Ik was vanavond even naar de lokale kroeg om een paar borrels te drinken. Helaas was de drank thuis op en wanneer ik eenmaal begin, kan ik niet meer stoppen, dan wil ik verzadigd raken, in zulk een mate, dat ik intens geluk door mijn aderen voel stromen en ik kan genieten van de maan, die de afgelopen nachten zo mooi achter de wolken staat. Maar goed, genoeg over de wankelende bewondering van de natuur, ik zal mijn verhaal vervolgen.
Nadat ik het een en ander had gebruikt, kreeg ik wel zin om mijn lichaam een beetje los te schudden. Het is belangrijk om in een goede lichamelijke conditie te blijven, zo zeg ik altijd maar, hetzij door te pronken in de sportschool, een `sociale bezigheid` waar ik me volledig tegen keer, hetzij door eens goed te bewegen in een dancing. Ik koos voor het laatste, wat ik al een beetje liet doorschemeren.
Eenzaam maar erg goedgemutst liep ik naar een danscafé (je moet weten dat ik de schaamte van alleen drinken en genieten van het nachtleven allang achter mij heb gelaten) alwaar ik mijn lichaam het ritme van de dreunende muziek liet volgen. Mijn stemming was uitstekend en ik gaf mijn ogen goed de kost. Het vrouwelijk schoon in de feestgelegenheid was namelijk niet te versmaden. Langzaam schuifelde ik naar een groepje dames toe en begon een praatje over hun weerzinwekkende make-up. Een jongedame kon goed lachen om mijn gevatte opmerkingen en liep wulps op me af. Ik lachte vriendelijk en liet ook mijn heupen goed swingen.
Toen zij echter op een afstand stond, die mij toeliet haar adem te ruiken, greep ze de voorkant van mijn broek en goot ze haar halfvolle glas bier in mijn kruis. Ik was met stomheid geslagen. Nadat ik stuntelig afdroop, liep ik naar de wc om mijn broek droog te deppen met wat wc-papier. Dat ging allemaal op rolletjes en ik liet me niet uit het veld slaan door deze ietwat rare gebeurtenis. Aan de bar stonden weinig mensen, dus ik besloot maar weer eens een borrel te bestellen. Eenmaal aangekomen ging ik naast een prachtige vrouw staan en vroeg haar of ik wat voor haar kon bestellen. Ze sloeg, in tegenstelling tot de eerdergenoemde deerne, het geile gedans over en voordat ik het besefte was er weer een glas bier in mijn broek leeggegoten. Ditmaal was het een vol glas.
Ik wist niet waar ik het had. Een avond vol pech, dat lijkt mij rechtvaardig te beweren. Zonder iets te bestellen verliet ik de club en liep ik verslagen naar huis.