag 8 juli 2012 @ 09:01:41 #132
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_113916409
Zo hier zijn we weer, ik zit midden in mijn 4 dagen vrij *O* Dinsdag weer beginnen.
Rayen doet het goed op het KDV al kost het mij meer moeite, ik vind het ontzettend lang, half 8 brengen en vaak tegen 5 uur hem ophalen.
Volgende week hoor ik of ik 3 dagen kan gaan werken inplaats van 4. Ik hoop het zo.
Pfff ik las dat Aventura full-time werkt, nou petje af hoor :*

Verder wel bijgelezen maar er is niet veel blijven hangen :@ Wel dat de kleine van MeNicole 3 uur lang huilde :{ dat gaat inderdaad door merg en been vooral als je niet erachter komt waarom hij zo huilt.

Hier een schaamtemomentje :@ Ik geef nou 's ochtends nog de borst en 's avonds als hij van het KDV komt, en verder gebruikt hij "het" om in slaap te vallen.
Natuurlijk loopt de borstvoeding dan terug maar toch niet helemaal aan gedacht. :@
Mijn ventje gisteren op bed gelegd na 20 minuten weer wakker, weer ingeslapen daarna weer na 30 minuten wakker.
Toen ging ineens een lichtje bij me branden, misschien heeft hij wel honger :@
Hoppa 90cc pap ging er met grote happen in, (ik geef pap omdat hij de fles nog steeds niet pakt).
Verder eet hij zijn potjes olvarit met smaak, ik vind alleen brood nog eng om te geven. Ik probeer het wel en hij ook, maar ik blijf het eng vinden met die kokhalsneigingen. :Y) ;)

Vakantieeeee, van het weer hier vandaag krijg ik nog geen vakantiegevoel. Wij zijn al op vakantie geweest maar misschien gaan we in september nog een weekje, Turkije of zo.
Als het in ieder geval maar warm is :Y
Rayen 2½ jaar!
pi_113916441
hmm wij doen al bijna 2 maanden Rapley maar moet zeggen dat ze maar 1 keer heeft gekokhalsd...

Fijn dat hij goed aan het KDV gewend is TJ
pi_113916631
Zoe ik ben nou toch ook wel nieuwsgierig naar wat er dan gezegd is.

TJ, kokhalzen hoort erbij hè. Dat leert ze goed kauwen en slikken. Ik vind het ook niet leuk om te zien en je moet uiteraard goed opletten.maar ik zou het brood eten er niet door uit de weg gaan. Begin anders eens met alleen een korstje of anders juist met kleine stukjes zacht brood met wat boter.
pi_113916769
Veel mensen in vakantiestemming, heerlijk. Wij gaan zaterdag weg, maar ik ben nu al vrij. Heerlijk nog een weekje bijkomen. Kinderen wel naar kdv, dus dan kan ik ook écht uitrusten.

Wij hadden gisteren een etentje met schoonfamilie, dus de kinderen lagen pas laat in bed. Pietje heeft aan één stuk doorgeslapen tot 6.45, heeft zich toen volgetankt, en is weer in slaap gevallen (slaapt nu nog), B. werd één keer wakker met pijn aan haar knieën ( :? ), en sliep toen tot 7.30 (een uur langer dan normaal *O* ). Wij dus ook redelijk uitgerust.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113917099
Zoe ik had nog helemaal niet gereageerd op jouw verhaal. Ik weet natuurlijk niet wat er gezegd was en hoe het bedoeld was, maar dit is erg vervelend geweest begrijp ik. Dan zou ik het zeker ter sprake brengen bij ze.
Beetje apart, maar ik vond het ontzettend meevallen met de drukte wat betreft kraamvisite bij ons. En wijhadden ook geen onaangekondigd bezoek. Er zijn ook nog maar een handvol mensen waarvan ik denk. He, jammer dat die nog ietzijn geweest. Lief zijn ene tante, die woont wat verder weg maar toch een zondag had altijd gekund en gezien mijn schoonouders (haar zusje) en lief zijn broer dichtbij wonen zou ze ook niet de hele dag bij ons hoeven zijn. En daarnaast nog wat vrienden/ kennissen die nog niet zijn geweest.

Zoe hopelijk kun je later nog slapen.

Susie dat is vroeg.

Df lekkere waterrat jouw Daan O+ . En fijn dat hij nu meer geduld heeft bij honger. Ik merk er hier ook langzaamal verschil. Straks als peuter is eten helemaal overrated.

Bitterend in verband met bijna geen vakantiedagen meer van mijn lief gaan wij hooguit eenlangweekend weg. Maar onze huidige auto heeft wel airco, dat scheelt.

Tj fijn dat het goed gaat op het kdv. Ik duim voor je voor 3 dagen werken. Je kunt ook beginnen met brood zonder korstjes en eventuuel ingeweekt, dan is het al wat zachter en valt het meer uit elkaar.

Bleie fijn wat vrije dagen helemaal voor jezelf. Jammer van dat etentje. Volgende keer misschien kids thuis vast eten geven of als ze het ook kwa moeheid niet trekken met een oopas oplossen.

Gisteren lag ons kleintje met het buurjongetje van 4 maanden samen op het kleed. Erglief warenze so samen. De onze heeftblijkbaar zelf naar hetbuurjongetje gelachen. Hier krijgen wij nou steeds meer brede lachjes en bewuste geluiden. Hij gaat echt communiceren, vanochtend en gisteravond met ons en net met grote broer *G* O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 8 juli 2012 @ 10:28:46 #137
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_113917183
Bleie, erg herkenbaar.. Met die kleintjes is rustig uit eten nog lastig..

Tinu, leuk als er meer contact komt!

TJ, fijn dat het goed gaat op het kdv.. Maar wennen zal het wel zijn. 3 dagen zou mooi zijn..
Dat kokhalzen wordt wel beter. Bij Daan gaat het nu met brood al beter. Nu nog de rest..

Zoe, balen van de situatie, hopelijk kan het uitgesproken worden.
pi_113917254
Tinu: heerlijk is dat he, als je meer contact kan maken met je kindje!

Kinderen vooruit laten eten is niet echt een optie; het is een uur rijden + we verzamelen altijd eerst bij schoonmoeder thuis, en drinken daar nog even wat, dus we gaan altijd al om 4 uur of zo van huis weg. Het is gewoon nog te veel voor zulke kleintjes. Gelukkig is het maar een keer per jaar...
  zondag 8 juli 2012 @ 10:34:24 #139
364404 arachide.
mamachide
pi_113917271
Ik Spytoolde mijn naam net. Zie ik dat er hier een kindje geboren is met de naam Faye. En de moeder is marjolijntje.

Mijn naam is Faye, mijn moeder heet Marjolein. Grappig dit.
#TeamMiley
pi_113917636
Bleie, wij hebben onze peuter ook weleens in de auto dan vooraf een broodje gegeven. Of je moet het in het restaurant gelijk aankarten, dat je iets snel wil hebben en kindgerecht. Hebben wij ook weleens gedaan. Maar ik begrijp ook heel goed dat het niet echt een succes is. De laatste keer uit eten bij ons was 20 uur bij het restaurant en 23 uur eindelijk daar weg. Een peuter die niet wilde slapen om niets te missen en aan het einde van de avond op een zombie leek :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113918463
Gedoe van gister even onder spoiler. een beetje wazig verhaal misschien, het zal ook wel wat aan mijn hormonen liggen :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bleie
Dat is jammer dat jullie niet even hebben kunnen ontspannen!

Tinu
Wel jammer dat een aantal mensen nog niet zijn geweest
ik mis ook een aantal mensen hoor, maar ik weet van hen dat ze best druk zijn (samengesteld gezin bijv. of werk op een boerderij, dat gaat altijd door)
als S iets groter is ga ik hun gewoon opzoeken met (8> :)

heb niet meer kunnen slapen & vanm verjaardag van mn moeder.
daar staat mn 'oude' bed nog, dus kan altijd ff liggen als ik wil :s)
pi_113919078
Tinu: ze kreeg haar eten ook wel gelijk met ons voorgerecht, en ik vind ook dat ze het voor zo'n kleintje super heeft gedaan. Maar voor een kind van 2 is meer dan 2 uur in een restaurant gewoon echt veel te lang. Thuis kan ze ook niet lang aan tafel zitten, maar dan kan ze gaan spelen. En ik wilde natuurlijk neit hebben dat ze door het restaurant ging rennen, dus dan moest een van haar met haar naar buiten, maar ja, dat is niet erg gezellig.

Enne, bij mij komt begin augustus nog een tante op 'kraamvisite'. Pietje is dan dus 6,5 maand... Van mij hoeft het echt helemaal niet meer, maar babytjes krijgen bij ons in de familie altijd een serviessetje, dus dat wil ze nog geven. En ze vond dat zij als tante wel een uitzonderingspositie had om niet naar het kraamfeest te komen, maar apart. Prima, maar dan is het niet aan mij om achter een afspraak aan te zitten, vind ik, dus komt het er nu pas van...

Zoë: kan me wel voorstellen dat je dat even niet trok. Hier is het sowieso niet gebruikelijk om onaangekondigd langs te komen, laat staan bij een kraamvrouw! Je kunt toch op zijn minst even sms'en van 'komt het uit als we nu komen?' Ik vind echt dat je nu tegen mensen kunt zeggen dat je het heel leuk vindt om een keertje af te spreken, maar dat je ook nog aan het herstellen bent van een zwangerschap en bevalling, en dat je bezoek dus nog beperkt.
pi_113919314
Bleie
Ik had het van hen ook helemaal niet verwacht! Ze waren bij een andere geboorte heel netjes en correct, was voor mij toen juist een opluchting om te zien, zo kan het dus ook.. dacht ik toen.
Helaas.. we moeten dus toch (nog een keer) duidelijk zijn.

Mijn moeder smst of belt altijd & heeft een sleutel, die kan zichzelf binnen laten. Zo fijn is dat.

"uitzonderingspositie" :P zichzelf gegeven? haha
Wel lief dat ze nog iets wil geven, maar inderdaad als ze vind dat ze na het feest mag komen, kan ze zelf ook bellen voor een afspraak.

We kregen op de trouwerij vrijdag nog een kado van de tante van mn (8> .. thuis uitgepakt.. zaten er rompertjes in met blauw&groen enz. Nouja dat kan best dacht ik.. stond op 1 rompertje "bambino boy" :|W .. Rozer dan roze kon ons geboorte kaartje niet.. "onze dochter".. maar goed ;)
pi_113921929
Susie
Ik kwam dit toevallig tegen:

http://www.baby-dump.nl/i(...)rk=12116&groep_id=39

Dit is echt tegen het zweten, weet verder niet of het werkt ;) maar misschien ook een optie
pi_113922172
Ik word er plaatsvervangend boos om, Zoë. Wat een bemoeienissen. En van m'n kind zouden ze zeker af moeten blijven! Ik vind je reactie erop heel logisch.

En over open mondjes gesproken, Ivan:

En Lena:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113922530
:D zo ligt S ook te slapen haha vind het juist wel schattig :@

Irritant dat iemand dan het kinnetje omhoog duwt }:| .. Kan er echt niet bij.. Maargoed, diegene weet het nu. (voor de 2e keer)
  zondag 8 juli 2012 @ 13:49:49 #147
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113922728
wat een vervelende mensen zoe. Sowieso heb ik een hekel aan onaangekondigd bezoek. En als ie slaapt blijft iedereen van mijn kind af. :(

Schattige foto's claudia.
pi_113922896
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 13:45 schreef Zoë23 het volgende:
:D zo ligt S ook te slapen haha vind het juist wel schattig :@

Irritant dat iemand dan het kinnetje omhoog duwt }:| .. Kan er echt niet bij.. Maargoed, diegene weet het nu. (voor de 2e keer)
Die van mij deden het ook alleen als ze op ons lagen te slapen. Heerlijk vond ik het, vooral dat geknor erbij. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113923697
Je had haar mond dicht moeten drukken als ze weer begon te kakelen, wat een arrogantie en bemoeienis zeg!
  zondag 8 juli 2012 @ 14:11:47 #150
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113923759
Bah Zoe, wat irritant inderdaad! En bedankt voor de link!
Wij hadden hier de vrijdag na mijn bevalling spontane visite...volgens mij wist hij niet eens dat ze al geboren was :X Was ook wat vervelend, aangezien wij zorgvuldig een bevriend stel hadden ingepland, die al een lange tijd bezig zijn voor een beeb.

Claudia, wat lief! O+ en nog zo klein!
pi_113924034
Zoe...ze hebben het recht niet om zomaar aan je kindje te zitten en wat een bemoeienis verder!
enne:
pi_113924355
Bij ons slaapt Faye ook zo met haar mondje open als ze bij ons ligt. Is niks mis mee toch?

Onverwacht bezoek heb ik hier gelukkig nog niet gehad, zou er ook wel geïrriteerd door raken denk ik, zeker met voeden enzo. Bij een hoop mensen boeit het me niet, maar sommige hoef ik er toch echt niet bij te hebben als ik aan het voeden ben.

Pff, volgens mij hebben we hier weer een regeldagje, ze wil zo'n beetje ieder uur drinken en drinkt dan rustig een half uur. Heb vandaag met pijn en moeite kunnen douchen en mn nagels knippen, verder ben ik nog nergens aan toe gekomen.. Maar haar tevreden hoofdje als ze klaar is met drinken maakt alles weer goed O+

Oh, foto's!
Bij papa:

Bij mij:

[ Bericht 16% gewijzigd door Marjolijntje op 08-07-2012 14:29:57 ]
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_113924649
Marjolijntje, doet me denken toen R zo'n ukkepuk was..er waren dagen dat ik niet samen met mijn man kon eten :D hij at eerst dan nam hij haar van me over en dan ik snel eten want borst was weer nodig
O+ O+ en ja douchen kon ik ook pas doen toen hij thuis was en dan snel want maaammaaaaa
O+ :*
nu is ze zo groot...wat gaat het snel!!

Oh omdat Nirak graag om vroeg:
SPOILER
wat ben ik blijblijblij met dat swimtrainer!! O+ en zij ook! *O*
pi_113924753
Ahhhh Fayeeee wat een snoepie O+

Bleie vervelend dat het etentje niet zo geslaagd was voor de kleintjes! misschien een jaar overslaan?? of zullen ze het erg vinden?
pi_113925284
Wat een schatjes!
O+

Het is dus normaal.. Waar bemoeien mensen zich dan ook mee.. Pff

Leuk dat jullie al die lieve foto's posten! Doet me goed
  zondag 8 juli 2012 @ 14:44:18 #156
364404 arachide.
mamachide
pi_113925354
Oke, mijn naamgenootje is echt een schatje O+

Ik ben weg hier, ik ben veeeulste jong voor babies.
#TeamMiley
pi_113925468
:D :D
  zondag 8 juli 2012 @ 14:52:56 #158
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113925757
R! O+ wat heeft ze een lol!

En Faye O+ ook zo'n mooie.

Ik heb overigens wel begrepen dat je in de gaten moet houden dat ze door de neus ademen... Weet alleen niet meer van wie en ook het waarom niet meer :@
pi_113928734
Bitterend, wat een vrolijke baby O+
en die kleintjes van Claudia O+
Baby's met open mond zijn schattig, dat moet je niet terug duwen :)

Wij zijn net even bij "oude oma" geweest (mijn oma) Wat een pret O+

En nog wat mooie foto's O+
pi_113929222
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 15:54 schreef Nirak het volgende:
Bitterend, wat een vrolijke baby O+
en die kleintjes van Claudia O+
Baby's met open mond zijn schattig, dat moet je niet terug duwen :)

Wij zijn net even bij "oude oma" geweest (mijn oma) Wat een pret O+
[ afbeelding ]

En nog wat mooie foto's O+
Tof shirt :7.
  zondag 8 juli 2012 @ 16:27:06 #161
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113929971
Ahwww, oude oma's O+
pi_113931095
Bitterend jouw meisje bij het zwemmen O+

En alle lieve slapende baby's O+ Ik heb trouwens bij mijn eigen baby eens geprobeerd zachtjes de mond te sluiten. Is me niet gelukt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113932012
Noor slaapt allang niet meer bij ons, helaas :'( Met 5 maanden voelt ze zich vast te volwassen haha

Ik ben nu een mysterie op het spoor! Wij halen altijd Jumbo huismerk eten voor Noor (babyvoeding) en sinds kort dus ook fruithapjes. Nu is het bijzondere dat ze 2 soorten hebben: Fruithapper in plastic soort Danone verpakking en glazen potjes genaamd Fruithapjes. Beide verkrijgbaar in een aantal smaken, maar beiden in 'Gemengd Fruit'.
Ik wil weten wat het verschil is! De plastic variant is 4x100gr voor iets van ¤ 1,35 en de glazen variant 4x130gr voor iets van ¤ 1,29.

HEELPP!

;)
  zondag 8 juli 2012 @ 17:28:38 #164
48000 Vlinder
Vlinder
pi_113932750
Zoe:

Rienk

Jelte

Echt joh, dat hoort zo O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 8 juli 2012 @ 17:38:53 #165
348178 NotTheSame
pi_113933121
Draakje heeft vrijwel altijd d'r mond open staan...

Na een geweldige dag gisteren, incl. 2 slaapjes van 45min en 2 uur hebben we vandaag weer een baaldag. Alleen bij papa of mama hangen/zitten/liggen/klauteren is goed.

Oh, en mijn halve dreumes kan gewoon zitten :o!
pi_113933461

[ Bericht 93% gewijzigd door Xanteh op 08-07-2012 17:50:27 (dom bezig) ]
  zondag 8 juli 2012 @ 18:03:47 #167
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113934051
Ze kunnen ook niet anders dan met mond open... Door die lekkere bolle wangen allemaal! O+
  zondag 8 juli 2012 @ 18:04:21 #168
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113934075
*O* voor draakje! Lekker zitten en alles zien!
  zondag 8 juli 2012 @ 18:10:34 #169
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_113934313
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 17:38 schreef NotTheSame het volgende:
Draakje heeft vrijwel altijd d'r mond open staan...

Na een geweldige dag gisteren, incl. 2 slaapjes van 45min en 2 uur hebben we vandaag weer een baaldag. Alleen bij papa of mama hangen/zitten/liggen/klauteren is goed.

Oh, en mijn halve dreumes kan gewoon zitten :o!
Zo'n baaldag hadden we gisteren, inclusief mijn moeder op bezoek. ;)
Dus die was nu helemaal overtuigd dat we hem teveel verwenden :6 :P omdat hij steeds zat te jengelen en het alleen goed was als ik hem op schoot had of droeg of wat dan ook.
Vandaag heeft hij heerlijk rustig gespeeld, een slaapje van haast 3 uur gemaakt, uitzonderlijk voor Rayen.
's middags had hij slaap maar wilde niet slapen alleen maar geinen en aan mijn haar trekken. Maar een eindje wandelen lostte dat probleem op.
Dus hij ligt nu te maffen in zijn buggy, straks maar een potje groenten naar binnen werken voordat hij heel de nacht gaat slapen.

Haha geweldig al die foto's met die open mondjes O+

Bitterend ik krijg gelijk zin om te gaan zwemmen O+ Wij hebben ook een swimtrainer, handig ding vind ik het, in Tunesie veel gebruikt.

Nirak, ik ben dol op foto's met oma's, en het word al een echt knulletje zeg O+
Rayen 2½ jaar!
pi_113934563
Kiek Jelte dan!! O+

Hihi jij ook wat lieeeef Xanteh !

Baaldagen horen er ook bij :Y :D :* :*

Nirak wat een prachtige jongen is Danne O+

Tinu doe je kleintje ook showen O+

TJ zwemmen met de kleintjes is zooooo gaaf!!
pi_113937401
Oh! O+ wat een schatjes!
Fijn zeg!

Susie
Ja door de neus ademen is ook goed, dat doet ze ook. Alleen in super ontspannen modus heeft ze lekker dr mondje open :9
pi_113938410
Wat een lieve fotootjes van al die slapende kindjes! En ook verder een paar geweldige foto's.
  zondag 8 juli 2012 @ 20:13:29 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113940029
Midas vindt broccoli definitief niet lekker:

hopelijk zijn de worteltjes een groter succes.

Schattige foto's allemaal! O+
  zondag 8 juli 2012 @ 20:18:16 #174
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_113940316
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 14:52 schreef Susie het volgende:
R! O+ wat heeft ze een lol!

En Faye O+ ook zo'n mooie.

Ik heb overigens wel begrepen dat je in de gaten moet houden dat ze door de neus ademen... Weet alleen niet meer van wie en ook het waarom niet meer :@
Volgens mij is dat een tandarts advies.
Het is beter door je neus te ademen 's nachts als je slaapt dat is beter voor je tanden qua tandbederf.
Oh hier staat het, het is ook nog goed voor andere dingen ;)
quote:
Is ademhalen door de mond niet goed?
De natuurlijke
weg voor de ademhaling
is door de neus. Als je veel door de mond ademhaalt,
heb je meer kans op een aantal ongemakken
zoals:
• uitdrogen van mond en keel;
• ontstekingen aan oren, keel en luchtwegen;
• een verstopte neus;
• afwijkingen aan het gebit en de kaak;
• snurken of onrustig slapen;
• onduidelijk praten.
Rayen 2½ jaar!
pi_113940622
Kyara
O+ geweldige foto's! :D
  zondag 8 juli 2012 @ 20:49:51 #176
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_113941999
NTS, wat gaat draakje hard.. Daan zit echt nog niet binnen 2 weken..

Wat een mooie foto's van slapende mini's O+
En goede shots kyara..

Balen van die baaldagen...

Daan zijn portie snijbonen ging op. Oke, het is maar 20 gram ofzo, maar 2 weken geleden lukte 1 hap puree niet eens, nu dus zijn bakje leeg.. Morgen wat meer proberen..
Alleen brood, dat valt hij echt aan. Hij ging er zelf voor zitten in zijn wipstoel, toen ik me even omdraaide om wat tegen mijn man te zeggen en een stuk korst te ver van zijn handjes hield :D
pi_113942028
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 18:17 schreef bitterend het volgende:

Tinu doe je kleintje ook showen O+

Ik heb ook zulke mooie foto's op de Ipad staan, maar kan ze niet uploaden via tinypic. Welke upload programma's gebruiken jullie?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 8 juli 2012 @ 20:57:40 #178
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113942424
ja, ik vond de foto's ook erg grappig. Eten van een lepeltje gaat prima. Ook geen moeite met de structuur. Maar de smaak was het probleem.... eigenlijk wel een beetje sneu om er om te lachen...

Tinu, ja doe eens!

ik gebruik altijd photobucket.com
pi_113942718
Kyara, geweldige foto's :D

Tinu, er is voor de ipad een hele fijne photobucket app :) Die gebruik ik in ieder geval wel. Moet je wel een account bij photobucket hebben.
pi_113942833
quote:
1s.gif Op zondag 8 juli 2012 20:50 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ik heb ook zulke mooie foto's op de Ipad staan, maar kan ze niet uploaden via tinypic. Welke upload programma's gebruiken jullie?
www.tinypic.com
photobucket.com en flickr.com
*O*

Midas lekker nommen O+
pi_113942950
Ja tinu! Showen *O*

S moest zonet écht lachen met geluidjes! O+ zo lief!
Normaal lacht ze ook wel met n klein geluidje maar dit leek echt op lachen :@
En sinds vandaag pakt ze dingen bewust vast :D zo mooi om te zien! Helemaal trots O+
Vanmiddag op visite ging het goed, ons mini nichtje ook weer geknuffeld en weer lekker met m'n zus kunnen kletsen :)
  zondag 8 juli 2012 @ 21:10:25 #182
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113943103
Toch grappig om dat verschil te zien/lezen over kindjes: Daan die brood aanvalt en de groente niet zo blieft, hier precies andersom, Anouk weet niet wat ze met dat brood aan moet :D en de groente vind ze prima, meestal alles op!

Vandaag trouwens maar 3 flesjes (de laatste moet nog). Wat er nu anders is gegaan? Ja, van 11 tot 13 geslapen, dus laat de 2de fles... Morgen maar weer zien.
  zondag 8 juli 2012 @ 21:12:15 #183
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113943205
oh ja, brood. Dat moet ook nog....

volgens mij ben ik zo nog een jaar bezig als ik steeds 3 dagen hetzelfde moet geven en dan weer iets nieuws introduceren. Kan dat op een gegeven moment niet wat sneller (fruit en groente bijvoorbeeld?). Er zitten geen allergieen in de familie.
pi_113943457
Zoe zo leuk he als ze bewust bezig zijn!! en de eerste keer dat ze echt naar je lachen, en spelletjes vast pakken O+

Susie :D hier is brood geen succes, ze proef het niet eens gooit ze meteen op de grond, eerst was het wel proeven enzo maar nu niet meer. Op het kdv kennelijk wel! ze is wel gek op rauwkost thuis! en appel vindt ze ook geweldig!

Kyara volgens mij kan je kijken hoe het met zijn stoelgang gaat en of hij geen gekke plekken krijgt of uitslag en dan kan het sneller...zo heb ik het gedaan :Y
pi_113943508
TJ vervelend zo'n baaldag.
TJ tandjes hebben die hele kleintjes toch nog niet.

Kyara, wat een leuke fotospam. Naar Midas gezicht te oordelen, is broccoli niet zijn ding idd. Hopelijk zijn de worteltjes het meer.

Zoë zo lief he O+

Onze peuter is uit logeren bij opa en oma tot morgen. Morgen was toch omadag. Dus wij zijn sinds jaren voor het eerst weer als stelletje met een baby alleen in huis.

Foto's komen eraan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 8 juli 2012 @ 21:21:33 #186
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_113943659
Susie, ik vind het ook vreemd. Brood heeft best een rare structuur (plakkerig stug), terwijl groentehap toch makkelijker zou moeten gaan..
En Kyara, brood hoeft nog niet. Dat hoeven ze pas met 7 maand, evt na de 6 maand een korstje om te oefenen, maar geen moetje nog ;)

Ik ben met Chris na de 4 groenten en 4 fruit met 3 dagen wennen iets sneller gegaan. Eerst naar 2 dagen. Maar hij reageerde nergens op, dus dat ging met 6,5 maand (ongeveer) al naar max 1 nieuw ding per dag..
En Daan maakt er een puinhoop van, dus die krijgt een halve hap mee van wat de pot schaft, of iets uit de vriezer. Tot nu toe geprobeerd als rapley of prut: Broccoli, sperzie/snijboon, wortel, aardappel, pruim, appel, peer, banaan, galia meloen.
Alleen de appel verdenk ik iets, maar dat kan ook alleen het zure sap op zijn kin zijn wat iets uitslag geeft. Denk niet echt een allergie.
pi_113943921
Ok bij deze dan.

In de categorie baby' s met open mondjes:

Dit was na het huwelijk vorige week:
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 8 juli 2012 @ 21:27:43 #188
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113944037
ach wat schattig Tinu! O+

Bedankt voor de tips. Zal inderdaad een paar groentes uit proberen en als dat goed gaat dan versnellen.
pi_113945362
Tinu wat is L.ior toch gegroeid!! mooie kereltje is het O+ O+
pi_113945789
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:48 schreef bitterend het volgende:
Tinu wat is L.ior toch gegroeid!! mooie kereltje is het O+ O+
:Y Ja hij wordt echt groot. Dat net bevallen babyachtige is er echt al af. En hij krijgt lekkere spekkies en een onderkinnetje. De toename in gewicht is ook echt aan hem te zien vind ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 8 juli 2012 @ 21:54:40 #191
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113945803
Oh, Kyara, ik had die foto's nog helemaal niet gezien! Geweldig O+

En L ook zo'n lieffie O+ Die broek ook _O-.
pi_113946109
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:54 schreef Susie het volgende:
Oh, Kyara, ik had die foto's nog helemaal niet gezien! Geweldig O+

En L ook zo'n lieffie O+ Die broek ook _O-.
De broek is een maatje 68, net zoals het overhemd dus allebei zijn nog te groot maar ik vond het zo'n mooie combi voor het huwelijk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_113959078
Goedemorgen. Hier oedereen aan het werk of slaapt nog?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 9 juli 2012 @ 09:44:46 #194
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_113959232
Optie nr 3; druk met andere moeder aan het babbelen bij de supermarkt :P

Mooi kleintje Tinu!

Daan heeft lekker geslapen. Wel vanaf 5 uur af en toe een mopper, maar pas om 7 uur echt wakker. En nu slaapt hij weer. :z
pi_113959271
Het slapen lijkt hier met het groter worden steeds beter te gaan O+ 18:15 -06:45 :+ Heerlijk!
  maandag 9 juli 2012 @ 09:50:35 #196
348178 NotTheSame
pi_113959335
Wat goed van Cas *O* !

Tinu, wat een lekker wijsneusje die L.!

Daan ook weer een goede nacht!

Hier lijkt de rust ook weer wedergekeerd. Na al die prutnachten is het al bijna een week 19.30-3.00-6.00 en met een beetje geluk kan ik haar dan nog terugleggen tot 8.00uur *O* !
  maandag 9 juli 2012 @ 09:51:47 #197
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_113959353
NTS, fijn dat het beter gaat. Die fase heeft wel effe geduurd?
  maandag 9 juli 2012 @ 09:52:37 #198
348178 NotTheSame
pi_113959366
Deepfreeze, een dikke 2 maanden :o !
pi_113959490
Fijn NTS! :)
  maandag 9 juli 2012 @ 10:00:40 #200
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_113959497
Is het dan nog een fase....
Maar mooi dat het beter gaat! Toevallig ook nu ze net gaat zitten etc?
pi_113959554
Goedemorgen!
Fijn NTS dat je nachten beter worden! En ik zag nog twee goede nachten langs komen :)

Hier is het clusteren vannacht doorgegaan, iedere twee uur drinken en niet alleen willen slapen. Dus ze heeft afgewisseld bij mij en mn vriend gelegen. :O

Straks komt een vriendin langs, die gaat samen met (8> het hele huis schoonmaken, zo fijn! Is ook wel hard nodig, kom er zelf niet aan toe (en voor de bevalling lukte het ook niet meer) :@
  maandag 9 juli 2012 @ 10:35:03 #202
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113960276
Mogguh!

Bah Zoë, sommige mensen (he ik heb puntjes op de e :o *O* ) Lastig is dat he...

Hier een goede nacht gehad, van 21.30/2200 tot vanochtend 09.00, gisteren was ook al zoiets...luie slapert :P

Alleen gisterenavond toen we bij mn schoonouders waren begon ze ineens te huilen/krijsen....niet normaal! En ze wou ook geen fles, ik dacht dat ze honger had, maar dat was dus niet zo..Het was wel tijd daarvoor zegmaar....

Ik had gelukkig mn draagdoek in de auto liggen, toen werd ze wel rustig! Ben zo blij met dat ding :Y
pi_113960422
NTS wat fijn!

En nog meer goede nachten *O*
S sliep van 23 tot 5:30 en toen tot 9:30 O+

PE
:D *O*
Ja inderdaad :(
Fijn dat je de draagdoek bij je had! Lijkt me wel handig zo'n ding, voor als ik ooit weer kan wandelen :9

& tinu's mannetje, wat n schatje!
Hoop binnenkort ook foto's van de trouwerij te krijgen, S had echt n lief jurkje aan. (leuk die nette kleding voor de mini's :D )

-O- M'n lief is deze week weg
Gelukkig veel hulp van mn moeder,zus,broer,vriendin & schoonmoeder
  maandag 9 juli 2012 @ 10:42:59 #204
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_113960482
En meer goede nachten! Het was ook weer wat koeler..

Alleen Marjolijntje, hopelijk is het regelen snel gedaan..

PE, wat fijn dat ze zo kalm werd!

Hier gaat de draagdoek de deur uit. Ik heb geen geduld ;)
Maar heb wel een SSC, daar gaan we hopelijk komend weekend een boswandeling mee doen. Kijken hoelang Daan (en ik) dat volhouden..
  maandag 9 juli 2012 @ 10:49:47 #205
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_113960634
Vergeet ik helemaal die geweldige foto's van Midas O+ Zo en wat een mooie ogen heeft die zeg :D O+

Haha die kleine van Tinuviel helemaal "out' na die bruiloft O+

Even een klein vraagje heb gisteren weer bambix gehaald, aangezien ik dit Rayen makkelijk kan geven aangezien hij nog steeds niet uit de fles wil drinken en mijn borstvoeding terugloopt.
Maar nu heb ik per ongeluk dat pak vanaf 6 maanden gehaald inplaats vanaf 8 maanden.
Maar zit daar nu zoveel verschil tussen? Is het de moeite om te ruilen? Of is vanaf 8 maanden groffer van structuur of zo?
Wie het weet mag het zeggen ;)
Rayen 2½ jaar!
  maandag 9 juli 2012 @ 11:22:36 #206
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113961526
Als ie t gewoon opeet...Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor TJ? En anders kan je het zelf nog opeten ;)

Oh Cristel rold op dr zij. En nu ligt ze op dr zij te slapen. Mooi, want ze ligt nu op dr linker zij. Beter voor dr hoofdje.

Donderdag weer een afspraak bij de kinderarts, voor de inentingen, en ook voor meten/wegen etc.

En dan volgende week een afspraak in Veghel, dan gaan ze weer haar hoofd opmeten, wil ik zelf graag. ben namelijk erg benieuwd ofdat er wat verbetering in zit....Ik zie dat zelf namelijk niet. fysio zegt zelf wel dat het beter is geworden. (maar als je je kind elke dag ziet dan valt dat gewoon niet zo op....)
  maandag 9 juli 2012 @ 11:40:24 #207
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_113962059
TJ, ik geloof dat er in die van 8 maand iets meer soorten granen zitten. Verschil tussen tarwe en volkorenbrood denk ik? Dus als hij gewoon brood eet, zal het niet zo'n probleem zijn..

PE, hopelijk is de meting beter deze keer! En fijn dat ze lekker op links ligt!
pi_113962888
Veel goede nachten zie ik. Vooral NTS: heerlijk dat het nu weer beter gaat.

Marjolijntje: bij jou wordt het ook weer beter, het is nog zo'n kleintje nu. Fijn dat je hulp in huis hebt vandaag.

PE: heerlijk een draagdoek op zulke momenten! Ik gebruik nu eigenlijk alleen nog m'n Beco, moet ik zeggen, maar wat ben ik blij met dat ding, zeg. Pietje heeft vrij standaard een huiluurtje rond kook-/etenstijd, dus dan hang ik hem gewoon op m'n rug, en dan is het goed. Hopelijk volgende week een betere meting voor haar hoofdje.

TJ: volgens mij is het inderdaad meer granen e.d. Ik zou een kindje van 6 maanden niet zo snel pap voor een kindje van 8 maanden geven, maar andersom maakt echt niet zo veel uit volgens mij.

Ik ben helemaal alleen thuis vandaag, dus net eerst nog eens even een uurtje geslapen. Pietje slaapt de laatste dagen van 21 - 5.45 (zo ongeveer), en dan val ik daarna niet meer in slaap, maar ben nou ook niet bepaald wakker. Fijn dus dat ik nu vakantie heb, dan maakt t allemaal niet zo veel uit.
pi_113963681
PE
Hoop op een goede meting van het hoofdje, fijn dat ze nu op links ligt!

Bleie
Lekker rustig aan :) heerlijk vakantie!

SPOILER
pi_113964176
Marjolijntje, je kleintje had veel dorst/mamahonger. Straks misschien nog even bijslapen?

Zoe fijn dat je veel hulp hebt. Gaat het ook goed om tussendoor alleen te zijn denk je? En dat denken aan een nieuwe baby is dacht ik normaal :P, hoort bij de roze wolk en de blijheid.

Tj hij had ook net gedronken, he, vandaar ook de gezichtsuitdrukking. Ik denk dat het verschil vooral ligt in de structuur en misschien nog in het soort granen.

PE hopelijk deze keer betere meting en fijn dat ze de goede kant heeft gekozen. Heerlijk zo'n draagdoek! Ik heb er zelf eigenlijk te weinig, want ik mis eentje voor in de auto. Moet er thuis toch nog 2 overhouden mits eentje in de was zit.

Bleie lekker slapen en genieten van je vakantie.

Was net even met mijn peuter alleen bij de bieb en de winkels. Oma had weinig werk aan mijn baby, want hij sliep de hele tijd.
Grappig had ik gisteren verteld wie nog niet op kraambezoek was en nu weer een nieuwe visiteafspraak. Lief zijn tante komt dus donderdag. Zoals ik had verwacht heeft ze nu even gewacht op de vakantie (+fokwet enzo).
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 9 juli 2012 @ 13:37:07 #211
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_113965643
Even binnenwalsen hoor, ik heb ook weer eens wat te melden :P. Ik zie net dat S z'n eerste tandje gewoon door is! Niks van gemerkt :o . En ik kreeg een beetje een brok in m'n keel.... wat gaat dat allemaal weer snel. Morgen alweer vijf maanden!

O en ik las dat de nachten van NTS beter worden ^O^ . Fijn!
pi_113965684
Yeah een tandje voor s.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 9 juli 2012 @ 13:52:39 #213
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113966190
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 12:48 schreef Tinuviel het volgende:

PE hopelijk deze keer betere meting en fijn dat ze... de goede kant heeft gekozen. Heerlijk zo'n draagdoek! Ik heb er zelf eigenlijk te weinig, want ik mis eentje voor in de auto. Moet er thuis toch nog 2 overhouden mits eentje in de was zit.
Ik heb ook maar 2 doeken..eentje ligt meestal in de auto, maar als ik m binnen nodig heb dan haal ik m er gewoon uit, dusja...gewoon niet vergeten om dat ding in en uit de auto te halen :P

Oh en tandje voor S *O* *O* *O* snellerd!
  maandag 9 juli 2012 @ 14:21:18 #214
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_113967123
Haha Fee-nix ik had ook niks gemerkt bij Rayen zijn ondertandjes (zijn boventandjes echter heeft ons 2 huilnachten bezorgd :{ :P ), wat snel is de jouwe zeg :D bij 5 maanden al.

Marjolijntje pff als ik weer lees over clusteren, ik kreeg er af en toe wat van :P Maar net wat ze tegen mij hier toen zeiden, maak het jezelf zo makkelijk mogelijk.
En fijn dat heel je huis lekker word schoongemaakt, dat heb je gewoon verdiend ^O^ :Y

Tinuviel ah dat verklaart de gezichtsuitdrukking ook, lekker veel gedronken O+

Ik ga de pakken toch maar ruilen dan, wil mijn kleine man niets te kort doen.
Dus dan speel ik maar op zeker en ga ze toch ruilen
Rayen 2½ jaar!
  maandag 9 juli 2012 @ 15:03:04 #215
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113968752
S. al tandjes! *O* en fijn toch dat je niets gemerkt hebt!

Ik geef Anouk gewoon pyama-papje voor 6+ Weet niet eens of die er wel voor 8+ zijn eigenlijk :@
En hier gaat het brood eten goed! Ik had al een poosje geen brood gegeven, omdat ze iedere om 11.30 wilde slapen en dan sliep tot 13.30 ongeveer...vond een broodje geven dan nog een beetje "raar". Vandaag dus maar wel gedaan...en wow wat kan ze dat al goed eten zeg! Echt kauwen! Ze krijgt het bij mijn zus en op het kdv wel gewoon, alleen ik ben zo'n muts... :D
pi_113970151
Hellup :(
Onze zoon wil zich overal aan optrekken en dat gaat nogal eens mis.. Bonk!
Ik sta er niet continue naast.. Maar hoe doen/deden jullie dat? Vandaag al 2 keer goed zn hoofd gestoten op de tegelvloer.....
Zouden we hem een helmpje op moeten doen? (overdreven?) Of kan het geen kwaad als hij zijn hoofd stoot?

Daarnaast is hij niet te genieten vandaag.. Als iets niet lukt meteen alles bij elkaar huilen en ook gewoon niet stoppen :'( arm joch.. Kon hij maar gewoon alles wat hij wilde, makkelijker voor hem ;)
  maandag 9 juli 2012 @ 15:41:48 #217
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113970328
Oeh Nirak wat vervelend, maar wel leuk dat hij ook zo lekker actief is. Nu komt een tegelvloer ook niet zo zacht aan natuurlijk (hier hout, maar heb het stomme idee dat dat net ietsjes minder hard is dan tegels :?)
Hier blijft mevrouw net zo lang staan en brullen tot je d'r pakt. Natuurlijk valt ze wel, maar precies op d'r kont, tot nu toe 2 keer ofzo dat dat niet goed ging... Tja, hoort erbij denk ik? Zou geen oplossing weten eigenlijk. Staat hij op blote voetjes? Heeft hij wat meer grip, vanmorgen had Anouk nog sokken aan en toen ging ze ongeveer in split :D
pi_113970354
Nirak kun je wat kleedjes/ dekens neerleggen op de plekken waar hij zich optrekt? Wij hebben en hadden nooit tegels in huis en onze eerste was ook supervoorzichtig en laat. Hij deed dat soort dingen pas als hij het echt kon.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 9 juli 2012 @ 17:20:33 #219
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113974657
zeg, misschien stomme vraag...Maar kan ik cristel straks gewoon een wortel geven, ala rapley style?

Tinu, kleedjes of dekens lijkt me niet handig, want die glijden weg....dus nog gevaarlijker
pi_113974926
je zou als je het hebt (onzin om speciaal daarvoor tegaan kopen) een tapijt (vloerkleed) neer kunnen leggen onder bijvoorbeeld de salon tafel. Of je zou als je er toch bij staatk unnen kijken of zo'n mat voor binnen bij de deur (rubber van onder stof van boven) misschien helpt tegen het schuiven. kleedjes en dekentjes zou ik inderdaad ook niet zomaar doen. Hier hebben we er niks mee gedaan en lieten we Amber gewoon doen wat ze wou en wanneer meestal viel ze op haar luier maar ging ook wel eens mis gewoon wat knuffelen lijkt me niet veel kwaad te kunnen af en toe je hoofd op de grond te stoten zo zijn we ooit allemaal begonnen.

Je kan hem als dat voor jou gevoel beter is gewoon een helmpje aan geven niemand die het ziet dus bang voor commentaar hoef je niet te zijn gewoon doen wat jij wilt;)
  maandag 9 juli 2012 @ 19:16:47 #221
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_113979775
S. al tandjes *G* Fijn dat ie nergens last van heeft gehad!

Ach wat sneu Nirak. Geen idee eigenlijk. Misschien wat kussen etc neerleggen op bepaalde plekken?

PE, volgens mij kan je best een gekookte wortel geven maar misschien kun je die vraag beter in het rapley topic stellen.
  maandag 9 juli 2012 @ 19:45:29 #222
348178 NotTheSame
pi_113981395
PureEvil, ik zou die wortel wel eerst koken... Ik doe ze meestal een minuutje of 10.

S. heeft een tandje *O* !

Nirak, wij hebben van die rubberen tegels met nummers/dieren die je eruit kunt halen. Misschien kun je zoiets gebruiken om de val te breken?

Hier is het overigens hetzelfde liedje met zitten. Draakje zit vrij stevig, maar snapt nog niet dat als iets buiten bereik ligt, je jezelf niet achterover moet gooien :') .
  maandag 9 juli 2012 @ 19:55:11 #223
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113981858
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:45 schreef NotTheSame het volgende:
PureEvil, ik zou die wortel wel eerst koken... Ik doe ze meestal een minuutje of 10.
ja duh....
Ik ga zelf toch ook niet aan een rauwe wortel zitten knagen, ben geen konijn :P
We hebben gewoon wortels uit een pot dus...van de week ff proberen dan ;)
  maandag 9 juli 2012 @ 20:05:49 #224
348178 NotTheSame
pi_113982386
Rauwe wortels... Nomnomnom :P . Ik vermoed ook dat ik in mijn vorige leven een konijn was, ik moet echt alle groenten rauw hebben.

Wortels uit pot weet ik niet of dat kan. Zijn die dingen niet helemaal tot snot gekookt? En ik weet niet waarin ze geconserveerd zijn geweest? Ik vermoed niet alleen in water (shoot me if I'm wrong, ik eet nou eenmaal geen groenten uit blik).
Dus ik zou eerst even kijken waaruit het conserveringsvocht uit bestaat.
  maandag 9 juli 2012 @ 20:08:58 #225
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_113982546
Wortels uit pot zijn geen snot maar er zit wel zout in blik en conserven vaak.
The way you rock'n'roll
  maandag 9 juli 2012 @ 20:11:50 #226
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_113982684
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wortels uit pot zijn geen snot maar er zit wel zout in blik en conserven vaak.
Hmz, dus dat mag ze dan dus niet.....
Anders haal ik wel een keer verse (rauwe :P) wortels en dan kook ik die wel.
En dan kan ik die toch ook pureren en invriezen toch?
  maandag 9 juli 2012 @ 20:12:31 #227
348178 NotTheSame
pi_113982717
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:11 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Hmz, dus dat mag ze dan dus niet.....
Anders haal ik wel een keer verse (rauwe :P) wortels en dan kook ik die wel.
En dan kan ik die toch ook pureren en invriezen toch?
Jup :)
  maandag 9 juli 2012 @ 20:17:32 #228
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_113982958
Je hebt van Hak zonder zout, Danne vind dat fantastisch. Maar er is niet mee te rapleyen :') nu de erwtjes misschien want z'n pincet move lijkt wel te werken.
Trotse mamma :)
  maandag 9 juli 2012 @ 20:27:34 #229
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_113983450
Mijn oudste z'n 1e hapje was een wortel. Ik had de worteltjes gestoomd in de magnetron en hem er zo 1 in het vuistje gegeven terwijl hij in de Bumbo zat. En toen deed hij *HAP* :D
  maandag 9 juli 2012 @ 20:32:30 #230
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113983711
Je moet je tekst nog even veranderen Kersjes ;) (weet nooit hoe die nou heet... niet die onder je naam, maar die andere)
  maandag 9 juli 2012 @ 20:40:03 #231
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_113984193
Done :)
pi_113984977
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:32 schreef Susie het volgende:
Je moet je tekst nog even veranderen Kersjes ;) (weet nooit hoe die nou heet... niet die onder je naam, maar die andere)
Signature heet dat :)
  maandag 9 juli 2012 @ 21:06:08 #233
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113985711
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:53 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Signature heet dat :)
Ah.. en die ander dan onderschrift dus... :D
pi_113985862
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2012 21:06 schreef Susie het volgende:

[..]

Ah.. en die ander dan onderschrift dus... :D
Onder je naam heet ondertitel :)
  maandag 9 juli 2012 @ 21:09:13 #235
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_113985904
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 15:03 schreef Susie het volgende:
S. al tandjes! *O* en fijn toch dat je niets gemerkt hebt!

Ik geef Anouk gewoon pyama-papje voor 6+ Weet niet eens of die er wel voor 8+ zijn eigenlijk :@
En hier gaat het brood eten goed! Ik had al een poosje geen brood gegeven, omdat ze iedere om 11.30 wilde slapen en dan sliep tot 13.30 ongeveer...vond een broodje geven dan nog een beetje "raar". Vandaag dus maar wel gedaan...en wow wat kan ze dat al goed eten zeg! Echt kauwen! Ze krijgt het bij mijn zus en op het kdv wel gewoon, alleen ik ben zo'n muts... :D
hhier nog zo'n "mietje" :( op het kdv geven ze het haast elke dag inclusief broodkorstjes, maar thuis moet hij toch regelmatig kokhalzen en ik blijf het een beetje een enge boel vinden. Maar we gaan moedig door ;)

Trouwens ik moet morgen weer werken na 4 dagen vrij, pfff ik zie er nu al een beetje tegenop om hem weer weg te brengen ;(
Rayen 2½ jaar!
  maandag 9 juli 2012 @ 22:07:20 #236
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113988984
Ik zit nu alleen te bedenken, dat pyama papje maak ik aan met water, dus hupsa die poeder erbij, maar kan ik dat wel meetellen als "fles" als zijnde gewoon dus? Aangezien ik dus niet eerst opvolgmelk aanmaak en er dan wat bij doe (staat zo op het pak, alleen water toevoegen) stomme vraag misschien? :@ Had dit in het flestopic moeten posten, maar nu geen zin meer om dit over te typen daar...zit mobiel :P

TJ, sterkte morgen maar weer! Onthoud gewoon dat hij het ontzettend leul heeft met de andere kindjes! :*
  maandag 9 juli 2012 @ 22:13:52 #237
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_113989280
Hoeveel flessen krijgt ze verder nog en wat eet ze aan vast voedsel susie?
The way you rock'n'roll
pi_113992815
Susie van pyamapapje heb je ook versies die wel aangemaakt kunnen worden met opvolgmelk kan ik mij herrinderen.

De papvan pyamapapje bevat al opvolgmelk lijkt me dus net erg als je dan een fles vrslaat omdat het dan het zelfde effect geeft als dat je pap aan de fles toevoegd.

[ Bericht 50% gewijzigd door Sam1993 op 09-07-2012 23:31:43 ]
  dinsdag 10 juli 2012 @ 05:52:08 #239
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113999997
Thanks Sam. En DML, ze krijgt 2 "normale" flessen, fruit, groente en vandaag dus wel een hele halve boterham :D Daarnaast nog een bekertje diksap en of een cracotte of een biscuitje.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 05:52:57 #240
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_113999999
En ja...ze was weer kwart over 5 wakker en ligt nog te spelen in bed :(
pi_114000139
Susie; hier ook zo'n vroege, standaard tussen 5.30 en 6.00 wakker en luidkeels liggen spelen. We proberen het vaak te rekken en dan is het rond 6.30 wel echt op met zichzelf vermaken. Maar we zijn dan toch sinds dat mini wakker is ook wakker. Ik vind het maar vermoeiend zo vroeg op steeds en ondanks dat ik op tijd naar bed ga zou ik het fijn vinden als hij ook eens tot 7 zou slapen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 07:18:13 #242
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114000226
Helemaal mee eens Poezebeest. Al was het maar 6.30, dat vind ik al ok. Die 5 op je wekker he? :)
Vervelender is nog, ze moet zo naar het kdv, maar is nu eigenlijk alweer moe. Als ik niet had hoeven werken, ligt ze er nu alweer in (alhoewel ze nu lief zit te spelen in de box O+, maar zojuist kon ik wel een stukje behang zoeken :P).
pi_114000316
Die 5 voelt idd als midden in de nacht. Hier pas weer rond 8.30 naar bed, maar tot die tijd ligt hij gewoon lekker te spelen of door de kamer te tijgeren. Geen idee van wie hij dat vroege heeft, niet van mij hoor, haha.
pi_114000339
Goedemorgen!

Wat een vroege vogels! Pietje heeft opeens van 21-7.15 geslapen! Heerlijk, al weet ik niet helemaal of t goed is voor mn productie. Hij ligt nu behoorlijk te tanken in elk geval.

Tj, t gaat vast goed op t kdv!
pi_114000373
Hier gaat de wekker om half 6, dus als Cara me niet wakker maakt dan is het papa :) gelukkig ben ik zelf ook een vroege vogel.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:30:50 #246
348178 NotTheSame
pi_114000725
TimeJumper, succes met werken (en R. naar het KDV brengen)!

Balen zeg, die vroege vogels, zeker als je geen ochtendmens bent.

Bleie, kun je anders misschien rond 23.00uur of 0.00uur nog kolven?
Ik doe dat momenteel wel, al had ik het gisteravond misschien beter niet kunnen doen. Ineens vond Draakje het nodig om zich om 23.30uur te melden met hevige krampen. Aangelegd, hielp niet, toen tot 1.30uur met haar rondgesjouwd maar dat wilde ook maar niet helpen. Toen ben ik maar met haar in bed gaan liggen en ik weet niet hoe laat ze nou omgevallen is, maar ik was zo total loss dat ik meteen sliep... Toen was het vanmorgen 5.00uur en 7.30uur, maar ze viel weer in slaap na de voeding dus het ligt nog steeds in bed.
pi_114000810
TJ hopelijk valt het wegbrengen mee.

Wat een vroege nachten allemaal!

Die van ons was gelukkig niet zo vroeg, maar ondanks alles een brakke nacht. Onze actie speen weg voor onze peuter was in die zin een succes dat hij na een uur zeuren toch maar is gaan slapen. Ergens in de nacht, rond 1/ 1.30 uur werd hij wakker en begon hij weer te zeuren en heeft papa hem gerustgesteld en bleef bij hem tot hij sliep. Mama en L. hebben in die tijd maar lekker een voeding ingelast. Waarna de baby niet meer in de wieg wilde slapen, dus maar in bed, alleen ligt dat niet zo lekker. 5.45 uur werd de baby wakker voor weer een voeding en om 6 uur de peuter. Rond 8 uur ben ik maar opgestaan. Resultaat: brakke mama en papa!

En vandaag hopelijk de babyzit voor de fietskar scoren. Ik ga zo de fietsenwinkel bellen of die binnen is. Moet nog wel uitvogelen hoe ik de stang van de fietskar eraf kan halen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114001817
Susie, die avondpapjes zit ook opvolgmelk in. Maar heeft ze nog pap nodig 's avonds? Sommige kindjes gaan er ook slechter van slapen..

Wat vroeg weer voor sommigen..
Hier was het voorbij 7 uur. En niet eens hongerig. Hij heeft maar 3/4e van zijn papfles op. En nu ligt hij ook alweer te tukken..
pi_114002222
Tinu :* Hopelijk kan je nog even wat uitrusten vandaag.

NTS: tot 23.00 opblijven om nog te kolven red ik echt nog niet, en bovendien heb ik een grondige hekel aan kolven op het moment. Dus ik kolf wat ik nodig heb om hem te voeden, maar meer kan ik nu gewoon even niet opbrengen. En hij is bijna 6 maanden, dus dat doel zal ik wel halen!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:18:09 #250
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114002532
Nou hier ook een 'vroege'nacht hoor.....maar dan door Jordy...Die vond het leuk om rond 5 uur wakker te worden, en hij had honger....En hij heeft de halvenacht liggen spoken, meneer was gisteravond om 16.30 naar bed gegaan, voelde zich niet zo lekker, werd vervolgens rond half 9 wakker...en ging om 2200 weer naar bed....
Cristel was ook wel ff wakker om 5 uur vanochtend, maar speen gegeven en toen sliep ze weer verder. Tot 8 uur vanochtend dus. Lekker!
En net heeft ze weer een uur liggen pitten in de box, ze is nu net wakker.

Dat pyajamapapje schijnt toch helemaal niet zo goed te zijn ? Waarom niet gewoon bambix ofzo?
pi_114002628
In pyjamapapjes zit vooral een onwaarschijnlijke hoeveelheid suiker (daarom vinden ze ze ook zo lekker). Onze peuter heeft ze heel lang gedronken, maar bij Pietje wil ik er eigenlijk niet aan beginnen...
pi_114002660
Zodra ik Cas een pyjamapapje geef dan is het de hele avond feest _O- Hij kan absoluut niet tegen de suikers die daar in zitten. Nu hij overdag gewoon erg goed eet & drinkt heeft hij nog maar weinig trek in de 11:30 en 19:00 fles dus daar wordt steeds minder van gedronken. Hij slaapt al een hele tijd van 19:00 tot 07:00 uur. ^O^
pi_114002698
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:22 schreef Cyntiaa het volgende:
Zodra ik Cas een pyjamapapje geef dan is het de hele avond feest _O- Hij kan absoluut niet tegen de suikers die daar in zitten. Nu hij overdag gewoon erg goed eet & drinkt heeft hij nog maar weinig trek in de 11:30 en 19:00 fles dus daar wordt steeds minder van gedronken. Hij slaapt al een hele tijd van 19:00 tot 07:00 uur. ^O^
Ah daar kijk ik wel naar uit, van 1900-0700 slapen. :7. Of in ons geval tot 0630, dat zou werktechnisch enzo wel fijn uitkomen. Wanneer komt dat ongeveer? :+
pi_114002753
Kuukske: bij mijn peuter wacht ik nog op dat moment :P
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:26:33 #255
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114002814
Lol...Je moet m ook goed te eten geven Kuukske, dan slaapt ie wel ;) :P

Of zou t in de genen zitten dat lange slapen hier :+
pi_114002993
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:23 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Ah daar kijk ik wel naar uit, van 1900-0700 slapen. :7. Of in ons geval tot 0630, dat zou werktechnisch enzo wel fijn uitkomen. Wanneer komt dat ongeveer? :+
Bij Cas is het nu ongeveer een maand op de rit ;) Tuurlijk, wanneer er tandjes doorkomen of het is 26 graden op zijn kamer dan wordt hij nog wel eens wakker.
pi_114003057
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:23 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Dat verschilt per kind :+
De mijne deed dat al heel vroeg. Toen een periode geweest dat we er 's nachts uit konden.
En nu slaapt mevrouw langer dan dat wij doen :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_114004575
Iemand toevallig een idee over lopende pampersaanbiedingen? Vanochtend was zijn hele onderkant nat en een grotte natte vlek in ons bed. Ik schuif het maar op de ah luiers.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114004725
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:24 schreef Tinuviel het volgende:
Iemand toevallig een idee over lopende pampersaanbiedingen? Vanochtend was zijn hele onderkant nat en een grotte natte vlek in ons bed. Ik schuif het maar op de ah luiers.
Bij Wehkamp lopen er acties. Misschien iets voor je?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:37:11 #260
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114004924
pi_114005053
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:26 schreef PureEvil het volgende:
Lol...Je moet m ook goed te eten geven Kuukske, dan slaapt ie wel ;) :P

Of zou t in de genen zitten dat lange slapen hier :+
Hij slaapt prima hoor. In feite ook van 1900-600 maar met een fles om 2230 ;)
pi_114005065
Tinuviel bij kruidvat zijn de kruidvat luiers in maat 1 en 2 in de aanbieding. 1 pak kost nu 6.50 inplaats van 7.50. (vind ze zelf wel stug die van ah zijn veel soepeler maar wij hebben nog geen ongelukjes gehad met kruidvat.)

Hier verder niks bijzonders te melden Het gaat super met Lisa en ben eindelijk volop aan het genieten! Vanmiddag de eerste prikjes dus hopelijk kan ik blijven genieten :+

Pe, Wat een mooi meisje.

Zoë, dat rammelen voor een tweede klinkt bekend;) Hier wachten we alleen nog minimaal een jaar of 4.
pi_114005490
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:41 schreef Sam1993 het volgende:
Tinuviel bij kruidvat zijn de kruidvat luiers in maat 1 en 2 in de aanbieding. 1 pak kost nu 6.50 inplaats van 7.50. (vind ze zelf wel stug die van ah zijn veel soepeler maar wij hebben nog geen ongelukjes gehad met kruidvat.)

Hier verder niks bijzonders te melden Het gaat super met Lisa en ben eindelijk volop aan het genieten! Vanmiddag de eerste prikjes dus hopelijk kan ik blijven genieten :+

Pe, Wat een mooi meisje.

Zoë, dat rammelen voor een tweede klinkt bekend;) Hier wachten we alleen nog minimaal een jaar of 4.
Heb je al PCM bij de hand voor de koorts die ze kan krijgen?
pi_114005664
Wat een mooi meisje PE O+

Toch niks mis met een beetje koorts? Of ze moet er heel erg last van krijgen natuurlijk.

Hier een kakdag vandaag, al 4 volle luiers sinds vanmorgen 6 uur :+
Oh ja, en net een campingbedje besteld, we gaan dit weekend uit logeren bij een vriend.

pi_114005681
Ja pcm heb ik in huis. en ook de tip van de huisarts om de plek waar geprikt is goed te masseren voor 20 minuten lang omdat de vloeistof dan verspreid en ze er minder last van zouden hebben. klinkt dit iemand bekend?

Wij geven hier een zetpil bij de 38 graden aangezien haar eigen thempratuur eigenlijk nooit boven de 37 uitkomt schommelt meestal rond de 36,6 en 36,8

Xanteh Wat een leuk bedje.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:01:52 #266
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114005770
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:59 schreef Sam1993 het volgende:
Ja pcm heb ik in huis. en ook de tip van de huisarts om de plek waar geprikt is goed te masseren voor 20 minuten lang omdat de vloeistof dan verspreid en ze er minder last van zouden hebben. klinkt dit iemand bekend?

Wij geven hier een zetpil bij de 38 graden aangezien haar eigen thempratuur eigenlijk nooit boven de 37 uitkomt schommelt meestal rond de 36,6 en 36,8

Ja.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114005794
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 11:59 schreef Sam1993 het volgende:

^O^
En ja klinkt bekend :)
pi_114008157
Oh Sam dat heeft de mevrouw bij het cb bij ons niet verteld van het masseren. Wel dat je een pcm zetpil beter pas vanaf 39,5 graden kan geven na de prikjes. De koorts na de prikjes is namelijk een natuurlijke reactie van het lichaam op het vaccin en is nodig om antilichamen aan te maken. Geef je sneller pcm worden antilichamen minder goed aangemaakt en dan is ze ook minder goed beschermd.

Wij hadden met Kruidvat luiers zowel lekkage bij poepbroeken (bv werkt daar zeker bevorderlijk voor) alsook weleens bij plasluiers. Ik denk dus dat ik het maar bij Pampers ga houden voor de nacht, die zijn duur maar nemen domweg het meeste vocht op.

Tally bedankt. Helaas zijn de grote pakken bij Wehkamp niet met maatje 2 verkrijgbaar. Verder bereken ik altijd de prijs per luier. Dat komt omdat de aantallen luiers per pakket en actie zo verschillen. ¤0,15/ ¤0,16 per luier is goedkoop tot normaal. Hoe stom kun je zijn, ik belde de Dirk van den Broek over hun luieractie en vraag hoeveel luiers er in het baby dry pakket maat 2 zaten en kreeg als antwoord 70, maar het zijn er maar 64 8)7 . Ben ik dus de hele weg voor niets gelopen :(

[ Bericht 54% gewijzigd door Tinuviel op 10-07-2012 13:00:03 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114008564
tinuviel,

Dan zal ik met de prikjes maar niet zomaar een zetpil geven bij 38 graden. normaal vind ik dat al erg veel aangezien haar eigen thempratuur vrij laag ligt maar wil natuurlijk wel dat als ze geprikt word het ook werkt. Ik kan me van dat wrijven wel herrinderen dat mijn moeder dat ook altijd deed nadat ik bij de stereo prikken twee stijve armen had is ze dat nooit meer vergeten maar of ik nou ook minder pijn had kan ik niet meer voor me halen
pi_114010223
Ik gaf ook alleen PCM als er iets aan de hand was. Chris heeft 1 keer flink last van zijn been gehad na het prikken, die keer heeft hij PCM gehad. Maar voor koorts (tot bijna 40 icm een verkoudheid) niet zo snel, als hij er verder prima om eet, speelt en slaapt..

Xanteh, wat een vrolijk bedje!!

Iemand enig idee of die landal bedjes tegenwoordig met matras geleverd worden? Anders moeten we ons eigen bedje gaan meeslepen ;)

Hier nachten van 8 tot 7 ongeveer. Voor beide kids eigenlijk. Chris gaat iets eerder naar bed, maar slaapt niet direct. En Daan soms eerder, soms later, maar 12 uur is hier luxe..
pi_114010303
Ik was in mei in Landal (in Limburg ergens) en die had wel een matrasje. Eentje van plastic.
pi_114012303
Susie ik zou nog wat meer vocht aanbieden. Hetzij fv of iets anders maar twee flessen en een bekertje sap is niet zo veel uiteindelijk.
The way you rock'n'roll
pi_114013078
Sam
Wij hebben na advies van de hap bij 38graden PCM gegeven. Ze had er erg veel last van toen (ontroostbaar enz) verschilt per situatie maar altijd fijn om PCM in huis te hebben

PE
O+ dotje

Xanteh
Leuk campingbedje :Y

M'n moeder heeft vanmorgen geholpen :)
S in bad & samen even gewandeld.
pi_114013391
Over de pampersaanbieding.. Bij de makro hebben ze nu twee megapakken pampers + pak pampers billendoekjes waar er 9 inzitten voor 60 euro (inclusief btw) als je dan de prijs van billendoekjes er af telt zit je op 45 euro voor twee megapakken
Ik kan alleen zo snel niet gevonden krijgen hoeveel luiers erin een megapak zitten maat twee.. Ik weet dat maat 4 114 is en volgens mij maat 3 136.. Dus maat twee zal net iets meer zijn..
Alleen ergens een makropas lenen als je die zelf niet hebt..
pi_114015489
Tinu wij zijn heel erg tevreden met de Lidl luiers! en die zit ook nog bij jou in de buurt :Y voor de nacht blijven we bij pampers. Ik heb ze laatst bij bol.com gekocht
je kan ook hier kijken: http://www.luierinfo.nl/aanbiedingen
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:25:07 #276
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114018060
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Susie ik zou nog wat meer vocht aanbieden. Hetzij fv of iets anders maar twee flessen en een bekertje sap is niet zo veel uiteindelijk.
3 flessen als je die fles 's avonds met pyamapap dus meetelt. Daarom weet ik het ook ff niet zo goed. Ik denk (als het droog is morgen ;) ) dat ik morgen ff langs het inloopspreekuur bij cb loop.
Zit er echt zoveel suiker in pyamapapje? Ga straks gelijk ff kijken. Ze gaat er niet van stuiteren in ieder geval, ze valt altijd gelijk in slaap.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 16:31:52 #277
348178 NotTheSame
pi_114018458
Hilliebillie, hoe is het eigenlijk bij jullie? Jullie mannetje is inmiddels ook bijna een dreumes toch?
pi_114018529
Terug van het cb. Door de zeikende regen.. Ze weegt 5550 gram is 57.7 cm en heeft een hoofdomtrek van 38.5.

Prikjes zetten ging goed lijtk er tot nu toe weinig last van te hebben maar volgens de dame van het cb mochten we tot 39.5 gr wel een zetpil geven maar met 39.5 of hoger moesten we de hap bellen. Raar dat dat overal zo verschillend word geadviseerd.

Zoe, Fijn dat je moeder weer even langs is geweest:)

Gister is Lisa met mijn vriend voor het eerst onder de douche geweest heel even maar ze vond het geweldig lachen en geluidjes maken maar de thermostaat is volgens mij kapot water werd steeds warm koud. Dat het koud werd gaf ze niks om maar heb haar toch maar snel er ondervandaan geplukt toen ze afgespoeld was. Vanmorgen gebeld naar Volta maar hebben pas over 2 dagen tijd om even te komen kijken..
pi_114019111
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:46 schreef hilliebillie het volgende:
Over de pampersaanbieding.. Bij de makro hebben ze nu twee megapakken pampers + pak pampers billendoekjes waar er 9 inzitten voor 60 euro (inclusief btw) als je dan de prijs van billendoekjes er af telt zit je op 45 euro voor twee megapakken
Ik kan alleen zo snel niet gevonden krijgen hoeveel luiers erin een megapak zitten maat twee.. Ik weet dat maat 4 114 is en volgens mij maat 3 136.. Dus maat twee zal net iets meer zijn..
Alleen ergens een makropas lenen als je die zelf niet hebt..
Heb jij een linkje naar de website of folder waar die aanbieding instaat? Tot nu toe zijn alle megapakken die ik heb gezien alleen verkrijgbaar met luiers vanaf maat 3.

Ik zal nog even speuren op het linkje van bitterend. De dirk van den Broek heeft anders vrijdag een goede aanbieding dacht ik. Dan is het een pak voor ¤10 (bij maat 2 dus 64 stuks voor die prijs).

We hadden net al ons 2e ongelukje met die ah luier. Dat er bij een poepbroek iets langs de randen gaat is redelijk normaal maar nu was het gewoon de broek ingeschoten. :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114019622
Waar vullen jullie de curves van de kinderen in? Ik doe dat nu in de cuves van borstvoeding.com en had ook die van groeiop.nl, maar die zijn er mee gestopt en ik heb geen idee waar nu een te vinden :N
pi_114019668
via nestle.nl kun je ook curves bij houden maar is per maand dus tussetijdse gewichten kan je niet invullen.
pi_114019681
Sam
Ja 4jr wachten is ook het advies met bekkenklachten had ik gehoord.
Ik wil het heel graag allemaal nog wel een keer meemaken, ondanks al het gedoe en de pijn. Ik voelde me tijdens de zw.schap erg gelukkig en nu ook met ons kleine meisje :)

Tinu
:(

Wij hebben mt 3 pampers. Moet ook wel want ze poept nu in korte tijd 4x achter elkaar ipv verspreid over de dag. Mt 3 vangt alles veel beter op dan mt2 en ook bij de rug is het hoger gesloten, dat scheelt heel wat vieze rompers :9
pi_114019731
Zoe, Hier niet perse vanwege de bekkenklachten maar ik blijf telkens hangen in mijn opleiding. wil die nu echt wel afmaken en een jaartje werken. Wij hebben voor de nacht ook maatje 3 anders is ze inderdaad nat.
pi_114019816
Susie: ik zit even op de site van Nestle te kijken, afhankelijk van welke soort je hebt, zit er per portie 18-21 gram suiker in een pyjamapapje. Dat zijn 4-5 suikerklontjes...

Tinu: wat vervelend! Wij hebben hier ook nog steeds veel spuitluiers, en daar is gewoon geen enkele luier tegen bestand... Maar hij lekte met C1000 (die we voor onze oudste altijd hadden) wel heel snel door, dus nu Kruidvat, en daar ben ik heel tevreden over.

Vlindur: ik vul curves in op borstvoeding.com.
pi_114019820
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:54 schreef Vlindur het volgende:
Waar vullen jullie de curves van de kinderen in? Ik doe dat nu in de cuves van borstvoeding.com en had ook die van groeiop.nl, maar die zijn er mee gestopt en ik heb geen idee waar nu een te vinden :N
Groeigids.nl
*poef* nu is het weg
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:00:04 #286
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_114019863
mijn baby gaat te snel.....
View My Video
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_114020056
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:56 schreef Sam1993 het volgende:
Zoe, Hier niet perse vanwege de bekkenklachten maar ik blijf telkens hangen in mijn opleiding. wil die nu echt wel afmaken en een jaartje werken. Wij hebben voor de nacht ook maatje 3 anders is ze inderdaad nat.
:Y dat is ook heel verstandig!
pi_114020100
Vlindur die van borstvoeding.com vind je hier.

Bleie gelijk heb je wat betreft de spuitluiers maar ik meen toch nog verschil te zien per luier of alleen de rand van het rompertje vies wordt of meer van de kleding. Alleen kan dat natuurlijk ook heel goed aan de positie van het kind, de kracht bij het spuiten, de verfrommeldheid van de luier enz. liggen.
Ik vond bij de Kruidvat luiers wat onprettig, dat de rand op een plekje bij de benen korter is dan aan de andere kanten. Deze iets kortere rand droeg voor mijn gevoel sneller bij aan lekken.
Hoe doen jullie dat dan met verschonen s'avonds of s'nachts, dus hoeveel uur achter elkaar hebben jullie kids s'nachts dezelfde luier aan? Misschien plast en poept de mijne ook nogal veel :P

Sam hoe gaat het met je meisje? Is er iets te merken van de prikjes?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114020360
Ik heb die van bv al, ik wil er alleen dus een andere bij voor de vergelijk :) Die van groeigids zocht ik inderdaad. Bedankt!
pi_114020469
Tinu
Als S van 22 tot 5:30 bijv slaapt heeft ze zolang dezelfde luier om, en vaak zit er maar een klein plasje in.
Meestal in de middag heeft ze veel poepluiers, als ik er niet snel genoeg bij ben, en ze poept 2x in 1 luier dan is de luier wel doorgelekt..
Soms kun je nog zo snel zijn maar dan poepen ze bijv weer tijdens het verschonen :+

O+ de wasmachine haha
pi_114020479
Ze ligt gewoon lekker in de box rond te staren af en toe valt ze in slaap maar vragen voor aandacht doet ze ook niet dus ze is erg rustig zo rustig is ze nog nooit geweest hih(en dat is ze al heel erg de afgelopen weken)

Hier krijgt ze om 10 uur half elf een maatje 3 aan gaat dan naar bed en word de volgende cohtend om half 7 pas verschoond in de tussentijd slaapt ze door en ga haar niet wakker maken om te verschonen. Dus een maatje 3 voor de nacht is ook echt wel nodig. Overdag kijk ik om de 2 uurtjes ev en en zo nodig verschoon ik haar.

Lisa had hier e eerste 7 weken diaree bleek achteraf maar toch hielden de kruidvat luiers het bijna altijd wel binnen soms inderdaad het randje van de romper maar dat noem ik niet echt een lekje je heoft haar maar even op haar bille neer te zetten en het is gebeurd. Zijn wel overgestapt van maat toen het via de rug omhoog kwam. Met urine had ik wel altijd dat ik de luier enorm nat vond voele aan de buiten kant als hij nog niet eens echt vol was.. dat heb ik met kruidvat niet. Pampers luiers vind ik al stinken als ze nog niet uit de verpakking zitten die koop ik dus liever niet meer.
pi_114021234
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:31 schreef NotTheSame het volgende:
Hilliebillie, hoe is het eigenlijk bij jullie? Jullie mannetje is inmiddels ook bijna een dreumes toch?
Hier gaat het er goed. Lees hier altijd wel mee maar post niet zo veel ivm drukte enzo.
Ons manneke is inmiddels ruim tien maanden maar zelf zou ie het liefst al een jaar zijn.. hij wil vanalles maar nog niet alles lukt en dat vind ie momenteel vrij frustrerend.. hij is erg eigenwijs en de wereld aan het ontdekken. Zo leuk om te zien wat ie snel en veel leert en dat ie dan ineens een hoop dingen kan. Ik geniet er nog elke dag van. Hij is ook (bijna) altijd vrolijk en moppert tegenwoordig alleen als je uit het zicht verdwijnt (nieuwe fase op dit moment ;)) tot zo ver mijn lofzang :)

Ik heb net nog in de makro folder gekeken en zag dat de pamper aanbieding er niet meer in staat en dat er vandaag een nieuwe folder is ingegaan.. (ben ik blij dat ik er zelf nog gisteren gehaald heb en niet tot morgen gewacht heb wat eerst de planning was..)dus helaas heb ik je blij gemaakt met een dooie mus :(
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:41:31 #293
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114021729
Oh wow Bleie, dat is best veel suiker ja. Maar ze drinkt die fles wel helemaal leeg. Ik ga thuis ook nog even kijken op het pak. En anders wat anders verzinnen dus. Thanks.

Edit, inmiddels opgezocht thuis (ik heb bambix btw), 18,9 per portie van 50 gram, maar zoveel krijg ik niet in de fles (had dit al eens gewogen, want wilde nou wel eens weten wat 7 eetlepels waren :D ), ik doe er ongeveer 25 gram, dus houdt het op 10 gram wat ze dan binnen krijgt? In ontbijtpap zit 13 gram trouwens.

[ Bericht 55% gewijzigd door Susie op 10-07-2012 19:15:32 ]
  dinsdag 10 juli 2012 @ 19:18:05 #294
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114025984
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 17:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
mijn baby gaat te snel.....
View My Video
Oh! Dat gaat echt snel! O+ was grote zus ook zo snel BJ?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:52:20 #295
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114031325
PureEvil wat een knappe meid heb je O+

BJ ze gaat inderdaad snel :D O+

Het wegbrengen van Rayen viel me gelukkig mee, en gelukkig moest hij ook niet huilen toen ik wegging.
Jammer dat hij half 4 op het kdv ging slapen want daardoor hebben ze niet zijn potje olvarit kunnen geven. Als we eenmaal thuis zijn is hij te moe en wil hij eigenlijk alleen maar de borst.
Maar eigenlijk het grote nieuws van vandaag is dat ik hem probeerde in slaap te voeden (helaas is dat zo gegroeid) maar sinds hij op het kdv zelf in slaap valt wil dat niet meer zo goed lukken.
Na echt heel kort gehuild te hebben viel hij zelf in slaap *O* *O* *O*
Nog niet in zijn eigen bed, maar het begin is er en ik hoop dat dit het begin is van meer "makkelijke" avonden van in slaap vallen. ;)
Ik was van plan om aankomend weekend hem in zijn eigen bed in slaap te laten vallen. Me "geestelijk" voorbereidend op veel gehuil. ;)
Ik hoop van harte (omdat ik echt niet tegen hartverscheurend gehuil kan) dat dit het goede begin is.

En nog meer goed nieuws *O*
Vanaf deze week mag ik 3 dagen werken inplaats van 4. Ik moest er wel effe om zeuren :+ en die baas wilde me eerst nog in de ploegendienst 8)7
Net of ik dat ga doen met mijn knulletje van bijna 8 maanden :6
Maar het is voorlopig gelukt, het kan nog altijd 4 dagen worden mocht het drukker qua werkzaamheden worden.
Maar ik ga er voorlopig maar van uit dat het bij 3 dagen blijft.
Nu weer de kinderopvangtoeslag aanpassen, da's wel balen. En het kinderdagverblijf heeft een opzegtermijn van 2 maanden :(
Hier ga ik nog in gesprek of ze daar met betrekking tot uitzendwerk niet van af kunnen zien.
Beetje zonde om 2 maanden nog die dag door te betalen.
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 20:55:14 #296
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114031502
Mooi meisje PE!

Fijn TJ!

Hier eigenlijk weinig nieuws. Morgen gaan we naar het babylab om mee te doen met een onderzoek. Ben benieuwd hoe hij dat vindt.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:31:34 #297
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_114033524
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 20:55 schreef Kyara het volgende:
Mooi meisje PE!

Fijn TJ!

Hier eigenlijk weinig nieuws. Morgen gaan we naar het babylab om mee te doen met een onderzoek. Ben benieuwd hoe hij dat vindt.
Leuk! Wat gaan jullie doen? Ik krijg hier morgen toevallig twee mensen thuis voor een onderzoek waar ik al vanaf heb begin van m'n zwangerschap aan mee doe. Idee dat ze ons komen filmen maakt me een beetje zenuwachtig :') Nahja, alles voor de wetenschap :7
Oude (on)bekende.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:42:35 #298
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114034160
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:31 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Leuk! Wat gaan jullie doen? Ik krijg hier morgen toevallig twee mensen thuis voor een onderzoek waar ik al vanaf heb begin van m'n zwangerschap aan mee doe. Idee dat ze ons komen filmen maakt me een beetje zenuwachtig :') Nahja, alles voor de wetenschap :7
Ja ben eigenlijk ook heel erg benieuwd wat voor soort onderzoek het is.

En aan wat voor onderzoek doe jij dan mee Mevr_Mus? dat ze je zelfs komen filmen.
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:55:07 #299
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114034967
Wij gaan naar het centrum voor cognitive neuroimaging en zij doen onderzoek naar de vroege ontwikkeling van de hersenen. Ze hebben oa meegedaan aan de serie Babybrein vorig jaar als dat iemand nog iets zegt.

Midas moet dan wat filmpjes/plaatjes kijken en dan wordt zijn hersenactiviteit gemeten (hij krijgt dan een badmuts op). Ik zit er naast met een koptelefoon op om hem niet te beïnvloeden. Lijkt enger dan het is hoor, is compleet ongevaarlijk en als Midas het niks vindt dan zijn we zo weer thuis. En anders blijft ie in de database en kunnen we vaker opgeroepen worden, ook voor andere onderzoeken mbt taalontwikkeling en zo.

En jij mevr_mus? Wat voor onderzoek doen jullie mee?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:12:17 #300
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_114035959
Wij doen mee aan http://www.generaties2.nl/ In principe vragenlijsten, maar ik ben geselecteerd voor een aantal experimenten en dus ook videoopnames.

Is het babylab in Nijmegen? Vond hun boek ook het babybrein erg leuk en interssant!
Oude (on)bekende.
pi_114037345
Dat is eens wat anders dan een internetvragenlijst invullen. Wel leuk al die onderzoeken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')