Dat vind ik echt wel een enorme professionele blunder van Funda!quote:Op donderdag 5 juli 2012 11:34 schreef FredvZ het volgende:
Helaas zijn ze bij Funda niet al te slim en hebben ze bij overal waar de checklist niet beschikbaar was "nee" ingevuld in plaats van "niet beschikbaar". Hierdoor wordt je als koper op het verkeerde ben gezet en als verkoper ten onrechte benadeeld.
Whoa, dat is effe dom...quote:Op donderdag 5 juli 2012 11:34 schreef FredvZ het volgende:
De vve checklist staat er pas sinds enkele dagen/weken op. Woningen die al langere tijd op Funda staan hebben die informatie nog niet.
Helaas zijn ze bij Funda niet al te slim en hebben ze bij overal waar de checklist niet beschikbaar was "nee" ingevuld in plaats van "niet beschikbaar". Hierdoor wordt je als koper op het verkeerde ben gezet en als verkoper ten onrechte benadeeld.
Ik denk het ook. Heb net het appartement dat vorige week (^&()$&*&$(#^&*#%) afketste, gecheckt, en daar klopte alle VVE-info wel van, maar op Funda staat ook dáár overal 'nee'.quote:Op donderdag 5 juli 2012 11:20 schreef zalkc het volgende:
Ik heb even 10 appartementen volstrekt willekeurig bekeken, ze missen het allemaal
Ik gok dat het een nieuwe feature per 1-7 van funda is
Probleem is dus dat je niet alleen verplicht bent een VVE te vormen (die wordt overigens als het goed is bij de splitsingsakte door de notaris al opgericht) maar ook dat je een meerjaren onderhoudsplan moet hebben en een daaraan gekoppelde begroting, en dat je daar dan ook verplicht voor moet reserveren....quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:00 schreef WRH het volgende:
niet uit eigen ervaring, maar ik kan mij voorstellen als je met 1 buurman dus wettelijk gezien verplicht een vve vormt, je nu niet direct elk jaar bij elkaar gaat zitten en het een vergadering noemt en misschien ook niet persé onderhoudspotjes hebt en opspaart, je doet die dingen dan toch sneller ad hoc en dat hoeft, als je maar met 2 appartementen bent, helemaal niet verkeerd te zijn.
Als het een nieuwe feature is dan willen ze waarschijnlijk dat makelaars de info zo snel mogelijk gaan invoeren/aanpassen, en als "niet beschikbaar" een optie of de standaard is dan hebben ze daar minder haast mee dan wanneer "nee" standaard isquote:Op donderdag 5 juli 2012 11:34 schreef FredvZ het volgende:
De vve checklist staat er pas sinds enkele dagen/weken op. Woningen die al langere tijd op Funda staan hebben die informatie nog niet.
Maar het ketste af op een punt in de regels van de VVE dat de makelaar (zeker in jullie geval) had moeten weten.quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:10 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik denk het ook. Heb net het appartement dat vorige week (^&()$&*&$(#^&*#%) afketste, gecheckt, en daar klopte alle VVE-info wel van, maar op Funda staat ook dáár overal 'nee'.
V.
Bij nader inzien, slim inderdaad.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het een nieuwe feature is dan willen ze waarschijnlijk dat makelaars de info zo snel mogelijk gaan invoeren/aanpassen, en als "niet beschikbaar" een optie of de standaard is dan hebben ze daar minder haast mee dan wanneer "nee" standaard is
De NVM kent haar pappenheimers iig goed.
Het lijkt er wel op.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar het ketste af op een punt in de regels van de VVE dat de makelaar (zeker in jullie geval) had moeten weten.
Misschien moet je gewoon de conclusie trekken dat makelaars zich niet zo verdiepen in de VVE van een appartement.
Het ging over een punt in het huishoudelijk reglement. De financiële informatie over de gezondheid van de VVE hadden we al eerder.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar het ketste af op een punt in de regels van de VVE dat de makelaar (zeker in jullie geval) had moeten weten.
Misschien moet je gewoon de conclusie trekken dat makelaars zich niet zo verdiepen in de VVE van een appartement.
Goed dat ik over dit topic gestruikeld ben. Ik heb nu een dringend maar vriendelijk mailtje naar mijn makelaar gestuurd om het te laten aanpassen. Geen idee hoe lang het er zo op was blijven staan als ik het niet gezien had. Wel ontzettend slecht van Funda.quote:Op donderdag 5 juli 2012 11:58 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat vind ik echt wel een enorme professionele blunder van Funda!
Iedere potentiële koper op zoek naar een appartement met hersens in zijn hoofd checkt immers de staat van de VvE, en bij enige twijfel hieromtrent valt het appartement onmiddelijk af. Heel dom van Funda en als verkoper zou ik hier grote moeite mee hebben. Het geeft immers een veel te negatief beeld van je appartement in een toch al doodzieke markt.
Graag gedaanquote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:38 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Goed dat ik over dit topic gestruikeld ben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |