abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113808970
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_113809064
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:32 schreef V1z0R het volgende:
Beter dan 0% vet yoghurt met 17gr suiker :Y
Een perenijsje is toch ook 0% vet en suiker? :P

Das dat Optimel spul toch?
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_113809124
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:20 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Zozo, een perenijsje! Dat is toch wel 50 calorieen!
:? ik neem een perenijsje, want het is hier warm!! En ik vind t super lekkurrr :9
~ Bonito La Risa ~
pi_113809148
Mijn punt was eigenlijk dat MM het commentaar kreeg dat het wel erg weinig was.
En een perenijsje van 50 calorieen zet nou niet echt zoden aan de dijk.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_113809289
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mijn punt was eigenlijk dat MM het commentaar kreeg dat het wel erg weinig was.
En een perenijsje van 50 calorieen zet nou niet echt zoden aan de dijk.
ahh oke! :) vanavond ben ik bij m'n schoonzus aan de slag, dus zal wel wat nootjes meenemen dan :) beter denk!
~ Bonito La Risa ~
pi_113809353
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:36 schreef Novem het volgende:

[..]

Een perenijsje is toch ook 0% vet en suiker? :P

Das dat Optimel spul toch?
Yup, maar geen 17gr :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_113809459
Magere Griekse yoghurt is trouwens een stuk minder lekker dan volle! Maar zelfs met magere yoghurt eet ik iedere dag nog teveel vet, volgens Eetmeter. Vet :9
pi_113809479
@loveli: bij een beetje een parfumerie kan je wel minimascara's bietsen ;) Ook zijn er juist nu voor de zomervakantie veel mini's van vanalles te koop.
pi_113809532
Eetmeter rekent in verhoudingen volgens mij, met 90gr vet zit ik namelijk nog in het groen.
pi_113809535
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:45 schreef Novem het volgende:
Magere Griekse yoghurt is trouwens een stuk minder lekker dan volle! Maar zelfs met magere yoghurt eet ik iedere dag nog teveel vet, volgens Eetmeter. Vet :9
Eetmeter doet procentueel.. dat vertekent dus enorm. Ik eet ook altijd teveel vet volgens eetmeter, terwijl ik amper vette dingen eet. Zodra ik er dan dingen bij doe tot de 2000 kcal is het te weinig vet :')
pi_113809686
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 15:47 schreef MarMar het volgende:

[..]

Eetmeter doet procentueel.. dat vertekent dus enorm. Ik eet ook altijd teveel vet volgens eetmeter, terwijl ik amper vette dingen eet. Zodra ik er dan dingen bij doe tot de 2000 kcal is het te weinig vet :')
Ah ok! Ja ik eet wel bijna iedere dag noten, ook vaak avocado, dus dan is het in verhouding al snel best veel. Ik zorg er wel voor dat het meeste vet dat ik eet onverzadigd is, dus het zal wel meevallen met de gevolgen.
pi_113811212
Chips en cherrycoke :')
Ik heb het warm geloof ik en craving.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:30:05 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_113811311
En toen was ik bij de C1000 en had ik veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te dure sperziebonen gekocht!
Wat is alle groente nu duur zeg, vreselijk.

Maar aangezien ik een rokje en shirtje aanhad en dus geen zakken had om mijn beurs in te doen, had ik de beurs en autosleutels in mijn hand.
Bij het inladen van de sperziebonen in een zakje had ik dat dus even op de bonen gelegd en helemaal vergeten.
Bij de kassa kwam ik er pas achter :') Dus paniekerig op de groenteafdeling kijken maar niks.......
Op een gegeven moment komt er een vrouw naar mij toe en vroeg of ik iets kwijt was.. Had zij dat gevonden en naar de infobalie gebracht O+

Ik haar bedanken, naar de infobalie daar een bloemetje gekocht, vrouw in de winkel weer opgezocht... Ze was heel verbaasd en ze vond het bloemetje zo lief maar schaamde zich wel een beetje dat ze dat kreeg.
Maar ja, ik was allang blij dat ik alles weer had...

Spannend he?

Wij eten vanavond sperziebonen trouwens
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_113811364
_O- en klopt Uniek, ze willen de grond niet uitkomen die sperziebonen.
Heb hier dit jaar geen enkele boon terwijl ze vorig jaar de grond uit vlogen.
pi_113811419
Wat lief van je Uniek! :D O+
Zijn wel heeeeeeeeeeeele dure sperziebonen zo. B-)

Ik denk dat ik zaterdag even langs de Turk fiets in Delft. Kan ik wel in mijn fietsroute inplannen als ik naar een verjaardag ga. *)
Nu alleen maar hopen dat het mooi weer is zaterdag. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_113811474
Mc, mocht je weer naar Zweden gaan, wel even opletten hoe je in het OV gaat zitten!
http://www.vice.com/read/(...)ow-to-sit-on-the-bus
_O-
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:33:49 #17
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113811483
de groenteman van mijn ouders klaagde ook over de bonen. tuinbonen zijn er al wel, en verse erwrten, maar de capucijners/schokkers komen erg laat dit jaar... de bonen zijn bevroren en dus is er weinig van over gebleven...
Kwak
pi_113811503
Blijkt ineens dat het wel eens heel goed zou kunnen dat je al jarenlang rugpijn hebt door een beenlengteverschil. :'). Steunzolen aangepast en nu maar hopen dat het beter gaat!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 5 juli 2012 @ 16:40:28 #19
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_113811787
:X balen dat ze daar zo laat achter komen! Is belangrijke oorzaak van scoliose en rugpijn idd... hoop dat het helpt!
Kwak
pi_113811922
Getver DaD, hopen dat het nu weg gaat!
pi_113812001
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 16:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Blijkt ineens dat het wel eens heel goed zou kunnen dat je al jarenlang rugpijn hebt door een beenlengteverschil. :'). Steunzolen aangepast en nu maar hopen dat het beter gaat!
Beetje suf, maar het zou wel mooi zijn als dit nu helpt!
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_113812640
Mini, is een tijdelijke pil dan geen idee? Dat doe ik als ik ineens op een verkeerd moment ongesteld word.
pi_113812932
Ja, zou tof zijn als dit wat deed! Het is wel duidelijk dat ik de jongste van het gezin ben, ik ben een beetje krakkemikkig in elkaar gezet. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_113812960
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 16:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb ook beenlengteverschil. Dit werd vroeger ieder jaar bij de schoolarts opgemeten. Dan moest ik met mijn korte been op een boek staan en bukken en dan zag de arts dat mijn rug recht werd. Ik had in die tijd altijd degelijke schoenen met een verhoging in de zool.

Ik ben sowieso niet echt symmetrisch :')
pi_113813482
Wat een krakkemikken hier, mezelf inclusief ;) Heb vroeger ook steunzolen gehad, maar die weigerde ik aan te trekken, want ik kon er niet goed mee rennen en spelen. Die schoenen heb ik dus nooit aangehad... * the85mc was vroeger een irritant mannetje voor zn ouders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')