zou het vermelden in de solli brief, met het hoe en waarom... als je kwaliteiten hebt willen ze er wel moeite voor doen. en anders nu alvast proberen iets te regelenquote:Op woensdag 4 juli 2012 23:46 schreef Suc het volgende:
Vanaf september 2012 ga ik voor één semester studeren in het buitenland, dus tot en met januari 2013. Doordat ik na deze uitwisseling direct moet gaan afstuderen in Nederland, ben ik genoodzaakt om de sollicitatiegesprekken vanuit het buitenland te voeren.
In hoeverre zijn Nederlandse bedrijven bereid om sollicitatiegesprekken met bijvoorbeeld Skype aan te gaan? Wordt dit anno 2012 gedaan? Heeft iemand uberhaupt wel eens een sollicitatiegesprek moeten voeren op afstand? Wat zijn jou ervaringen en heb je tips?
Een collega van me die in engeland woonde had haar sollicitatiegesprek gewoon telefonisch en toen ze in nederland kwam wonen kon ze beginnen. En ikzelf heb ook ooit telefonisch een sollicitatiegesprek gehad met een bedrijf uit londen. Was ook nog aangenomen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:46 schreef Suc het volgende:
Vanaf september 2012 ga ik voor één semester studeren in het buitenland, dus tot en met januari 2013. Doordat ik na deze uitwisseling direct moet gaan afstuderen in Nederland, ben ik genoodzaakt om de sollicitatiegesprekken vanuit het buitenland te voeren.
In hoeverre zijn Nederlandse bedrijven bereid om sollicitatiegesprekken met bijvoorbeeld Skype aan te gaan? Wordt dit anno 2012 gedaan? Heeft iemand uberhaupt wel eens een sollicitatiegesprek moeten voeren op afstand? Wat zijn jou ervaringen en heb je tips?
Als ze je niet afwijzen op je kwaliteiten, zal het sowieso niet als nadeel werken, misschien zelfs als voordeel. Jij bent namelijk diegene die in het buitenland zit en je valt daarmee op. Zeker als het aankomt op een eerste gesprek krijgen, is opvallen belangrijk.quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:37 schreef jroz het volgende:
Een kennis zat voor een stichting 6 maanden in Afrika, en wilde daarna het onderwijs. Via Skype sollicitaties gedaan en aangenomen. Als je de juiste kwaliteiten hebt zullen ze je er echt niet om afwijzen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |