abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113809042

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Haaksels uit het vorige topic:

Brainteaser's beestjes:

NijntjesUk superheld:

Whoopdidoo's pinguinnetje:

EsseEi heeft der ei uitgebroed:

Bijou de dekenhaakster:

Bakkiedoen's schattige paardje:

[ Bericht 16% gewijzigd door Dottey op 05-07-2012 15:46:23 ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_113809078
:9
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_113809357
Inderdaad : hier zat ik op te wachten :P ...................... heb dit nog nooit gedaan :%

Nog ff doorbijten aan admin en dan YESSSSS !
pi_113809621
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 13:45 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben net bij Zeeman geweest en heb 0 bolletjes wol gekocht! *O*
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:14 schreef Godagoyas het volgende:

maar WEL 10 paar haaknaalden? :P
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 14:41 schreef Dottey het volgende:
haaknaalden bij de acction zijn goedkoper ;) alleen van die plastic maat 2-3 ofzo die ik altijd zie liggen. en laat liggen
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:14 schreef Angelof9 het volgende:

Oh nee, die rottige Zeeman naalden gebruik ik niet :N
Welke naalden zijn (in jouw optiek), waardeloos/ niet fijn, om mee te haken?

*O* GO *O*
pi_113809700
die ooit bij de lidl waren, zijn prut.
de naald komt steeds los van het handvat :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_113809781
ohw handig :D

Ik wissel nog wel eens van favorite haaknaald :@
Prym 3,5 is het nu O+ ligt zo lekker in de hand met het zachte gedeelte., ik krijg daar minder kramp van enzo. Gekocht bij een naai/toffen/wol etc winkel voor iets van 2,75.
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:03:48 #7
211083 Angelof9
I must go first
pi_113810184
Prym vind ik ook fijne naalden. Die van Clover zijn ook oke. Mijn favoriete zijn de bamboe naalden van KnitPro.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_113810419
Ik gebruik ook Prym met een zacht zwart handvat, behalve ooit es een maatje 4.5 dat ik thuis vergeten was en ter plaatse moeten kopen heb (een doodgewone 'platte' van Prym).

Vanaf nr 3 dus die zwarte van Prym, eronder ben ik bezig met 2.5 een zilver metalen Prym die ik toch beter manipuleren kan bij dunne draad.

Clover nog ni aangeschaft, vermits ik alle diktes heb in zacht zwart ;)
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:19:38 #9
211083 Angelof9
I must go first
pi_113810850
Die heb ik laatst ook gekocht in Duitsland toen ik even zonder 4.5 zat. Het is een rot ding! Hij zit vol met kloofjes waar de draad steeds achter blijft hangen! Maar ik neem aan dat dat gewoon die ene naald was, als ik hem hier in NL had gekocht zou ik om een nieuwe hebben gevraagd.
Alhoewel het haakje ook te ondiep is en de draad er niet goed achter blijft zitten. Echt een kneus naald dus!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:32:40 #10
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113811423
ik vind de gele van clover heel erg fijn. ik haakte altijd met de gewone prym, zilver of grijs, met zo'n plat stukje, maar ik kreeg er RSI-achtige klachten van. Bij de gele clovernaalden geen last van.
Kwak
pi_113811650
Hoe haakt die met dat lampje? Iemand of twee had(den) die toch hier in de groep?
pi_113812865
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 16:37 schreef Dottey het volgende:
Hoe haakt die met dat lampje? Iemand of twee had(den) die toch hier in de groep?
Ik heb er een met een lampje. Haakt op zich best fijn, wel ietsje stroever dan de ergonomische naald die ik heb, die glijdt beter. Met het lampje maakt af en toe zo'n stroef piepgeluidje ;)
  donderdag 5 juli 2012 @ 17:10:23 #13
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_113813073
hm,...ik heb gewoon een aantal haaknaalden, van elke maat 1 (nog niet eens, maar geen dubbele) en kan dus niet echt iets zeggen over wat rot is of niet :P waarom kopen jullie zo veel naalden? :O
oke ik had (heb) plastic haalnaalden 10mm en 12mm, dat is minder fijn dan de houten...

trouwens leuke smurf en paardenbeestje :D
en je shawl wordt mooi Dot!

laptopsleeve lijkt inderdaad wat klein zo, maar tis met RibbonXL (denk dus ook XL ;)) en tis voor een netbook dus ook wat kleiner dan normaal (en iets smaller dan de bedoeling maar rekt behoorlijk)

kennen jullie trouwens de actie van een Kitten breien al, voor de dierenbescherming? iewmand heeft het nu vertaald tot haakpatroon :)

en er komt een boekje van gehaakte dierencupcakes!
pi_113813539
quote:
waarom kopen jullie zo veel naalden? :O
Mijn zilverkleurige fijntjes van 1 t/m 3.5 heb ik idd dubbel, maar komt omdat ik indertijd thuis er mee aan het werken was (2.5) en ermee in werktas op stap ging... en ik steeds mn goede nld thuis vergat :)

Was wel een gekocht setje van 1 t/m 3.5 voor weinig geld :D
pi_113814196
De meeste naalden die ik gebruik zijn van prym. Heb een 3mm 'swing' van Addi, maar die vind ik niet prettig. Mijn moeder heeft 'm nu, maar volgens mij heeft ze 'm nog niet gebruikt. Verder heb ik nog een paar naalden van vroeger, van die gekleurde metalen en een metalen 2,5. Die laatste haakt niet lekker en ik kan niet goed uitleggen waarom... De rest haakt lekker!
Ooit wil ik nog eens een setje kopen met alleen metalen en dan vanaf 5 mm. Nu heb ik die alleen in plastic.
pi_113814372
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:05 schreef Bijou het volgende:

[..]

Ik heb er een met een lampje. Haakt op zich best fijn, wel ietsje stroever dan de ergonomische naald die ik heb, die glijdt beter. Met het lampje maakt af en toe zo'n stroef piepgeluidje ;)
en als je hem een paar keer door je haar haald?
pi_113814400
leuk dat iedereen opmijn vraag inhaakt trouwens :*
pi_113814904
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:41 schreef Dottey het volgende:

[..]

en als je hem een paar keer door je haar haald?
Als ik weer aan een nieuwe deken begin zal ik dat eens proberen.
Zou je zo ook een patroontje in je haar kunnen haken vraag ik me nu even hardop af? :D
pi_113814966
Ik gebruik eigenlijk alleen de ergonomische Clovers. :)
pi_113814976
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:42 schreef Dottey het volgende:
Goh, 'k ben begonnen met dat setje uit de winkel omdak zo'n fijne nodig had, maar daarna webshops en Paypal ontdekt *)
pi_113815626
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:54 schreef Bijou het volgende:

[..]

Als ik weer aan een nieuwe deken begin zal ik dat eens proberen.
Zou je zo ook een patroontje in je haar kunnen haken vraag ik me nu even hardop af? :D
Het maakt je naald een beetje vetter.. en dan glijd je wol beter van je naald.. en piept hij nietzo.. dus mocht het niet helpen.. je haar een dag niet wassen en nogmaals proberen :7
pi_113815668
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:10 schreef EsseEi het volgende:
kennen jullie trouwens de actie van een Kitten breien al, voor de dierenbescherming? iewmand heeft het nu vertaald tot haakpatroon :)

leuke actie.. leuk haakpatroontje voor je restjes wol.Maar is het alleen noord holland die aan deze actie doet?
pi_113815875
Ik heb de hele serie Addi Swing haaknaalden, werken bij mij goed, maar was een soort van noodzaakuitprobeerseltje in het begin, omdat ik geen haaknaald meer kon vasthouden en wel wilde haken.
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  donderdag 5 juli 2012 @ 18:24:22 #24
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_113815914
Ik heb werkelijk geen idee welke haaknaalden ik gebruik.
Destijds kreeg ik de verzameling haak- en breinaalden van mijn moeder. Alle maten, alle soorten. :)
... ♥ ik mis je ♥
pi_113816426
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 17:42 schreef Dottey het volgende:
"inhaakt" :P
Ik heb 100 jaar geleden een metalen 3,5 gekregen van mijn moeder en dat is eigenlijk de enige die ik gebruik. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')