abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:51:47 #1
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_113787802
Hallo,

Mijn vader heeft bij een garagebedrijf zijn winterbanden opgeslagen liggen, staat ook zwart op wit. Maar onlangs is dit garagebedrijf failliet gegaan en is er een curator toegewezen. Mijn vader heeft met hem contact gehad om te vragen of hij de banden kon ophalen.

De curator zegt dat dit niet kan omdat de boedel wordt verkocht. Maar kan dit zomaar? De autobanden zijn van mijn vader en hij heeft hier betaalbewijzen van, er is ook een soort van opslagcontract. Wat zijn zijn rechten?

Alvast bedankt.
  woensdag 4 juli 2012 @ 23:54:47 #2
361746 GalgenRad
Opgegroeid voor ..
pi_113787997
als ze de boedel verkopen, betekend dat inclusief huur contract. de banden zijn je vaders eigendom, en kunnen niet zomaar verkocht worden

stel dat vestia failliet gaat, dan verkopen ze de boel aan een andere huurboer, maar de eigenaren hoeven hun huizen niet uit.
oooh oooh Den haag
pi_113788193
Geef het wel bij de curator aan dat het zijn eigendommen zijn.
dag
  donderdag 5 juli 2012 @ 00:08:58 #4
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_113788668
Bedankt zo ver, mijn vader heeft ook verteld dat hij de banden heeft gekocht en daar bewijs van heeft. Maar volgens de curator maakte dat in dit geval niet uit :?
  donderdag 5 juli 2012 @ 00:10:34 #5
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_113788752
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 23:54 schreef GalgenRad het volgende:
stel dat vestia failliet gaat, dan verkopen ze de boel aan een andere huurboer, maar de eigenaren hoeven hun huizen niet uit.
dat is heeeeeel wat anders en gebaseerd op een heeeeele andere wet.
Jij doelt op 'verkoop breekt geen huur', en hier is geen sprake van huur en geen sprake van verkoop, en geen sprake van huizen.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_113788856
Even googelen op <winterbanden opgeslagen failliet> en je vindt tal van dit soort verhalen.
Voor zover ik kan zien loopt het vaak nog goed af ook.
-
pi_113788923
Prive adres van de curator opzoeken. Overdag als hij aan het werk is aanbellen en aan zijn vrouw vragen waar godverdomme je eigendommen blijven... (want dat zijn het)

Heeft ie die avond ruzie en kan jij de volgende dag je eigendommen ophalen.

Klaar.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_113789045
quote:
Op donderdag 5 juli 2012 00:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Prive adres van de curator opzoeken. Overdag als hij aan het werk is aanbellen en aan zijn vrouw vragen waar godverdomme je eigendommen blijven... (want dat zijn het)

Heeft ie die avond ruzie en kan jij de volgende dag je eigendommen ophalen.

Klaar.
'k geloof niet dat dit een vlaag is.
pi_113789116
quote:
6s.gif Op donderdag 5 juli 2012 00:17 schreef Treinhomo het volgende:
'k geloof niet dat dit een vlaag is.
Religie bedrijven doe je maar in je eigen tijd, op je eigen website. Doei.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_113789123
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 00:08 schreef Hondenfluitje het volgende:
Bedankt zo ver, mijn vader heeft ook verteld dat hij de banden heeft gekocht en daar bewijs van heeft. Maar volgens de curator maakte dat in dit geval niet uit :?
Curatoren zijn ook maar gewone boeven en de formulering van jouw vader die je hanteert is niet handig. Als je iets gekocht hebt en eventueel zelfs betaald hebt maar het is nog niet geleverd dan kun je bij een failissement fluiten naar zowel de goederen als het geld. (je wordt concurrente schuleiser en dat betekent in de rij staan met alle anderen).
In dit geval is er sprake van eigendommen die daar gestald zijn. De spullen blijven vanjezelf, je bent hooguit de betaalde huursom kwijt.

Stukje tekst uit zomaar een failissementsverslag:
-
pi_113793281
Er kan ook grondbeslag zijn gelegd door de belastingdienst, dat is inclusief bezit van 3en. Dan kan je hoog en laag springen maar dan ben je je banden gewoon kwijt.

Maar de kans is groter dat de curator even de adminstratie op orde wil hebben en je daarna je banden gewoon kan ophalen. Om te voorkomen dat er eigendommen verduisterd zouden worden.
pi_113794397
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 03:10 schreef Kandijfijn het volgende:
Maar de kans is groter dat de curator even de adminstratie op orde wil hebben en je daarna je banden gewoon kan ophalen. Om te voorkomen dat er eigendommen verduisterd zouden worden.
Denk ik ook. Wees maar blij, TS, dat de winterbanden voorlopig niet nodig zijn :) Je pa krijgt ze echt wel terug.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 5 juli 2012 @ 12:06:46 #13
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_113800214
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 03:10 schreef Kandijfijn het volgende:
Er kan ook grondbeslag zijn gelegd door de belastingdienst, dat is inclusief bezit van 3en. Dan kan je hoog en laag springen maar dan ben je je banden gewoon kwijt.
Helaas. Dat is zo bepaald in de faillissementswet. Heel vaak is de belastingdienst een van de eerste - en preferente! - schuldeisers...

quote:
Ik hoop het maar voor TS, het loopt regelmatig anders af.

Vergelijk het maar eens met het doen van een aanbetaling bij een keukenbedrijf. Bedrijf gaat vervolgens failliet -> jij bent je centen gewoon kwijt, in veel gevallen....
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_113800498
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 12:06 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik hoop het maar voor TS, het loopt regelmatig anders af.

Vergelijk het maar eens met het doen van een aanbetaling bij een keukenbedrijf. Bedrijf gaat vervolgens failliet -> jij bent je centen gewoon kwijt, in veel gevallen....
Bij een aanbetaling zal dat vast ja. Als jij je auto bij een garage hebt staan en die garage gaat failliet dan ben je je auto ook niet kwijt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 5 juli 2012 @ 12:24:13 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_113800852
Ik vermoed dat de curator nog aan het bekijken is of er en doorstart gemaakt kan worden of dat er een overname kandidaatis.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')